Conclusie:
Sluit Bart lang genoeg op in een huis vol vreemden en waarschijnlijk weet hij na een maand niet eens de weg naar huis meer!
Verder begrijpt Sabinona niet meer dat dit een spelletje is... (ach je moet er in ieder geval de lol van in blijven zien (Lees: Willem). Bij haar speelt er maar een vraag door het hoofd: 'HOEZO IK????'
Eindelijk de TV waar we op hebben zitten wachten.
OPZOUTEN BIENTJE!!!
quote:
op 10-19-1999 om 08:44 PM braakte Kozzmic het volgende uit:
Wat was dat nou op 't laatst? Wie was volgens Sabine te zielig om op te stemmen? Mona of Bianca?
Mona natuurlijk. Sterk staaltje van 'latan we die meid niet direct op haar bek gaan'. Gelukkig gaat er binnenkort weer een bus.
quote:
op 10-19-1999 om 08:44 PM schreef Kozzmic het volgende:
Wat was dat nou op 't laatst? Wie was volgens Sabine te zielig om op te stemmen? Mona of Bianca?
Mona begeeft zich op glad ijs, als ik haar was zou ik niet op die twee paarden wedden, ze kan beter wat meer bij ruud gaan slijmen.
Mona begeeft zich op glad ijs, als ik haar was zou ik niet op die twee paarden wedden, ze kan beter wat meer bij ruud gaan slijmen.
Ik vond our main man Willem dit keer (om met Tara te spreken) errug hypocriet. Wat een flauwekul reden gaf aan Bart en Bientje. Pas later ging de hele beerput open: hij had zich kennelijk nog meer zitten ergeren dan de anderen.
Karin keek erg ongelukkig, zou ze gehoopt hebben op een nominatie?
quote:
Ik vond our main man Willem dit keer (om met Tara te spreken) errug hypocriet. Wat een flauwekul reden gaf aan Bart en Bientje. Pas later ging de hele beerput open: hij had zich kennelijk nog meer zitten ergeren dan de anderen.
Willem gaf volgens mij exact dezelfde reden als hij gaf in de dagboekkamer. Laat ik stemmen op twee mensen die het publiek niet makkelijk weg zal stemmen (loveboat-story). Dat hij zich ook nog eens kapot ergerde aan die twee kwam alleen maar goed uit, maar who cares?
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 19 Oktober 1999).]
Voor de rest vond ik ook dat de bewoners niet echt heel open waren over waarom zij Bartje en Sabientje genomineerd hebben. Je kunt toch gewoon zeggen dat er bepaalde irritaties zijn. Lul dan inderdaad niet zo slap over het eten van Willem. Niet echt sterk uitgedrukt lijkt me. Willem wist trouwens van niets zei ie.
Ik vind Mona heus niet de beroerdste hoor (ze mag van mij alleen niet meer zingen), maar ik heb wel het gevoel bij haar dat ze met meerdere windrichtingen meelult.
Doewie
quote:
[b]
... 'IK heb RECHT....'
HALLO BIENEBIEN!!!
JIJ hebt ook gestemd!!!!
Heeft iemand vernomen of Sabine haar eigen stemming nog verantwoord heeft? Lijken de bewoners me RECHT! op hebben
"Ik wil NU weten wie op mij gestemd heeft"
Ah gossiepossie. Wordt het allemaal een beetje teveel Sabbeltje?? Weet je zeker dat je wil weten dat meer dan 70% van de bewoners op jouw perfecte persoontje gestemd heeft?
Hier is maar 1 woord voor: OPROTTUH!!!
Trouwens volgens mij (ooit in een verleden als vakantie werk in een slachthuis gewerkt) aten ze nieren. De kleur van lever is iets grauwer/grijzer en de vorm net iets anders. Yum.
"Orgaanvlees mevrouw, u weet wel waarom niet"
quote:
op 10-19-1999 om 09:48 PM schreef bvd2k het volgende:
JA dat was ook weer zoiets. iedereen moet zeggen op wie ze gestemd hebben maar als het aan mona gevraagd word dan hoeft mona niet te antwoorden. En die sabimbo is ZZOOOO dom. Zit te zeiken over kliekjes en groepjes maar wie zit hier nu in het overduidelijkste groepje???
Dat viel me ook al op: Mona werd beschermd door Sabine, en niemand die daar een vraagteken bij zette. Er was trouwens sowieso niemand die fijntjes vrgoeg op wie Sabine dan wel gestemd had..
Murphy
Met dat ETEN! als ze denkt dat dat stierenkloten zijn... NO WAY! wat een dom wijf zeg. Zogenaamd intelligent en dan nieren bestempelen als stierenkloten... dom dom dom dom.
En daarna in de huiskamer bij de bank deed ze ook al zo ONWIJS irritant. Ik weet niet meer wat precies (heb ik geblocked, anders kan ik er niet meer tegen, zou Bianca hoogstwaarschijnlijk psycho-analyseren) maar wat vind ik haar ergerlijk zeg.
En laten we eerlijk zijn, hoe Sabine en Bart op de nominaties reageerden is niets anders dan menselijk... niemand vindt het leuk als zijn/haar persoonlijkheid onder vuur wordt genomen. Dan ga je je daar uiteraard tegen afzetten.
Wat niet wegneemt dat ik er nu al van overtuigd ben dat Sabine donderdag moet vertrekken.
Tot slot: ik vind Maurice ook een enorme eikel. Wat is die vent schijnheilig zeg.
En dan met z'n allen in de slaapkamer nog een beetje de nominaties overdoen. Oh oh, wat zijn we een team. Wacht maar tot er nog maar 5 over zijn, dan moeten zelfs deze grote vrienden elkaar wegstemmen! En dan stuurt Karin zonder pardon Maurice naar huis!
Het is toch allemaal een grote nepzooi. Je kunt toch nooit vrienden worden met de mensen die je weg gaan stemmen.
Zo, dat lucht op zeg...
quote:
op 10-19-1999 om 09:55 PM schreef Barbie het volgende:
Mona is (bla bla ...) wak zag!
quote:
op 10-19-1999 om 10:00 PM schreef weathergirl het volgende:
Het is toch allemaal een grote nepzooi. Je kunt toch nooit vrienden worden met de mensen die je weg gaan stemmen.
Nou, nou weathergirl, wat een opgekropte emoties zeg . Hoop inderdaad dat het je opgelucht heeft.
Wat de quote betreft: daarom is die Amerikaanse variant op BB ook veel leuker. Da's die op dat eiland met al die wilde dieren en zo. Degenen die weggestemd zijn, bepalen op het laatst wie de hoofdprijs van $1 miljoen wint. Of je in zo'n situatie van een echte vriendschap kunt spreken is natuurlijk twijfelachtig. Maar dat je t.a.t. je best blijft doen om aardig te blijven lijkt me duidelijk.
Mona, Mona, Mona, tssssssssssssssss....
quote:
Ben ik dan de enige die zich vanavond mateloos heeft geirriteerd heeft aan Bianca? Wat een WIJF is dat zeg!! Sjongejongejongejongejonge.
Ik erger me altijd aan Bianca
Waar ik me trouwens ook aan erger, en wat me vreselijk irriteert (zonder Weathergirl in persoon aan te spreken), is dat alle BB-bewoners constant het woord irriteren gebruiken waar ze ergeren moeten gebruiken.
Verder heeft deze uitzending al mijn vooroordelen over Sabine, Bianca en Ruud bevestigd, en had ik ook geen flauw idee wat ze gingen eten. Was het lekker?
En dan nog iets: wat loopt die Mona te stoken en te scheinheilen zeg! Die probeert zich echt in te likken bij Sab (mocht ze blijven) en ook bij Ruud (mocht sab niet blijven). En maar stoken...
Vraagje: hoe groot is de kans dat Sab of Bart na donderdag (als er dus al een-van-de-twee weg is) alsnog zelf de biezen pakt??? Hebben ze daar bij V bijvoorbeeld al een extra-Tilbo klaar staan???
Dit wordt in ieder geval een leuke week....hehehehe
Wat ons ook trof was de oprechte verliefdheid van Bart - hoe hij Sabine min of meer probeerde te troosten: "Kun je ermee leven?", en hoe hij gedurende het gehele verhoor-intermezzo (Ik heb Recht...) de rust zelve bleef, terwijl iedereen in dat huis van geluk mocht spreken dat Sabine geen mitrailleur op zak had. She was ready to kill!
quote:
op 10-19-1999 om 09:30 PM schreef Verbal het volgende:
Inderdaad is het gebrek aan zelfkritiek van met name Sabine ronduit schrijnend...
Als geboren Brabander (inderdaad, met bijbehorend ergerlijk accent) moet ik enigszins schoorvoetend toegeven dat dit een provinciaal veelvoorkomend verschijnsel is. Stap een willekeurige kroeg/huiskamer in Brabant binnen en de eerste zinnen die je waarschijnlijk hoort zijn: "Doe normáál man!", en "Die is écht niet wijs.." Hij of zij die in iets uitblinkt wordt en masse neergesabeld, iemand met een mening is bijna per definitie Nie Wies en waag je je buiten de kring van Brabanders omdat je tracht iets te vinden wat op zelfverwerkelijking of ambitie lijkt dan ben je al snel te groot voor je dorp. Besef dat Brabant van oudsher een agglomeratie is van hele kleine dorpjes die allengs zijn gegroeid tot hele kleine dorpjes met grote inwonersaantallen. Ieder dorp zijn eigen dialect, elk dorp zijn eigen gek/koster/pastoor/bink/snol. Zelfs nu nog wordt het me door ex-dorpsgenoten kwalijk genomen dat ik een deccenium geleden heb besloten naar Gelderland te verhuizen, mensen met wie ik niets heb, nooit iets mee heb gehad en -god verhoede- nooit iets mee zal hebben, veroordelen mij vanuit een van de grootste collectieve Brabatse mentaliteitstypering: Wat uit Brabant komt is goed. Sabientje zal tot in lengte der dagen Brabants blijven denken. Zolang je je weet te omringen met een groot collectief denkvermogen verandert het dus ook niet. Helaas is een tripje van 100 (?) dagen in het BB huis voor Sabien niet genoeg om ook maar een greintje zelfkritiek te ontwaren. Dat is Brabants. Dat verandert zo na een jaar of tien pas. Ga je heel vaak mee op je bek hoor! Geloof me maar. Gelukkig gaat ze weer naar haar veilige cocon terug, en heel de provincie zal haar in haar verstikkende armen sluiten, in koor roepend welk een onrecht haar is aangedaan, Sabien voorop op de gekkenkar.
dat weet ze, bart heeft het haar verteld, pikte het toevallig op de stream op, het is ook opvallend hoe ze sommige tegenstemmers weer in genade aannemen (zie sabine en ruud) van de 'vijanden' willen ze van geen goed excuus horen maar je vriendjes in de groep hebben ineens een 'goed verhaal'
Kan dit oplettende forum me niet inlichten over de gegrondheid van Ruud zijn motivatie voor het nomineren van Sabien? Kan iemand zich een klacht of attitude van Sabine over het eten herinnneren? Ruud weet het zelf lijkt me al niet meer.
En daarbij aaaaachchchch wa lief wil hij Sabine weer recht in de ogen kunnen kijken. Als blikken konden doden was er al eerder een heuse bloederige Krimi-climax in de zithoek aangericht.
Verder. Bart bleef rustig. Was er helemaal van in de war dat ie nog gelijk kreeg met zijn geintjes omtrent dat ze samen genomineerd zouden zijn. Bleef rustig, want Sabine tierde er toch rustig op los (had ze recht op), maar die beelden van toen ie later in de bank lag, met Karin en Bianca ongemakkelijk in de buurt, ik ben bang dat ik medelijden met 'm kreeg.
Dus ik heb vanmiddag maar even gebeld voor Sabine
[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 19 Oktober 1999).]
Mjah .. laat 'r gewoon brood bakken ..
Dat kan ze vast wel ..
Sabine beweert dat zij juist als één van de weinigen veel van zichzelf heeft laten zien; "het achterste van haar tong", zij was degene die eerlijk wat zei wanneer het haar niet aanstond. En dat is ook alles wat ik van Sabine heb gezien...gezeik en gebitch (is dat een NL werkwoord?). Waarschijnlijk om zichzelf in een goed spotje te plaatsen, maar het had een averechts effect.
Maar goed, ons Sabien heeft toch al wat moeite om zich in de situatie van anderen te verplaatsen, ze bekijkt alles vanuit haar bekrompen tunnelvisie.
Sabine weet blijkbaar niet wat "zich blootgeven" echt betekent; ze denkt dat een potje miereneuken en een potje ouderwetse sex synoniem zijn aan je blootgeven, je kwetsbaar opstellen.
Sabine heeft een muur om zichzelf heen getrokken en was van plan niemand in die drie maanden daar achter een kijkje te laten nemen.
En dat is jammer voor haar. Want dan pas leer je over jezelf, als je niet bang bent om je kwetsbaar op te stellen. En leren over jezelf is uiteindelijk meer begrip kunnen opbrengen voor de ander...
quote:
op 10-19-1999 om 08:53 PM schreef Barbie het volgende:
Wat zal Sabine op een dag op haar bek gaan, als ze zichzelf een keer tegenkomt.
Dat is op het moment dat ze er achter komt dat ze zwanger is van Bart, die maar voor tijdelijk is.
quote:
op 10-19-1999 om 11:41 PM schreef Barbarella het volgende:
Sabine mag al vast wel beginnen om die enorme berg kleding in te pakken... wat zal die een ego-crash hebben als ze merkt dat niet alleen de BB-bewoners, maar ook half Nederland haar tot hier
Maar voor de zekerheid ga ik toch maar even een paar centjes besteden om ook daadwerkelijk te stemmen. We kunnen hier wel leuk lullen dat ze verdwijnt, maar straks zul je net zien dat Bart weg moet.
Dus voeg de daad bij het woord en zorg dat die zeug ook daadwerkelijk donderdagavond nog eens goed op haar bek gaat. Voor Sabine wil ik wel een gulden uitgeven.
(En ik heb verder niks met V. te maken, op de progammagids na, die meteen aan de hond gegeven wordt dit keer.)
Kan dit oplettende forum me niet inlichten over de gegrondheid van Ruud zijn motivatie voor het nomineren van Sabien? Kan iemand zich een klacht of attitude van Sabine over het eten herinnneren? Ruud weet het zelf lijkt me al niet meer.
>>Heb van de week 's nachts Sabien en Mona een half uur over Willem Keukenprins horen zeuren. Weet niet meer precies hoe en wat, maar ze ergenden zich eraan dat de keuken zijn domein was. Sabientje: 'NIet dat ik het erg vind hoor, maar...' om vervolgens een uur verder te zuigen...
Enne, de dag erna bevonden de keukenprinsjes zich in de keuken, ja, ja. Krentenbrood bakken, maar rekenen bleek zo moeilijk, dat ze Willem, ja, ja, die dus, te hulp riepen.
Maar wat Ruud hier van weet?
Kwebbel
De rede is zeer simpel. In de uitzending van vanavond zegt ze: Als Bart weggestemd is en ze er achter komt dat Bianca, Karin en Maurice onder een hoedje hebben gespeeld bij de nominaties, dan zal ze stennis gaan trappen dat het huis te klein is. Ze voegt eraan toe dat ze zelfs met meubels gaat gooien.....
Nou dat wil ik dan weleens zien...Een beetje actie zou wel welkom zijn...Maar ze spreekt wel tegen wat ze vorige week tegen Mona zei. Ze had erover dat BArt alleen in het huis een kans maakt, hij zou buiten BB helemaal niet haar type zijn.
Weer is het dus vandaag duidelijk gemaakt dat ze Bart gebruikt. Dus ik zou graag zien hoe ze zich zal redden als Bart eruit moet en zij niet. Ook moet ik even kwijt wat al meer over de uitzending van vandaag is gezegt: Mona gebruikt Sabien omdat ze weet dat, voordat ze het huis inging, Bientje erg populair was(is?) bij het publiek. Ze zat ook lekker te stoken, eerst Ruud uithoren en dan bij Bart en Sabien haar medeleven tonen en gaan stoken over een of andere samenzwering.
quote:
op 10-19-1999 om 11:01 PM schreef Roache het volgende:
Als geboren Brabander (inderdaad, met bijbehorend ergerlijk accent) moet ik enigszins schoorvoetend toegeven dat dit een provinciaal veelvoorkomend verschijnsel is. ......... Sabien voorop op de gekkenkar.
Over voer voor psychologen gesproken! Maar wel boeiend om te lezen! Bedankt voor dit inzicht in de brabo's.
quote:
op 10-20-1999 om 12:56 AM schreef jooltje het volgende:
Wat ik nou leuk zou vinden is als Bientje mag blijven....De rede is zeer simpel... dan zal ze stennis gaan trappen dat het huis te klein is. Ze voegt eraan toe dat ze zelfs met meubels gaat gooien.....
Daar blinkt ze in uit!!! Het zal niet de eerste keer zijn dat men denkt dat ze iemand zal gaan vermoorden... Bel alle buren maar van de ex-vriendjes van Sabbeltje. Die hebben allemaal een groot feest achter de rug (1 dag nadat Sabine d'r vriendje dumpte), nadat hun leven voor even een nachtmerrie bleek te zijn.
quote:
op 10-19-1999 om 11:01 PM schreef Roache het volgende:
Als geboren Brabander... Gelukkig gaat ze weer naar haar veilige cocon terug, en heel de provincie zal haar in haar verstikkende armen sluiten, in koor roepend welk een onrecht haar is aangedaan, Sabien voorop op de gekkenkar.
Helaas kan ik me hierbij maar deels aansluiten. Waarheid als een koe, maar er zijn meerdere uitzonderingen op de regel!!!
Sabientje kon die opmerking niet echt waarderen, maar ik geloof niet dat ze toen al in een best humeur verkeerde...
Ze moet donderdag in de studio zo snel mogelijk deze topics lezen. Haar reactie daarop moet echt fantastisch zijn.
ps.
Bart riep om 01:47, het is kwart voor 2 !!!!
Geining... niet ?
op dit moment is op stream 4 in de huiskamer duidelijk een tikkende klok te horen
quote:
op 10-20-1999 om 03:04 AM schreef Inimini het volgende:
Bart riep om 01:47, het is kwart voor 2 !!!!
Geining... niet ?
Tot zo ver dus de aanaame dat de streams een kwartier vrtraagd worden uitgezonden...
Van wat ik bij V gezien heb: erg lullig van onze Ruud dat hij er zich zo van af maakt. Ik denk dat hij niet veel credits meer overhoudt bij het nederlandse publiek, die hem zoetjesaan ook uit begint te kotsen met zijn stereotiepe uitspraken die elke dag hetzelfde zijn. Eerst lullen over opmerkingen die niet gemaakt zijn volgens Willem, en dan vervolgens zijn eigen geweten schoon proberen te praten door Sabine voor zich te winnen. Mijn gok hierover zou zijn dat hij bang is dat Bart eruit moet en hij dan toch nog met Sabine verder moet. Natuurlijk zal hij dan ook bang zijn om niet meer in het Bianca/Karin/Maurice/Willem collectief te passen en daar ook al uitgekotst te worden.
Sabine'e reactie verbaast me eigenlijk niet. Het geeft NOGMAALS aan dat ze erg dom kan reageren. Bart doet het een paar maten slimmer, (bewust of hoogstwaarschijnlijk onbewust) die houd wijselijk veel zijn mond en kijkt het even af. Dit kan best wel eens zijn redding gaan worden. Mag hij blijven, dan verwacht ik dat hij met een beetje hulp van Ruud weer snel opgenomen wordt in de groep, die hem van informatie voorziet over Sabine, en dat hij tot inzicht komt en gaat snappen dat Sabine hem gebruikt heeft. En inderdaad, als Bart zijn lesje goed leert van de nominatie, is hij een potentieele winnaar. (TOCH!)
Mona wordt in beeld gebracht als een fladderend vlindertje wat eigenlijk nog niet weet of ze liever op de stroop pot of in de jam pot zit. Beide smaken wel zoet, maar een keuze maken lukt ze nog niet. Vandaar dat ze met alle winden meewaait en zich van twee zeer diverse kanten laat zien.
Het allerleukste vond ik de reacties van Karin en Bianca. Of beter gezegd het niet reageren van Karin en Bianca. Ik kreeg een beetje de indruk dat ze bewust de andere kant uitkeken, misschien wel om niet in een schaterend lachen uit te barsten.
Maurice..... tja, is Maurice en kan nog steeds niet helemaal meekomen met de 'heren gesprekken'. Hij praat wel, maar zegt niets. Ja inderdaad, net zoals Ruud eigenlijk.
Willem tot slot: hij is mijn held, eenvoudig, recht voor zijn raap: ja ik heb er op gestemd.
Nu maar hopen dat Bart wegmoet. Gunnen doe ik het Sabine, maar de kijkcijfers willen ook wat en een flinke slok ergernis en frustatie in het programma houden heeft toch ook absoluut zijn charmes. Het iq en bevattingsvermogen van een zwangere zeeleeuw is nog groter dan die van haar. Het publiek zal ongetwijfeld gaan kiezen voor de minst sympathieke van de twee, en dat zou jammer zijn voor Sabine
quote:
van de 'vijanden' willen ze van geen goed excuus horen maar je vriendjes in de groep hebben ineens een 'goed verhaal'
Eigenlijk stom dat ze niet op Sabine heeft gestemd, omdat ze had kunnen weten dat meerdere mensen op haar zouden stemmen. Mona had dat dus ook beter kunnen doen, om zichzelf te beschermen en uit de nominaties te laten. Ze heeft geluk gehad, ze is niet genomineerd... maar toch... het getuigt wel van wat domheid.
Verder oproep aan HUMMIE: Mocht Sabine eruit liggen en Bart haar achterna rennen wilt u dan alstublieft de befaamde scene aan ze laten zien als ze samen met Rolf in de studio staan? En dan doel ik op die for the time being-scene. Mens, ik zit erop te kikken om dat te mogen aanschouwen: pure reality tv in zn zuiverste vorm!
Dank U!
Uniek.
quote:
Ben ik dan de enige die zich vanavond mateloos heeft geirriteerd heeft aan Bianca?
Dacht ut niet... had de tenen ook weer krom in de pumps staan vanwege haar gedrag. Maar eerlijk is eerlijk: de "alpinopet-scène" heeft me wel een lachbui van drie volle minuten opgeleverd.
quote:
op 10-20-1999 om 09:32 AM schreef Uniquehorn het volgende:
Verder oproep aan HUMMIE: Mocht Sabine eruit liggen en Bart haar achterna rennen wilt u dan alstublieft de befaamde scene aan ze laten zien als ze samen met Rolf in de studio staan? En dan doel ik op die for the time being-scene. Mens, ik zit erop te kikken om dat te mogen aanschouwen: pure reality tv in zn zuiverste vorm!Uniek.
Zou het niet mogelijk zijn dat Sabine dat al tegen Bart gezegd heeft? Maar dat hij daar verder niet veel problemen mee heeft.
VOO heeft het misschien gewoon niet uitgezonden..
(ik speculeer maar wat..)
Dus met die waanizzinnigggge verliefdheid van Bart valt het ook wel mee (of tegen) wellicht ook alleen maar op zoek naar een stukje wild vlees...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |