abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53452682
Beetje oud nieuws, maar ik kon er nog geen topic over vinden (in NWS & POL tenminste):
quote:
De Big Brother Award 2007 in de categorie Personen is toegekend aan U. De Nederlandse burger is volgens de jury namelijk de grootste bedreiging voor de privacy. Door een onverschillige houding - 'Ik heb toch niks te verbergen' - en desinteresse in wie er allemaal met zijn persoonsgegevens aan de haal gaat, is de burger zelf mede verantwoordelijk voor het verdwijnen van privacy in Nederland. Waar Time vorig jaar 'You' nog lof toezwaaide als persoon van het jaar, waarschuwt de BBA-jury met deze prijs U voor het gemak waarmee U de vergaande inbreuken op de privacy voor lief neemt.

Doordat er geen zestien miljoen prijzen konden worden uitgereikt werd in elk geval aan de aanwezige bezoekers in De Balie champagne aangeboden om het bitterzoete oordeel van de jury te delen en gezamenlijk een groepsfoto te maken van de verrassingswinnaar van de Big Brother Awards 2007.

U bevindt zich in gepast gezelschap. In de categorie Bedrijven won de NS met zijn zeer privacy-onvriendelijke OV-chipkaart die al uw reisgedrag zal gaan registreren, bewaren en gebruiken. De aanwezige voorzitter van het CBP Jacob Kohnstamm stelde dat tot handhaving zal worden overgegaan als de NS de OV-chipkaart ongewijzigd invoert. De Nederlandsche Bank won in de categorie Overheid/Instellingen. Zij keek de andere kant op toen bleek dat de VS via SWIFT over de schouder van uw bank meekeek naar uw financiële transacties. DNB zegt dat het toezicht op de privacy niet in haar takenpakket zit. Het Elektronisch Kinddossier (EKD) tenslotte won in de categorie Voorstellen. Het eenzijdige vertrouwen in het oplossen van problemen met persoonsregistraties is in het geval van het EKD stuitend. De verantwoordelijke minister Rouvoet (CU) van Jeugd & Gezin is van zins een gecentraliseerde database van de gehele Nederlandse jeugd in te voeren, waarin ook allerlei subjectieve oordelen over kinderen en hun ouders worden ondergebracht.

Met de Big Brother Awards worden elk jaar personen, bedrijven, overheden en voorstellen te kijk gezet die het afgelopen jaar bij uitstek controle op burgers en inbreuken op privacy hebben bevorderd. De Big Brother Awards zijn op 21 september 2007 uitgereikt in De Balie. De jury bestond dit jaar uit publicist Karin Spaink (voorzitter), advocaat Christiaan Alberdingk Thijm, juridisch onderzoeker/adviseur Bart Schermer, hoogleraar computerbeveiliging Bart Jacobs, hoogleraar regulering van technologie Bert-Jaap Koops en hoogleraar recht en informatisering Corien Prins. De Awards zijn georganiseerd door Bits of Freedom in samenwerking met De Balie en zijn mede mogelijk gemaakt door XS4ALL.
Bron: http://www.bigbrotherawards.nl/

Terechte constatering of schromelijke overdrijving? Of iets er tussen in? Heb je wérkelijk niks te vrezen als je 'niks te verbergen hebt' of is het wachten tot 'men' bepaalt dat je iets aan het verbergen bent omdat de definitie van 'iets' aangepast is?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Admin dinsdag 25 september 2007 @ 09:32:52 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53452706
Ik wacht even Jarno
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_53452895
Heb je wat te verbergen ofzo?!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Admin dinsdag 25 september 2007 @ 09:47:05 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53452977
Welnee, ik verschuil me veilig achter:
Door een onverschillige houding - 'Ik heb toch niks te verbergen' - en desinteresse in wie er allemaal met zijn persoonsgegevens aan de haal gaat, is de burger zelf mede verantwoordelijk voor het verdwijnen van privacy in Nederland.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:51:24 #5
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_53453055
Je hebt niets te verbergen, totdat er iemand aan de macht komt die vindt dat je bijvoorbeeld geen jood mag zijn. Dan staat het overal geregistreerd en kun je zo worden afgevoerd richting oost-europa.

Hoe denk je anders dat de duisters zo effectief bijna alle joden uit Nederland hebben weten te halen. Overal stond keurig je levensovertuiging geregistreerd.

Dat was de harde les, en het lijkt erop dat we die snel aan het vergeten zijn.

*mopelt iets over zij die de geschiedenis niet kennen zijn gedoemd...
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_53453076
Nouja, laten we het vooral over nu hebben ipv WO2, maar het is idd wel een treffend voorbeeld van hoe zoiets tegen je kan werken.
pi_53453092
Je hebt nog </sub> achter je linkje staan.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2007 @ 09:56:07 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53453146
De medaille heeft een keerzijde.
Om een klein voorbeeldje te geven, gemeentelijke overheden worden door de rijksoverheid gedwongen om het 1 deur principe te gaan toepassen. Met andere woorden, je geeft éénmaal al je gegevens op en als je vervolgens een rijbewijs gaat aanragen of een kind gaat aangeven hoef je niet weer je sofinummer en geboortedatum en levensovertuiging te spuien.

Dit is niet iets wat de gemeentelijke overheden graag wilde, maar vanuit de burgers wordt geeist. We vinden het wel allemaal een gezeik dat systemen niet gekoppeld zijn en we alles 500 keer moeten doorgeven bij bv sterfgevallen. Of we lullen allemaal heel moralistisch dat het toch verschrikkelijk is dat de ene organisatie niet weet wat de andere organisatie wel weet....

Maar ALS die onderliggende relaties dan wel gelegd worden is het brullen om de privacy.
pi_53453174
Ja... nu nog even wachten op alle conspiracy theory denkers. Ik denk dat ik maar mijn aluminiumfolie hoedje weer opzet, anders lezen ze mijn gedachten.. weg privacy
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:00:10 #10
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_53453203
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[...]
Maar ALS die onderliggende relaties dan wel gelegd worden is het brullen om de privacy.
Ik ben nog nooit om mijn levensovertuiging gevraagd. Verder heb ik geen probleem met het uitwisselen van mijn adresgegevens binnen overheidsinstellingen - maar - dat is dan ook alles. Niet meer, dat is de lijn. De gegevens die nodig zijn om effectief met mij te communiceren.

Mijn medische gegevens heeft bijvoorbeeld de overheid niets mee van doen. Of wat ik koop bij de Appie, of waar ik tank, of waar ik heenga in het weekend...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2007 @ 10:03:14 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53453249
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:00 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit om mijn levensovertuiging gevraagd. Verder heb ik geen probleem met het uitwisselen van mijn adresgegevens binnen overheidsinstellingen - maar - dat is dan ook alles. Niet meer, dat is de lijn. De gegevens die nodig zijn om effectief met mij te communiceren.
Ja dat zegt jij. Maar een topic verder zit iedereen ach en wee te roepen dat er een kindje dood is terwijl organisatie a wel wist dat de ouders wellicht niet helemaal geschikt zijn voor het ouderschap, maar organisatie b, die daadwerkelijk het toezicht houdt, niet.
"Waarom weten ze dat niet van elkaar anno 2007" wordt er vertwijfeld geroepen. "Alles is geautomatiseerd, maar dat truus stelselmatig haar kinderen mishandeld is niet bekend!"

Tja....
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:11:13 #12
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_53453362
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat zegt jij. Maar een topic verder zit iedereen ach en wee te roepen dat er een kindje dood is terwijl organisatie a wel wist dat de ouders wellicht niet helemaal geschikt zijn voor het ouderschap, maar organisatie b, die daadwerkelijk het toezicht houdt, niet.
"Waarom weten ze dat niet van elkaar anno 2007" wordt er vertwijfeld geroepen. "Alles is geautomatiseerd, maar dat truus stelselmatig haar kinderen mishandeld is niet bekend!"

Tja....
Dat heeft denk ik persoonlijk meer te maken met ontoereikende procedures en slechte communicatie. Met automatiseren los je dat niet op. Eerst je proces op orde, dan pas (eventueel) automatiseren.

Lekker makkelijk he? "De systemen zijn niet gekoppeld dus wij konden er niets aan doen!". Had dan verdomme eenmaal per maand met elkaar om een tafel gezeten en had wat geroepen over mogelijke probleemgevallen. Geen big-brother achtige registratie en gegevensuitwisseling van iedereen nodig hoor.

Gewoon common sense.
pi_53453572
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:03 schreef Swetsenegger het volgende:

terwijl organisatie a wel wist dat de ouders wellicht niet helemaal geschikt zijn voor het ouderschap
Over dit ene zinnetje kun je volgens mij al topics volposten.
En wat doet de informatie bij organisatie A terwijl zij bij organisatie B hoort te liggen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2007 @ 10:47:31 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53454030
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Over dit ene zinnetje kun je volgens mij al topics volposten.
En wat doet de informatie bij organisatie A terwijl zij bij organisatie B hoort te liggen?

Omdat organisatie A er natuurlijk ook wat mee te maken heeft

Natuurlijk kunnen goede procedures een hoop voorkomen, maar ik blijf erbij dat wanneer je een one door principe wil toepassen en je wil dat gegevens snel beschikbaar zijn om uitwassen te voorkomen er privacy verloren gaat. De vraag is of 'we' dat willen en de grootste gemene deler wil dat blijkbaar.
pi_53454246
quote:
Terechte constatering of schromelijke overdrijving?
Terechte constatering in mijn ogen. Compleet schandalig zelfs.

Kijk eens naar onderstaand filmpje:
http://video.google.com/videoplay?docid=-344387390723561399

En dan kan je roepen dat het dikke onzin is, maar zo langzamerhand gaan we wel die kant op.

Ik schop dit topic over een jaartje of 10 nog wel eens omhoog
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:49:22 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53455654
Privacy is voor veel burgers gewoon een te vaag en abstract begrip geworden om zich nog druk over te maken. Bij 'Privacy' denkt de gemiddelde burger aan iets geitenwollen-sokkerigs dat in de weg staat van effectieve maatregelen.

Als je dat tegen wil gaan zal je het denk ik concreet moeten maken, zodat het iets van die abstractheid verliest. Zeg tegen de gemiddelde burger dat de Overheid in de toekomst precies kan zien welke sites hij bezoekt en wat hij daar doet, en hij zal zich er wél druk over maken.
pi_53462519
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:49 schreef Hephaistos. het volgende:

Als je dat tegen wil gaan zal je het denk ik concreet moeten maken, zodat het iets van die abstractheid verliest. Zeg tegen de gemiddelde burger dat de Overheid in de toekomst precies kan zien welke sites hij bezoekt en wat hij daar doet, en hij zal zich er wél druk over maken.
Kunnen ze nu feite ook al doen... alleen werken gelukkig sommige providers tegen. SMS-jes worden ook minstens een half jaar bewaard door telecom-bedrijven.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  donderdag 27 september 2007 @ 09:15:53 #18
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_53507243
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:15 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Kunnen ze nu feite ook al doen... alleen werken gelukkig sommige providers tegen. SMS-jes worden ook minstens een half jaar bewaard door telecom-bedrijven.
Cool. Ik heb er een paar ontvangen die ik graag weer terug zou willen zien. Zo maar even bellen met Vodafone.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_53508895
Het is wel opmerkelijk dat vroeger de zwartekousen belachelijk werden gemaakt met hun bizarre complotten en dat tegenwoordig, diezelfde complotten hip en trendy zijn geworden voor de massa.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2007 @ 02:46:42 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53534937
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef NED het volgende:

[..]

Terechte constatering in mijn ogen. Compleet schandalig zelfs.

Kijk eens naar onderstaand filmpje:
[url=http://video.google.com/videoplay?docid=-344387390723561399[quote]]http://video.google.com/videoplay?docid=-344387390723561399[quote][/url]
Geweldig

[quote]

En dan kan je roepen dat het dikke onzin is, maar zo langzamerhand gaan we wel die kant op.

Ik schop dit topic over een jaartje of 10 nog wel eens omhoog
Ik heb dit ook al gepost bij het topic van Piet Verdriet over de Vet-Tax, wát wil je er aan doen dan?
pi_53535803
Giving up liberties for freedom

prima toch
pi_53535812
Of wacht, Liberty is synoniem aan Freedom...

misschien is er iets fouts aan de hand..?
pi_53540073
Nu lijkt het topic wel dood sorry!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')