Die haat komt niet uit de schrijver maar uit zijn interpretatie over die tijd. Ik moet zeggen dat ik het zelf die tijd niet zo ervaren heb omdat ik jong was. Maar als ik terugkijk op die tijd, d.m.v. boeken, videoclips (begin MTV) mode... dan voel ik echt zwartgalligheid, leegheid.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:09 schreef Zwaardvisch het volgende:
Van de hak op de tak, ik weet het, maar je ziet het ook bij Easton Ellis terug. De hele sociologie en literatuurwetenschap staart zich blind op de vraag welke excessen de schrijver in Bateman probeert te stoppen, en waar die haat vandaan komt. Terwijl die natuurlijk gewoon uit de schrijver zelf afkomstig is. Het is niet zo dat je een personage schept dat zelfstandig de motivatie voor zijn/haar handelen bedenkt. Je stopt je frustraties in een persoon, en daarmee is de toon gezet.
Nee, dochter van Provo's. Mijn opa was een soort Archie Bunker.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:24 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Je komt dus uit de ordinair-rechtse hoek.
Om te schrijven wat hij schreef, moet je verder gaan dan het wat abstract weergeven van een tijdgeest. De perversiteit, frustratie en agressie in het boek; het is toch echt uit zíjn geest ontsproten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:39 schreef Stali het volgende:
Die haat komt niet uit de schrijver maar uit zijn interpretatie over die tijd. Ik moet zeggen dat ik het zelf die tijd niet zo ervaren heb omdat ik jong was. Maar als ik terugkijk op die tijd, d.m.v. boeken, videoclips (begin MTV) mode... dan voel ik echt zwartgalligheid, leegheid.
Maar het briljante is dat hij zover durfde te gaan om de vergelijking te maken met wat hij zag als de tijdsgeest. Dit was toch echt wel agressie op die tijd, een veel zwaardere boodschap. Zo ervoer ik het. Want het betreft hier niet zomaar een goedkoop horrorverhaaltje met kettingzagen en lekker moorden voor de kassa.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:48 schreef mane het volgende:
[..]
Om te schrijven wat hij schreef, moet je verder gaan dan het wat abstract weergeven van een tijdgeest. De perversiteit, frustratie en agressie in het boek; het is toch echt uit zíjn geest ontsproten.. Ik vind dat op zichzelf niet zo schokkend hoor, maar je kunt het niet loskoppelen van de persoon nee.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:53 schreef mane het volgende:
Dat dacht ik. Het is wel leuk, maar ook beetje triest hé. Zo'n verbitterde wetenschapper die beweert dat Hermans zijn carriere verpest heeft. En dan de blik in de ogen van Adriaan van Dis tijdens een interview met Hermans..
Nee joh, toen keek ik nog gewoon naar The A-team.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:08 schreef Stali het volgende:
RG, hoe heb jij dat gezien, want dat was toch in 1981 of 1982 in de Adriaan van Dis show?
Jee, je bent iets jonger dan ik maar keek jij dat op zo'n jonge leeftijd? Ik niet namelijk..
quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:11 schreef mane het volgende:
[..]
Nee joh, toen keek ik nog gewoon naar The A-team..
Maar ik heb vanavond de documentaire over Hermans gezien van Andere Tijden, zie:
http://geschiedenis.vpro.(...)leveringen/11388341/
Ja, ik zit in de universiteitsbibliotheek, dus ik probeer tussen het posten door wat werk te doen.quote:
Dat was leukquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:11 schreef mane het volgende:
[..]
Nee joh, toen keek ik nog gewoon naar The A-team..
Maar ik heb vanavond de documentaire over Hermans gezien van Andere Tijden, zie:
http://geschiedenis.vpro.(...)leveringen/11388341/
Dude!quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ja, ik zit in de universiteitsbibliotheek, dus ik probeer tussen het posten door wat werk te doen.
Heks!quote:Ga verder.
Zei Ryan dat ook vannachtquote:
Stuur eens een foto.quote:
Update eerst jouw foto maar eens.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:47 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Stuur eens een foto. [afbeelding]
Ik zal je een PM'tje sturen, als jij me er een terug stuurt. Deal?quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Update eerst jouw foto maar eens.. En dan wil ik je best een foto van mij sturen, sterker nog, ik ben aankomend weekend in Amsterdam. Zeg het maar.
.
En waarom heb je jouw vriendin eigenlijk van de foto geknipt? Zoiets doen vrouwen normaliter wanneer ze gedumpt zijn. Ben je gedumpt?.
Als je een recente foto stuurt dan laat ik morgen op mijn werk een foto van mezelf maken en stuur je die op.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:10 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik zal je een PM'tje sturen, als jij me er een terug stuurt. Deal?
Hij staat inmiddels al in m'n FB.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:19 schreef Stali het volgende:
[..]
Als je een recente foto stuurt dan laat ik morgen op mijn werk een foto van mezelf maken en stuur je die op.
Oef, en je weet niet wat je dan van me vraagt.. Eeuwige rotfoto's.
. Maar deal.
.
Ben je alweer lekker met je dingetje bezig, JAM?quote:Op woensdag 26 september 2007 04:56 schreef JAM het volgende:
kutstad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |