Ik reken altijd op het slechte, dan wordt je nooit teleurgesteldquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:05 schreef RedGuy het volgende:
Naja ik heb 3 jaar lang ritalin geslikt, maar ben daar mee gestopt en lange tijd leek ik het ook niet nodig te hebben, maar de buien die ik de laatste maanden/jaren geregeld heb komen volgens mij door mijn ADHD, maar dat weet ik natuurlijk nog niet zeker.
Hoe zit het met ADHD'ers en slecht tegen teleurstellingen kunnen?
Ja maar dat is ook geen goede eigenschap, eigenlijk moet je nergens van uitgaan en alles op je af laten komen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik reken altijd op het slechte, dan wordt je nooit teleurgesteld
Hoe herkenbaarquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:23 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook geen goede eigenschap, eigenlijk moet je nergens van uitgaan en alles op je af laten komen.
Maar toch komen teleurstellingen hard aan en dan heb ik hetzelfde gevoel als wat meerdere mensen hebben bij bv. een kastje in elkaar zetten en het niet lukt, dan smijt ik dingen door de kamer of sloop ik de hele kast in een keer.Gewoon het algemene "het niet lukken van iets" en dat kan dus een kastje, een kapotte relatie, een fiets of andere sociale contacten zijn, maar de reactie blijft hetzelfde.
nu nog aan mijn medicijnen maar volgende week begin ik met afbouwen!!!!quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef melonovy het volgende:
Waar zijn jullie aan verslaafd? AD(H)D-ers hebben vaak een verslaving, of zijn in ieder geval verslaving-gevoelig en ik vroeg me in eens af waar jullie aan verslaafd zijn. Ik heb zelf een caffeineverslaving, ik krijg barstende kopppijn als ik niet binnen anderhalf uur na opstaan mijn koffieshot heb gehad, verder drink ik graag een of twee wijntjes op een avond, maar ik kan goed een avondje zonder
Ik rook niet, maar de behoefte om er een op te steken is er regelmatig (ben exroker, sinds de zwangerschap van mijn oudste kind ben ik gestopt, ik rook alleen op feestjes en met uitgaan)
Maar goed, ik zou heel makkelijk verslaafd kunnen raken aan drugs, gokken, of noem het maar op. Jullie ook?
koffie en nicotine..quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef melonovy het volgende:
Waar zijn jullie aan verslaafd? AD(H)D-ers hebben vaak een verslaving, of zijn in ieder geval verslaving-gevoelig en ik vroeg me in eens af waar jullie aan verslaafd zijn. Ik heb zelf een caffeineverslaving, ik krijg barstende kopppijn als ik niet binnen anderhalf uur na opstaan mijn koffieshot heb gehad, verder drink ik graag een of twee wijntjes op een avond, maar ik kan goed een avondje zonder
Ik rook niet, maar de behoefte om er een op te steken is er regelmatig (ben exroker, sinds de zwangerschap van mijn oudste kind ben ik gestopt, ik rook alleen op feestjes en met uitgaan)
Maar goed, ik zou heel makkelijk verslaafd kunnen raken aan drugs, gokken, of noem het maar op. Jullie ook?
suiker! en tijdje terug caffeine, maar ben ik uiteindelijk mee gestopt.. kostte me een week brastende non stop koppijn!quote:Op zaterdag 10 november 2007 18:59 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
koffie en nicotine..
voorheen ook wiet, nu niet meer.
Ja. Ben erg verslavingsgevoelig. Keer op keer moet ik dan ook weer afkicken van een (niet al te serieuze/schadelijke) verslaving.quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef melonovy het volgende:
Oh gelukkig!quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:47 schreef Yoni het volgende:
Ik leef ook nogWas jullie beetje kwijt/vergeten
Je bedoelt dat je langer in je bed wil blijven liggen omdat je nog slaap hebt? Hmmm... ik geloof niet dat dit bij mij is veranderd sinds ritalin. Wel slaap ik wat eerder in (vooral in de eerste weken van gebruik; volgens mij moet ik omhoog met de dosering want ik merk bijna geen verschil meer tussen zonder en met).quote:Op zondag 18 november 2007 16:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Sinds ik Ritalin slik, heb ik echt moeite met opstaanMeer mensen daar last van?
neuh dat heb ik niet. Als een kastje me niet lukt dan laat ik het mooi liggen totdat iemand anders aanbiedt het te komen doenquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:23 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook geen goede eigenschap, eigenlijk moet je nergens van uitgaan en alles op je af laten komen.
Maar toch komen teleurstellingen hard aan en dan heb ik hetzelfde gevoel als wat meerdere mensen hebben bij bv. een kastje in elkaar zetten en het niet lukt, dan smijt ik dingen door de kamer of sloop ik de hele kast in een keer.
Gewoon het algemene "het niet lukken van iets" en dat kan dus een kastje, een kapotte relatie, een fiets of andere sociale contacten zijn, maar de reactie blijft hetzelfde.
dat heb ik wel jaquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:24 schreef Roeji het volgende:
[..]
Hoe herkenbaarIk weet niet wat hier al allemaal vliegles heeft gehad, maar het zal toch wel een aardig deel van de huisraad en aanverwante artikelen zijn. Maar nu zit dat dus in de familie, mijn pa is net zo (overigens onbekend of hij adhd heeft, althans er is geen diagnose maar hij vertoond, net als mijn moeder, toch aardig veel adhd trekjes).
Ik kan heel erg lang mijn geduld bewaren, maar kan dan ook ineens zonder ook maar enige waarschuwing compleet exploderen. En meestal gebeurt dat als ik me pijn doe. Dan zeg ik kaboem![]()
lekkers. Als ik koekjes,snoepjes, chips. Kortom suiker dus. Men ik heb wel eens lopen janken omdat er geen snoepjes warenquote:Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef melonovy het volgende:
Juist, je doet jezelf idd vaak nóg meer pijn.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
dat heb ik wel jadat als ik bv mn vinger tussen de deur krijg, die deur toch een flinke mep krijgt
achteraf ontzettend stom natuulk, want 9 vd 10x doe ik mezelf alleen maar extra pijn aan die deur.
Euhh nee, maar wat zijn je vragen? Of lees ik er over heen? Want zo volg ik niet helemaal wat je van een van ons wilt weten.quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:15 schreef Puckzzz het volgende:
is mijn verhaal te lang voor jullie aandachtsspanne?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |