abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54170519
@ de dames hierboven.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_54197279

Amber heeft van de week weer ophet potje gepoept

En ze gaat ineens ZOOOO snel met praten enzo.
Vorige week telde ze nog een, tee, zes, ach. Vanmorgen zat ze in bed te tellen een twee drie zes zeven acht negen tien elf taalf detie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54198426
Wat goed van Amber Leuk he Vicky! ik vind het zo genieten, het 2-zijn van Sara! Ook hier weer een potje plassend kind afgelopen week. Helaas is ze momenteel niet zo lekker, zit helemaal vol, voelt warm aan (zo even tempen) en is inmiddels alweer een paar nachten om 4:00 's morgens klaarwakker.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:04:43 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_54202710
het was wel eens tijd voor nieuwe schoenen voor Liam vond ik. was alweer een tijdje geleden.
dat bleek ook wel
hij heeft maat 27 nu terwijl ie dus schoenen maat 25 had
toch iets vaker op laten meten dus...
stormy waters...
sailin'
pi_54203058
(anna heeft nu ook al 26 trouwens...)

2 jaar is echt een leuke leeftijd he vicky & fuente! knap hoor van amber, dat tellen! beterschap voor saar, hopelijk wordt ze niet echt ziek.

anna is ook zo geweldig leuk & lief momenteel, ik kan 'r regelmatig wel opvreten. vandaag is ze weer eens baby-kangoeroe en ben ik mama-kangoeroe. dus alles wat tegen mij wordt gezegd is met 'mama kangoeroe' erachteraan, en er wordt niet gewoon gelopen maar gehopt. ik hop vrolijk mee. piet was een paar dagen uit logeren, ze vond het wel gek en vroeg af en toe "hey, waar is piet?" maar verder heeft ze ook lekker genoten van de rust & extra aandacht. en ik ook. vannacht logeerde hier een jongetje dat bijna even oud is als piet maar wat kleiner is. anna vond z'n naam wat moeilijk en sprak hem daarom steeds aan met 'klein jongetje'. nou dat vond die jongen niet zo leuk. "ik bén niet klein!" barste hij na een tijdje uit. anna kwam later bij me en zei "hij is wel een béétje groot he?" dus ik: "ja, hij is best een beetje groot." anna:"maar ook een beetje klein!" en dat was ook zo. gisteren gingen we samen met de trein naar nijmegen (en terug). best een lange zit. maar ze is geen moment vervelend geweest, heeft zich ongelooflijk goed vermaakt met 2 kleine poppetjes die ze mee had. ik kon gewoon m'n boek lezen, heerlijk! en 't is een ongelooflijke knuffelkont & kuskampioen. maar ze heeft ook nog regelmatig haar moeilijkere dagen/momenten/buien hoor, 't is niet altijd koek & ei. ze vindt het vooral heel erg moeilijk om ergens mee te stoppen. ze wil het liefst uren achter elkaar hetzelfde doen, en dat kan nou eenmaal vaak niet. dus zodra er dan een eind moet komen aan iets, is het gillen en schoppen en drama. het helpt wel een beetje als ik van te voren al aankondig dat we zo iets anders gaan doen, maar het blijft vrij lastig.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 27-10-2007 19:09:06 ]
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:30:27 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_54203098
klinkt alsof het prima gaat met Anna een lekker grietje is het.
(ik kan er niks aan doen, ik blijf die 6 weken oude baby voor me zien)
stormy waters...
sailin'
pi_54203336
haha hmmz toen was 't vooral een erg huilerig mormeltje in mijn beleving. nu een bijzonder en leuk en lief mens.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:49:56 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_54203416
het was voor mij het moment dat ik bedacht toch nog wel een babietje te willen
stormy waters...
sailin'
pi_54203464
aaaah.
  Jubileum moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:52:27 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54205700
Leuk om die herkenbare peuterperikelen te lezen Bix, het is zo'n geweldig leuke leeftijd inderdaad!

Smeuig verhaal F_H
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54217860
Anna wordt ook al echt groot met haar kletsen en doen en laten he

Sara is gisteravond helaas echt ziek geworden. Manlief en ik zouden lekker uit eten met vrienden en Sara zou logeren bij opa en oma. Nou, halverwege de avond maar gebeld met opa en oma om te vragen hoe het ging, en ze bleek toch wel goed ziek. Ze lag bij oma op schoot onrustig te slapen, zweette zich kapot, voelde gloeiend heet aan en toch is de temp de rest van de dag niet boven de 37.0 uitgekomen (sterker nog, 's middags was d'r temp maar 35,7!).
Nou wij haar dus opgehaald, zielig hoopje ellende was het. Ze had pijn in haar buikje, hoestte zich helemaal gek, waardoor haar keel pijn deed enz.
Uiteindelijk zijn we hier thuis rond 2:00 (oude tijd ) allemaal naar bed gegaan en heeft ze geslapen tot 7:00 en nu is ze alweer een stuk vrolijker
Uiteindelijk viel het dus wel mee, maar gisteravond schrok ik echt ff van hoe ze er ineens uitzag, zo bleek, zielig en ziekjes!
Nu zit ze lekker een toren te bouwen en is ze alleen nog een beetje chagerijnig van de moeheid, dus kan zo zo lekker nog even slapen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 oktober 2007 @ 16:51:55 #237
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54226202
pff wat gaat dat snel hè bij peuters. zo zijn ze fit, en zo zijn ze ziek...

Gelukkig is ze weer een beetje opgeknapt.
Volgens mij is dat ook een speciale kinderwet. Heb ook al een paar keer een etentje af moeten zeggen vanwege een oorontsteking of één of ander griepje met koorts.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54226926
Hier ook zo, Sara is altijd ziek als wij wat leuks gaan doen
Achteraf denken we dat het misschien een allergische reactie is geweest. Sara reageert allergisch op bepaalde soorten voedsel. Manlief heeft haar gistermorgen een pakje roosvicee multivit bosvruchten gegeven, er zit (blijkt achteraf) rozenbottel in (is ze allergisch voor) en bosvruchten hebben we nog nooit geprobeerd ivm mogelijke allergie. Dat ze zo ineens zo ziek wordt en ook zo ineens weer helemaal beter is.. maar ja, dat weet je achteraf nooit zeker dan.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:01:53 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54228733
nee, en het nog even een keer proberen lijkt me ook niet echt een optie
jeuj, da's wel een heel heftige reactie dan.
gelukkig dat je het weet. Hoe kom je nou achter een rozebottelallergie?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:04:47 #240
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_54228787
Five! Geweldig verhaal
Ik kom me melden met een echt peutertje! Gister Tobias zijn verjaardag gevierd en vandaag lekker met alle nieuwe spulletjes gespeeld. Hij was zo overdonderd door alle kadootjes dat hij er maar ééntje uit wilde pakken! De grootste natuurlijk Afgelopen week is het erg druk geweest dus ik heb niet bij kunnen lezen, zag nog wel een ziek meisje voorbij komen, beterschap Sara!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_54229177
Debuurvrouw, nou daar kwamen we heel geleidelijk achter. Sara dronk altijd appel-diksap en heel enkel roosvicee. Ze had af en aan last van pukkeltjes en eczeem, hebben uiteindelijke en voedselallergie test gehad in het ziekenhuis en daar kwam niets uit. Maar het was wel duidelijk dat ze ergens op reageert. Toen zijn we dingen gaan schrappen, waaronder roosvicee. En dan af en toe geven en kijken wat er gebeurt. Na een tijdje geen roosvicee en toen een glaasje, zat ze onder de pukkels! Op het kdv geven ze hier ook roosvicee, wij geven daarom altijd een fles diksap mee, maar soms gaat het eens mis (stagiare ofzo) en zit ze meteen weer onder de pukkels.
Ook andere dranken waar rozenbottel inzit heeft als gevolg, pukkels en soms droge/eczeem huid.

De pest met rozenbottel is dat het werkelijk in bijna alle dranken zit. Dus Sara drinkt nog steeds voornamelijk appeldiksap.
Nou moet ik zeggen dat ik dit nog nooit heb meegemaakt, en in eerste instantie leek het echt een snel opkomend griepje, maar haar temp, benauwdheid, rode vlekjes/pukkels enz lijkt achteraf toch een allergische reactie.

Tobias, nog gefeliciteerd ventje en welkom!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:12:02 #242
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54239353
Nou, Robin en ik komen ons ook eens hier melden
Gister zijn verjaardag gevierd en hij heeft het helemaal naar zijn zin gehad! En natuurlijk weer schandalig verwend
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:16:20 #243
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54239440
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:26 schreef Fuente het volgende:
Debuurvrouw, nou daar kwamen we heel geleidelijk achter. Sara dronk altijd appel-diksap en heel enkel roosvicee. Ze had af en aan last van pukkeltjes en eczeem, hebben uiteindelijke en voedselallergie test gehad in het ziekenhuis en daar kwam niets uit. Maar het was wel duidelijk dat ze ergens op reageert. Toen zijn we dingen gaan schrappen, waaronder roosvicee. En dan af en toe geven en kijken wat er gebeurt. Na een tijdje geen roosvicee en toen een glaasje, zat ze onder de pukkels! Op het kdv geven ze hier ook roosvicee, wij geven daarom altijd een fles diksap mee, maar soms gaat het eens mis (stagiare ofzo) en zit ze meteen weer onder de pukkels.
Ook andere dranken waar rozenbottel inzit heeft als gevolg, pukkels en soms droge/eczeem huid.

De pest met rozenbottel is dat het werkelijk in bijna alle dranken zit. Dus Sara drinkt nog steeds voornamelijk appeldiksap.
Nou moet ik zeggen dat ik dit nog nooit heb meegemaakt, en in eerste instantie leek het echt een snel opkomend griepje, maar haar temp, benauwdheid, rode vlekjes/pukkels enz lijkt achteraf toch een allergische reactie.

Tobias, nog gefeliciteerd ventje en welkom!
klinktinderdaad meer als allergie dan. Nou gelukkig dat je het weet. Rosebottel zit echt bijna overal in ja. ook veel in jam.
pi_54239899
Wennie welkom!

Vanmorgen toch nog even met de doktersassistente overlegd (we moesten toch al bellen ivm nieuw recept voor Saartje). Binnenkort even een afspraak maken voor een omgevingsallergie test, en vrijdag proberen we nog een keer hetzelfde sapje te geven (dan zijn we namelijk allebei vrij en kunnen we zo nodig naar de HA gaan). De HA is op de hoogte, mocht ze weer zo reageren, kunnen we met zekerheid zeggen dat ze allergsich reageert en kunnen we ook weer verderkijken.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:18:56 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54240622
Fuente, hebben jullie de dag er na ook vrij ?
Bij natuurwinkels en reform huizen heb je vaak diksappen enzo waar geen toegevoegde fruitsoorten inzitten dus alleen peer bijv. etc.

en buurvrouw nog eens proberen is juist de enige 100% accurate methode om idd vast te stellen of het een allergie is.

Anna klinkt zo lief

alle zieke kindjes beterschap
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54240751
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Fuente, hebben jullie de dag er na ook vrij ?
Bij natuurwinkels en reform huizen heb je vaak diksappen enzo waar geen toegevoegde fruitsoorten inzitten dus alleen peer bijv. etc.

en buurvrouw nog eens proberen is juist de enige 100% accurate methode om idd vast te stellen of het een allergie is.

Anna klinkt zo lief

alle zieke kindjes beterschap
Ja het hele weekend gelukkig
Bij de AH halen we ook wel eens diksap, die hebben ook peer, voor de afwisseling. Gelukkig vindt ze diksap prima hoor, ze drinkt er altijd goed van, maar ergens vind ik het zelf zo jammer dat ze niet eens wat anders kan drinken. Komende week ga ik zelf yogi drink maken, kan ze dat ook es
Sara
Merel
Ukje
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:24:56 #247
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54240756
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:18 schreef _evenstar_ het volgende:

Dat snap ik ja. Maar dat zou ik dan alleen willen met een huisarts achter de hand... (zoals nu gebeurd)
Niet zelf nog een keer de proef op de som nemen, bedoelde ik meer...
pi_54240872
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dat snap ik ja. Maar dat zou ik dan alleen willen met een huisarts achter de hand... (zoals nu gebeurd)
Niet zelf nog een keer de proef op de som nemen, bedoelde ik meer...
Nee dat zou ik zelf ook niet durven. Maar goed, zul je zien dat er vrijdag helemaal niets gebeurt en dat het toch echt gewoon een eendags virusje was
Sara
Merel
Ukje
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:37:41 #249
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54241036
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:30 schreef Fuente het volgende:

[..]

Nee dat zou ik zelf ook niet durven. Maar goed, zul je zien dat er vrijdag helemaal niets gebeurt en dat het toch echt gewoon een eendags virusje was
ergens hoop ik dat voor je! maakt het allemaal toch makkelijker. Maar weten dat ze allergisch is, is ook wat waard. Sterkte en succes ermee!!

Bram slaapt sinds gister in een "groot bed" we hebben een heel groot ledikant waar ie nou toch wel klem in kwan te zitten. Nadat hij zelf al begon te mopperen (ik ben toch geen baby ) gister alles aangeschaft en in orde gemaakt. Helemaal af. Wel ff slikken. na 8 jaar gaat het ledikant op marktplaats. Niet dat ik nou persé nog een kind wil. Kan het niet helemaal uitleggen.
Bram was in ieder geval blij! kreeg net twee armpjes om m'n nek: ben zoooooooo blij dat ik nu ook een groot bed heb... maakt veel goed...
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:56:36 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54241457
Bangerds
Vaak is de gedachte enger dan de actie zelf, en de reactie. Schrik zelf wienig meer, alleen vorige week nadat ze door de p[rovocatie weer reflux kreeg en daardoor telkens zich zo verslikte dat ze er in bleef hangen en dus ook blauw aanliep maar over het algemeen zeker bij allergische reacties of twijfel daar aan kun ej diretc bij de huisarts terecht, althans dat is hierzo

en wat betreft het ledikant weg.. je sluit toch een tijdperk er mee af ik snap je wel hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')