Onze HA zei dat het (als ze echt niet lekker is) om de 4 uur mag, en dan max. 6 per dag. Dit was toen Sara oorontstekingen had, staat niet zo op de bijsluiter volgens mij.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:22 schreef Anitra het volgende:
Jambo
Belana fijn dat het helpt!
VickyFoto
Djulian is verkouden en sinds vanmorgen hoge koorts en spugen erbij. Hij lijkt nergens last van te hebben, behalve bij je zitten is hij verder zijn energieke zichzelf. Alleen hopen dat die koorts zakt, want met paracetamol was hij maar met een halve graad gezakt. er moet toch 6 uur tussen zitten voor je de volgende paracetamol geeft?
Zelf hou ik ook altijd die 39 graden grens aan en geef eigenlijk alleen paracetamols als ze naar bed gaan (of als ze zich echt naar voelen). Vooral ook omdat koorts ergens voor dient.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:47 schreef Anitra het volgende:
Hij was 39,5 en net 39, wat voorhem hoog is omdat zijn normale temp 36,5 is.
Voor hij naar bed gaat nog even tempen dan en kijken of zijn eten er in blijft zitten nu. Drinken gaat goed, hij snapt wel dat hij gewoon moet drinken ook al heeft hij gespuugd, mar dat was na dat hij wat gegeten had.
Als hij nog 39 heeft dan nog een paracetamol denk ik en is het lager dan niet.
het stomme is dat je gewend ben om op van alles te letten en te doen dat ik dus niet eens weet wat de regels bvan paracetamol zijn bij kinderen van 3![]()
Ik zou ook even de HAP bellen en vragen of je langs mag komen, Sugar... Waarschijnlijk is het oorontsteking en hoe eerder ze daar wat tegen krijgt, hoe sneller ze van de pijn af is. De antibiotica werkt overigens verbazingwekkend snel is mijn ervaring. Dikkequote:Op zondag 21 oktober 2007 21:19 schreef Sugar het volgende:
Maria heeft pijn aan haar rechteroor en ze is er helemaal overstuur van. Zo moe ook, draaien met de oogjes en niet stil kunnen zitten. Ik heb haar anderhalf uur geleden al sinaspril gegeven en daar sliep ze dus even op, maar nu is ze zo wakker en ze heeft veel pijn, volgens mij. Wat zouden jullie doen? Ik ken het helemaal niet, Maria is haast nog nooit ziek geweest.
Antibiotica geven ze nadat een kindje 2 geworden is niet snel meer voor ooronsteking... Althans, dat werd mij vorige week verteldquote:Op zondag 21 oktober 2007 22:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zou ook even de HAP bellen en vragen of je langs mag komen, Sugar... Waarschijnlijk is het oorontsteking en hoe eerder ze daar wat tegen krijgt, hoe sneller ze van de pijn af is. De antibiotica werkt overigens verbazingwekkend snel is mijn ervaring. Dikkevoor Maria.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |