abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:41:35 #76
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53612693
Brrr Ingrid, wat eng! Maar wat fijn dat het nu alweer wat beter gaat. En die kusjes zijn allemaal dankbaarheid omdat jullie zo goed voor haar zorgen!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53612775
En Lis is 1 vandaag! Hier zijn we dan

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_53612934
Hee waar zijn haar zwarte haartjes gebleven?

Van harte Lis en welkom Snoop
Variety is the spice of life
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:53:25 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_53613007
Lis alweer 1 jaar van harte snoopy en welkom hier
stormy waters...
sailin'
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:54:23 #80
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53613021
Aw Lis! Gefeliciteerd en welkom
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:58:56 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53613144
welkom hier gefeliciteerd!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:52:43 #82
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53614611
Snoopy, van harte met Lis!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53614919
Gefeliciteerd lieve Lis!

En morgen komt er wéér zo'n leuk kindje bij hier...
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53614955
Gefeliciteerd met Lisje!
pi_53615425
Lis gefeliciteerd!
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:23:00 #86
108648 cattie
lieve moeder
pi_53625759
Welkom Lis en gefeliciteerd!

Ive was vandaag in verband met de overdracht van ons oude huis even een paar uurtjes extra op het kdv. Daar hebben ze nieuw speelgoed, namelijk een fornuisje. Ive was er direct naar toe gegaan om in de pannetjes te "roeren" en te koken. Hij is zo schattig en slim!
pi_53627701
Wat leuk van Ive!

Kim had wat water gemorst, maar geen doekje bij de hand om droog te maken.
Toen ging ze "bah" naar papa brengen. Dus kwam ze met een paar duppels water op dr handje naar Djeez. Zo lief!
pi_53628425
Gefeliciteerd Lis , en welkom hier!

Tinka zit in de fase 'ik kan zelf lopen dusssssss wil ik geen hand geven'! Bij de straat oversteken mag het nog net, maar probeer het verder niet... TENZIJ... je Randy heet! We gaan broerlief ophalen van de PSZ (¤43,-- p.m. voor 2 dagdelen per week overigens, vast tarief!) en Tinka banjert alvast over het schoolplein alsof ze er al jaaaren komt (Randy is nog maar 5 keer geweest!). Ze wacht tot de deur opengaat en stormt tussen alle kleuters door die naar buiten komen (lees: wordt bijna onder de voet gelopen!) richting het lokaal waar Randy moet zijn. Zodra ik zeg dat ze hem mag gaan zoeken, wurmt ze zich naar binnen, duwt wat volwassen benen van ouders en opa's en oma's opzij om binnen te kunnen komen en gaat op zoek, onderweg afgeleid door allerlei speelgoed. Als ze hem ziet, komt er een soort van oerkreet en een gelukstrappeltje! Randy heeft eigenlijk geen tijd voor haar, maar als ik tegen hem zeg dat Tinka zo blij is hem weer te zien, draait hij zich om en loopt naar haar toe. Tinka staat al met haar lipjes getuit en Randy smakt er op! Kennelijk was het niet genoeg want de lipjes blijven getuit en ze kijkt ook wat beteuterd als Randy al op weg is om zijn beker te pakken! Ik wil ze het lokaal uithebben en moet vooral Tinka daartoe aansporen... Het duurt Randy te lang en hij pakt haar bij de hand en sleurt haar mee naar de gang waar hij zijn jas aan krijgt. Randy -inmiddels op de hoogte van haar antipathie tegen handje geven- zegt even op een streng, hoog babytoontje tegen haar dat ze hem wel een handje moet geven. En jawel hoor, ze laat zich door haar grote broer begeleiden! Ontroerd loop ik achter mijn kroost aan, die hand in hand over het schoolplein lopen, Randy die -op datzelfde hoge babytoontje- haar op de hoogte stelt van alles wat ze voorbij komen ("Kijk Tinka, hond, kindje, mijn klas, mama's fiets").
Tinka blijkt te praten... Blijkt ja, want als je verdomd goed oplet, blijken er in die brabbelzinnen echte woorden voor te komen! Ik ben nu zeker van: Tikka, op (in de zin van leeg), bah, auw, ja. Maar ik vermoed dat ze er nog meer zegt!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:10:31 #89
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53633195
Ive en Kim

Mammietje, wat lief die twee koters bij elkaar En wat goed dat Tinka kletst Op vakantie was er ook een jongetje (2j2m)waarvan ik eerst dacht dat ie de boel maar bij elkaar brabbelde, maar als je heel goed luisterde praatte hij wel, maar hij slikte de helft van z'n woorden in en praatte heel erg snel

Hier een rommelig nachtje gehad Robin is ontzettend verkouden en dat uit zich eigenlijk vooral 's nachts door een hoop gekuch, waardoor mama 's nachts elke keer wakker wordt Gelukkig heeft hij er verder geen last van
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:57:46 #90
94046 PM-girl
pi_53634604
We staan in het lijstje
*
pi_53634941
Welkom lieve nieuwe dreumesjes

Met de kleine klauterkabouter hier gaat het uitstekend. Ik heb me een periode best onzeker gevoeld over haar ontwikkeling en vooral onze rol als ouders daarin. Als ik soms dingen lees die kindjes hier al kunnen en als ik, niet zo zeer hier, maar irl, zie hoe sommige kinderen eindeloos gestimuleerd worden om te praten, te lopen, etc. dan vraag ik me wel eens af wat wij verkeerd doen Ik oefen nog geen "mama" met haar, geen idee waarom niet maar het zit er gewoon niet in denk ik en ergens heb ik ook het gevoel dat het wel komt als ze er aan toe is.
Maar dan toch die onzekerheid
Inmiddels ben ik er echter wel uit dat we niets verkeerd doen en dat een kind zich zonder al die dingen net zo goed ontwikkelt. Ze is immers ook gaan lachen, rollen, kruipen en zitten zonder onze hulp.
En dat Ronja gewoon een rustig, bedachtzaam kindje is dat nog niet echt de noodzaak inziet van los lopen en woordjes zeggen

Dus ja, wat is er aan update te geven Ze loopt nog niet los, past één woord toe, namelijk "mmmmmm" als ze eet. Eet uitstekend, eigenlijk alles gaat op. Ze krijgt nu floradix voor kinderen omdat ze wat bleekjes was, er komt weer wat kleur bij gelukkig. Het is gewoon een heerlijk kind en al echt geen baby meer.

* owlet gaat weer wat meer tijd vrijmaken om bij te lezen in o.a. dit topic. Studeren is leuk maar er moet ook wel wat ontspanning bij!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:22:42 #92
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53635086
Oh, owlet, mijn vraag in het filmpjestopic was niet bedoeld als check of Ronja wel goed die dingen doet, he? Ik bedoelde alleen dat ik wilde checken of Storm echt zo'n ontzettende gekke klimjongen is als ik denk (in vergelijking met Maria).
Ronja klinkt als een lekkertje.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53635203
ah nee joh! Ik weet niets over welke vraag je het hebt Het is was meer een algemeen gevoel, zeker niet persoonlijk bedoeld.
pi_53635326
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:28 schreef owlet het volgende:
ah nee joh! Ik weet niets over welke vraag je het hebt Het is was meer een algemeen gevoel, zeker niet persoonlijk bedoeld.
En weet je wat het is. Die kleine druif van jullie kan straks in een keer alles tegelijk. Tis toch allemaal verschillend hoe ze zich ontwikkelen. Geniet lekker van haar

We zijn vanmorgen met Mikael naar de dokter geweest voor nacontrole. Maar alles zag er mooi uit alleen nog wel een rare bult onder zijn weg gehaalde bijoor. Maar ik moest het 4 maand de tijd geven om weg te laten trekken en als dan nog niet weg was maar weer langs komen want dan kunnen ze dat nog wel weg halen. Heb die dokter maar meteen even gezegd dat er helemaal niks weg word gehaald Dat ik het zo zielig vond dat Mikael de vorige keer al zo snel wakker was en dat ik er nog niet bij mocht. Dat ik hem dat niet nog een keer aan wilde doen. Dat vond ie maar raar want is toch voor je kinds bestwil Nou ja mooi meneer de dokter maar aan mijn kind geen gesnij meer

En Mikael heeft weer nieuwe woordjes: kom en koekje Mijn kleine kletskous
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53635583
Nicole, misschien kan je voor een volgende keer in een kiinderziekenhuis terecht (of waren jullie daar al?). Daar hebben ze volgens mij wat prettiger regels rondom dingen als wakker worden enzo. Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet staat te springen om een volgende operatie. Ik krijg nog kippenvel als ik denk aan een dreumes die helemaal alleen wakker moet worden terwijl zijn moeder op de gang er naast staat!
pi_53635677
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:48 schreef owlet het volgende:
Nicole, misschien kan je voor een volgende keer in een kiinderziekenhuis terecht (of waren jullie daar al?). Daar hebben ze volgens mij wat prettiger regels rondom dingen als wakker worden enzo. Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet staat te springen om een volgende operatie. Ik krijg nog kippenvel als ik denk aan een dreumes die helemaal alleen wakker moet worden terwijl zijn moeder op de gang er naast staat!
We waren nu gewoon in ons streekziekenhuis. Maar dat bultje wat er nu nog zit zie je bijna niet hoor. Ik vind het niet een duidelijke reden om hem voor zoiets kleins weer zoveel ellende te bezorgen.
Liefde
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:19:32 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53636203
owlet, t gaat zoals het gaat hoor, ik ga ook niet ellenlang mama zitten roepen of weet ik veel wat,
Ik vind dat ze zelf moet aangeven wat ze kan en wil, dan pas ga ik het verder stimuleren.
Dus als ze fiets zegt wel verbeteren bijv.

Mijn AWB-er haar kinderen zaten pas met 1 jaar en liepen pas met 2 , en die zijn keurig terecht gekomen

Persoonlijk vind ik dat er door mensen teveel gepushed wordt naar de kinderen toe om maar het slimste beste snelste kindje te hebben. want dat lijkt wel de maatschappelijke norm

last but not least.. Simon en PM welkom hier en proficiat
pi_53636310
Ik denk eerlijk gezegd niet eens dat je een kind kan 'pushen' om vroeg te gaan lopen of praten bijvoorbeeld. Tenzij met een loopstoel.
pi_53636397
Ik denk niet dat je een kind altijd kan pushen hoor. Mikael praat al heel goed voor zijn bijna 14 maand. Maar daar kan ik toch helemaal niks aan doen. Hij zegt me gewoon steeds na. Kan moeilijk niks meer tegen hem zeggen. Hij word gestimuleerd door wat ie hoort en ziet. En das toch met lopen enzo het zelfde. Een kind gaat lopen wanneer ie eraan toe is. Niet omdat papa en mama dat zo graag willen.

Oh haha wat BM zegt dus
Liefde
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:28:09 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_53636401
nee hoor, ze doen het lekker op hun eigen tempo allemaal en zo hoort het
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:29:01 #101
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53636417
wat ik bedoel met pushen is tot in den treure er mee bezig zijn, weet ook niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden, maar denk dat de meeste wel snappen wat ik bedoel
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:30:12 #102
24188 Belana
kloon van belana
pi_53636447
Ezra stond trouwens vanmorgen een tijdje los in de box. hij had zijn handjes vol en liet de rand los en stond zo maar. echt moeite doen om zijn evenwicht te bewaren, zag er leuk uit
stormy waters...
sailin'
pi_53636457
Ik ben blond en snap niet wat je bedoelt

Want weet je wat ik soms ook heb. Dat ik bepaalde dingen die Mikael al kan hier niet neer durf te zetten omdat ik lees dat kinderen van zijn leeftijd of iets ouder dat nog niet doen. Dan denk ik dat anderen denken dat ik mijn kind ook de hele dag loop te pushen terwijl ie gewoon heel snel is met alles.
Liefde
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:31:46 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53636479
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:29 schreef _evenstar_ het volgende:
wat ik bedoel met pushen is tot in den treure er mee bezig zijn, weet ook niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden, maar denk dat de meeste wel snappen wat ik bedoel

ik heb geenszins bedoel mensen hier ervan te beschuldigen ofzo, maar zie dat hier in de omgeving gewoon ontzettend veel, of dat je n vragen naar je kop krijgt kan ze nog niet zus kan ze nog niet zo enzovoorts.. , tegenwoordig lijkt het wel standaard dat je kind met 1 jaar zelf kan eten, zindelijk is , het woordenboek uit het hoofd kan, de marathon loopt en ook nog eens goed kan puzzelen, vormen etc.

En als je daar niet mee bezig bent, dan ben je onverantwoordelijk en ongeschikt.
heb die discussie ook met het Cb gehad, ze vroegen ofdat ik met een vormstoof bezig ging en met zindelijkheid.
Heb dus ook simpel gezegd dat ik dat niet deed.
Werd er op gewezen dat ze met 2 jaar toch echt wel moets kunnen vormen stoppen en zindelijk zijn.
Ik heb heel fijn gezegd dat ze niks moet. Alles op haar tijd

[ Bericht 22% gewijzigd door _evenstar_ op 02-10-2007 11:36:22 (toevoeging) ]
pi_53636552
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:31 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

[/s]

ik heb geenszins bedoel mensen hier ervan te beschuldigen ofzo, maar zie dat hier in de omgeving gewoon ontzettend veel
Maar lukt dat dan ook? Ik denk niet dat je een kind aan het kruipen of lopen kunt krijgen als ze er nog niet aan toe zijn.
pi_53636554
Maa het is toch heel normaal als dat gevraagt word. Ik vraag ook aan mensen met kinderen van Mikael zijn leeftijd of die de dingen die Mikael kan ook kunnen. En dan bedoel ik dat helemaal niet van: Haha mijn kind kan dat lekker al, maar dan ben ik gewoon benieuwd. Mensen bedoelen het niet altijd zo
Liefde
pi_53636568
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:30 schreef Belana het volgende:
Ezra stond trouwens vanmorgen een tijdje los in de box. hij had zijn handjes vol en liet de rand los en stond zo maar. echt moeite doen om zijn evenwicht te bewaren, zag er leuk uit
Goed zo Ezra
Liefde
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:34:34 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_53636572
MeNicole, niemand die dat denkt hier als je het mij vraagt, want we weten juist allemaal wel dat je dat soort dingen niet kunt afdwingen

evenstar, ik denk dat die neiging er altijd is geweest van mensen. en dat het ook misschien snel zo overkomt als je enthousiast vertelt. precies de angst die MeNicole nu dus heeft.
ach, lekker belangrijk. laten we gewoon blij en trots zijn met en op onze ukkeltjes
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:36:32 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_53636626
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:34 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Goed zo Ezra
ja ik vind het ook knap en gewoon zo mooi om te zien die ontwikkeling. ik kan daar vreselijk van genieten
stormy waters...
sailin'
pi_53636642
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:14 schreef owlet het volgende:
Inmiddels ben ik er echter wel uit dat we niets verkeerd doen en dat een kind zich zonder al die dingen net zo goed ontwikkelt. Ze is immers ook gaan lachen, rollen, kruipen en zitten zonder onze hulp.
En dat Ronja gewoon een rustig, bedachtzaam kindje is dat nog niet echt de noodzaak inziet van los lopen en woordjes zeggen
Mijn dochter loopt nog maar net joh! Er waren hier al babies die liepen terwijl zij nog kroop en nog niet eens stond

Ze leren het allemaal vanzelf. Ik heb ook zo'n bedachtzaam kind.

Ha die Simon, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Oe en een knappe Ezra
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:39:04 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53636683
Menicole , daarom zeg ik ook het heeft niet iets met hier te maken..

Maar als iemand overduidelijk met stem en blik afkeurend iets vraagt dan is het geen interesse meer

trouwens belana wel een filmpje ja
pi_53636716
PS: met zindelijkheid zijn we hier ook totaal niet bezig.

Ik lees dan bijvoorbeeld dat Emma wel plast op de wc (even qua dezelfde leeftijd), maar mijn dochter heeft er toch zo'n géén belangstelling voor. Nou, dan ga ik mijn energie er niet insteken
pi_53636722
Ik geniet ook echt van Mikael hoor. Hij laat me elke dag weer versteld staan van wat ie allemaal al kan enzo. En het is gewoon echt zo dat ie elke dag leuker word (en ook ondeugender ). Volgens mij heb ik het allerleukste kind van de hele wereld. Kan gewoon niet anders
Liefde
pi_53636849
Gewoon blijven schrijven over Mikael zijn kunsten hoor, Nicole!
Ezra ook zo knap!

Ik vind het zo leuk dat eindelijk de grootste groep kinderen van rond Ronja's leeftijd over zijn naar dit topic.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:46:48 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53636872
das die van mij al nicole

En nebelung, emma is een snel meisje wat dat betreft, saartje van fuente ook. Maar die zijn er volgens mijn weten ook pas op ingesprongen nadat ze het zelf aangaven.
Verder als een arwen die zegt kikke poek poek komen we heir niet
pi_53636911
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:40 schreef MeNicole het volgende:
Ik geniet ook echt van Mikael hoor. Hij laat me elke dag weer versteld staan van wat ie allemaal al kan enzo. En het is gewoon echt zo dat ie elke dag leuker word (en ook ondeugender ). Volgens mij heb ik het allerleukste kind van de hele wereld. Kan gewoon niet anders
Dat kan niet, want dat heb ik al!

Eerder maakte ik me wel druk om wat Kim wel en niet kan. Maar nu niet meer. Idd eigen tempo.
Laatst nog bij cb geweest. Daar allemaal lof. Ontwikkeling ed is goed. Zindelijk worden doen we hier nog niks aan.
pi_53637097
Als ik dan toch al aan het opscheppen ben Mikael heeft ook al een paar keer perongeluk op de wc geplast. Dan wilde ik hem in bad doen en dan greep ie naar zijn peimeltje. dus snel boven de wc en dan ging ie plassen Kind helemaal gek doen omdat mama zo gek doet. Maar zindelijk is ie niet hoor
Liefde
pi_53637101
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:45 schreef owlet het volgende:

Ik vind het zo leuk dat eindelijk de grootste groep kinderen van rond Ronja's leeftijd over zijn naar dit topic.
Ja en ik moet bijna alweer weg, niks aan die topics per leeftijd.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:05:45 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_53637240
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:57 schreef MeNicole het volgende:
Als ik dan toch al aan het opscheppen ben Mikael heeft ook al een paar keer perongeluk op de wc geplast. Dan wilde ik hem in bad doen en dan greep ie naar zijn peimeltje. dus snel boven de wc en dan ging ie plassen Kind helemaal gek doen omdat mama zo gek doet. Maar zindelijk is ie niet hoor
yeah right

grapje he
stormy waters...
sailin'
pi_53637343
Weet je wat ik me trouwens zat te bedenken? In het boek van babygebaren staat dat kinderen die gebaren leren ook vaak eerder praten. Zou Mikael daarom al zo wijs zijn wat dat betrefd? Want de eerste woordjes wat hij zei waren ook de woordjes die die in gebaren kon. Zal het dan toch zo zijn
Liefde
pi_53637427
Ik vind het soms gewoon jammer dan Anna zo aan het staan en lopen (schuifelen langs iets wat ze beet kan houden) is. Ik vind het toch allemaal al zo snel gaan, ze kan nog een jaar of 80 staan en lopen, laat ze nog maar even klein en baby blijven denk ik dan. Hetzelfde heb ik ook met mensen die met alle geweld al met 3 maanden potjes of ander eten willen proberen. Je kind kan z'n hele leven nog meuk eten denk ik dan, laat het ook eens gewoon een baby zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:30:19 #122
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53637769
Dat zou kunnen MeNicole maar ja je weet het gewoon niet, voor hetzelfdegeld is hij gewoon snel en had hij die woordjes ook gezegd als je geen gebaren had gebruikt.
Wij voeden op volgens ons gevoel. Hoofdlijn daarbij is dat Emma nieuwe dingen aangeboden krijgt als ze daar aan toe is, bijvoorbeeld een hand of een loopwagen toen ze ging lopen. En nu een mesje om zelf haar boterham te smeren en ze gaat voor het bad op het potje óf als ze daar om vraagt. meestal komt er niks maar soms wel. We zijn nu aan het overdenken of ze een stickerkaart krijgt. Ik ben er nog niet over uit of dat voor haar een toegevoegde waarde heeft en of ze daardoor meer op het potje gaat plassen. Eigenlijk wil ik gewoon dat ze 'vanzelf' zindelijk wordt, dus vanuit haar eigen kunnen en niet omdat ik dat aanmoedig.
zo daar ben ik ook weer uit, geen stickerkaart voor emma

Ennuh MeNicole, lekker vertellen wat Mika allemaal doet hoor, geen kind is gelijk!

Dan kan ik ook meteen wel vertellen dat Emma dit topic echt ontgroeit. Ze is zo overduidelijk een peuter en geen dreumes meer. Ze weet goed hoe ze haar zin duidelijk kan maken en heeft af en toe ook geweldige NEE buien.
Afgelopen zondag heeft ze een nachtje bij oma geslapen. Ik had het er moeilijker mee dan zij.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_53638281
'nee nee nee nee nee nee nee'

Dat is de conversatie wel zo'n beetje de hele dag

Ik zie een beetje op tegen de overstap van dit topic naar het volgende topic. Stom he, maar wij ontgroeien dit topic ook een beetje merk ik.
pi_53638319
Ik weet niet of dat zo is, Nicole. Als ik naar Ronja kijk dan denk ik dat ze ook gebaren niet snel op gepikt zou hebben. Ze is echt als ware nog heel babyachtig bij gebrek aan een beter woord.
Nog heel dromerig en niet erg geinteresseerd in wat ze allemaal zou kunnen doen. Er is zeg maar nog geen echte drive om vooruit te komen, iets wat je bij sommige kinderen weer wel ziet. Die kunnen ook gefrustreerd raken als iets niet lukt bijvoorbeeld.
Ronja heeft dat helemaal niet, die ontdekt bij toeval dat ze iets kan en dan doet ze het vanaf dat moment.
het klinkt misschien een beetje negatief over Ronja maar zo bedoel ik dat helemaal niet , het is meer een observatie

Om terug te komen op de gebaren, ik kan me wel voorstellen dat de woorden die Mika al kent vanuit de gebaren dan ook de woorden zijn die hij als eerste leert spreken. Hij kent immers de betekenis al, hij hoeft alleen nog maar te leren hoe hij ze met zijn stem kan zeggen inplaats van met zijn handen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:07:42 #125
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53638561
Dat ontgroeien heb ik ook, erg herkenbaar dus!
Het 'nee'-gebeuren heb ik (nog ) geen last van, de gooi en smijtfase daarintegen....
Gister hebben we bij de Ikea een tafel en 2 stoelen gehaald voor Tobias, werd toch echt wel tijd. Hij ging er meteen aan spelen, kwam ineens naar me toe en wilde iets in mijn mond stoppen, rent terug naar zijn tafel stopt ook 'iets' in zijn eigen mond, zat hij te spelen dat hij zat te eten! Vanmorgen wilde hij zijn pap meteen aan zijn eigen tafeltje eten
Favoriet is grapjes maken en plagen, snel op je stoel gaan zitten als je iets moet pakken en dan scháteren als je terugkomt en niet kan gaan zitten is het helemaal nu. Je laten schrikken door heel hard Boe! te roepen is ook geweldig!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_53642311
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:55 schreef nebelung het volgende:
'nee nee nee nee nee nee nee'

Dat is de conversatie wel zo'n beetje de hele dag

Ik zie een beetje op tegen de overstap van dit topic naar het volgende topic. Stom he, maar wij ontgroeien dit topic ook een beetje merk ik.
Hier ook de hele dag nee nee nee neeeeeeheeeeeeeeeeee mamma neeee

En ik ontgroei dit topic ook merk ik. Nog 2,5 week en dan mag ik de grote stap maken naar het andere topic. Zie ik ook wel een beetje tegen op maar hier voel ik me ook nmiet echt meer "thuis"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53644420
Ik wel! Ik vind iedereen hier leuk en al die kindjes 'ken' ik. ooh ik ben zo'n muts
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:03:08 #128
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53644597
Emma is aan het koken met kastanjes en eikels en het eierkookpannetje, ze snijdt met een lepel. Ik krijg afwisselend appel (aardb)ei,aardappel, chocola en druif aangeboden. We gaan echt zo heerlijk spelen na haar verjaardag want ze krijgt pannetjes en kookspul enzo
pi_53644762
Haha leuk

Heeft ze dus al een keukentje?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:12:04 #130
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53644776
Pompiedompie, ladiedadie.... (ter ontmoediging.. ) Juul heeft nog NOOIT op het potje geplast (is NU 2,5). Lopen deed ie wél al met 1 en klauteren als een aapje ook. Maar een simpel plasje of drolletje.... nee hoor. Ik zie het voor z'n derde niet gebeuren. Maar ach, dan denk ik altijd maar; het zal toch niet zo zijn dat ie tot z'n 18de in een luiertje rondloopt. Denk niet dat z'n vriendinnetjes dat leuk zullen vinden namelijk.
pi_53647417
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het soms gewoon jammer dan Anna zo aan het staan en lopen (schuifelen langs iets wat ze beet kan houden) is. Ik vind het toch allemaal al zo snel gaan, ze kan nog een jaar of 80 staan en lopen, laat ze nog maar even klein en baby blijven denk ik dan. Hetzelfde heb ik ook met mensen die met alle geweld al met 3 maanden potjes of ander eten willen proberen. Je kind kan z'n hele leven nog meuk eten denk ik dan, laat het ook eens gewoon een baby zijn.
Nou, dat laatste bedacht ik ook laatst. Vooral naar aanleiding van het CB, die Eva zo snel mogelijk uit een gewone beker wilden laten drinken, en ze moest in alles zo snel mogelijk een minivolwassene worden, kreeg ik het gevoel.
Ze is nog mijn baby! dreumes! Eva is ook snel gegaan, de laatste weken. In een paar weken kan ze opeens stevig zitten, écht kruipen, en staan! Ze is heel lief, heel makkelijk opeens weer, na een paar weken veel gedoe voor haar doen. 't Is gewoon genieten van ons wurmpje!
Eva en Maria
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:14:08 #132
94046 PM-girl
pi_53649805
Jarno en Linda_, de spijker op de kop! Ik verkeer vandaag nog in de ontkenningsfase natuurlijk, maar ze moeten nog zo veel later!

Maar man o man, wat is het ineens een groot kindje!
*
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:29:19 #133
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53650278
Nebelung, het keukentje heeft ze nog niet, staat wel op haar verlanglijst. Een heel simpele van de Hema. van ons krijgt ze eenpoppenhuis met alles er op en er aan. We vonden het eerst wat te vroeg maar ze kan bij oma zo heerlijk met het poppenhuis daar spelen dat we het dus toch maar doen.

En nog welkom aan de nieuwe aanwas! Blijf genieten want het tweede jaar gaat net zo snel voorbij als het eerste

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 02-10-2007 21:53:16 ]
pi_53651729
Ik merk hier dat Lis zoveel sneller gaat dan ik gewend ben Waarschijnlijk omdat ze al een grote broer heeft waaraan ze zich optrekt en misschien omdat je een 2e veel makkelijker laat gaan met alles wat ze doen. En heel misschien omdat ze een meisje is?
pi_53651986
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:29 schreef Jelief het volgende:
En nog welkom aan de nieuwe aanwas! Blij genieten want het tweede jaar gaat net zo snel voorbij als het eerste
dank je wel! Gelukkig vond ik elke fase leuk, dus als dat zo blijft, dan zal de 'heimwee' wel meevallen
Eva en Maria
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:54:56 #136
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53653132
Snoop, je weet toch dat meisjes sneller zijn, die kunnen allemaal voor hun eerste jaar lopen en voor hun tweede binnen de lijntjes kleuren en blindelings een vormenstoof vullen
pi_53653884
Echt waar? Ik ga Lis gelijk wakker maken en een paar stiften in haar handen drukken. Kijken of het waar is!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:25:02 #138
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53654261
tss ligt ze al in bed???

ontopic. Emma heeft deze week weer door hoe ze door moet slapen én ze is zonder mij in slaap gevallen, dat lukt steeds vaker en daar ben ik erg blij mee
pi_53654403
Wat ik maar wil zeggen is dat elk kindje idd anders is en met 2 kindjes wordt dat helemaal duidelijk. Het fijnste is om van ze te genieten zoals ze zijn
pi_53659850
Het gaat veel te snel inderdaad en dan heb ik steeds het gevoel dat ik de echte babytijd gemist heb. Wat eigenlijk ook zo is natuurlijk. Ze kan zoveel nu en het wordt steeds 'gezelliger'. Na het eten poetst ze haar stoel en zwaait ze met een doekje voor ons gezicht. Geeft netjes brood terug wanneer ze niet meer wil. Of gooit het over de vloer, dat kan ook.

Owlet, dat hebben wij hier ook wel gehad. Nichtje was/is nogal snel met kruipen en lopen enz en het dochtertje van een vriendin ook. Wanneer ik de verhalen moet geloven konden de kleinkinderen van collega's al lopen toen ze een half jaar waren. Extra stimuleren heeft geen zin, ze gaan het vanzelf leren als ze er aan toe zijn. Al heeft Anna al wel heel lang een vormenstoof. Die maakt zo'n leuk geluid.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53664902
Mikael had vanmorgen ruzie met een mede dreumes Kindje zei mama tegen mij. Mikael NEEE MIJN MAMA. Duw. Haha mijn kleine held.
En ja heb hem gezegd dat ie niet mag duwen en ja hij moest sorry zeggen Hij snapte het sorry zeggen alleen niet . 14 Maand en dat dan nog niet snappen.
En toen we doorliepen riep is nog een keer. Nee mijn mama
Liefde
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:21:41 #142
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53713209
Gisterenavond hebben we voor het eerst de huisartsenpost van binnen (en van buiten) gezien. Anna had het zo benauwd en hoestte heel eng. Ook pseudo kroep. We zijn al gewaarschuwd dat het een paar nachten terug kan komen. Nu gaat het best goed, al is ze niet helemaal zichzelf en hoest ze soms. Ze was echt een stoer meisje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:40:48 #143
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53713560
het heerst echt, die pseudo-kroep..
Hier op het kdv waren ook al 3 kindjes uit de babygroep die het hadden.

Het schijnt niet zo besmettelijk te zijn, maar ik vind het wel opvallend
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53713596
Het was keizielig en ook eng. Arm meiske.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_53713837
ooh wat naar, al die benauwde kindjes. heel veel sterkte ermee en snelle beterschap gewenst!

snoopy zeer herkenbaar, die verschillen. grappig he!
pi_53715394
He bah, wat schrikken van Anna. Beterschap!
pi_53716118
Anna, een dikke knuf van Kim!

Kim hoest nog wel, maar stukken minder. Gisteren niet gepoept en gisteravond ws kramp en dan nog hoesten erbij. Uiteindelijk zijn Kim en ik samen op ons bed gaan liggen. En sliep ik al om 22.00! Kim lekker tegen me aan, hand in hand.
Nu gaat het wel beter, ze is heel vrolijk en sjeest de kamer door met haar autotje.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:58:57 #148
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53716964
Vanochtend even met Robin naar de ha geweest, want ik had vannacht met 'm opgelopen, aan een stuk door huilen, wat lichte koorts en greep naar z'n linkeroortje. Hij heeft een beginnende oorontsteking. Misschien een beetje vroeg gegaan, maar zag het niet zitten om dat 't weekend naar de hap ofzo te moeten
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_53718504
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:58 schreef Wennie het volgende:
Vanochtend even met Robin naar de ha geweest, want ik had vannacht met 'm opgelopen, aan een stuk door huilen, wat lichte koorts en greep naar z'n linkeroortje. Hij heeft een beginnende oorontsteking. Misschien een beetje vroeg gegaan, maar zag het niet zitten om dat 't weekend naar de hap ofzo te moeten
Je kunt er maar beter aan het begin bij zijn toch?!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:12:45 #150
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53720343
Beterschap Anna. Arme mama en papa, zo geschrokken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')