Is voor je effectloop lijkt me ? Die zitten tussen je pre- en poweramp inquote:Op woensdag 26 september 2007 21:45 schreef punkjunk het volgende:
Het is zeg maar een uitgang na je voor versterker volgens mij, maar geen zin om het uit te testen.
Doe dan de emulated line out maar. FX send is echt te vroeg voor een beetje aan te horen geluid.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:42 schreef punkjunk het volgende:
Kun je trouwens opnemen via de fx send van je amp?
Of via de emulated line out? Want dan moet ik eerst ff een xlr-jack pluggie hebben.
Jamaar ik heb geen xlr naar jack female.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Doe dan de emulated line out maar. FX send is echt te vroeg voor een beetje aan te horen geluid.
Dat is uiteraard op te lossen. Misschien alleen niet makkelijk vanavond nogquote:Op woensdag 26 september 2007 21:52 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Jamaar ik heb geen xlr naar jack female.
haha, als ik me zundapp heb koop ik ene keer een mooie condensator mic en een mengpaneeltje. Dan post ik wel wat.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is uiteraard op te lossen. Misschien alleen niet makkelijk vanavond nog.
Ik mis het verband tussen het hebben van een Zundap en het kunnen opnemen van muziekquote:Op woensdag 26 september 2007 21:58 schreef punkjunk het volgende:
[..]
haha, als ik me zundapp heb koop ik ene keer een mooie condensator mic en een mengpaneeltje. Dan post ik wel wat.
Ik zie wel een verband, maar volgens mijn oren is dat geen muziekquote:Op woensdag 26 september 2007 22:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik mis het verband tussen het hebben van een Zundap en het kunnen opnemen van muziek![]()
En zundapp is 1400 euro en een condesnator mic en een mengpaneel ook gauw 500. Mijn budget is niet toereijkend genoeg voor allebei.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik mis het verband tussen het hebben van een Zundap en het kunnen opnemen van muziek![]()
Ik koop iets goeds of ik koop niets. Troep investering ik niet in.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:30 schreef Cynic het volgende:
waarom wil je eigenlijk een condensator microfoon voor gitaaropnames? Tenzij je professionele opnames wil maken lijkt me dat niet echt nodig. Voor een beetje thuisopnames volstaat een SM57 of iets dergelijks ook prima.
Niks mis met een beetje robuuste Shure.quote:
Condensator mics worden vaker voor zang gebruikt dan voor gitaar als je het mij vraagt, daar staan de shures hun mannetje welquote:Op woensdag 26 september 2007 22:32 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik koop iets goeds of ik koop niets. Troep investering ik niet in.Maar het was eigelijk niet 100% serieus. Ter zijner tijd ga ik wel eens uitzoeken hoe en wat.
Inderdaad, prima ding.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje robuuste Shure.
Die van mij heeft zelfs ingebouwde delay!quote:Op woensdag 26 september 2007 22:44 schreef Pwny het volgende:
Ik heb een webcam met mic voor 5 eurodie geeft nét dat kleine beetje meer oversturing dat wat je met een high gain amp ooit zal halen
Ja topkwaliteit hoeft ook weer niet. Maar ik hoef geen behrhinger ofzo.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
Inderdaad, prima ding.
En indien je voor topkwaliteit gaat moet je maar eens met H-I-M gaan praten over een Royer 121 ofzo(geloof dat die ongeveer ¤1200 doen).
Nee, dat is weer het andere uiterste, maar Shure is gewoon een prima merk. Meer dan voldoende bands die ermee opnemen en touren. Condensatormics pak je er wel bij als je subtiele acoustische instrumenten wil opnemen, geen scheurende electrische gitaren.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:46 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja topkwaliteit hoeft ook weer niet. Maar ik hoef geen behrhinger ofzo.
sure....quote:Op woensdag 26 september 2007 22:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, dat is weer het andere uiterste, maar Shure is gewoon een prima merk. Meer dan voldoende bands die ermee opnemen en touren. Condensatormics pak je er wel bij als je subtiele acoustische instrumenten wil opnemen, geen scheurende electrische gitaren.
yup, ongeveer 100 euro voor een SM58/57.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:08 schreef punkjunk het volgende:
En een mooie prijs.
terwijl het huismerk van Thomann.de kopieën heeft van die mics, voor een derde van de prijs, die ongeveer even goed zijn, en sommige mensen zelfs beter vinden.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
yup, ongeveer 100 euro voor een SM58/57.
ze zouden moeten growlen.quote:Op donderdag 27 september 2007 00:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Uit het metaltopic, melodische metal met bijzonder tof gitaarwerk en zonder growlen etc: Baroness. Inspirerend!
quote:Op woensdag 26 september 2007 22:46 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja topkwaliteit hoeft ook weer niet. Maar ik hoef geen behrhinger ofzo.
Royer is inderdaad helemaal top! Maar, een shure sm-57 is de standaard (ook in de grote studio's). Condensatormicrofoons worden eigenlijk heel weinig gebruikt (ok, een neumann u-67 wel af en toe, maar dies duizenden euro's) voor gitaaropnames omdat je de helft van de frequenties die een condensator oppikt bijna niet gebruikt in een mix.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
Inderdaad, prima ding.
En indien je voor topkwaliteit gaat moet je maar eens met H-I-M gaan praten over een Royer 121 ofzo(geloof dat die ongeveer ¤1200 doen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |