quote:Barça zoekt psycholoog voor Ronaldinho
door onze Telesportredactie
BARCELONA - Ronaldinho is bij Barcelona hopeloos uit vorm. Volgens de Spaanse media ligt de oorzaak bij het stapgedrag van de Braziliaanse sterspeler. Naar het schijnt is Ronaldinho de laatste maanden veelvuldig in het Catalaanse nachtleven te vinden. De clubleiding zoekt een oplossing en denkt zelfs aan een psycholoog.
Barcelona erkent inmiddels dat er een probleem is ontstaan. Ronaldinho zou al een persoonlijk gesprek met trainer Frank Rijkaard hebben gehad. De Braziliaanse aanvaller ontbrak afgelopen weekeinde in het competitieduel tegen Sevilla wegens een blessure.
quote:Op maandag 24 september 2007 18:32 schreef BonJovi het volgende:
wtf hij is wl dikker geworden
Jij bent ook lekker bij de lesquote:Op maandag 24 september 2007 18:32 schreef BonJovi het volgende:
wtf hij is wl dikker geworden
quote:Op maandag 24 september 2007 18:46 schreef BonJovi het volgende:
Een wereldspeler ben je als je er staat wanneer het echt moet. BIj het WK en het CL kon hij geen potten breken, Kaka wel. Een wereldspeler ben je niet alleen als je goed kan voetballen, je moet ook een enorme wil en drang hebben dat heeft hij nu niet.
Tuurlijk smullen 2 van die grootheden samen.quote:Op maandag 24 september 2007 23:09 schreef Dos37 het volgende:
Agh hij komt wel weer terug. Maar het is wel goed voor Barca om te zien dat Messi zo de rol overneemt als boegbeeld van Barca.
Meest vage bron: http://prow.web-log.nl/prow/2007/09/ronaldinho_heef.htmlquote:Ronaldinho heeft een overeenkomst met Chelsea!
Superster Ronaldinho heeft een vrijblijvende overeenkomst met het Engelse Chelsea gesloten. Dit betekent dat de besprekingen met Chelsea afgerond zijn maar dat de Braziliaan nog steeds naar een andere club kan gaan. Dat Ronaldinho vertrekt bij Barca lijkt bijna zeker! Op Stamford Bridge kan de Braziliaan recordverdiener worden. Per jaar zal de Braziliaan 16,5 miljoen Euro gaan verdienen wat neerkomt op ongeveer 317.000(!) Euro per week. Dat is 125.000 Euro per week meer dan Chelsea-aanvoerder Terry. Om Dinho weg te halen bij Barcelona zal Chelsea 100 miljoen moeten neerleggen maar dat lijkt geen probleem.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:03 schreef WeebI het volgende:
Een nieuwsbericht met uitroeptekens vertrouw ik nog minder dan een vent die met bivakmuts een bank binnen stapt.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:03 schreef WeebI het volgende:
Een nieuwsbericht met uitroeptekens vertrouw ik nog minder dan een vent die met bivakmuts een bank binnen stapt.
Dat ben ik met je eens. Het haalt in ieder geval een hoop druk van Ronaldinho. Bovendien kan Barcelona nu ook leunen op iemand anders dan Ronaldinho, nu Eto'o geblesseerd is.quote:Op maandag 24 september 2007 23:09 schreef Dos37 het volgende:
Agh hij komt wel weer terug. Maar het is wel goed voor Barca om te zien dat Messi zo de rol overneemt als boegbeeld van Barca.
Mwah, bericht staat op de voorpagina van sport.esquote:
Ik denk dat Ronaldinho voor elke club een absolute aanwinst is. Iedereen die zegt dat hij niet kan voetballen etc is hartstikke gek!quote:Op woensdag 26 september 2007 13:06 schreef mcyodogg het volgende:
Dus wie weet staat ie aan het einde van het jaar met een grote zak geld voor Laporta, al zou ik dat een heel ongezonde stap vinden.
Absoluut, Ronaldinho hoort bij de beste voetballers ter wereld. Ook bij Chelsea zou hij een meerwaarde zijn, want niemand in de selectie heeft zijn technische bagage, of zijn vrije trappen op goal. Alleen zal je wel de situatie moeten creeeren dat hij kan excelleren, het lijkt me geen robot die je aanzet en meteen iedereen platspeelt.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:10 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik denk dat Ronaldinho voor elke club een absolute meerwaarde is. Iedereen die zegt dat hij niet kan voetballen etc is hardstikke gek!
Alleen is 16 miljoen per jaar natuurlijk absurd, dat zou idd zeer ongezond zijn.
quote:'Ronaldinho in winterstop naar Chelsea'
05 december 2007
De berichten over een vertrek van Ronaldinho bij Barcelona zijn opnieuw aangewakkerd. De Catalanen hebben volgens Marca met Chelsea een akkoord bereikt over de transfer van de Braziliaan. De Londenaren zouden vanaf januari over de 27-jarige international kunnen beschikken.
Ronaldinho heeft dit seizoen vooralsnog niet zijn stempel op het spel van Barcelona kunnen drukken. De aanvallende middenvelder belandde de afgelopen weken al diverse keren op de reservebank. Bij de Spaanse topclub heeft hij nog een contract tot medio 2010. In Londen zou Ronaldinho tien miljoen euro per jaar gaan incasseren.
quote:Brazil superstar Ronaldinho sees a clear path to Chelsea
By ASHLEY GRAY -
Ronaldinho is considering using a little-known FIFA rule allowing him to resign from Barcelona and join Chelsea for a bargain fee, his brother has revealed. The 27-year-old Brazil forward has been left on the bench in his club's last two matches, with coach Frank Rijkaard preferring 17-year-old Bojan Krkic up front. Unhappy at losing untouchable status, Ronaldinho could quit the club with just 15 days' notice under employment rules agreed by FIFA and the European Union.
His brother and agent Roberto de Assis Moreira told Italy's Gazzetta dello Sport: "Ronaldinho wishes to stay in Spain, but if the board of Barcelona feel that he is no longer indispensable, then he will be able to leave for nothing."
The two-time FIFA World Player of the Year is under contract at the Nou Camp until 2010 and his buy-out clause — obligatory under Spanish league rules — is a staggering £85million. But FIFA rules would allow him to leave for considerably less once he has completed three years of his current contract, signed in 2005.
Ronaldinho would be free to walk away next summer as long as he left Spain and paid compensation to his club, which makes a January move unlikely. The settlement would be subject to legal wrangling but is likely to be around £13m.
Barcelona president Joan Laporta tried to quell the unrest, saying: "Because of injuries and travel with his national team Ronaldinho hasn't been at full strength in training and hasn't found his rhythm. But I don't believe he's a substitute. He's a fundamental footballer and Rijkaard knows it."
Another Barcelona forward, former Arsenal striker Thierry Henry, has been told he faces a long lay-off due to a chronic back complaint, which is causing severe pain in his pelvis.The problem affects the discs in his spine and the 30-year-old will have a series of tests after the injury flared up in recent weeks.
En Barcelona is dat niet? Of Real Madrid? Of Manchester United? Of Bayern München? Of <insert Europese topclub> ?quote:Op woensdag 5 december 2007 15:40 schreef Soul79 het volgende:
Chelsea, bij elkaar gekochte poenerige miljoenenclub.
Barca/Man Utd/Bayern zijn dat natuurlijk veel minderquote:Op woensdag 5 december 2007 16:19 schreef WeebI het volgende:
[..]
En Barcelona is dat niet? Of Real Madrid? Of Manchester United? Of Bayern München? Of <insert Europese topclub> ?
Leg uitquote:Op woensdag 5 december 2007 16:20 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Barca/Man Utd/Bayern zijn dat natuurlijk veel minder
Noem 1 speler uit de eigen jeugd van Chelsea. Hoeveel geven ze per seizoen uit de laatste 5 jaar?quote:
En Bayern dan?quote:Op woensdag 5 december 2007 16:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Noem 1 speler uit de eigen jeugd van Chelsea. Hoeveel geven ze per seizoen uit de laatste 5 jaar?
En daar is je antwoord
JT natuurlijk. Maar hoeveel heeft Chelsea afgelopen zomer uitgegeven dan? Zie je geen trend dan als je de uitgaven van de laatste 5 jaar erbij pakt?quote:Op woensdag 5 december 2007 16:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Noem 1 speler uit de eigen jeugd van Chelsea. Hoeveel geven ze per seizoen uit de laatste 5 jaar?
En daar is je antwoord
1) Barcelona heeft idd een stuk meer stijl/allure dan Chelsea, al was het maar door de structuur van de vereniging ipv zo'n Abramovich.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:19 schreef WeebI het volgende:
[..]
En Barcelona is dat niet? Of Real Madrid? Of Manchester United? Of Bayern München? Of <insert Europese topclub> ?
Neen, ik zei dat dat gesuggereert werd door de pers. En dat is ook zo.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:37 schreef Yestuuur het volgende:
Ananas geloofde dat Dinho naar Chelsea gaat
Dat weet ik wel zeker.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:48 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Als Dinho naar Chelsea gaat, dan flopt ie, ik heb zo'n voorgevoel
quote:Barça-preses: Als het niet mogelijk is, moeten we door zonder hem
Barça hoopt op 'de oude' Ronaldinho
BARCELONA - Het 'huwelijk' tussen Barcelona en superster Ronaldinho lijkt op klappen te staan, maar volgens voorzitter Joan Laporta is van een scheiding geen sprake. "We hopen dat Ronaldinho zo snel mogelijk weer op het veld staat”, aldus Laporta woensdag.
De Braziliaan liep dit seizoen al diverse blessures op, waardoor hij in de competitie pas dertien keer in de basisopstelling van trainer Frank Rijkaard verscheen. Ronaldinho werd wel regelmatig in het nachtleven gesignaleerd. De Spaanse voetbalclub zou daardoor afwillen van de tweevoudig werelvoetballer van het jaar.
Volgens Laporta maakt de 28-jarige Ronaldinho echter nog steeds deel uit van de plannen van Rijkaard. "De trainer zou hem er nu graag bij willen hebben. Maar als dat niet mogelijk is, moeten we doorgaan zonder hem.” Barcelona heeft in de Primera Division vier punten achterstand op koploper Real Madrid.
quote:"Ronaldinho heeft een knuffel nodig"
door onze Telesportredactie
LONDON - Volgens zijn teamgenoot Silvinho heeft Ronaldhino een beetje liefde nodig van zijn teamgenoten om weer in topvorm te komen bij Barcelona. "We moeten hem steunen en af en toe een knuffel geven", verklaarde de Braziliaanse verdediger tegen de Spaanse pers.
Ronaldinho wordt al het hele seizoen geplaagd door blessures en andere fysieke problemen. Hierdoor stond hij maar 13 keer in de basis van Barcelona, terwijl de club al 29 competitiewedstrijden speelde. "Hij is heel belangrijk voor ons team en we zijn erbij gebaat dat hij zo snel mogelijk terugkeert", aldus Silvinho. Wat liefde en af en toe een knuffel van zijn teamgenoten moet hem daarbij helpen.
Hoe bedoel je dit?quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ach, hij heeft gewoon tekort z'n klasse laten zien. Maar als je zo terugkijkt op die periode is het volgens mij incidenteel geweest, nu haalt ie dat nooit meer.
Op zijn klasse. Er is een periode geweest, tussen 2004 en 2006, dat ie het een wereldspeler was. Dat is zijn top geweest, die gaat ie niet meer halen. Als je dan gaat vergelijken met andere wereldspelers, zitten die vaak langer en later op hun top.quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:43 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit?Doel je met incidenteel op zijn klasse of op zijn "uit vorm zijn" ?
Alsof er spelers zijn geweest die echt jarenlang (zeg, meer dan 5) absolute wereldtop zijn geweest? Als je zo krom als jij redeneert, is elke speler van wereldklasse "incidenteel" wereldtop geweest.quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Op zijn klasse. Er is een periode geweest, tussen 2004 en 2006, dat ie het een wereldspeler was. Dat is zijn top geweest, die gaat ie niet meer halen. Als je dan gaat vergelijken met andere wereldspelers, zitten die vaak langer en later op hun top.
Zijn periode van wereldtop is dus incidenteel geweest, zo zie ik het tenminste.
Zijn wereldklasse is incidenteel geweest, dat durf ik te beweren.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Alsof er spelers zijn geweest die echt jarenlang (zeg, meer dan 5) absolute wereldtop zijn geweest? Als je zo krom als jij redeneert, is elke speler van wereldklasse "incidenteel" wereldtop geweest.
Verder moet je in een hoekje gaan staan van schaamte als je durft te beweren dat Ronaldinho's klasse incidenteel is geweest
Haha ja, 3 jaar lang de beste voetballer van de wereld zijn was toeval. Incidentje. Foutje. Meer geluk dan wijsheid.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:49 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Zijn wereldklasse is incidenteel geweest, dat durf ik te beweren.
En die periode dat hij wereldklasse was, duurde bij Ronaldinho minder lang dan bij een Zidane
Hij was niet 3 jaar lang de beste van de wereld, hooguit 2 jaar.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:08 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Haha ja, 3 jaar lang de beste voetballer van de wereld zijn was toeval. Incidentje. Foutje. Meer geluk dan wijsheid.
Waarom dat doet ronaldo en Nani ook, die spelen dit jaar redelijk meequote:Op woensdag 26 maart 2008 21:40 schreef kikoooooo het volgende:
Hij blijft overrated. Met leuke trucjes kom je er niet.
In engeland gaat ie finaal op zn bek, dat weet ik zeker.
Slechts 17 competitieduels maarquote:'FC Barcelona mist Ronaldinho rest van het seizoen'
Datum: 4-apr-2008 16:12
Ronaldinho (foto, tweede van rechts) komt dit seizoen waarschijnlijk niet meer in actie. De 28-jarige Braziliaan liep donderdag op de training van FC Barcelona een spierscheuring in zijn rechterbeen op, zo bevestigde de club vrijdag. Hij is zes weken uitgeschakeld en daarmee lijkt zijn seizoen ten einde. Ronaldinho kwam dit seizoen zeventien competitieduels in actie.
Er is een kleine kans dat Ronaldinho in de laatste speelronde van de Primera División, op 18 mei, in actie kan komen. De finale van de Champions League, die Barcelona nog kan bereiken, wordt op 21 mei gespeeld.
De aanvaller kampte de laatste tijd met veel kleine blessures en was vaak niet in vorm. De Catalaanse pers speculeerde volop over een vertrek van de Braziliaan na het seizoen.
Hopelijk kan hij daar weer een nieuwe impuls aan zijn carriere geven. Laatste anderhalf jaar is het niet veel meer geweest.quote:Ronaldinho bereikt akkoord met AC Milan
12 april 2008
Ronaldinho heeft overeenstemming bereikt over een contract bij de Italiaanse topclub AC Milan. De broer en zaakwaarnemer van de aanvaller van FC Barcelona - Roberto de Assis - bevestigt dat zaterdag op de website van de Italiaanse sportkrant Gazetta dello Sport.
Milan-baas Adriano Galliani verklaarde eveneens dat er een principe-akkoord is bereikt met de speler, maar dat AC Milan nog tot overeenstemming moet zien te komen met Barcelona. "Geef ons tijd", gaf hij zaterdag aan. Ronaldinho zou bij AC Milan tot 2012 jaarlijks een salaris van 8 miljoen euro opstrijken.
Spaanse en Italiaanse bladen speculeren al tijden over een mogelijke overgang van de Braziliaan naar Italië. Ronaldinho, momenteel geblesseerd, zou het resterende deel van zijn contract bij Barcelona willen afkopen. AC Milan maakt een mager seizoen door. De werkgever van Clarence Seedorf is in de Champions League al uitgeschakeld en staat in de Serie A slechts vijfde.
Als die weg gaat dan maar naar buiten spanje dan is het goedquote:Op zaterdag 12 april 2008 13:35 schreef venomsnake het volgende:
Zou het erg jammer vinden. Zo van hem genoten de afgelopen jaren.
Maar als hij dan toch moet vertrekken dan lijkt me Milan een perfecte keus.
Zou ik wel mee kunnen leven, prachtige club natuurlijk.
Leuke combinatie.quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Ronaldinho en Kaka in 1 team, hmmm.....
Ha, liever Seedorf als Ronaldinho.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:04 schreef MrSASO het volgende:
Ik ben bang dat Seedorf zijn basisplaats gaat verliezen als hij komt.
naar Ajaxquote:Op zaterdag 12 april 2008 14:04 schreef MrSASO het volgende:
Ik ben bang dat Seedorf zijn basisplaats gaat verliezen als hij komt.
Ha, liever Dinho dan Seedorf.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:14 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ha, liever Seedorf als Ronaldinho.
Het gaat tegenwoordig alleen maar om de centen en de naam, ik noem een Shevchenko, een Alves..quote:Op zondag 13 april 2008 00:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het een vreemde move van Ronaldinho en Milan. Milan kan hem eigenlijk maar moeilijk inpassen lijkt me, verder matcht het niet met Kaka, tot dusver. Ronaldinho kan excelleren als er een speciale positie voor hem wordt gecreeerd. Een zelfde geval als Henry. En die positie krijgt hij vast niet. Ik snap Ronnie niet en ik snap Milan niet.
quote:Op zondag 13 april 2008 00:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ha, liever Dinho dan Seedorf.
Dinho blijf bij Barca.
Of Milan moet 433 gaan spelen, dan kan je nog alle spelers inpassen.quote:Op zondag 13 april 2008 00:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het een vreemde move van Ronaldinho en Milan. Milan kan hem eigenlijk maar moeilijk inpassen lijkt me, verder matcht het niet met Kaka, tot dusver. Ronaldinho kan excelleren als er een speciale positie voor hem wordt gecreeerd. Een zelfde geval als Henry. En die positie krijgt hij vast niet. Ik snap Ronnie niet en ik snap Milan niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |