Geld is inderdaad veel belangrijker dan die dingen. Des te onplezieriger de werkzaamheden, des te hoger zou de beloning daarvoor moeten zijn voor mij. Als een baan leuker is gaat de looneis echter niet omlaag.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:12 schreef B-Keizer het volgende:
Geld is belangrijker dus dan of de baan wel leuk is, of de collega's
in orde zijn, etcetera.
Begrijp ik, maar ik neem aan dat ze niet iemand uit Nederland halen voor maandelijks 1500 euro.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik hoef geen tonnen. Maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Zou ik ook wel willen weten. Dat had me aardig wat liters benzine op kunnen leveren, volgens hunnie is het niet verplicht: http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=84383quote:
That's what I also mean!quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:00 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar ik neem aan dat ze niet iemand uit Nederland halen voor maandelijks 1500 euro.
WTF? Met al die andere dingen zit het wel goed, ik zou nooit ergens gaan werken waar dat niet goed zat. Ik heb toch al gezegd, ik geef er niet veel om? Maar ik wil ook wel graag naar mijn familie kunnen, etc. En de reden dat ik naar Oostenrijk zou gaan is niet vanwege Oostenrijk, maar omdat ik dan kan reizen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:12 schreef B-Keizer het volgende:
Je bent echt kansloos en nog ongelooflijk onbeschoft ook. Niet te geloven!
Je zit al te dromen van dure dingen buiten het werk en nog geeneens aan het
werk zelf. Geld is belangrijker dus dan of de baan wel leuk is, of de collega's
in orde zijn, etcetera.
Mischien, maar waarmee je de mensen die echt voor het bedrijf willen werken en niet alleen voor het geld er ook uit haalt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:28 schreef Sidekick het volgende:
Waarmee je de toppers afschrikt.
Ja, hoor, dat is me zelfs wel eens overkomen voor 1000 euro.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:00 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar ik neem aan dat ze niet iemand uit Nederland halen voor maandelijks 1500 euro.
Dat is volstrekt normaal hoor dat je het zelf moet voorschieten. Overigens is het antwoord op je salaris vraag al gegeven. Zodra ze jou een range geven is de onderhandelingspositie totaal anders. In dit soort gevallen is het in mijn ervaring het best om hoog te schieten en in het gesprek ook aan te geven dat een goed salaris de stap voor jou een heel stuk makkelijker maakt.quote:
Het is niet meer dan logisch dat je een indicatie wilt hebben alvorens je half Europa doorreist. Dat jij daar allerlei rare conclusies uit trekt slaat nergens op.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:12 schreef B-Keizer het volgende:
Je bent echt kansloos en nog ongelooflijk onbeschoft ook. Niet te geloven!
Je zit al te dromen van dure dingen buiten het werk en nog geeneens aan het
werk zelf. Geld is belangrijker dus dan of de baan wel leuk is, of de collega's
in orde zijn, etcetera.
Je reis wordt betaald dat zegt sowiezo al wat over de mogelijke hoogte van het
loon. Want van iemand die 1500 euro krijgt, wordt heus niet de reis betaald.
Trouwens Duitsers & Oostenrijkers zijn niet zo gediend van 'wat verdien ik' vragen
voordat ze enige ahnung hebben met wie ze te doen hebben. Het is maar dat
je het weet en eventueel eerst maar eens inleeft in een cultuur voordat je gaat
schreeuwen/janken. Als er een groot verschil is tussen inkomens in de beroepsgroep
waar jij zit, is het ook aannemelijk dat er veel mensen voor te krijgen zijn en dat ze dus
niet per se iemand uit Nederland zoeken.
Daarom heet het ook een indicatie.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:07 schreef maffemuts het volgende:
K wil best serieus antwoord geven, maar daar is toch echt meer voor nodig dan "ik solliciteer op een baan in oostenrijk, vergelijk het met een curator in een nationaal museum " zijn geen antwoorden waarop mensen serieus kunnen reageren.
Het is in Oostenrijk NIET verplicht om vooraf loonindicatie te geven omdat dit op ervaring in werkjaren, opleiding van jou en verwachting en budget van het desbetreffende bedrijf is.
Natuurlijk is er niets verplicht, daar heeft niemand het over. Het gaat erom of het redelijk is dat ze dat (alle culturele issues ten spijt) het salaris wil weten voordat ze op gesprek gaat in Wenen.quote:Het is in Oostenrijk ook NIET verplicht om ook maar iets van jou reis te betalen, je kan hier wel vooraf afspraken over maken.
en houd er rekening mee dat de cao's zoals die hier geregeld zijn GEEN inpact in Oostenrijk hebben.
Dit is in iedergeval de basis, je kan natuurlijk altijd eens kijken op vergelijkbare banen in desbetreffende sector in Oostenrijk of daar wellicht wel een salaris indicatie bestaat, maar de lonen liggen in iedergeval een stuk lager in Oostenrijk.
Opties, opties. Opties zijn in mijn vakgebied zeer lange-termijn - daar kan zo anderhalf jaar overheen gaan (aanvraag fondsen - inrichten instituut - opzetten project - regelen visa)quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:52 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik dacht trouwens dat je opties in de VS had, Floripas.
Ik ga dat laten afhangen van een telefoongesprek dat ik binnenkort heb om even snel wat dingen af te handelen, in mijn allermooiste Duuts.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:34 schreef ismael01 het volgende:
en wat ga je doen? ga je naar het gesprek of niet?
Dat snap ik, maar reis, verblijf, enzovoorts slaat me wel een gat in het budget, en het suurt soms wel twee maanden voordat je het terugkrijgt.quote:Op woensdag 26 september 2007 01:33 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Dat is volstrekt normaal hoor dat je het zelf moet voorschieten.
Ik stel me niet aan, ik vraag gewoon advies. Zet je bril eens op.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:44 schreef B-Keizer het volgende:
Stel je dan niet zo aan!
Het is geen bedrijf, het is een instituut van het Nationaal Museum en de Nationale Bibliotheek. Instellingen waar men echt niet te beroerd is om mensen voor studiebeurzen te laten werken - de vraag is erg laag in vergelijking met het aanbod. Ik ben gevraagd door iemand van het instituut zelf.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:28 schreef B-Keizer het volgende:
Btw, door wie ben je gevraagd om te solliciteren?
Door een headhunter of door het bedrijf zelf? Via een bekende?
Dat kan, maar daarom wil ik graag weten of onderhandelen over salaris ee teboe is daar, en in welk stadium je zoiets dan te berde brengt. Ik heb nul ervaring met Oostenrijk.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:53 schreef Basp1 het volgende:
Kan je gewoon niet zeggen wat jou richt salaris is en als men daar totaal niet in de buurt zit (alleen naar onder dan), dat het niet verstandig zal zijn om jou langs te laten komen. Alhoewel een betaalde trip naar wenen natuurlijk ook wel meegenomen is.
Ja dat is dan moeilijk vooral het cultuur verschil wat er is, het lijkt me moeilijk om echt de nuances hier van te ontdekken in zo'n korte periode.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat kan, maar daarom wil ik graag weten of onderhandelen over salaris ee teboe is daar, en in welk stadium je zoiets dan te berde brengt. Ik heb nul ervaring met Oostenrijk.
En terecht.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:08 schreef Metro2005 het volgende:
Niet alleen in oostenrijk hoorIn Nederland krijg je dat ook bijna nergesn van te voren te horen. Kom eerst maar langs is het vaak.
D'r zijn zat werkgevers die dat wel zeggen hoor. Sla de intermediair maar eens open. Zat functies die iets zeggen als 'beloning volgens schaal 10/11/12/13 van het BBRA', om over de schreeuwerige 'gezocht: directeur, 75 a 90.000 plus leasebak' maar te zwijgen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:54 schreef mgerben het volgende:
Stel je voor dat de werkgever van tevoren al zegt 'je salaris ligt tussen de 2000 en 4000 euro'
Dan neem jij toch geen genoegen met 2000 als je weet dat zij nog zoveel ruimte hebben?
De marge die je stelt is wel erg breed. Meestal gaat het om een bandbreedte van zo'n 300 euro.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:54 schreef mgerben het volgende:
Stel je voor dat de werkgever van tevoren al zegt 'je salaris ligt tussen de 2000 en 4000 euro'
Dan neem jij toch geen genoegen met 2000 als je weet dat zij nog zoveel ruimte hebben?
Nou ja, een relatie tussen werkgever en werknemer is nog altijd tweerichtingsverkeer. En tweerichtingsverkeer houdt ook in dat het bedrijf duidelijk is over wat het de werknemer te bieden heeft. Wat heeft het voor zin om daar te gaan werken voor een salaris waar je niet van kunt leven?quote:houd verder je mond want je irrireert je toekomstige werkgever.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |