ik heb niet echt specifieke vragen. ik vraag me alleen af of er iets herkenbaars in zit.quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:41 schreef Roeji het volgende:
[..]
Euhh nee, maar wat zijn je vragen? Of lees ik er over heen? Want zo volg ik niet helemaal wat je van een van ons wilt weten.![]()
Nou nee, niet echt iets herkenbaars wat ik ook aan adhd link. lage bloedsuiker heb ik ook wel regelmatig last van, maar ik geloof niet dat daarmee een verband met de adhd is.quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:46 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb niet echt specifieke vragen. ik vraag me alleen af of er iets herkenbaars in zit.
nee, maar ik kan er geen reet meequote:Op dinsdag 20 november 2007 16:15 schreef Puckzzz het volgende:
is mijn verhaal te lang voor jullie aandachtsspanne?
Dat heb ik dus weer nietquote:Op dinsdag 20 november 2007 16:04 schreef Roeji het volgende:
[..]
Juist, je doet jezelf idd vaak nóg meer pijn.
Wat verslavingen betreft, vroeger wel met snoep (lees: suiker of koolhydraten). Nu niet meer, na een zeer streng dieet ben ik daar echt vanaf gekickt. Ik merk wel dat als ik toch iets snoep met suiker dat ik dan ook ineens die zak leeg eet. Oftewel; staan laten in het vervolg. Ik mag het eigenlijk niet eens hebben, dus ik moet het sowieso laten staan, eigenlijk.
![]()
Verder wel verslaafd aan dingen (meestal kleding) kopen. En als ik weer eens mn downloadprogramma aanzwengel, dan is dat ook meteen weer een verslaving van hier tot tokio en terug. Ik heb zo verdomd veel zooi gedownload, ik ben de komende 2 jaar fulltime bezig om uit te zoeken wat het is en met het testen, lezen, beluisteren en bekijjken ervan. En ondertussen gewoon door downen om up-to-date probeer te blijven.![]()
![]()
Ik kan niet eens meer extra harde schijven in mn pc in bouwen, dus morgen komt die externe schijf er dan maar eindelijk. Weer 500Gb om vol te stouwen![]()
![]()
Maar voor de rest gaat het wel![]()
Jaquote:Op dinsdag 20 november 2007 10:20 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je langer in je bed wil blijven liggen omdat je nog slaap hebt? Hmmm... ik geloof niet dat dit bij mij is veranderd sinds ritalin. Wel slaap ik wat eerder in (vooral in de eerste weken van gebruik; volgens mij moet ik omhoog met de dosering want ik merk bijna geen verschil meer tussen zonder en met).
Euhhhh, Ja!!! Ik heb al talloze malen tot midden in de nacht zitten puzzelen, opruimen, internetten, poetsen, klussen en weet ik wat nog meer. Overdag kreeg ik niks voor mekaar en 's nachts gaat het als een tietquote:Op dinsdag 20 november 2007 18:14 schreef mighty_myte het volgende:
he zal je mij weer hebben!
hebben jullie ook wel eens van die manische buien?
gisteravond was ik eerst doodmoe en lag op bed, opeens kreeg ik de geest en ging om 23 uur
aan mijn (nieuwe 2e handse) auto sleutelen tot 1 uur 's nachts om om 7 uur weer op te staan.
Het probleem dat ik had/heb is dat ik dus niet echt in de gaten heb dat ik word afgeleid.quote:
thnx voor de link, zal er eens naar kijken. wat ik dan wel weer vreemd vind is dat de arts dus kennelijk wél aan ADHD zit te denken. Volgende week gaan we samen naar de huisarts, dan zal ik maar eens wat vragen gaan stellen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:18 schreef Yoni het volgende:
Ik ben verslaafd aan internet. En ook wel aan snoep.
En verder heb ik weer eens een mega herfstdip.... moe, moe, moe, moe oh en moe ook nog.
@Puckzzz, ik herken niet zo heel veel in je verhaal eigenlijk. Misschien moet je eens op http://www.hersenstorm.com kijken of je daar dingen herkent van je vriend.
Zie de lichamelijke dingen eens los van het ADHD verhaal.quote:Op woensdag 21 november 2007 09:38 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
thnx voor de link, zal er eens naar kijken. wat ik dan wel weer vreemd vind is dat de arts dus kennelijk wél aan ADHD zit te denken. Volgende week gaan we samen naar de huisarts, dan zal ik maar eens wat vragen gaan stellen.
Dat was wel mijn eerste gedachte toen ik je verhaal hierboven lasquote:als ik de rest van de dingen hier zo lees zou het eerder kunnen zijn dat IK adhd heb ipv mijn vriend
veel herkenbare dingen staan hier
quote:but I'm OK
nounou...dat zijn flinke stellingen die je daar zegt. ik heb alleen maar aangedrongen dat mijn vriend eens naar de huisarts ging om over die black outs te praten. Dat is gewoon niet normaal dat je zomaar bewusteloos raakt zonder enige waarschuwing vooraf. ik ben zelf niet meegweest, heb gewoon gevraagd naar de uitslag bij mijn vriend en toen kwam hij met dat verhaal dat de arts dus aan ADHD zit te denken. Ik weet niet waar jij vandaan haal dat IK die link graag wil leggen hoor.quote:Op woensdag 21 november 2007 10:16 schreef ppi het volgende:
[..]
Zie de lichamelijke dingen eens los van het ADHD verhaal.
ADHD hoeft die black-outs niet te veroorzaken, ik ben het als ADHD verschijnsel/symptoom ook nog nooit tegengekomen.
Maar ik heb sterk het idee dat jij een oorzaak-gevolg relatie wilt leggen tussen ADHD en de black-outs van je vriend.
Een oorzaak - gevolg relatie die er misschien helemaal niet is.
Misschien denkt die huisarts simpelweg " Goh die arme jongen heeft niet alleen last van Black-outs maar daarnaast ook nog ADHD waarschijnlijk".
Zoiets......
[..]
Dat was wel mijn eerste gedachte toen ik je verhaal hierboven las![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
Ik vond je verhaal niet uitblinken in duidelijkheid.quote:Op woensdag 21 november 2007 10:29 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nounou...dat zijn flinke stellingen die je daar zegt. ik heb alleen maar aangedrongen dat mijn vriend eens naar de huisarts ging om over die black outs te praten. Dat is gewoon niet normaal dat je zomaar bewusteloos raakt zonder enige waarschuwing vooraf. ik ben zelf niet meegweest, heb gewoon gevraagd naar de uitslag bij mijn vriend en toen kwam hij met dat verhaal dat de arts dus aan ADHD zit te denken. Ik weet niet waar jij vandaan haal dat IK die link graag wil leggen hoor.
Man - kom van die kast af met je opvliegend ADHD gedragquote:ik heb de link die Yoni gaf gelezen en ben zelf van mening dat een aantal dingen niet overeenkomen met mijn vriend zijn gedrag. Ja hij is bezeten van poetsen en werken, onrustig, kan geen seconde stilzitten. maar alles wat hij doet, doet hij heel structureel, hij is niet gauw afgeleid of chaotisch. In tegenstelling, hij is juist heel georganiseerd, de dag wordt van voor tot achter ingepland met bezigheden. dus daar heb ik dan weer twijfels over. verder laat ik de diagnose vooral aan de huisarts over. die weet het veel beter dan ik met mijn dingetjes die ik op internet lees. ik ga hem daar niet eens mee lastig vallen.
en hoe kan jij nou in godsnaam opmaken uit die paar posts dat IK ADHD zou hebben, je kent me niet eens, je kent mijn karakter niet etc. knap hoor![]()
Even voor de duidelijkheid, met "je verhaal" bedoel ik je eerste post in dit topic.quote:Op woensdag 21 november 2007 10:49 schreef ppi het volgende:
[..]
Ik vond je verhaal niet uitblinken in duidelijkheid.
![]()
ik heb geen benul van ADHD maar als mijn vriend voor die blackouts naar de arts gaat en met dit verhaal thuiskomt is het niet zo vreemd dat ik het verbind met elkaar he? Dat blackouts kennelijk geen symptoom zijn lees ik nu pas.quote:Op woensdag 21 november 2007 10:49 schreef ppi het volgende:
[..]
Ik vond je verhaal niet uitblinken in duidelijkheid.
Dus ik probeer ergens te beginnen met helderheid te scheppen.
En waarom schrijven over black-outs in een ADHD topic ?
Het mag van mij hoor, maar wat is de samenhang ?
is altijd lastig een geschreven woord zonder bijbehorende intonatie goed te interpreteren.quote:Man Vrouw - kom van die kast af met je opvliegend ADHD gedrag![]()
Interpreteer mijn post eens wat vriendelijker èn met een korreltje zout svp, met die intentie was het geschreven.
Net zoals deze....
![]()
quote:Op woensdag 21 november 2007 10:58 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
![]()
[..]
is altijd lastig een geschreven woord zonder bijbehorende intonatie goed te interpreteren.
Ik lijd dankzij Concerta nu al een paar maanden aan slapeloosheid, tot 3 keer toe 72 uur wakker geweest etc .quote:Op woensdag 21 november 2007 10:22 schreef ppi het volgende:
De mensen die hier hun Ritalin/Concerta gebruik ervaringen beschrijven:![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
concerta 36mg, kost me nu wel klauwen vol met geld (110 dollar voor 30 pillen) maar het werkt enorm goed bij mij, slik wel dagelijks melatonine.quote:Op woensdag 21 november 2007 10:22 schreef ppi het volgende:
De mensen die hier hun Ritalin/Concerta gebruik ervaringen beschrijven:![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik heb de melatonine laatst weer geprobeerd, maar ik ben de dag erna zo duf als een konijn. En dan ben ik in totaal een paar dagen dus echt van de leg en krijg ik niks gedaan. Ik heb vorig jaar melatonine gehad van de apotheek (pestduur spul, maar toen werd het nog vergoed) en dat ging een stuk beter. Nu pas geleden bij de kruidvat een potje gehaald, maar dat is dus waardeloos voor mij. Toch maar eens naar de huisarts voor wat anders wat wel vergoed wordt.quote:Op woensdag 21 november 2007 23:35 schreef compier het volgende:
[..]
concerta 36mg, kost me nu wel klauwen vol met geld (110 dollar voor 30 pillen) maar het werkt enorm goed bij mij, slik wel dagelijks melatonine.
ooh ja, ikke ookquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:18 schreef Yoni het volgende:
Ik ben verslaafd aan internet. En ook wel aan snoep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |