abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53469291
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:09 schreef Zwaardvisch het volgende:
Van de hak op de tak, ik weet het, maar je ziet het ook bij Easton Ellis terug. De hele sociologie en literatuurwetenschap staart zich blind op de vraag welke excessen de schrijver in Bateman probeert te stoppen, en waar die haat vandaan komt. Terwijl die natuurlijk gewoon uit de schrijver zelf afkomstig is. Het is niet zo dat je een personage schept dat zelfstandig de motivatie voor zijn/haar handelen bedenkt. Je stopt je frustraties in een persoon, en daarmee is de toon gezet.
Die haat komt niet uit de schrijver maar uit zijn interpretatie over die tijd. Ik moet zeggen dat ik het zelf die tijd niet zo ervaren heb omdat ik jong was. Maar als ik terugkijk op die tijd, d.m.v. boeken, videoclips (begin MTV) mode... dan voel ik echt zwartgalligheid, leegheid.

Ps. een ander interpretatief kader wordt nog gegeven door de eerste zin in het door jouw genoemde boek: "...laat alle hoop varen bij het binnengaan".
Ps.II. Gelukkig, heb jij die tijd niet meegemaakt. . Maar ik vraag me wel af, dat wanneer je nog zo'n jonge jongen zegt te zijn, waarom dan zo'n interesse in Patrick Bateman? Easton Ellis heeft meer boeken geschreven, goed, ook in die lijn maar je komt op Fok! vaker op Bateman terug. Je kunt nu zeggen omdat je op de acteur lijkt, maar lijken op een acteur is wat anders dan lijken op de hoofdpersoon in een boek. Maar als je daar op lijkt, vind ik dat wel wat eng...ben jij echt een koffermoordenaar? .
pi_53469344
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:24 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Je komt dus uit de ordinair-rechtse hoek.
Nee, dochter van Provo's. Mijn opa was een soort Archie Bunker. .
pi_53469569
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:39 schreef Stali het volgende:

Die haat komt niet uit de schrijver maar uit zijn interpretatie over die tijd. Ik moet zeggen dat ik het zelf die tijd niet zo ervaren heb omdat ik jong was. Maar als ik terugkijk op die tijd, d.m.v. boeken, videoclips (begin MTV) mode... dan voel ik echt zwartgalligheid, leegheid.
Om te schrijven wat hij schreef, moet je verder gaan dan het wat abstract weergeven van een tijdgeest. De perversiteit, frustratie en agressie in het boek; het is toch echt uit zíjn geest ontsproten. . Ik vind dat op zichzelf niet zo schokkend hoor, maar je kunt het niet loskoppelen van de persoon nee.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_53470001
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:48 schreef mane het volgende:

[..]

Om te schrijven wat hij schreef, moet je verder gaan dan het wat abstract weergeven van een tijdgeest. De perversiteit, frustratie en agressie in het boek; het is toch echt uit zíjn geest ontsproten. . Ik vind dat op zichzelf niet zo schokkend hoor, maar je kunt het niet loskoppelen van de persoon nee.
Maar het briljante is dat hij zover durfde te gaan om de vergelijking te maken met wat hij zag als de tijdsgeest. Dit was toch echt wel agressie op die tijd, een veel zwaardere boodschap. Zo ervoer ik het. Want het betreft hier niet zomaar een goedkoop horrorverhaaltje met kettingzagen en lekker moorden voor de kassa.
pi_53470258
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:53 schreef mane het volgende:
Dat dacht ik. Het is wel leuk, maar ook beetje triest hé. Zo'n verbitterde wetenschapper die beweert dat Hermans zijn carriere verpest heeft. En dan de blik in de ogen van Adriaan van Dis tijdens een interview met Hermans. .

RG, hoe heb jij dat gezien, want dat was toch in 1981 of 1982 in de Adriaan van Dis show?
Jee, je bent iets jonger dan ik maar keek jij dat op zo'n jonge leeftijd? Ik niet namelijk. .
pi_53470337
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:08 schreef Stali het volgende:

RG, hoe heb jij dat gezien, want dat was toch in 1981 of 1982 in de Adriaan van Dis show?
Jee, je bent iets jonger dan ik maar keek jij dat op zo'n jonge leeftijd? Ik niet namelijk. .
Nee joh, toen keek ik nog gewoon naar The A-team. .
Maar ik heb vanavond de documentaire over Hermans gezien van Andere Tijden, zie:

http://geschiedenis.vpro.(...)leveringen/11388341/
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_53470854
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:11 schreef mane het volgende:

[..]

Maar ik heb vanavond de documentaire over Hermans gezien van Andere Tijden, zie:

, ik begreep er al niks van. Alleen ouwe lullen als Ryan3 hebben dat toendertijd gezien. (Als jonkie zal ik dan maar zeggen. . )

The A-team keek ik ook, van paperclips, aluminiumfolie, een schoen en wat elastiekjes werd het gecombineerd met de brandende sigaar van Hannibal, een vliegtuig waarmee ze konden ontsnappen... Maar Mr. T wilde nooit vliegen. Geweldig was dat. Nooit bloed, nooit doden. .

Jammer, heb de documentaire niet kunnen zien.
pi_53470942
Zwaardvisch? .
pi_53470984
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:27 schreef Stali het volgende:
Zwaardvisch? .
Ja, ik zit in de universiteitsbibliotheek, dus ik probeer tussen het posten door wat werk te doen.

Ga verder.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53471076
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:11 schreef mane het volgende:

[..]

Dat was leuk .
pi_53471498
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:28 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ja, ik zit in de universiteitsbibliotheek, dus ik probeer tussen het posten door wat werk te doen.
Dude! . En intussen zit je POL vol te posten...
quote:
Ga verder.
Heks! .
pi_53471541
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:41 schreef Stali het volgende:

Heks! .
Zei Ryan dat ook vannacht ?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53471598
Zeg, Zwaardvisch... .
pi_53471650
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:43 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Zei Ryan dat ook vannacht ?
Newbie. .
pi_53471700
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:44 schreef Stali het volgende:
Zeg, Zwaardvisch... .
Stuur eens een foto.
pi_53472424
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:47 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Stuur eens een foto. [afbeelding]
Update eerst jouw foto maar eens. . En dan wil ik je best een foto van mij sturen, sterker nog, ik ben aankomend weekend in Amsterdam. Zeg het maar. .

En waarom heb je jouw vriendin eigenlijk van de foto geknipt? Zoiets doen vrouwen normaliter wanneer ze gedumpt zijn. Ben je gedumpt? .
pi_53472533
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:07 schreef Stali het volgende:

[..]

Update eerst jouw foto maar eens. . En dan wil ik je best een foto van mij sturen, sterker nog, ik ben aankomend weekend in Amsterdam. Zeg het maar. .

En waarom heb je jouw vriendin eigenlijk van de foto geknipt? Zoiets doen vrouwen normaliter wanneer ze gedumpt zijn. Ben je gedumpt? .
Ik zal je een PM'tje sturen, als jij me er een terug stuurt. Deal?
pi_53472829
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:10 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik zal je een PM'tje sturen, als jij me er een terug stuurt. Deal?
Als je een recente foto stuurt dan laat ik morgen op mijn werk een foto van mezelf maken en stuur je die op.

Oef, en je weet niet wat je dan van me vraagt. . Eeuwige rotfoto's. . Maar deal. .
pi_53472893
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:19 schreef Stali het volgende:

[..]

Als je een recente foto stuurt dan laat ik morgen op mijn werk een foto van mezelf maken en stuur je die op.

Oef, en je weet niet wat je dan van me vraagt. . Eeuwige rotfoto's. . Maar deal. .
Hij staat inmiddels al in m'n FB.
pi_53477568
Een snee in de nek vind ik echt reeeeetegeil. Het liefst zou ik daar een gat in boren zodat ik m'n pik erin kan duwen.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  woensdag 26 september 2007 @ 01:32:35 #246
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_53477769
Wat geil, R_ON. Mijn nacht is weer goed!
  woensdag 26 september 2007 @ 02:55:13 #247
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53478316
Hallo.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 26 september 2007 @ 04:56:34 #248
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_53478508
Mulisch is een zure druif en Amsterdam is een kutstad.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_53479216
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:56 schreef JAM het volgende:
kutstad.
Ben je alweer lekker met je dingetje bezig, JAM?
  woensdag 26 september 2007 @ 08:59:58 #250
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_53479337
Beetje opwarmen alvast. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')