toen ik 60 mg. nam werd het ineens van de een op de andere dag een stuk beter.
heb eigenlijk amper bijwerkingen gehad.... mn huid droogde niet echt uit. alleen mn lippen waren aan het begin van de kuur nogal droog en gebarsten... later kocht ik "labello med repair" en die werkte echt het best + smorgens en savonds calendula zalf op de lippen smeren.
Wel heb ik verschrikkelijk veel gezweet... (nee niet alleen door het warme weer nu) ik denk dat het ook voor een gedeelte door de kuur komt. vroeger had ik nl. veel minder last van zweten.
Oooh en mn huid heeft de laatste maand nogal rood gezien... ik kan geen bekende op straat tegenkomen of ze zeggen "Goh, wat zie jij rood zeg"... dat is dus het resultaat van deze kuur + de felle zomerzon.
en ik heb me ook nix aangetrokken van de combinatie alcohol en roaccutane. Heb de afgelopen maanden iedere dag wel een stuk of 2 biertjes per dag op + op sommige dagen veel meer, maar heb er geen last van gehad tot nog toe. voor roken geldt hetzelfde.
In 6 maanden hebben ze 2 keer 1 buisje bloed bij me afgenomen. Dat viel me dus echt super mee... ik had al verhalen gehoord dat je zowat leeg werd gepompt. niet dus.
ik hoop alleen wel dat mn huid nu zo goed blijft als hij is...
ik denk dat als ik over 5 dagen stop met de kuur dat mn huid dan ook wel minder rood wordt, en de enkele rode vlekjes die er nu nog zitten wel wegtrekken....
dan ga ik over op vitamine E slikken.... ik hoop dat dat helpt tegen de littekens.
Vroeger had ik er echt super veel last van... nu gelukkig niet meer, af en toe nog een heeel klein pukkeltje, maar geen dikke ontstekingen meer zoals vroeger. hoop dat het zo blijft.
en komt het toch weer terug, dan heb ik over 2 maanden een (controle)afspraak met de dermatologe... en mag ik meteen weer opnieuw beginnen met een kuur zegt ze.... dat is geen enkel probleem!
OH yeah! It's amazing!
oh en ook nog een vraagje... ik vroeg me nog af waarom het bij sommige mensen zo goed helpt en bij anderen niet... dan kun je wel zeggen van "jaa, maar hij/zij had nooit zulke erge acne, dus daarbij ging het ook makkelijker weg"... maar ik heb altijd heel erge acne gehad en tis bij mij toch ook gewoon weggegaan....
waar zit nu dat verschil in, dat het bij sommige mensen niet helpt en bij anderen wel?
quote:Ik heb ook veel last gehad van acne, nu nog steeds klein beetje. Heb er o.a. roaccutane voor geslikt. Het is zwaar chemisch spul, maar het helpt wel enigzins.
Op vrijdag 15 augustus 2003 00:13 schreef Kikkertje82 het volgende:
Jullie hebben het er allemaal over dat de puisten weggaan maar zijn de littekens die achterblijven niet belangrijker??? want die zijn voor altijd! ik heb zelf vroeger heel veel last gehad van acne en heb nu heel wat littekens overgehouden op mijn wangen vooral. heb verschillende behandelingen geprobeerd (peeling,dermabrasie,green peel) maar niets lijkt echt te helpen...ik overweeg nu een laserbehandeling te ondergaan...iemand ervaring mee of die mij kan helpen?
Volgens mij kun je de kans op littekens zelf verkleinen door niet teveel aan de puistjes te gaan zitten krabben enzo.
Je blijft altijd wel wat zien, maar daarvoor heb ik geen laserbehandeling over hoor. Mensen moeten me maar nemen zoals ik ben
Morgen ga ik naar de dermatoloog en ben aan het overwegen om een Roaccutane kuur daar aan te vragen.
Ik heb last van wat acne op m'n gezicht, vooral kin , met momenten m'n voorhoofd ook. Acne op m'n rug / borst , andere lichaamsdelen heb ik niet.
Als ik zo deze topic lees zijn het meestal mensen die last hebben van zware acne/ontstekingen, die voor Roaccutane kiezen. Daar heb ik dus totaal geen last van, mijn acne blijft redelijk licht/miniem als je het vergelijkt met de zwaardere vormen.
Nu vraag ik mij af, gezien het feit dat ik slechts een lichte vorm van acne heb, is het dan wel de moeite om deze kuur te starten? Die bijwerkingen lijken me niet echt leuk....
Ik wil er wel liefst vanaf, de acne is niet echt erg... maar ik vind ze lastig, it bothers me alot, en al die andere kutproducten helpen toch niet, dus .... Toch nog liever jullie mening vragen
Thx in advance for posting
[Dit bericht is gewijzigd door lem op 21-08-2003 18:18]
quote:Roaccutaan is een zwaar goedje, wel effectief, maar ik denk ook dat de dermatoloog zal bepalen of het uberhoupt zin heeft voor je om het te slikken. Veel succes morgen, en als je het echt wil gewoon vragen. Ik had last van redelijk zware acne en het spul helpt echt. Bijwerking was dat ik er ook iets van afviel
Op donderdag 21 augustus 2003 17:38 schreef lem het volgende:
Hi, sorry om deze oude topic weer naar boven te helpen maar heb vraag ivm RoaccutaneMorgen ga ik naar de dermatoloog en ben aan het overwegen om een Roaccutane kuur daar aan te vragen.
Ik heb last van wat acne op m'n gezicht, vooral kin , met momenten m'n voorhoofd ook. Acne op m'n rug / borst , andere lichaamsdelen heb ik niet.
Als ik zo deze topic lees zijn het meestal mensen die last hebben van zware acne/ontstekingen, die voor Roaccutane kiezen. Daar heb ik dus totaal geen last van, mijn acne blijft redelijk licht/miniem als je het vergelijkt met de zwaardere vormen.
Nu vraag ik mij af, gezien het feit dat ik slechts een lichte vorm van acne heb, is het dan wel de moeite om deze kuur te starten? Die bijwerkingen lijken me niet echt leuk....Ik wel er wel liefst vanaf, de acne is niet echt erg... maar ik vind ze lastig, it bothers me alot, en al die andere kutproducten helpen toch niet, dus .... Toch nog liever jullie mening vragen
Thx in advance for posting
Hoelang duurt het ongeveer voor het product echt begint te werken, je dus ziet dat de acne aan het weggaan is?
Vraag 2, ik doe aan sport meer bepaald fitness. Als voedingssuplement drink ik milkshakes die rijk zijn aan Koolhydraten & Proteinen. Dit ok om in combinatie te nemen met Roaccutane?
Na al die verschillende produkten was dit echt het enige wat hielp.
Het was een beetje irritant omdat het toen ik eraan begon het net in in nederland werd gebruikt. Ik moest eerst een rontgen foto laten maken (of ik al wel uitgegroeid was) en ze moesten in het begin constant bloed afnemen (ben iig wel van m'n angst voor naalden afgekomen).
Zijn deze maatregelen nog steeds nodig, of hoeft dat gelukkig niet meer?
Ik slik nu nog een antibiotica kuur tegen acné, het heet Erythrocine ES. Het helpt heel erg goed, er is geen pukkel meer te zien, maar ik mag het niet langer dan vier maanden slikken van mijn huisarts. Hij vertelde dat ik daarna nog aan de Roaccutane kan, maar na alle verhalen hier weet ik niet of ik dat wel wil...
Zijn er meer mensen die Erythrocine hebben geslikt, die mij kunnen vertellen of het effect hiervan ook blijvend is, net zoals bij Roaccutane? Dan hoef ik er namelijk helemaal niet aan te beginnen...
Da's alleen soms bij hele grote hoeveelheden. (100 mg>) en zelfs dan is het nog niet zeker en bij iedereen.
als je gewoon iedere dag 20,40 of 60 mg gebruikt, kan het volgens mij weinig kwaad. en je huid wordt er alleen maar beter van, en dat is toch wat je wilt?
quote:
ROACCUTANE is het beste wat me is overkomen!!!! ik heb echt helemaal geen klachten naderhand ofzo, ik ben gewoon van mn pukkels afk raad je het zeker aan....8-)
quote:Zorg dat je een goed hydraterende huidcréme hebt, voor als je huid te droog word. Zorg ook dat je Labello lipbalsem hebt, of een andere. Verder, probeer zo weinig mogelijk met zeep te wassen....water is het beste....gebruik niet veel make-up ofzo. Voor mij duurde het 6 maanden voordat het weg ging, maar das voor iedreeen anders, en ik had erge acne. Veel succes met Roaccutane tis een wondermiddel
Op zondag 17 augustus 2003 15:46 schreef Meisje15 het volgende:
Hallo iedereen ik ben een meisje van 15 en heb sinds een kleine week roaccutane van de huisarts gekregen.. omdat ik al jaren van alles geprobeerd heb in dit me laatste hoop is wil ik het toch ondanks alle gruwlijke verhalen(lees:zelfmoord en haaruitval:{ ) het toch proberen.
En gelukkig lees ik hier ook veel positieve reacties en als ik er depressief van word dan kan ut me niej schelen want ben al depressief door me puistjes heb er egt een jeugtrauma van!:'(
Maar nu zouw ik kraag van jullie willen weten hoe lang het duurde voordat het wegging..?
En welk merk lippenbalsem/creme jullie gebruikte tegen je droge lippen..!?!?! zodat ik er goed op voorbereid ben..!
Dhaaag:W
ps- voor dat zelfmoordgedoe hoef je je niet zorgen te maken als je goed in je schoenen staat...
Gister bloed wezen testen als het goed is kan ik dinsdag beginnen....
quote:ik zou geen vaseline gebruiken... dat werd mij ook aangeraden, maar dat helpt niet echt en 15 minuten na het gebruik komen de lippen 2 keer zo droog en gebarsten terug.
Op vrijdag 22 augustus 2003 12:03 schreef Se7eN20 het volgende:
Mijn dermatoloog heeft juist aangeraden geen labello te gebruiken maar vaseline.. schijnt eeen stuk beter te werken...Gister bloed wezen testen als het goed is kan ik dinsdag beginnen....
ik had labello Med-repair gebruikt en die beviel mij het best. geen gescheurde lippen meer en ook niet erg droog.
je moet trouwens uitkijken dat je niet rondom je mond smeert, want dan krijg je rondom je lippen alsnog allemaal puistjes.
Ik heb net een kuur achter de rug. En het is de bijwerkingen meer dan waard. Als je echt met je acne zit, zou ik het zeker doen. Oke, ik werd er een beetje lamlendig en futloos van. Maar als je gewoon met jezelf afspreekt dat je niet al te rare dingen doet, dan komt het allemaal wel goed...
K laat wel horen hoe het verder gaat...
UPDATE:
Mijn huisarts heeft me doorgestuurd naar een dermatoloog waar ik volgende week naar toe kan...
[Dit bericht is gewijzigd door jaapgvk op 03-09-2003 11:54]
quote:Hoi allemaal,
Op zondag 22 september 2002 09:10 schreef lilithu het volgende:
Ik ben vorige week naar de dermatoloog geweest, en die heeft me een roaccutane-kuur voorgeschreven. Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die te maken krijgt met het medicijn..Ik twijfel eigenlijk nog wel, het lijkt me best een ingrijpende beslissing om eraan te beginnen. Ik moet eerst beginnen met een anticonceptiemiddel, ik moet een document tekenen waarin staat dat ik me ten volle bewust ben van de gevaren bij een zwangerschap, en ik moet elke maand mijn bloed laten onderzoeken.
De dokter heeft me gegarandeerd dat ik drie maanden na de kuur weer zwanger mag worden. Dan zou het middel uit mijn bloed moeten zijn.
Kent iemand verhalen die aantonen dat de risico's bij zwangerschap langer duren? * lilithu wil namelijk geen misvormd kindje omdat ze een paar puistjes op haar rug had...
Ik wil ook graag zwanger worden na het gebruik van roaccutane. Ik heb zoveel verschillende verhalen gehoord erover. Ik heb een jongen gesproken die was bij een dermatoloog in het Dijkzigt Ziekenhuis geweest en die had gezegd dat hij vijf jaar moest wachten voordat hij met kinderen begon mijn dermatoloog en huisarts zeggen beide een paar maanden en de bijsluiten zegt een maand na het stoppen met roaccutane. Ik word gek van die tegenstrijdig heden heeft iemand hier ervaring mee? En wat is precies het verhaal van Maurice de Hond want die zou een misvormd kind hebben gehad.
kirsten
Ik heb ook het middel Roaccutane voorgeschreven gekregen. Ik wil graag zwanger worden na die kuur. Maar ik had een jongen gesproken die bij een dermatoloog in het Dijkzigt Ziekenhuis geholpen was en hij mocht pas na het stoppen met middel pas na vijf jaar met kinderen beginnen eerder was het zijn lichaam niet uit. Mijn dermatolog en huisarts zeggen dat ik al na een paar maanden met kinderen mag beginnen. Dit bijsluiter zegt al na een maand. Wie spreekt hier nu de waarheid. Ik word er gek van . Is er iemand die hier ervaring mee heeft. En dat verhaal van Maurice de Hond hoe zit dat nu precies in elkaar want die heeft een misvormd kind gekregen van het medicijn. Hoe lang was die gestopt. Moeten mannen langer wachten als vrouwen. Als iemand hier antwoord op heeft wil die dan a.u.b reageren.
kirsten
quote:ga naar de persoon die je die dingen heeft voorgeschreven. Ik gebruik dat spul al een tijd niet meer (goddank: smerige troep) maar voor zover ik me kan herinneren kan het na een half jaar weer oid. Vraag het dus na bij de persoon die je aan dat spul heeft geholpen (in mijn geval mijn huidarts)..
Op zondag 14 september 2003 18:13 schreef kkruijs het volgende:
Hoi allemaal,Ik heb ook het middel Roaccutane voorgeschreven gekregen. Ik wil graag zwanger worden na die kuur. Maar ik had een jongen gesproken die bij een dermatoloog in het Dijkzigt Ziekenhuis geholpen was en hij mocht pas na het stoppen met middel pas na vijf jaar met kinderen beginnen eerder was het zijn lichaam niet uit. Mijn dermatolog en huisarts zeggen dat ik al na een paar maanden met kinderen mag beginnen. Dit bijsluiter zegt al na een maand. Wie spreekt hier nu de waarheid. Ik word er gek van . Is er iemand die hier ervaring mee heeft. En dat verhaal van Maurice de Hond hoe zit dat nu precies in elkaar want die heeft een misvormd kind gekregen van het medicijn. Hoe lang was die gestopt. Moeten mannen langer wachten als vrouwen. Als iemand hier antwoord op heeft wil die dan a.u.b reageren.
kirsten
ik heb btw weer pukkels
Ik ben op zoek naar roaccutane gebruikers die hun VOOR en NA foto's (zowel positief als negatief) op mijn site willen zetten.
-edit- spam verwijderd
Dit is dus niet de bedoeling zoals ik al in je gesloten topic aangaf.
Ze mogen je mailen, that's it
Succes ermee!
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 05-10-2003 23:13]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |