abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:16:33 #151
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54005723
Hier ook lampjes bij de bedden. zoon één en drie een maan, zoon twee een hartje (ze mogen zelf kiezen ) snoer idd vastgespijkerd en veiligheidsplakkers op het stopcontact. echt uitgelegd hoe gevaarlijk spelen met stroom is. Dat werkt echt wel. (met de stok achter de deur dat we de lampjes weghalen als blijkt dat ze er niet voorzichtig mee zijn)

bij geen van allen een probleem. en ze hebben ze echt al vanaf overstap naar groot bed. nou ja Bram niet, die heeft m bij zijn ledikant.

en qua hoeveelheid drinken. een halve liter op een ochtend is wel veel! bram drinkt als het meezit 4 bekers op een dag.... die krijgt juist extra komkommer enzo om toch een beetje vocht binnen te krijgen. een liter is de maat geloof ik, voor peuters.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:01:44 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54006551
Ai Renz.. Altijd van die heerlijke momenten als je net je bed uitkomt
Beterschap!

Fuente, Saskia heeft ook een periode gehad dat ze zo gruwelijk veel dronk.. Ze kwam ook wel aan de 1,5 a 2 liter per dag. Dit is eigenlijk gewoon ongemerkt genormaliseerd tot nu zo ongeveer een liter (denk ik).

Saskia is erg bezig met associaties en verbanden leggen.
"mama, mijn zusje zit in jouw buik he?"
"ja schat, mama heeft een baby in d'r buik"
Ze pakt een druif uit d'r bakje en propt die in mijn mond..
"mijn zusje vind druifjes lekker, dus jij moet druiven eten want die komen in jouw buik"

Ik vond 't zo knap dat ze de link legt van "eten in je buik <-> baby in mijn buik -> baby eet"

Het wordt trouwens nog wat als de baby een jochie blijkt te zijn... Saskia is er echt van overtuigd dat het een meisje wordt.. die zal echt niet zonder slag of stoot aannemen dat ze een broertje ipv een zusje zal gaan krijgen.. Daar zal wel wat voorbereiden in gaan zitten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 23:09:50 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54020780
Vicky en Amber, welkom hier!

Renzell

Job en Katja hebben allebei geen lampje (ik ben een angsthaas op dat punt) en dus ongezellig de grote lamp aan.
Job is vandaag voor de laatste keer bij het cb geweest. Hij wordt volgende maand 4 jaar. En hij is nu eindelijk geslaagd voor zijn ogentest
Begin van het jaar was hij al 2x gezakt omdat hij gewoon weigerde mee te doen en ze wilden hem in april voor de 3e keer de test laten doen. Ik wist een week voor de test zeker dat Job weer zou weigeren met alle gevolgen van dien en heb toen het cb gebeld en gevraagd of we die 3e keer niet voor een lange periode konden uitstellen. Dat was geen probleem en een hele goede beslissing, want nu werkte hij gewoon mee, gelukkig.
Hij is wel erg klein, 98 cm., maar hij groeit in ieder geval keurig volgens zijn groeicurve die dan helaas wel ver onder het gemiddelde zit. Dus is zijn groei verder niet zorgwekkend en werd daar ook niet moeilijk over gedaan. Wel een mijlpaal, nooit meer cb
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54021656
Nou, dat was nog eens een 'goeiemorgen' Renzell...

Wat schattigggggggg, ET!
Ik heb het laatst ook even luchtig (want, pril stadium!) aan Randy verteld dat er een baby in mijn buik zit. Randy dacht even na en vroeg toen: "Kan die buik ook open, Mama?" Ehh...
pi_54067751
Amber heeft al weer 2x op het potje geplast. Gisteravond zat ze op de commode. Ik wilde d'r pyama aandoen en toen zat ze ineens heel dr doos te onderzoeken en toen moest ze lachen. Dus ik zeg, moet je plassen, ze kijkt me aan, gaat lachen en laat een plasje gaan. Dus ik zeg nee nee nee op het potje plassen. Wij naar de badkamer, ze hield haar plasje heel netjes op en toen heeft ze op het potje geplast!! Vanmorgen deed ik dr luier af en toen zei ze Opee poepen, dus weer op het potje gezet. Geen poep maar wel een grote plas

Gisteravond hebben we zoo gelachen. Amber had ergens een klein potje Sudocreme gevonden. Als we 's avonds na het douchen een luier aandoen doen we altijd een beetje Sudo op dr billen. Er moet dan ook een beetje dr neus maar ook op die van mij en dan gaan we neuzen.
Gister had ze zichzelf dus lekker ondergesmeerd, maar moesten wij het ook ontgelden. Mijn hele gezicht zat onder. Het wasl wel heel grappig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 21 oktober 2007 @ 11:03:45 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_54068033
heej wat goed vicky lekker vlot!

wij hebben al heel lang "problemen" met Liam's slapen. kijk, kinderen zijn vroeg wakker natuurlijk, maar het liep echt de spuigaten uit en de wallen onder zijn ogen werden steeds groter. regelmatig 's middags slapen en dan 's avonds weer niet in slaap kunnen komen. regelmatig om 4 uur alweer wakker. ging echt niet goed. we zijn nu bijna een week geleden begonnen met "dormeasan" van vogel en dat helpt goed. Hij slaapt snel en slaapt door. wel evengoed kwart over 6 wakker, maar dat is eigenlijk luxe bovendien was het vanmorgen 7 uur, dus een jubel hier
Hij ziet er ook echt beter uit, minder wallen en is veel beter te pruimen. Ik heb echt het idee dat hij diepe slaap tekort kwam.
stormy waters...
sailin'
  zondag 21 oktober 2007 @ 11:13:25 #157
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54068108
Wat goed van Amber.

Belana, fijn dat dormeasan lijkt te helpen. Anders kom je volgens mij in zo'n vicieuze cirkel terecht waar het maar lastig weer uitkomen is. Hopelijk is hij volgend weekend niet al te veel van slag als de klok een uur terug gaat.

Melvin is hartstikke verkouden en werd gisterenavond een paar keer huilend wakker. Hij mocht daarom bij mij in bed slapen. We lagen lekker en ineens zei hij: "Ik hou van je mama".
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_54068110
Wauw Amber

Belana, wat is dat precies? Saartje slaapt sinds een paar weken ook niet zo goed meer (hoewel het bij de ellende van vroeger goed is hoor!) maar ze is 's morgens om half 6 klaarwakker, wil 's middags niet meer slapen thuis en stort om 16:00 in. Maar als we haar dan naar bed doen, slaapt ze 's avonds niet meer...

Edit: heb ik inmiddels al gegoogled, we kijken het nog maar ffies aan en als het niet beter wordt kunnen we het altijd nog proberen! Fijn dat het trouwens werkt voor je mannetje!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 21 oktober 2007 @ 13:13:25 #159
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54069610
Vicky wat knap van Amber

Belana wat fijn dat het lijkt te helpen voor Liam. Lijkt me zó slopend als ie zo weinig slaapt....

Jambo wat lief van Melvin zeg
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 21 oktober 2007 @ 13:42:39 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_54069884
fuente, het is hier na maanden pas in huis gekomen ook hoor, en echt omdat ie er zelf gewoon slecht uit begon te zien. zulke middeltjes wil je toch niet al te snel gebruiken, ook al is het homeopatisch.
maar ik ben zeker wel blij dat het helpt.

jambo, wat lief
stormy waters...
sailin'
pi_54074002
Jambo

Belana fijn dat het helpt!

Vicky Foto

Djulian is verkouden en sinds vanmorgen hoge koorts en spugen erbij. Hij lijkt nergens last van te hebben, behalve bij je zitten is hij verder zijn energieke zichzelf. Alleen hopen dat die koorts zakt, want met paracetamol was hij maar met een halve graad gezakt. er moet toch 6 uur tussen zitten voor je de volgende paracetamol geeft?
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:25:45 #162
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54074062
Ik dacht dat er 4 of 5 uur tussen moet zitten voor je een nieuwe zetpil geeft Anitra. Heb je de bijsluiter nog? Anders kan ik wel op die van mij kijken wat er staat. In ieder geval beterschap voor Djulian.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_54074111
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:22 schreef Anitra het volgende:
Jambo

Belana fijn dat het helpt!

Vicky Foto

Djulian is verkouden en sinds vanmorgen hoge koorts en spugen erbij. Hij lijkt nergens last van te hebben, behalve bij je zitten is hij verder zijn energieke zichzelf. Alleen hopen dat die koorts zakt, want met paracetamol was hij maar met een halve graad gezakt. er moet toch 6 uur tussen zitten voor je de volgende paracetamol geeft?
Onze HA zei dat het (als ze echt niet lekker is) om de 4 uur mag, en dan max. 6 per dag. Dit was toen Sara oorontstekingen had, staat niet zo op de bijsluiter volgens mij.
Hoe hoog is de koorts trouwens? Als hij zich verder goed voelt, zou ik namelijk bij voorkeur geen paracetamol geven.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54074493
Hij was 39,5 en net 39, wat voorhem hoog is omdat zijn normale temp 36,5 is.
Voor hij naar bed gaat nog even tempen dan en kijken of zijn eten er in blijft zitten nu. Drinken gaat goed, hij snapt wel dat hij gewoon moet drinken ook al heeft hij gespuugd, mar dat was na dat hij wat gegeten had.
Als hij nog 39 heeft dan nog een paracetamol denk ik en is het lager dan niet.
het stomme is dat je gewend ben om op van alles te letten en te doen dat ik dus niet eens weet wat de regels bvan paracetamol zijn bij kinderen van 3
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:19:33 #165
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54077255
Maria heeft pijn aan haar rechteroor en ze is er helemaal overstuur van. Zo moe ook, draaien met de oogjes en niet stil kunnen zitten. Ik heb haar anderhalf uur geleden al sinaspril gegeven en daar sliep ze dus even op, maar nu is ze zo wakker en ze heeft veel pijn, volgens mij. Wat zouden jullie doen? Ik ken het helemaal niet, Maria is haast nog nooit ziek geweest.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54077642
arme maria! als je echt denkt dat ze ondraaglijke pijn heeft misschien toch even de HAP bellen? ik weet nog wel dat ik bij een oorontsteking van Anna een keer een 'preek' van de huisarts gehad heb waarbij ze me op het hart drukte bij oorpijn niet te zuinig te zijn met pijnstillers. dus: maximale dosis paracetamol, hopen dat ze daarmee wat kan slapen en als het na een paar dagen niet over is misschien een antibiotica kuur halen.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:42:39 #167
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54077665
Sugar, ik heb het verhaal hier volgens mij al 10 x verteld, maar ik ben een keer met Job een hele nacht in de weer geweest vanwege oorpijn en toen ik 's ochtends meteen de huisarts belde en daar ook om 09.00 al terecht kon, heb ik van de huisarts echt op mijn kop gekregen dat ik niet 's nachts was gekomen.
Ik had volgens de huisarts volstrekt niet adequaat gehandeld (letterlijk geciteerd). Het heeft echt diepe indruk op mij gemaakt. Dus mijn enige advies is om toch de huisarts te bellen en vooral de pijn te bestrijden, want dat had ik volgens de ha al helemaal niet genoeg gedaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54077722
Oei, huisarts bellen ja. Maar dat heb je nu vast wel al gedaan. Sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54077942
Ik zou idd ff huisarts bellen sugar, want zo te horen heeft ze veel pijn. Sterkteen ik hoop dat Maria sraks lekker in slaap valt
pi_54077997
Ik zou ook gewoon even bellen... Willen ze het aankijken, kijk je eht even aan en anders krijg je waarschijnlijk medicijnen en een betere nachtrust.. voor beiden... Oorpijn doet zoooow pijn!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54078024
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:47 schreef Anitra het volgende:
Hij was 39,5 en net 39, wat voorhem hoog is omdat zijn normale temp 36,5 is.
Voor hij naar bed gaat nog even tempen dan en kijken of zijn eten er in blijft zitten nu. Drinken gaat goed, hij snapt wel dat hij gewoon moet drinken ook al heeft hij gespuugd, mar dat was na dat hij wat gegeten had.
Als hij nog 39 heeft dan nog een paracetamol denk ik en is het lager dan niet.
het stomme is dat je gewend ben om op van alles te letten en te doen dat ik dus niet eens weet wat de regels bvan paracetamol zijn bij kinderen van 3
Zelf hou ik ook altijd die 39 graden grens aan en geef eigenlijk alleen paracetamols als ze naar bed gaan (of als ze zich echt naar voelen). Vooral ook omdat koorts ergens voor dient.
Maar de doseringen staan toch gewoon op het doosje? Neem aan dat je zetpillen gebruikt van 240 gram?
Overigens over het spugen: ik heb altijd geleerd dat je even een minuut of 10 moet wachten na het spugen (om de maag tot rust te brengen) voor je weer drinken aanbiedt. Dan is de kans groter dat het er in blijft.
Beterschap trouwens!
  Licht Ontvlambaar zondag 21 oktober 2007 @ 22:00:38 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54078037
Sjoeg, wij hebben hetzelfde gehad met Isa vorige week. Om elf uur huisartsenpost gebeld, daar kregen we gezegd 'kom even langs om te laten controleren, dan gaan jullie in elk geval gerust de nacht in'. Isa had inderdaad een oorontstekeing rechts (vier dagen later links). Twee dagen op gezette tijden paracetamol geven (maw de pijn niet afwachten) en geregeld neusspray was het advies.

We zijn trouwens van zetpillen overgestapt op sinaspril (tablet voor overdag en vloeibaar voor 's nachts) overgstapt. Deels omdat het sneller werkt en deels omdat Isa de zetpillen weer eruitwerkte...

Arme Maria Oorpijn is heel, heel vervelend...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54078041
Bij oorpijn kun je ook neusdruppels geven, dat zou de zwelling en pijn moeten verminderen.
Sterkte voor Maria!
pi_54078069
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:19 schreef Sugar het volgende:
Maria heeft pijn aan haar rechteroor en ze is er helemaal overstuur van. Zo moe ook, draaien met de oogjes en niet stil kunnen zitten. Ik heb haar anderhalf uur geleden al sinaspril gegeven en daar sliep ze dus even op, maar nu is ze zo wakker en ze heeft veel pijn, volgens mij. Wat zouden jullie doen? Ik ken het helemaal niet, Maria is haast nog nooit ziek geweest.
Ik zou ook even de HAP bellen en vragen of je langs mag komen, Sugar... Waarschijnlijk is het oorontsteking en hoe eerder ze daar wat tegen krijgt, hoe sneller ze van de pijn af is. De antibiotica werkt overigens verbazingwekkend snel is mijn ervaring. Dikke voor Maria.
  Licht Ontvlambaar zondag 21 oktober 2007 @ 22:07:30 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54078155
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou ook even de HAP bellen en vragen of je langs mag komen, Sugar... Waarschijnlijk is het oorontsteking en hoe eerder ze daar wat tegen krijgt, hoe sneller ze van de pijn af is. De antibiotica werkt overigens verbazingwekkend snel is mijn ervaring. Dikke voor Maria.
Antibiotica geven ze nadat een kindje 2 geworden is niet snel meer voor ooronsteking... Althans, dat werd mij vorige week verteld Isa heeft wel twee of drie kuren gehad voor oorontsteking toen ze nog geen 2 was inderdaad en dat werkte goed.... Nu wilde de huisarts even aankijken of het zo ook overging.

Neusdruppels zijn heel belangrijk inderdaad, Pjoemon, omdat het een verbinding is tussen neus en oor (buis van Eustachius?) waar de ontsteking vaak zit...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')