abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53413979
Al enige tijd ben ik opzoek naar een goede antivirus voor mijn computer. Aangezien ik veel gratis virusscanners zag, en veel betaalde wete ik niet meer welke ik moet nemen.

Heeft er iemand ervaring met AntiVir trouwens? Is dit pakket goed en veilig?
pi_53414129
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:12 schreef F04 het volgende:
Al enige tijd ben ik opzoek naar een goede antivirus voor mijn computer. Aangezien ik veel gratis virusscanners zag, en veel betaalde wete ik niet meer welke ik moet nemen.

Heeft er iemand ervaring met AntiVir trouwens? Is dit pakket goed en veilig?
Gebruik Avira Antivir nu al ongeveer 3jaar. Heb nog nooit problemen gehad.
  zondag 23 september 2007 @ 20:22:17 #3
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_53414225
Ben ook al lang tevreden gebruiker.Jje krijgt alleen een advertentietje tijdens het updaten, maar daar heb ik me zelf nog nooit aan gestoord.
Are these the nazis, Walter?
pi_53414261
ik gebruik al jaren AVG, en heb er ook nooit problemen mee gehad. Als je al een betaalpakket zou willen, dan moet je zeker kilometers ver norton wegblijven, dat is de grootste rommel die je op je pc kan zetten. Nog beter een hoop trojan's erop, dan nog blijft hij sneller dan met norton erop
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53414265
AVG Free, erg goed
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_53414270
AVG is een prima gratis antivirusscanner.

Panda is de beste commerciele virusscanner.
pi_53414350
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:24 schreef Athmozz het volgende:
ik gebruik al jaren AVG, en heb er ook nooit problemen mee gehad. Als je al een betaalpakket zou willen, dan moet je zeker kilometers ver norton wegblijven, dat is de grootste rommel die je op je pc kan zetten. Nog beter een hoop trojan's erop, dan nog blijft hij sneller dan met norton erop
Bullcrap

Norton is by far 1 van de beste virusscanners.
Enige probleem van Norton is het hoge geheugen/CPU gebruik.

Oh trouwens..AVG is de grootste troep die je maar kan hebben
AVG vind 4 van de 5 trojans neit eens
Zoek maar een aantal virusscan tests op
  zondag 23 september 2007 @ 20:27:54 #8
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_53414366
AVG en Avast zijn prima gratis antivirus programma's
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  zondag 23 september 2007 @ 20:29:02 #9
139330 TNA
For the stars that shine
  zondag 23 september 2007 @ 20:30:54 #10
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_53414446
Met AVG heb ik heel vaak gehad dat er wel een virus gevonden wordt maar dat ie er verder niets mee kan doen. Erg leuk. Daarnaast ziet het er niet uit ook. Ik ben erg blij met mijn McAfee en Norman.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_53414549
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:29 schreef TNA het volgende:
Hoeveel vraagtopics ga je nog openen man, damn
Tsja, ik ben hier m'n computer aan het reorganiseren.
  zondag 23 september 2007 @ 20:37:00 #13
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_53414595
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:27 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Bullcrap

Norton is één van de bekendste, niet een van de beste, ZEKER niet in het consumenten segment.
quote:
Wat hem per definitie al niet goed maakt. Een goeie scanner leunt niet zwaar op je systeem.
quote:
Eens. AVG, zeker de Free edition, waarop je niets kunt instellen, is een bagger product.
Zoek eens op Google naar anti-virus tests. En kijk dan niet naar wie er wint, maar wie er de plaatsen 2 t/m 5 bezet. De winnaar is namelijk meestal de sponsor van de test.

Overigens vind ik persoonlijk dat een goed anti-virus pakket één van de weinige zaken op de PC is die elke cent waard is. Anti-virus koop ik dus.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_53414618
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:27 schreef Devrim_ het volgende:
Het maakt je systeem gewoonweg sloom, ik heb een systeem dat qua reactiesnelheid zowat elke desktop er onder uitloopt (werk met een raptor voor mijn programma's, genoeg ram erin en een tweede raptor voor mijn swapspace); als ik daar norton op installeer, dan kan ik met een andere pc met 7200rpm schijfje mee qua opstarttijden. Ik betaal geen 300¤ aan hardware om dat daarna allemaal teniet te laten doen door een bende incompetente programmeurs.
quote:
Trojans moeten dan ook niet door je antivirus gevonden worden, maar goed. Als je kijkt bij alle antivirussen, dan komt AVG er misschien niet als een van de beste uit, maar voor gewoon gebruik is die bescherming meer dan afdoende.

Als je dan toch een goede antivirus wil, dan koop je bitdefender of kaspersky, de tijd dat norton echt goed was is al lang gepasseerd.
  zondag 23 september 2007 @ 21:08:27 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_53415348
Nog een stem voor AVG Free.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 23 september 2007 @ 21:23:51 #16
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_53415797
Alles is denk ik te bekijken vanuit een bepaald perspectief, en op een bepaalde schaal, en het ene perspectief is het andere niet. Vaak is het voor de dagelijkse praktijk niet relevant om er rekening mee te houden hoe het er allemaal fysiek in elkaar zit en bekeken vanuit een objectief standpunt.

De subjectieve beleving en de illusie van de werkelijkheid is vaak veel belangrijker dan de fysieke werkelijkheid zelf. Wat heb ik eraan om naar mijn monitor te kijken als electronen straal achter glas die het heen en weer heeft en onder invloed van stroompjes van min en plus 5 volt pixels verschillend laat oplichten. De bedoelde illusie die gegenereerd wordt als ik naar het resultaat van al die fysieke acties kijk is mijn werkelijkheid. Die illusie van het hier waarnemen van gedachten van anderen.
  zondag 23 september 2007 @ 21:26:29 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53415897
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:23 schreef Angeliquetje het volgende:
Alles is denk ik te bekijken vanuit een bepaald perspectief, en op een bepaalde schaal, en het ene perspectief is het andere niet. Vaak is het voor de dagelijkse praktijk niet relevant om er rekening mee te houden hoe het er allemaal fysiek in elkaar zit en bekeken vanuit een objectief standpunt.

De subjectieve beleving en de illusie van de werkelijkheid is vaak veel belangrijker dan de fysieke werkelijkheid zelf. Wat heb ik eraan om naar mijn monitor te kijken als electronen straal achter glas die het heen en weer heeft en onder invloed van stroompjes van min en plus 5 volt pixels verschillend laat oplichten. De bedoelde illusie die gegenereerd wordt als ik naar het resultaat van al die fysieke acties kijk is mijn werkelijkheid. Die illusie van het hier waarnemen van gedachten van anderen.
Jij gaat toch voor Norton begrijp ik?
pi_53415943
een filosofische post in DIG zowaar
pi_53416650
Betaald: NOD32 by far
Gratis: PC Cillin (ik kreeg een gratis versie ooit bij een moederbord die nog steeds goed werkt) of Avira
url
pi_53418705
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:24 schreef Athmozz het volgende:
Nog nooit Trojan met AVG gehad, werkt prima..
En norton zal ik ook nooit meer gebruiken
pi_53418837
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:37 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Het maakt je systeem gewoonweg sloom, ik heb een systeem dat qua reactiesnelheid zowat elke desktop er onder uitloopt (werk met een raptor voor mijn programma's, genoeg ram erin en een tweede raptor voor mijn swapspace); als ik daar norton op installeer, dan kan ik met een andere pc met 7200rpm schijfje mee qua opstarttijden. Ik betaal geen 300¤ aan hardware om dat daarna allemaal teniet te laten doen door een bende incompetente programmeurs.
[..]

Trojans moeten dan ook niet door je antivirus gevonden worden, maar goed. Als je kijkt bij alle antivirussen, dan komt AVG er misschien niet als een van de beste uit, maar voor gewoon gebruik is die bescherming meer dan afdoende.

Als je dan toch een goede antivirus wil, dan koop je bitdefender of kaspersky, de tijd dat norton echt goed was is al lang gepasseerd.
Kijk maar eens hier

http://www.av-comparatives.org/seiten/comparatives.html

AVG komt er vaak slecht van af en Norton doet het vrij goed

Overigens gebruik ikzelf NOD32
pi_53419162
als ik dat tabelletje bekijk, valt daar 1 ding op; het gaat enkel om hoeveel virussen/malware/... herkend wordt.

Als er daar dus een antivirus tussen staat die continu 95% van je cpucapaciteit zit op te slurpen, dan zou die er nog steeds als goed uit komen. De meeste tests wijzen vooral kaspersky & bitdefender aan als toppers, en dan komt norton een pak lager uit.

Dat norton meer herkend dan AVG ga ik zeker niet betwisten, maar norton vertraagt je systeem, iets wat AVG niet doet. Ik heb trouwens zelf een jaar of 3 lang op mijn 2de pc niet eens een antivirus gehad, ik draaide gewoon wekelijks online zo'n scan van bitdefender, en ik heb in die 3 jaar niets van virussen opgelopen. Een antivirus is dus niet eens nodig als je niet overal op gaat klikken, maar gewoon kijkt wat je binnenhaalt.
pi_53419177
NOD32 schijnt inderdaad goed te werken heb ik gehoord..
Geen gratis versie ervan?
pi_53419251
nod is betalen, maar dat zijn veel antivirusprogramma's. Kijk ook naar hoe lang je antivirus actief blijft, de meeste betaal je en dan krijg je 1 jaar bescherming, en daarna moet je weer bijbetalen.
pi_53419399
quote:
Op zondag 23 september 2007 22:57 schreef Georgezzz het volgende:
NOD32 schijnt inderdaad goed te werken heb ik gehoord..
Geen gratis versie ervan?
Je kan nod wel gratis maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')