quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:15 schreef Kogando het volgende:[..]
Tip: zet een wekker 1 uur voordat je eruit moet en slik dan ritalin. Als je er dan na dat uur echt uit moet spring je zo je bed uit en heb je totaal geen last van dat anders zo moeizame wakker worden. Je moet zegmaar even je dopamine aanmaak een kickstart geven.

Dat gaat niet werken bij mij. Als ik eenmaal wakker ben en dan weer in bed ga liggen, dan val ik weer in slaap en of ik dan 1 tablet ritalin of bij wijze van spreken een doosje heb ingenomen, ik slaap dan overal doorheen. Om vervolgens enkele uren later zo brak als ik weet niet wat wakker te worden. Dan voel ik me zeker een dag of 3 enorm ellendig.
Ik heb ondanks de ritalin 's morgens een half uur nodig om op gang te komen, dat is dus ingecalculeerd bij de wektijd van mn wekker. Ik neem sowieso direct als ik op ben mn ritalin in. Die werkt dan na ongeveer een half uurtje.
Ik denk dat de enige oplossing is; dosering weer verhogen. Of anders een ander medicijn proberen, maar daar is het financiële stuk het struikelblok. Ik krijg geen concerta oid vergoed.
Overigens is het op tijd komen of beter gezegd het te laat komen, niet alleen iets van 's morgensvroeg. Door de dag is het ook een ramp. Ik kan niet inschatten hoeveel tijd ik nog nodig heb voor iets (maakt niet uit wat). En dan denk ik vaak dat ik binnen een half uurjte (want dan moet ik vertrekken/ergens zijn) best nog wel even kan eten, omkleden, opruimen en op mn gemak zitten. Dat is dan jammer want daar is een half uur echt te kort voor. En dat weet ik nu wel, maar op het moment zelf denk ik dat ik dat best kan redden
Maar goed, ik ben nu wat aan het proberen. Althans ik gá iets proberen. Ik wil ipv met geschreven takenlijsten gaan werken met plaatjeslijsten. Ik ben er zo ongeveer achter dat ik plaatjes beter onthoud dan platte tekst (beelddenken noemen ze dat geloof ik). Een van de trucjes die ik had om iets niet te vergeten was om bijv een poetsdoek en poetsspul daar neer te zetten waar ik iets moest schoonmaken. Dat gaat 8 van de 10 keer goed in tegenstelling tot een briefje waarop staat dat ik mn glazen salontafel moet schoonmaken. Dat ging nl 0,5 keer van de 10 keer goed
Maar om dus nu door mn hele huis dingen te gaan neerzetten die ik moet doen, nee dat is nog meer ellende, chaos en troep creeeren.

Dus nu ga ik het met plaatjes proberen. Klinkt heel idioot, ik weet dat die methode ook bij kinderen en autisten gebruikt wordt. Dus schrijf me nu niet meteen af als reddeloos verloren
Ik hoop dat het werkt, wie weet ben ik dan weer een beetje meer in staat om me te houden aan mijn voorgenomen planning. En dus elke dag een klein beetje doe ipv 1 dag me totaal uit de naad te werken en compleet over de rooie te gaan. Om vervolgens de dagen erna als een makgeslagen lam erbij hang (ofzoiets).
Mijn idee is nl om:
elke dag een beetje aan mn huiswerk van mn cursussen te doen,
5 of 6 keer in de week een klein uurtje te gaan cardio fitnessen,
3 keer in de week te gaan gewoon fitnessen,
dagelijks huishoudelijke (klote)klusjes,
1 keer in de week boodschappen te gaan doen,
2 a 3 keer per week te koken (en dan geen pizza)
2 avonden per week op tijd naar mn cursussen gaan
1 avond in de week andere sport
Volgens mij heb ik dan wel de dingen die een mens moet doen om te kunnen
leven wel zo'n beetje gehad. Buiten dan het standaard ademhalen enzo
Zo nu ga ik snel doen wat ik moet doen, vandaag mag er niets mis gaan of uitlopen kwa tijd. Ik moet om 20u vertrekken (uiterlijk) naar Dusseldorf. Anders staan mn ouwelui daar een beetje pislink te worden als ik ze vergeet op te halen van het vliegveld
Mmm ik moet eigenlijk zelfs eerder vertrekken valt me nu in. De expeditie naar een parkeerplaats daar heeft de vorige keer ook al minstens 3kwartier gekost. Nou goed, dat gaat wel lukken. En anders: plankgas!!
Het is toch Duitsland
de groeten
enneuh sorry van t lange verhaal