abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 november 2007 @ 08:08:09 #201
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54776194
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:52 schreef RedGuy het volgende:
Vorige week gesprek gehad met GGZ arts en heb ik aangegeven dat ik weer aan de medicatie wil, nu zou een psychiater een afspraak met me maken om over de medicatie te praten maar hij heeft nog steeds niet gebeld, en dat terwijl de chaos in me hoofd omtrent me ex-vriendin steeds groter wordt. .
Door mijn ADHD (of eigenlijk het niet kunnen beheersen) is het uitgegaan en ik mis haar nog steeds elke dag na bijna 2 maanden dat we elkaar niet gesproken hebben..
Daar heb ik dus geen last van. Ik heb strax 3 jaar een relatie.

Komt dit eigenlijk bij meer mensen uit de topic voor? Dat relaties door ADHD stuklopen?

Misschien is het een leuke bijkomstigheid dat mn vent gewoon vele malen drukker is dan ik En nee, hij heeft geen ADHD
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 22 november 2007 @ 08:10:02 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54776207
quote:
Op woensdag 21 november 2007 09:51 schreef Yoni het volgende:
De huisarts heeft ws. veel meer informatie gekregen van jullie dan wij nu Puckzzz Dus best kans dat 'ie wel gelijk heeft hoor Alleen dat black-out verhaal, hoge bloeddruk, bloedsuiker etc, zijn geen dingen waar ik mezelf in herken iig.
Even reageren op jouw post omdat ik te lui ben om naar boven te scrollen voor die van Puckz ;

Black out heb ik ook wel eens gehad, maar dat kwam door den ritalin
Toen ik geboren was had ik een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelste lage bloedsuikerspiegel en hoge bloeddruk heb ik nooit gehad.

Of dit in verband staat met ADHD? denkt nie.
pi_54793850
quote:
Op donderdag 22 november 2007 08:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Komt dit eigenlijk bij meer mensen uit de topic voor? Dat relaties door ADHD stuklopen?

Misschien is het een leuke bijkomstigheid dat mn vent gewoon vele malen drukker is dan ik En nee, hij heeft geen ADHD

Ik ben over een aantal maanden ook 3 jaar samen met mijn vriend.
Het gaat perfect, ik heb een zware vorm van adhd en een hoop chaos in mijn hoofd.
Hij is heel rustig, maar ook een beetje prettig gestoord
Dat heeft een goede invloed op mijn gedrag.
Hij geeft mij een rust, het gevoel dat ik mijzelf kan zijn.
Ook al houdt dat in dat ik soms even niet meer tegen de chaos kan en een flink pokkehumeur kan hebben.
Maar dat slaat zo weer om, en dan is hij daar om mij een dikke knuffel te geven.
Met die gedachte in mijn hoofd ligt het stukje relatie misschien wel als enige rust in mijn hoofd.
pi_54794926
quote:

[..]

Bijna 3 jaar een relatie en geen problemen.
Mijn vrouw geeft ook aan dat ik soms gruwelijk druk ben en een pesthumeur als dingen niet zo gaan als ik dat wil.
Maar (zegt zij) ik ben ook heel lief
Fuck with a Hooker, get rucked.
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:48:25 #205
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54804786
Hey even een vraagje ;

De zus van mn vriend heeft ook ADHD en van ritalin krijgt hij gaten in zn tanden.

Nu wil hij concerta of stratera maar hij moet hier elke x 50 euro aan meebetalen.

Hebben jullie dat ook? Zo nee, waar zijn jullie verzekerd/ hoe wordt het dan vergoed?
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:49:55 #206
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54804810
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 01:43 schreef Frappelsien het volgende:

[..]

Ik ben over een aantal maanden ook 3 jaar samen met mijn vriend.
Het gaat perfect, ik heb een zware vorm van adhd en een hoop chaos in mijn hoofd.
Hij is heel rustig, maar ook een beetje prettig gestoord
Dat heeft een goede invloed op mijn gedrag.
Hij geeft mij een rust, het gevoel dat ik mijzelf kan zijn.
Ook al houdt dat in dat ik soms even niet meer tegen de chaos kan en een flink pokkehumeur kan hebben.
Maar dat slaat zo weer om, en dan is hij daar om mij een dikke knuffel te geven.
Met die gedachte in mijn hoofd ligt het stukje relatie misschien wel als enige rust in mijn hoofd.
Same here. En mn vent geeft me altijd dat extra trapje onder mn reet als ik bv weer eens niet naar school wil

Werkt prima
pi_54805755
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:48 schreef Qwea het volgende:
Hey even een vraagje ;

De zus van mn vriend heeft ook ADHD en van ritalin krijgt hij gaten in zn tanden.

Nu wil hij concerta of stratera maar hij moet hier elke x 50 euro aan meebetalen.

Hebben jullie dat ook? Zo nee, waar zijn jullie verzekerd/ hoe wordt het dan vergoed?
Kan je dat toelichten?
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:47:16 #208
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54806617
nou gewoon zoals het er staat. Weet ik veel, ze vroeg het aan me vandaag
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:51:38 #209
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_54806716
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:48 schreef Qwea het volgende:
Hey even een vraagje ;

Tot nu toe geen gaten in mn tanden. Op de site van Janssen-Cilag kun je een overzicht vinden van welke verzekeraar het allemaal vergoed. Ik krijg het bij het VGZ iig niet vergoed, misschien komend jaar dat er iets verandert, maar ik moet me nog een keertje door de polis gaan worstelen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_54806774
Van Ritalin krijg je ook een droge mond, dat is dan de oorzaak
  vrijdag 23 november 2007 @ 19:47:18 #211
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_54807935
quote:

[..]

Het komt meer omdat de oorzaak van het stuk lopen achteraf pas ADHD blijkt te zijn.
De diagnose is bij mij op mijn 13e gesteld maar ik heb het vrij snel naast me neer gelegd, ik vond het onzin en medicijnen al helemaal onzin. De afgelopen 8 jaar heb ik ook gezegd dat ik het niet meer had, wat natuurlijk niet kan. .
Maar toen leerde ik me ex kennen en na een tijdje leerde ze mijn 'mindere' kanten kennen en pas toen het uit was ben ik gaan accepteren dat ik ADHD heb en dat ik er wat aan moet doen.
Eigenlijk is zij gewoon zwak en heeft ze de handdoek te vroeg in de ring gegooid, dus heb ik in principe weinig aan zo'n meisje. .

Ik voel me de laatste dagen enorm creatief en wil zoveel mogelijk dingen verzinnen en ondernemen, ondanks het verrotte weer. .
The Most Incredible, Baby
  vrijdag 23 november 2007 @ 20:08:29 #212
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54808343
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:47 schreef RedGuy het volgende:

[..]

Eigenlijk is zij gewoon zwak en heeft ze de handdoek te vroeg in de ring gegooid, dus heb ik in principe weinig aan zo'n meisje. .

Ik voel me de laatste dagen enorm creatief en wil zoveel mogelijk dingen verzinnen en ondernemen, ondanks het verrotte weer. .
kijk, dat is the spirit.

Ik ben blij dat mn vent zn eigen "draaiboek" heeft voor als ik eens weer een "adhd probleem/bui" heb
pi_54918624
FF over relaties & ADHD,

Mijn vriend en ik wonen nu 3 jaar samen, en sinds 1 jaar heb ik de diagnose ADHD. Nu kan ik niet tegen de medicatie dus moet het zonder doen..
Mijn vriend word zo moe van mij, uitgeput is ie..
Met name de ruzies, niet dat we ruzie hebben, maar als we ruzie hebben moet hij alles precies goed uitleggen zodat ik het begrijp, en dan als ik een punt wil maken kan ik niet in 1 zin zeggen wat ik denk maar een heel verhaal moet ik dan gaan vertellen, en dan ben ik niet te stoppen.
Ook s'avonds als ie uit zn werk komt, praat ik aan 1 stuk door voor uren, als het aan mij ligt dan, maar hij stopt me steeds, ik weet zelf wel dat ik onzin uitkraam, maar ik wil het dan zeggen omdat ik anders bang ben dat ik het vergeet en dan denk ik bij mezelf van ja dan zeg ik het maar.. nu ga ik denk ik een schrifte/kladblok kopen, en als er iets tebinnen schiet kan ik het daar op schrijven.
Daarbij ben ik wel heel erg zorgzaam en lief..hehe, dat maakt het dan weer een beetje goed.
Ik probeer mezelf kalm en rustig te houden, maar tis heel moeilijk.
We doen ons best voor onze relatie, omdat we zo veel van elkaar houden, maar soms is het erg lastig.
pi_54921653
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:37 schreef nmrz het volgende:
verhaal.
Dat is weleens lastig maar als ik bij mij in de omgeving kijk valt het allemaal wel mee.

Er zijn er alleen een paar die het erg vervelend vinden als ik een bepaald verhaal voor de 4 de keer vertel.
Dan vertellen ze me dat ook en dan weet ik dat ik in ieder geval iets anders moet vertellen.
En als iik aan 1 stuk door ratel moet je dat ook gewoon tegen me zeggen, vind het wel niet leuk dat ik weer druk ben, maar anders worden die mensen er ook helemaal dol van.
Is soms wel eens vervelend als ik voor de derde keer hoor: Henk weten we al. Maar ja wat moeten ze anders??

Maar over het algemeen valt het allemaal wel mee.
Fuck with a Hooker, get rucked.
  donderdag 29 november 2007 @ 22:23:24 #215
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54932040
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:37 schreef nmrz het volgende:
FF over relaties & ADHD,

Mijn vriend en ik wonen nu 3 jaar samen, en sinds 1 jaar heb ik de diagnose ADHD. Nu kan ik niet tegen de medicatie dus moet het zonder doen..
Mijn vriend word zo moe van mij, uitgeput is ie..
Met name de ruzies, niet dat we ruzie hebben, maar als we ruzie hebben moet hij alles precies goed uitleggen zodat ik het begrijp, en dan als ik een punt wil maken kan ik niet in 1 zin zeggen wat ik denk maar een heel verhaal moet ik dan gaan vertellen, en dan ben ik niet te stoppen.
Ook s'avonds als ie uit zn werk komt, praat ik aan 1 stuk door voor uren, als het aan mij ligt dan, maar hij stopt me steeds, ik weet zelf wel dat ik onzin uitkraam, maar ik wil het dan zeggen omdat ik anders bang ben dat ik het vergeet en dan denk ik bij mezelf van ja dan zeg ik het maar.. nu ga ik denk ik een schrifte/kladblok kopen, en als er iets tebinnen schiet kan ik het daar op schrijven.
Daarbij ben ik wel heel erg zorgzaam en lief..hehe, dat maakt het dan weer een beetje goed.
Ik probeer mezelf kalm en rustig te houden, maar tis heel moeilijk.
We doen ons best voor onze relatie, omdat we zo veel van elkaar houden, maar soms is het erg lastig.
Totaal geen last van. Ik meld wat ik moet melden en na 10 min ben ik altijd wel klaar Mijn vent klept me altijd wel de oren van mn hoofd.

Wij hadden in het begin ook ruzie, met name om domme kleine kut dingen. Nu laat ik hem lekker zn gang gaan en het gaat prima. Als ik weer eens chago doe maakt ie een domme opmerking, moet ik lachen en is alles over

Ik heb overigens helemaal geen moeite met kalmte en rust. Het liefst lig ik de hele dag op de bank te snurken ik vind het ook heerlijk om uren voor de tv te hangen. Ik heb rust in mn reet
  donderdag 29 november 2007 @ 22:24:06 #216
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54932060
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:02 schreef LamstraalASD het volgende:

[..]

Dat is weleens lastig maar als ik bij mij in de omgeving kijk valt het allemaal wel mee.

Er zijn er alleen een paar die het erg vervelend vinden als ik een bepaald verhaal voor de 4 de keer vertel.
Dan vertellen ze me dat ook en dan weet ik dat ik in ieder geval iets anders moet vertellen.
En als iik aan 1 stuk door ratel moet je dat ook gewoon tegen me zeggen, vind het wel niet leuk dat ik weer druk ben, maar anders worden die mensen er ook helemaal dol van.
Is soms wel eens vervelend als ik voor de derde keer hoor: Henk weten we al. Maar ja wat moeten ze anders??

Maar over het algemeen valt het allemaal wel mee.
Ook niet herkenbaar
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 29 november 2007 @ 23:37:22 #217
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54934362

Ik ben zo blij! Ik heb waarschijnlijk vanaf januari een werkster!

Wilde ik al heel lang, want huishouden is echt een drama en kost me zoveel onnodige energie (negatieve energie omdat ik me erger aan de rommel en er ongelukkig van wordt, fysieke energie als ik weer eens last minute gigantsch moet ruimen voor visite). Ik had dus al wel eens op MP rondgekeken enzo, maar vond het zoooo'n eng idee om een vreemde in mijn huis te laten.

Maar nu bleek vandaag ineens dat onze schoonmaakster op het werk ook particulieren doet. En ze is goed! En ik weet wie ik binnen haal

Wat zal mijn huisje glimmen straks
pi_54936968
Morgen voor het eerst langs de plaatselijke 'GGZ'. Ben benieuwd, intake gesprek.

Wel om 9u
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:22:17 #219
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54938225
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:37 schreef Yoni het volgende:

Ik ben zo blij! Ik heb waarschijnlijk vanaf januari een werkster!

Wilde ik al heel lang, want huishouden is echt een drama en kost me zoveel onnodige energie (negatieve energie omdat ik me erger aan de rommel en er ongelukkig van wordt, fysieke energie als ik weer eens last minute gigantsch moet ruimen voor visite). Ik had dus al wel eens op MP rondgekeken enzo, maar vond het zoooo'n eng idee om een vreemde in mijn huis te laten.

Maar nu bleek vandaag ineens dat onze schoonmaakster op het werk ook particulieren doet. En ze is goed! En ik weet wie ik binnen haal

Wat zal mijn huisje glimmen straks
Ja hoi, even vraagje ; dat wil de vriend van mijn zus dus ook. Dat kan toch gewoon uit het PGB? Of gaat dat via die andere instantie ?
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 30 november 2007 @ 09:18:09 #220
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54939005
Ik heb geen PGB, maar je kunt huishoudelijk hulp idd vanuit je PGB betalen of via de WMO. Alleen schijnt dat heel lastig te zijn, omdat 'men' vindt dat vrienden/familie je daar maar mee moeten helpen.

Ik betaal haar dus gewoon zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chell op 30-11-2007 10:18:12 ]
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:19:09 #221
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54939024
aaaah, uit je eigen zak dus.

Duidelijk
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 30 november 2007 @ 10:19:20 #222
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54940269
Yep, ik kan wel gaan vechten voor een PGB of hulp vanuit de gemeente, maar de kans dat ik dat zou krijgen is vrij klein. En nu ben ik gewoon de baas, ik bepaal wat wel en niet en hoe en wanneer

Kost wat, maar dan heb je wel ook wat, ik weet nu al dat het me een hoop rust gaat geven.
pi_54949043
Oh heerlijk Yoni, tikkeltje decadent maar wel superfijn voor je!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 30 november 2007 @ 17:48:17 #224
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54950607
Sja decadent.. ach.. ik ben alleen, werk 5 dagen per week en heb een redelijke time consuming vrijwilligersbaan ernaast......

En dan dus bepaald geen huishoudelijk wonder zijn. Uiteindelijk zal het me ook weer geld gaan schelen, ik heb nu vaak geen zin om bv. te koken vanwege de rommel
pi_54951484
Ik plaagde je maar wat hoor Het zou voor menig een hier uitkomst zijn denk ik!
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')