Maar ben je dan zo hard aan een nieuwe identiteit toe dat het niet uit maakt of t fatsoenlijk is, als het maar "anders" is ? Want het is soms echt niet om aan te zien, en het is niet dat ik normaal echt op kapsels let, of dat ik een voorkeur heb, ik vind zelfs kort mooi, somsquote:Op maandag 24 september 2007 23:22 schreef DaantjeF het volgende:
De denkwijze is het "oude" vaarwel zeggen en een nieuwe identiteit aanmeten.
Dit kan inderdaad bij sommige mensen niet in de smaak vallen.
Nou, niet per sé. Daar heb ik er ook al een van gezienquote:Op maandag 24 september 2007 23:23 schreef Liquidootje het volgende:
Je moet er gewoon even aan wennen.
Pas ze ze kindjes krijgen, dan wordt het kort + rode kleurspoeling. Dan heb je recht om te klagen.
Dat kan ik niet zeggen, het is natuurlijk in iedere situatie anders en een subjectief facet.quote:Op maandag 24 september 2007 23:30 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Maar ben je dan zo hard aan een nieuwe identiteit toe dat het niet uit maakt of t fatsoenlijk is, als het maar "anders" is ? Want het is soms echt niet om aan te zien, en het is niet dat ik normaal echt op kapsels let, of dat ik een voorkeur heb, ik vind zelfs kort mooi, soms
Alhoewel ik pro lang haar ben, kom ik soms een meid tegen die het toch echt goed staat, maar dan moet ik de dame in kwestie vanaf het begin met kort haar hebben gezien. Van lang naar kort is zowiezo not donequote:Op maandag 24 september 2007 23:35 schreef Pendri het volgende:
Waarom moeten vrouwen hun haar eigenlijk altijd zo kort knippen? En waarom zijn er dan altijd andere vrouwen die zeggen;'Ow, wat een stoer/pittig kapsel'.![]()
Lang haar, dat is vrouwelijk.
Mja, t is ook niet mode ofzo dat ze volgen, is is net op dat punt in hun leven, iets totaal anders aanmetenquote:Op maandag 24 september 2007 23:37 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
Dat kan ik niet zeggen, het is natuurlijk in iedere situatie anders en een subjectief facet.
Ik snap "de mode" sowieso niet. Ik knip me en koop gewoon kleding die ik leuk vind ongeacht of het op dat moment in de mode is of geaccepteerd wordt. Ik stoor me ook niet echt aan mensen die mij als niet modieus of onfatsoenlijk bestempelen, dat zijn spiegels en zeggen meer over hun innerlijke identiteit dan meetbaar uiterlijk vertoon.
lang haar is vet irritant, duurt drie jaar voordat 't droog is, ook met fohnenquote:Op maandag 24 september 2007 23:35 schreef Pendri het volgende:
Waarom moeten vrouwen hun haar eigenlijk altijd zo kort knippen? En waarom zijn er dan altijd andere vrouwen die zeggen;'Ow, wat een stoer/pittig kapsel'.![]()
Uitgeleefd hanghaar... Dat fenomeen is me inderdaad niet bekend, dus laat me nog maar ff in de illusie dat lang haar ideaal isquote:Op dinsdag 25 september 2007 00:09 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
lang haar is vet irritant, duurt drie jaar voordat 't droog is, ook met fohnen
bovendien krijg je dan al snel uitgeleefd hanghaar, maargoed dat snap jij natuurlijk niet
Yup, wen er maar aan... En dat haar waar ik het over had was inderdaad niet kort maar ram kortquote:
Liever lang haar dan een kort kapsel waarbij het lijkt alsof het door ratten is aangevreten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:09 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
bovendien krijg je dan al snel uitgeleefd hanghaar, maargoed dat snap jij natuurlijk niet
Eindelijk iemand die deze kots-opwekkende trend ook doorheeft!quote:Op maandag 24 september 2007 23:23 schreef Liquidootje het volgende:
Pas ze ze kindjes krijgen, dan wordt het kort + rode kleurspoeling. Dan heb je recht om te klagen.
Hahaha ja zooooo herkenbaar! Ik had eerst lang haar (tot redelijk eind over de schouders) maar was ZOO ongelóóflijk zat van dat werk wat je er van hebt! Fohnen, zorgen dat het goed zit en blijft zitten...blablabla. Want ik vind dat lang haar pas mooi is als het ook goed onderhouden is! Toen heb ik het tot mijn grote schrik ook afgeknipt tot ongeveer stekel lengtequote:Op dinsdag 25 september 2007 00:09 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
Omdat die andere vrouwen het zien voor wat het is en jij vooral een voorkeur voor lang haar hebt en kort per definitie lelijk vindt?quote:Op maandag 24 september 2007 23:35 schreef Pendri het volgende:
ten eerste : kort(er) haar kan ook best mooi staan. Lang haar staat mij bijv niet en zal je mij ook niet mee zien lopen. Zo wel dan is er iets mis met me. En ten 2e: in welke eeuw leef jij? Vind je dat vrouwen ook geen broeken mogen dragen"? ALleen maar rokken enzo? En dat ze alleen maar achter t aanrecht plaats mogen nemen of..? Ik zou zeggen: pak je tijdmachine en vlieg maar weer terug naar 2007. Er gaat een wereld voor je open.quote:Op maandag 24 september 2007 23:35 schreef Pendri het volgende:
Als jij t zegt, dan zal ik het me wel inbeeldenquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
nooit gezien, nooit van gehoord..
weet niet met wat voor vrouwen jij uitging, maargoed
Fucking hell, wie doet er hier moeilijk ?quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:56 schreef Apotheose het volgende:
weet niet waarom sommige vrouwen dat doen. Maar wat dan nog? Kan toch mooi staan? ok, tondeuse erover hoeft niet maar waarom word er altijd zo fucking moeilijk over gedaan over vrouwen die all of a sudden hun haar ietsje kortwieken? O JEE, DE WERELD VERGAAT!!! Flikker op
Kijk. Interessantquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:44 schreef RM-rf het volgende:
de vrouwelijke schilderes Frida Kahlo (die ook veel als 'feministische' schilderes wordt gezien omdat haar thematiek veelal te maken heeft met typisch vrouwelijke geveoelsbeleving) heeft dr zelfs een schilderij van gemaakt:
Hoe ze nadat haar man vreemdgegaan was (met haar eigen zus overigens) dr haar afsnijd, omdat 'hij altijd gezegd had haar haar zo mooi te vinden':
http://www.frauenmediaturm.de/img/77_F_Kahlo_gr.jpg
ik maak me niet druk om iemand die hun haren willen kortwieken hoor. Zal dan ook zeker de laatste zijn om dan meteen maar t contact te verbreken, zoals ik een paar posts boven me heb gelezen. How low can YOU go?! Kort haar, lang haar.. boeiend! Als t je maar staat toch? En wat dan nog? Laat iedereen lekker in zijn of haar eigen waarde.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:17 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Als jij t zegt, dan zal ik het me wel inbeelden![]()
[..]
Fucking hell, wie doet er hier moeilijk ?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |