Afgelegen gebieden bestaan bijna niet meer, alleen in Afrika (in ieder geval niet in Centraal-Amerika). Ik ben in Guatemala en Honduras geen dorp tegengekomen waar geen telefoons en/of pinautomaten waren. (alleen wel een keer dat alle pinautomaten leeg waren wegens een feestdag op maandag, 3 dagen lang geen geld kunnen pinnen)quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:56 schreef kepler het volgende:
[..]
ow ik zeg ook niet dat ik mijn paspoort laat rondslingeren, maar naar mijn idee zit ik liever zonder paspoort dan zonder geld. Zeker in een afgelegen gebied, waar je ook niet even naar de alarmcentrale kunt bellen
Reserve-pasjes heb ik inderdaad bij mij en niet alles zit op 1 plek
Ja, dat is natuurlijk ook weer waar. Ik zorg gewoon dat ik niks kwijt raakquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Afgelegen gebieden bestaan bijna niet meer, alleen in Afrika (in ieder geval niet in Centraal-Amerika). Ik ben in Guatemala en Honduras geen dorp tegengekomen waar geen telefoons en/of pinautomaten waren. (alleen wel een keer dat alle pinautomaten leeg waren wegens een feestdag op maandag, 3 dagen lang geen geld kunnen pinnen)
Ehm... wat moet ik me daar bij voorstellen???quote:
betekent óók sint-jacobsschelp, toch?quote:Op zondag 18 januari 2009 16:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ehm... wat moet ik me daar bij voorstellen???
Backpack (maar wellicht op de sjieke tour door een auto te huren, kan een optie zijn)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:54 schreef Blik het volgende:
heel waarschijnlijk 4 weken naar Panama (met wellicht een uitstapje naar Costa Rica) in augustus
Bedankt voor de reply!quote:
De rommel geldt denk ik voor alle arme landen. Als je van Thailand naar Cambodja gaat is dat ook een wereld van verschil. Voor opdringerige verkopers geldt hetzelfdequote:Op woensdag 11 maart 2009 04:40 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Bedankt voor de reply!
Guatemala bevalt wel. Wat heel erg opvalt is hoe ontzettend smerig alles is. Ook niet zo vreemd, aangezien iedereen alle rommel zo op straat mikt en niemand het lijkt op te ruimen. Verder zijn de mensen over het algemeen erg aardig, behalve diegenen die je iets willen verkopen. Erg opdringerig allemaal en daar houd ik niet van. Ik hoef niet zo nodig meteen lastig gevallen te worden zodra ik de bus uit stap...
Verder is het land natuurlijk erg mooi. Vandaag heb ik Tikal bezogt - erg mooi! Daarvoor heb ik twee nachten in Rio Dulce gezeten in een hutje op het water - ook erg gaaf!
Precies mijn ervaring. Dat het je dan toch bevalt, zegt veel over het overweldigende landschap en de aardige (gewone) mensen. Want zonder dat, was het maar een trieste bedoenig geweest in Guatemala. Vooral het nonchalante afval dumpen is zeer confronterend, als je in een schoon West-Europa bent opgegroeid.quote:Op woensdag 11 maart 2009 04:40 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Bedankt voor de reply!
Guatemala bevalt wel. Wat heel erg opvalt is hoe ontzettend smerig alles is. Ook niet zo vreemd, aangezien iedereen alle rommel zo op straat mikt en niemand het lijkt op te ruimen. Verder zijn de mensen over het algemeen erg aardig, behalve diegenen die je iets willen verkopen. Erg opdringerig allemaal en daar houd ik niet van. Ik hoef niet zo nodig meteen lastig gevallen te worden zodra ik de bus uit stap...
Bolivia is armer dan Guatemala en daar zijn ze wel in staat hun afval bij zich te houden. Is vooral een mentaliteitskwestie.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:23 schreef Blik het volgende:
[..]
De rommel geldt denk ik voor alle arme landen. Als je van Thailand naar Cambodja gaat is dat ook een wereld van verschil. Voor opdringerige verkopers geldt hetzelfde
Dat is wel heel bot gezegd iddquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bolivia is armer dan Guatemala en daar zijn ze wel in staat hun afval bij zich te houden. Is vooral een mentaliteitskwestie.
Of heel bot gezegd: het interesseert ze geen flikker wat er met hun omgeving gebeurt, als ze maar van hun zooi afzijn.
Ik zit nu in Panama Blik. Oeh, wat is het hier mooi!!!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:54 schreef Blik het volgende:
heel waarschijnlijk 4 weken naar Panama (met wellicht een uitstapje naar Costa Rica) in augustus
Wat een lulkoek. Ik weet niet waar je bent geweest in Bolivia, maar in grote delen van Bolivia is de puinhoop net zo groot als elders. Wel eens in el Alto geweest? Santa Cruz (buiten het centrale plein)? Buiten het toeristisch centrum van Potosí? Daar waad je ook tot je knieën door de plastic zakken en pleuren mensen hun rotzooi zo... hoppa... uit het raam van de bus!quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bolivia is armer dan Guatemala en daar zijn ze wel in staat hun afval bij zich te houden. Is vooral een mentaliteitskwestie.
Of heel bot gezegd: het interesseert ze geen flikker wat er met hun omgeving gebeurt, als ze maar van hun zooi afzijn.
quote:Terug in de bus naar Peru moet ik lachen om drie kleine meisjes die met hun neusjes tegen het raam "Wat zie ik allemaal?" spelen. "Arbol-Arbol-Arbol-Vaca-Basura-Basura-Basura- Arbol-Basura" ("Boom-Boom-Boom-Koe-Vuilnis-Vuilnis-Vuilnis-Boom-Vuilnis").
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |