abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:15:22 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54477214
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:05 schreef RedGuy het volgende:
Naja ik heb 3 jaar lang ritalin geslikt, maar ben daar mee gestopt en lange tijd leek ik het ook niet nodig te hebben, maar de buien die ik de laatste maanden/jaren geregeld heb komen volgens mij door mijn ADHD, maar dat weet ik natuurlijk nog niet zeker.
Hoe zit het met ADHD'ers en slecht tegen teleurstellingen kunnen?
Ik reken altijd op het slechte, dan wordt je nooit teleurgesteld
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:23:11 #152
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_54477416
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik reken altijd op het slechte, dan wordt je nooit teleurgesteld
Ja maar dat is ook geen goede eigenschap, eigenlijk moet je nergens van uitgaan en alles op je af laten komen.
Maar toch komen teleurstellingen hard aan en dan heb ik hetzelfde gevoel als wat meerdere mensen hebben bij bv. een kastje in elkaar zetten en het niet lukt, dan smijt ik dingen door de kamer of sloop ik de hele kast in een keer.
Gewoon het algemene "het niet lukken van iets" en dat kan dus een kastje, een kapotte relatie, een fiets of andere sociale contacten zijn, maar de reactie blijft hetzelfde.
The Most Incredible, Baby
pi_54479248
er zit totaal geen structuur in m'n leven. maar daar krijg ik hulp voor.

ik ben opgelucht dat ik nu niet als een gek naar werk moet zoeken. mijn ouders willen me in het normale circuit houden en daar ben ik blij om

Sara
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:24:00 #154
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_54484648
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:23 schreef RedGuy het volgende:

[..]

Ja maar dat is ook geen goede eigenschap, eigenlijk moet je nergens van uitgaan en alles op je af laten komen.
Maar toch komen teleurstellingen hard aan en dan heb ik hetzelfde gevoel als wat meerdere mensen hebben bij bv. een kastje in elkaar zetten en het niet lukt, dan smijt ik dingen door de kamer of sloop ik de hele kast in een keer.Gewoon het algemene "het niet lukken van iets" en dat kan dus een kastje, een kapotte relatie, een fiets of andere sociale contacten zijn, maar de reactie blijft hetzelfde.
Hoe herkenbaar Ik weet niet wat hier al allemaal vliegles heeft gehad, maar het zal toch wel een aardig deel van de huisraad en aanverwante artikelen zijn. Maar nu zit dat dus in de familie, mijn pa is net zo (overigens onbekend of hij adhd heeft, althans er is geen diagnose maar hij vertoond, net als mijn moeder, toch aardig veel adhd trekjes).
Ik kan heel erg lang mijn geduld bewaren, maar kan dan ook ineens zonder ook maar enige waarschuwing compleet exploderen. En meestal gebeurt dat als ik me pijn doe. Dan zeg ik kaboem
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  vrijdag 9 november 2007 @ 22:50:56 #155
34891 melonovy
La Kutschie
pi_54494018
Waar zijn jullie aan verslaafd? AD(H)D-ers hebben vaak een verslaving, of zijn in ieder geval verslaving-gevoelig en ik vroeg me in eens af waar jullie aan verslaafd zijn. Ik heb zelf een caffeineverslaving, ik krijg barstende kopppijn als ik niet binnen anderhalf uur na opstaan mijn koffieshot heb gehad, verder drink ik graag een of twee wijntjes op een avond, maar ik kan goed een avondje zonder
Ik rook niet, maar de behoefte om er een op te steken is er regelmatig (ben exroker, sinds de zwangerschap van mijn oudste kind ben ik gestopt, ik rook alleen op feestjes en met uitgaan)
Maar goed, ik zou heel makkelijk verslaafd kunnen raken aan drugs, gokken, of noem het maar op. Jullie ook?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_54494849
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef melonovy het volgende:
Waar zijn jullie aan verslaafd? AD(H)D-ers hebben vaak een verslaving, of zijn in ieder geval verslaving-gevoelig en ik vroeg me in eens af waar jullie aan verslaafd zijn. Ik heb zelf een caffeineverslaving, ik krijg barstende kopppijn als ik niet binnen anderhalf uur na opstaan mijn koffieshot heb gehad, verder drink ik graag een of twee wijntjes op een avond, maar ik kan goed een avondje zonder
Ik rook niet, maar de behoefte om er een op te steken is er regelmatig (ben exroker, sinds de zwangerschap van mijn oudste kind ben ik gestopt, ik rook alleen op feestjes en met uitgaan)
Maar goed, ik zou heel makkelijk verslaafd kunnen raken aan drugs, gokken, of noem het maar op. Jullie ook?
nu nog aan mijn medicijnen maar volgende week begin ik met afbouwen!!!!
Voices tell me I'm the shit.
pi_54495055
ik slik geen medicijnen voor m'n ADD. bewust gedaan omdat ik anders helemaal turreluut word.

ben echt een up-downtypje
pi_54495176
Waar wordt Rilatine nog voor gebruikt? Ik heb een kerel in mijn klas hij neemt elke middag een pilletje in waar rilatine instaat, heeft geen adhd en wilt niet zeggen wat hij heeft. Hij zei dat dat 1/70 jongens voorkomt of1/75.
  zaterdag 10 november 2007 @ 11:49:58 #159
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_54501569
Ik drink teveel, ik zou er ook echt verslaafd aan kunnen raken.
The Most Incredible, Baby
  zaterdag 10 november 2007 @ 18:59:43 #160
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54509825
quote:
koffie en nicotine..

voorheen ook wiet, nu niet meer.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zaterdag 10 november 2007 @ 19:42:49 #161
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54510816
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 18:59 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

koffie en nicotine..

voorheen ook wiet, nu niet meer.
suiker! en tijdje terug caffeine, maar ben ik uiteindelijk mee gestopt.. kostte me een week brastende non stop koppijn!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 17 november 2007 @ 16:47:00 #162
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54675382

Ik leef ook nog Was jullie beetje kwijt/vergeten
pi_54693941
heb m'n verslag binnen

diagnose: ADHD, een zwakke begaafdheid en een licht verstandelijk beperking

zie ik er zo hyperactief uit misschien?
  zondag 18 november 2007 @ 16:17:40 #164
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54695730
* compier Meldt zich ook weer... Ik heb paar dagen zonder concerta gedaan, LUKT niet!
ik denk dat ik maar 110 dollar per maand moet gaan lappen voor die dingen.. ARGH!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_54695862
Sinds ik Ritalin slik, heb ik echt moeite met opstaan Meer mensen daar last van?
pi_54696312
quote:
Ja. Ben erg verslavingsgevoelig. Keer op keer moet ik dan ook weer afkicken van een (niet al te serieuze/schadelijke) verslaving.
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:07:42 #167
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_54733078
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 16:47 schreef Yoni het volgende:

Ik leef ook nog Was jullie beetje kwijt/vergeten
Oh gelukkig!
Ik vind jouw avatar altijd zo vrolijk trouwens.

Oh, mijn verslavingen nog toevoegen: snoep en cola voornamelijk. Suiker en caffeïne dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door xepera9 op 20-11-2007 10:14:36 ]
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:20:36 #168
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_54733318
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Sinds ik Ritalin slik, heb ik echt moeite met opstaan Meer mensen daar last van?
Je bedoelt dat je langer in je bed wil blijven liggen omdat je nog slaap hebt? Hmmm... ik geloof niet dat dit bij mij is veranderd sinds ritalin. Wel slaap ik wat eerder in (vooral in de eerste weken van gebruik; volgens mij moet ik omhoog met de dosering want ik merk bijna geen verschil meer tussen zonder en met).
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:26:41 #169
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54733467
ik heb een paar vragen aan de mensen hier. even een (hopelijk korte ) inleiding:

mijn vriend is erg druk, van nature dacht ik altijd en door zijn opvoeding. van klein jongetje af aan heeft hij geen geweldige jeugd gehad. een moeder met een verslaving, een gezin van 13 kinderen, pa die in de mijnen werkte en dus uiteindelijk ziek werd. (stoflongen) zijn moeder was een heuse feeks, trapte de kinderen doodleuk om 4 uur 's nachts hun bed uit om te poetsen. als het dan niet naar haar zin was brak de hel los en moest alles over tot het goed was. ik heb altijd gedacht dat mijn vriend zijn (obsessieve) poetsmanie daarvan had overgehouden. op zich kan ik er wel mee leven en sinds wij bij elkaar zijn heb ik hem ook al een heel eind terug kunnen brengen, zodat hij niet de godganse tijd aan het poetsen danwel werken (op werk maar ook constant thuis of in de tuin of klussen) is.
maar hij wordt er ook niet jonger op (47)en het laatste half jaar heeft hij twee keer een blackout gehad. 1 keer is hij daarvoor met een ambulance naar het z'huis gebracht. de tweede keer is nog niet zo lang geleden op vakantie en toen kwam hij vrij snel weer bij. hij is dan volledig bewusteloos, niet aanspreekbaar, pijnprikkels doen niets en zijn ogen zijn open maar niemand is thuis. tijdens de eerste blackout hebben de broeders meteen suiker gecheckt en dat was extreem laag, vandaar de blackout. hij reageerde helaas niet op de insuline (denk ik dat dat het was) wat ze hem injecteerden, dus naar het z'huis.

hij heeft er verder geen actie over ondernomen, hij is er koppig wat dat betreft. totdat ik heb geeist dat hij het liet onderzoeken. dus links en rechts wat testen gehad. conclusie:
te hoge bloeddruk
onregelmatige hartslag (maar tijdens het filmpje weer redelijk)
te laag bloedsuiker
geen rust in zijn lijf

diagnose (waarschijnlijk dan) ADHD
daarnaast heeft hij een hernia waardoor zijn linkerbeen gevoelloos is, ook daar weigert hij voor thuis te blijven want van thuiszitten en niets doen wordt ie helemaal gestoord

eigenlijk stond ik niet eens zo versteld, het zou heel goed kunnen.
de dokter wil hem naar therapie sturen (ook i.v.m. die jeugd) en op medicijnen zetten. mijn vriend heeft eerst de boot afgehouden omdat hij er over wil nadenken maar ik vind het eigenlijk wel een goed plan. een derde blackout kan ook anders aflopen.

weet eigenlijk niet waarom ik dit post
zie het als een hele lange tvp
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:39:53 #170
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54733794
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:23 schreef RedGuy het volgende:

[..]

Maar toch komen teleurstellingen hard aan en dan heb ik hetzelfde gevoel als wat meerdere mensen hebben bij bv. een kastje in elkaar zetten en het niet lukt, dan smijt ik dingen door de kamer of sloop ik de hele kast in een keer.
Gewoon het algemene "het niet lukken van iets" en dat kan dus een kastje, een kapotte relatie, een fiets of andere sociale contacten zijn, maar de reactie blijft hetzelfde.
neuh dat heb ik niet. Als een kastje me niet lukt dan laat ik het mooi liggen totdat iemand anders aanbiedt het te komen doen
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:41:23 #171
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54733825
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:24 schreef Roeji het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar Ik weet niet wat hier al allemaal vliegles heeft gehad, maar het zal toch wel een aardig deel van de huisraad en aanverwante artikelen zijn. Maar nu zit dat dus in de familie, mijn pa is net zo (overigens onbekend of hij adhd heeft, althans er is geen diagnose maar hij vertoond, net als mijn moeder, toch aardig veel adhd trekjes).
Ik kan heel erg lang mijn geduld bewaren, maar kan dan ook ineens zonder ook maar enige waarschuwing compleet exploderen. En meestal gebeurt dat als ik me pijn doe. Dan zeg ik kaboem
dat heb ik wel ja dat als ik bv mn vinger tussen de deur krijg, die deur toch een flinke mep krijgt achteraf ontzettend stom natuulk, want 9 vd 10x doe ik mezelf alleen maar extra pijn aan die deur.
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:42:21 #172
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54733850
quote:
lekkers. Als ik koekjes,snoepjes, chips. Kortom suiker dus. Men ik heb wel eens lopen janken omdat er geen snoepjes waren
  dinsdag 20 november 2007 @ 16:04:50 #173
63411 Roeji
pi_54740442
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

dat heb ik wel ja dat als ik bv mn vinger tussen de deur krijg, die deur toch een flinke mep krijgt achteraf ontzettend stom natuulk, want 9 vd 10x doe ik mezelf alleen maar extra pijn aan die deur.
Juist, je doet jezelf idd vaak nóg meer pijn.

Wat verslavingen betreft, vroeger wel met snoep (lees: suiker of koolhydraten). Nu niet meer, na een zeer streng dieet ben ik daar echt vanaf gekickt. Ik merk wel dat als ik toch iets snoep met suiker dat ik dan ook ineens die zak leeg eet. Oftewel; staan laten in het vervolg. Ik mag het eigenlijk niet eens hebben , dus ik moet het sowieso laten staan, eigenlijk.

Verder wel verslaafd aan dingen (meestal kleding) kopen. En als ik weer eens mn downloadprogramma aanzwengel, dan is dat ook meteen weer een verslaving van hier tot tokio en terug. Ik heb zo verdomd veel zooi gedownload, ik ben de komende 2 jaar fulltime bezig om uit te zoeken wat het is en met het testen, lezen, beluisteren en bekijjken ervan. En ondertussen gewoon door downen om up-to-date probeer te blijven.
Ik kan niet eens meer extra harde schijven in mn pc in bouwen, dus morgen komt die externe schijf er dan maar eindelijk. Weer 500Gb om vol te stouwen

Maar voor de rest gaat het wel
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 20 november 2007 @ 16:15:37 #174
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54740667
is mijn verhaal te lang voor jullie aandachtsspanne?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 20 november 2007 @ 16:41:06 #175
63411 Roeji
pi_54741084
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:15 schreef Puckzzz het volgende:
is mijn verhaal te lang voor jullie aandachtsspanne?
Euhh nee, maar wat zijn je vragen? Of lees ik er over heen? Want zo volg ik niet helemaal wat je van een van ons wilt weten.
Ik ben zo blij, zo blij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')