abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53443563
Wat een raar woord eigenlijk, mag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_53443603
Ik heb wel een Doors-fase gehad, maar kon toch altijd niet anders dan fronsen als m'n hartsvriendinnetje me bij de gym op school toesiste: "I'm the lizard king, I can do anything" vlak voor een schot of service.

Wat ik trouwens heel erg vind, bedacht ik me toen ik de lege flessen van afgelopen vrijdag naar de glasbak bracht, zijn van die wijnflessen waar dan zo'n kaars in heeft gestaan en dat dat kaarsvet er dan oh zo artistiek overheen is gedropen en daarna weer het kaarsvet van een volgende kaars en van een volgende en van een volgende.
  maandag 24 september 2007 @ 21:09:31 #103
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_53443612
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jij mag je aan de wet houden? Jij mag trouw zijn? Jij mag werken om te overleven?
Driewerf ja. Maar er zijn wel consequenties aan verbonden, natuurlijk.
...dass wir fliegen.
pi_53443690
Ik kan dat niet, het 'moeten' loslaten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 24 september 2007 @ 21:12:34 #105
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_53443711
Ik moet mogen.
...dass wir fliegen.
  maandag 24 september 2007 @ 21:12:39 #106
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_53443712
Ik ook niet.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_53443771
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:09 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Driewerf ja. Maar er zijn wel consequenties aan verbonden, natuurlijk.
Juist, en daarom is het een 'moeten'. Alleen een determinist gelooft dat 'moeten' logische noodzakelijkheid behelst.

'Moeten' wil zeggen: het wordt dwingend van me gevraagd, en als ik het niet doe zijn er consequenties aan verbonden. Een ieder is even vrij om daarna alsnog niet te handelen.
pi_53443792
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:09 schreef thaleia het volgende:
Ik heb wel een Doors-fase gehad, maar kon toch altijd niet anders dan fronsen als m'n hartsvriendinnetje me bij de gym op school toesiste: "I'm the lizard king, I can do anything" vlak voor een schot of service.
Bij mij viel het samen met de Janis Joplin en Smashing Pumpkins fase. Maar eerlijk gezegd, ik kan het allemaal af en toe nog steeds waarderen hoor. The Roadhouse Blues bijvoorbeeld. En dan een beetje rondspringen door het huis. Ik krijg daar veel energie van. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_53443851
Zeg Erik, heb je eigenlijk al een ka- nee.
  maandag 24 september 2007 @ 21:17:47 #110
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_53443863
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Juist, en daarom is het een 'moeten'. Alleen een determinist gelooft dat 'moeten' logische noodzakelijkheid behelst.
Nu ja, ik gedij beter bij woorden als 'mogen' en 'willen' dan bij woorden als 'moeten' en 'zullen'.
...dass wir fliegen.
pi_53443923
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:17 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Nu ja, ik gedij beter bij woorden als 'mogen' en 'willen' dan bij woorden als 'moeten' en 'zullen'.
Als het gebruik van die woorden zo gevoelig bij je ligt of zo belangrijk voor je is, is dat volgens mij ook een vorm van onvrijheid.
pi_53443947
Ik vond bepaald niet alle vakken tijdens m'n studie leuk en ik had met name een probleem met archeologie. Dat klinkt romantisch, archeologie, maar in werkelijkheid is het:
- in een rij van twintig mensen over een veld lopen en alles wat je tegenkomt oprapen, in een zakje stoppen, en noteren dat je deze scherf of dit kippenbotje hebt gevonden in vak A6, of E5, en hoe laat precies enzo.
- op 10 jaar nauwkeurig moeten kunnen melden wanneer een Griekse vaas geschilderd is, en dat kun je dan zien aan hoe ze de ogen schilderden.

Ga toch weg man, 440 vChr of 430 vChr, aflezen aan de hoek die de pupil maakt met het oogwit, of weet ik veel. En dan ben je voor andere vakken ronduit briljante teksten aan het lezen, en dan moet je tussendoor voor een tentamen archeologie gaan leren over die pupillen en die oogwitten. Alsof je Apocalypse Now uitzet voor Eigen Huis en Tuin. Bluh.
pi_53444044
Dat eindigt met The End trouwens, Apocalypse Now, en dat nummer is daar echt fantastisch op z'n plaats
pi_53444050
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:17 schreef De-oneven-2 het volgende:

Ja, daar hebben we het wel eens over gehad. Ik deel je bezwaar voor zover het tegen een bepaalde houding gericht is.
pi_53444075
Wat was die voorstelling trouwens Claudia, waar de spelers werden weggeklapt?
  maandag 24 september 2007 @ 21:25:00 #116
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_53444093
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:19 schreef mane het volgende:

[..]

Als het gebruik van die woorden zo gevoelig bij je ligt of zo belangrijk voor je is, is dat volgens mij ook een vorm van onvrijheid.
Ik heb het nergens over vrijheid gehad.

Ik hoor gewoon liever 'Willen jullie dit boek lezen voor het eind van de maand?' dan 'Jullie moeten dit boek gelezen hebben voor het eind van de maand.' C'est tout.
...dass wir fliegen.
pi_53444145
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:20 schreef thaleia het volgende:
Ga toch weg man, 440 vChr of 430 vChr, aflezen aan de hoek die de pupil maakt met het oogwit, of weet ik veel. En dan ben je voor andere vakken ronduit briljante teksten aan het lezen, en dan moet je tussendoor voor een tentamen archeologie gaan leren over die pupillen en die oogwitten. Alsof je Apocalypse Now uitzet voor Eigen Huis en Tuin. Bluh.
Haha, ik ben tijdens het lesgeven over prehistorie en godverhoede de jagers en verzamelaars ook altijd redelijk cynisch naar de leerlingen toe over het vak archeologie. De leerlingen verzinnen doorgaans ook veel leukere theorietjes over het waarom van de grotschilderingen dan de archeologen of kunsthistorici in kwestie. . Laat het de archeologen onder ons maar niet horen.
pi_53444189
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:24 schreef thaleia het volgende:
Wat was die voorstelling trouwens Claudia, waar de spelers werden weggeklapt?
Het was een of andere entr'acte tijdens de Nacht van de Poëzie. Een komische act. Toneel. Belabberd toneel. Helemaal niet grappig.

Eerst begreep ik niet wat er aan de hand was. Het publiek ging op een onbegrijpelijk moment, middenin het stuk, opstaan, klappen, joelen, nog meer staan, nog harder klappen. Uiteindelijk heeft de act het toneel maar verlaten.
pi_53444244
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:25 schreef De-oneven-2 het volgende:

Ik hoor gewoon liever 'Willen jullie dit boek lezen voor het eind van de maand?' dan 'Jullie moeten dit boek gelezen hebben voor het eind van de maand.' C'est tout.
Jij hebt moeite met autoritair optreden.
  maandag 24 september 2007 @ 21:29:43 #120
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_53444252
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het was een of andere entr'acte tijdens de Nacht van de Poëzie. Een komische act. Toneel. Belabberd toneel. Helemaal niet grappig.

Eerst begreep ik niet wat er aan de hand was. Het publiek ging op een onbegrijpelijk moment, middenin het stuk, opstaan, klappen, joelen, nog meer staan, nog harder klappen. Uiteindelijk heeft de act het toneel maar verlaten.
Wat sneu .
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 24 september 2007 @ 21:30:43 #121
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_53444284
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

True.
...dass wir fliegen.
pi_53444285
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tell me about it. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_53444319
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:25 schreef De-oneven-2 het volgende:

Ik heb het nergens over vrijheid gehad.

Ik heb je deze gevoeligheid over 'moeten' vaker zien uiten, dus kennelijk is het belangrijk voor je, en het is niet per definitie 'gewoon'.
  maandag 24 september 2007 @ 21:33:26 #124
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_53444360
Het lijkt een beetje op een dwangneurose. Je kan niet anders dan bij het woord "moeten" opstandig te zijn?
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 24 september 2007 @ 21:33:47 #125
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_53444369
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:32 schreef mane het volgende:

[..]

Ik heb je deze gevoeligheid over 'moeten' vaker zien uiten, dus kennelijk is het belangrijk voor je, en het is niet per definitie 'gewoon'.
. Dan maar ongewoon, .
...dass wir fliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')