Driewerf ja. Maar er zijn wel consequenties aan verbonden, natuurlijk.quote:Op maandag 24 september 2007 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij mag je aan de wet houden? Jij mag trouw zijn? Jij mag werken om te overleven?
Juist, en daarom is het een 'moeten'. Alleen een determinist gelooft dat 'moeten' logische noodzakelijkheid behelst.quote:Op maandag 24 september 2007 21:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Driewerf ja. Maar er zijn wel consequenties aan verbonden, natuurlijk.
Bij mij viel het samen met de Janis Joplin en Smashing Pumpkins fase. Maar eerlijk gezegd, ik kan het allemaal af en toe nog steeds waarderen hoor. The Roadhouse Blues bijvoorbeeld. En dan een beetje rondspringen door het huis. Ik krijg daar veel energie van.quote:Op maandag 24 september 2007 21:09 schreef thaleia het volgende:
Ik heb wel een Doors-fase gehad, maar kon toch altijd niet anders dan fronsen als m'n hartsvriendinnetje me bij de gym op school toesiste: "I'm the lizard king, I can do anything" vlak voor een schot of service.
Nu ja, ik gedij beter bij woorden als 'mogen' en 'willen' dan bij woorden als 'moeten' en 'zullen'.quote:Op maandag 24 september 2007 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Juist, en daarom is het een 'moeten'. Alleen een determinist gelooft dat 'moeten' logische noodzakelijkheid behelst.
Als het gebruik van die woorden zo gevoelig bij je ligt of zo belangrijk voor je is, is dat volgens mij ook een vorm van onvrijheid.quote:Op maandag 24 september 2007 21:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nu ja, ik gedij beter bij woorden als 'mogen' en 'willen' dan bij woorden als 'moeten' en 'zullen'.
Ja, daar hebben we het wel eens over gehad.quote:Op maandag 24 september 2007 21:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja, ik gedij beter bij woorden als 'mogen' en 'willen' dan bij woorden als 'moeten' en 'zullen'.
Ik heb het nergens over vrijheid gehad.quote:Op maandag 24 september 2007 21:19 schreef mane het volgende:
[..]
Als het gebruik van die woorden zo gevoelig bij je ligt of zo belangrijk voor je is, is dat volgens mij ook een vorm van onvrijheid.
Haha, ik ben tijdens het lesgeven over prehistorie en godverhoede de jagers en verzamelaars ook altijd redelijk cynisch naar de leerlingen toe over het vak archeologie. De leerlingen verzinnen doorgaans ook veel leukere theorietjes over het waarom van de grotschilderingen dan de archeologen of kunsthistorici in kwestie.quote:Op maandag 24 september 2007 21:20 schreef thaleia het volgende:
Ga toch weg man, 440 vChr of 430 vChr, aflezen aan de hoek die de pupil maakt met het oogwit, of weet ik veel. En dan ben je voor andere vakken ronduit briljante teksten aan het lezen, en dan moet je tussendoor voor een tentamen archeologie gaan leren over die pupillen en die oogwitten. Alsof je Apocalypse Now uitzet voor Eigen Huis en Tuin. Bluh.
Het was een of andere entr'acte tijdens de Nacht van de Poëzie. Een komische act. Toneel. Belabberd toneel. Helemaal niet grappig.quote:Op maandag 24 september 2007 21:24 schreef thaleia het volgende:
Wat was die voorstelling trouwens Claudia, waar de spelers werden weggeklapt?
Jij hebt moeite met autoritair optreden.quote:Op maandag 24 september 2007 21:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik hoor gewoon liever 'Willen jullie dit boek lezen voor het eind van de maand?' dan 'Jullie moeten dit boek gelezen hebben voor het eind van de maand.' C'est tout.
Wat sneuquote:Op maandag 24 september 2007 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het was een of andere entr'acte tijdens de Nacht van de Poëzie. Een komische act. Toneel. Belabberd toneel. Helemaal niet grappig.
Eerst begreep ik niet wat er aan de hand was. Het publiek ging op een onbegrijpelijk moment, middenin het stuk, opstaan, klappen, joelen, nog meer staan, nog harder klappen. Uiteindelijk heeft de act het toneel maar verlaten.![]()
True.quote:Op maandag 24 september 2007 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij hebt moeite met autoritair optreden.![]()
Tell me about it.quote:Op maandag 24 september 2007 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij hebt moeite met autoritair optreden.![]()
Ik heb je deze gevoeligheid over 'moeten' vaker zien uiten, dus kennelijk is het belangrijk voor je, en het is niet per definitie 'gewoon'.quote:Op maandag 24 september 2007 21:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb het nergens over vrijheid gehad.
Ik hoor gewoon liever 'Willen jullie dit boek lezen voor het eind van de maand?' dan 'Jullie moeten dit boek gelezen hebben voor het eind van de maand.' C'est tout.
quote:Op maandag 24 september 2007 21:32 schreef mane het volgende:
[..]
Ik heb je deze gevoeligheid over 'moeten' vaker zien uiten, dus kennelijk is het belangrijk voor je, en het is niet per definitie 'gewoon'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |