abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54211294
.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:25:45 #127
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54212018
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:35 schreef xepera9 het volgende:
Ik moest toch even reageren. Een ADHD'er die om 7 uur 's ochtends kan beginnen? Dat is echt het laatste wat ik verwacht had te lezen 10.00 uur? Man, dat is dan zowat de lunchpauze, geweldige tijd!

(Stiekum ben ik wel jaloers op die vriend van jou hoor, ik wou dat ik zo vroeg al zo fit was )
Idd. Ik had aangepaste tijden op stage en nu ook op school. Fuck, om 7u opstaan maakt me al compleet naar de tering
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:29:02 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54212078
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:54 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

eerlijk gezegd zonder medicijnen was het een drama. Ik was zo chaotisch en onhandelbaar dat er iets met me te beginnen was. Ik moet zeggen dat de concerta die ik slik ( 72mg ) per dag net wel en net niet was. Het onderdrukt de meeste uitschieters maar soms net niet. Dat heeft ook een stukje met mijn eigen karakter te maken.

ik ben gewoon een heel druk en chaotisch persoontje. Naast mijn concerta slik ik ook nog een anti-depressiva. Maar ja, door mijn vriendin ben ik wel minder chaotisch in de zin van, ik heb rust in mijn lijf gevonden omdat zij mij die rust geeft. Ze neemt me zoals ik ben.

zonder medicijnen kan ik niet dit leven wat ik nu heb hebben. Ik heb ze nodig, volgens mijn arts waarschijnlijk voor de rest van mijn leven.
Dat heb ik dus ook. Sinds ik (bijna 3 jaar nu) een vriend heb gaat het veul en veul beter. Hij neemt me zoals ik ben, geeft me een trap onder mn reet wanneer dat nodig is en laat me lekker gaan met mn idioterie heerlijk
pi_54214443
Ik heb net die levente.nl test gedaan,
74 van de 110 vragen heb je met 'ja' beantwoord.
weet iemand wat die score in houd? is dat normaal? of hoog? of laag? kan het nergens vinden..
  zondag 28 oktober 2007 @ 10:48:27 #130
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_54218433
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:54 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

ik ben gewoon een heel druk en chaotisch persoontje. Naast mijn concerta slik ik ook nog een anti-depressiva. Maar ja, door mijn vriendin ben ik wel minder chaotisch in de zin van, ik heb rust in mijn lijf gevonden omdat zij mij die rust geeft. Ze neemt me zoals ik ben.
Volgens mij is dat echt zooo belangrijk, dat je omgeving je neemt zoals je bent. Scheelt een hoop frustratie.
  zondag 28 oktober 2007 @ 10:57:09 #131
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_54218526
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 21:56 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Echt? Heb jij dat niet dan? Hij heeft (net als zijn vader) aan gemiddeld 6 uur per nacht genoeg qua slaap. Natuurlijk slaapt hij in het weekend langer, maar als hij het met 6 uur per nacht moet doen is het ook goed, en een nachtje doorhalen is voor hem ook geen enkel probleem.. Maargoed, daarom heeft hij ook ADHD he, hij is ook hyperactief erbij. Hij gaat om 6 uur uit zijn bed, kleedt zich aan, pakt zijn tas en een appel en is weg xD (ongeveer dan).
6 uur is voor mij ook wel okay, maar dan wel ± tussen 2:00-8:00 u graag! Heb weleens ochtenddiensten gedraaid, 5:00 u mijn bed uit. Ze wisten dat ze mij niet meer dan 3 x ochtenddienst achter elkaar konden geven (nou ja, 2 is al erg genoeg) want op de 4e dag was ik er dan dus niet.
Gelukkig slaap ik met het medicijn nu iets sneller in.
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:03:24 #132
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_54218610
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 01:19 schreef MrDrako het volgende:
Ik heb net die levente.nl test gedaan,
74 van de 110 vragen heb je met 'ja' beantwoord.
weet iemand wat die score in houd? is dat normaal? of hoog? of laag? kan het nergens vinden..
Volgens mij is het de bedoeling dat je dan met die lijst naar de dokter kunt. Je kunt ook inloggen op het forum daar om meer te weten te komen.
Het lijkt me vrij hoog, volgens mij had ik ook zoiets (maar ik weet ook nog niet 100% zeker of ik het heb), maar misschien ligt het er ook aan op welke vragen je 'ja' hebt geantwoord.
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:33:57 #133
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_54219097
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:57 schreef xepera9 het volgende:

[..]

6 uur is voor mij ook wel okay, maar dan wel ± tussen 2:00-8:00 u graag! Heb weleens ochtenddiensten gedraaid, 5:00 u mijn bed uit. Ze wisten dat ze mij niet meer dan 3 x ochtenddienst achter elkaar konden geven (nou ja, 2 is al erg genoeg) want op de 4e dag was ik er dan dus niet.
Gelukkig slaap ik met het medicijn nu iets sneller in.
Slaap jij beter in met de ritalin? Of anders gezegd, sinds je aan de ritalin bent?
Ik nl totaal niet, ik heb minimaal 8u slaap nodig, liefst 9 a 10u. Met ritalin haal ik met moeite de 6 a 7u. Ik ben mn bed 's avonds niet in te krijgen. Word echt enorm actief ga ineens allerhande klussen doen. Overdag ook wel, maar 'savonds ligt het tempo een stuk hoger. Ik word ook 's avonds een stuk rustiger in mn hoofd, niet kwa gedachten maar meer kwa stress level. Overdag kan ik een enorme stresskip worden/zijn. Vooral als ik tussen veel mensen en drukte ben. Of als mensen iets van me verwachten, bijv op tijd komen Dan kan ik helemaal doorschieten en stiknerveus en geirriteerd worden. En 's avonds is die drukte er meestal niet, dan kan ik in standje rustig aan gaan. En meestal krijg ik dan ineens alles gedaan wat in me opkomt of moet gebeuren. Ik vind tegenwoordig de avonden en de nacht ook een veel geweldiger dagdeel dan vroeger. Vooral in de winter, lekker binnen hangen/zitten en geen gestress.
Daarentegen hang ik in de zomer zowat de hele dag buiten, op mn mega dakterras in de zon, heerlijk.

Maar ik geloof dat ik over inslapen met ritalin begon
Vroeg opstaan lukt me nu dus ook echt met heel veel moeite. Nou ja het opstaan lukt wel, maar ik ben geen ruk waard de 1e 3 uur ofzo. Tot een jaar geleden werkte ik op 120km van huis. Elke dag om half 6 op om om 7u (lees 7.15u of meestal half 8) in de auto te zitten en dan om een uur om 9 of half 10 op mn werk aan te komen. Dat ging redelijk goed, oke ik vertrok vaak wel eens te laat maar meestal niet meer dan een kwartiertje en soms een half uur. Maar laat me nu om 7u opstaan en ik kom pas tot leven rond 10u ofzo. Tot die tijd ben ik een soort van zombie/kip zonder kop/comateus oid. Ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar om binnen 1,5u klaar te zijn met douchen/aankleden/eten/katten verzorgen en vertrekken. Ik ga het komende week eens met een kookwekker ofzo proberen. Per onderdeel wat moet gebeuren een bepaalde tijd instellen en daarna het volgende gaan doen. Zal wel een tijdje duren voor ik alles binnen de tijd afkrijg. Maar goed dat zie ik wel weer.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zondag 28 oktober 2007 @ 12:56:51 #134
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_54220780
Ja, ik slaap iets eerder in omdat ik minder last heb van allerlei gedachten denk ik. Maar ik ben nog maar pas bezig met ritalin dus ik hoop dat het ook zo blijft wat dat inslapen betreft. Ik ben ook wat sneller 'wakker' 's ochtends nu.

Het liefst slaap ik 8 u, maar dat krijg ik toch bijna nooit voor elkaar. 's Avonds ben ik altijd al het aktiefst geweest. Dat van dat mensen dingen van je verwachten dat herken ik ja, daar wordt ik ook soms nerveus of geïrriteerd door. Ik wil zelf natuurlijk ook op tijd komen maar dat gaat vaak gewoon niet.

Maar komt dat aktieve van jou 's avonds dan niet doordat een medicijn is uitgewerkt?

Ik heb trouwens pas iets ontdekt waar ik helemaal relaxed van wordt! Groene thee (met citroen)!

Shiii... lees ik nou pas... 120 km rijden voor je werk joh? Jeetje! Ha, je blik verruimen schept wel meer mogelijkheden!
  donderdag 1 november 2007 @ 10:03:51 #135
14827 Kogando
Modelprutser
pi_54297390
http://www.energie-bewustzijn.com/

Kwam gisteren op deze website terecht, staat ook veel nuttige informatie over ADD en aanverwante zaken. Het onderstaande filmpje vond ik ook erg interessant, vooral het feit dat een hersenscan van iemand met ADD significant anders is dan van een 'normaal' persoon. En ook dat er dus nog best grote verschillen zitten in de 6 subtypes van ADD.

http://thetotaltoner.com/amen.wmv
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 1 november 2007 @ 10:10:07 #136
14827 Kogando
Modelprutser
pi_54297485
Wat trouwens ook uit de hersenscans bleek was het onderstaande:

(bij normale mensen heb je die gaten dus helemaal niet)

Je zou dus kunnen concluderen dat het averechts werkt om keihard iets te proberen omdat het dan juist nog slechter gaat. Je zou dus moeten proberen zo rustig mogelijk moeilijke dingen te doen om je hersens zo weinig mogelijk te stressen, heeft iemand ervaring met die aanpak op basis van bovenstaande gegevens?

Wel een gek idee dat er echt een soort activiteits-gaten in je hersens zitten, en dat dit erger wordt naarmate je inspanning hoger wordt. Zo voelt het haast als een fysieke aandoening.
  donderdag 1 november 2007 @ 10:15:24 #137
14827 Kogando
Modelprutser
pi_54297557
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:33 schreef Roeji het volgende:
...

Maar ik geloof dat ik over inslapen met ritalin begon
Vroeg opstaan lukt me nu dus ook echt met heel veel moeite. Nou ja het opstaan lukt wel, maar ik ben geen ruk waard de 1e 3 uur ofzo. Tot een jaar geleden werkte ik op 120km van huis. Elke dag om half 6 op om om 7u (lees 7.15u of meestal half 8) in de auto te zitten en dan om een uur om 9 of half 10 op mn werk aan te komen. Dat ging redelijk goed, oke ik vertrok vaak wel eens te laat maar meestal niet meer dan een kwartiertje en soms een half uur. Maar laat me nu om 7u opstaan en ik kom pas tot leven rond 10u ofzo. Tot die tijd ben ik een soort van zombie/kip zonder kop/comateus oid. Ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar om binnen 1,5u klaar te zijn met douchen/aankleden/eten/katten verzorgen en vertrekken. Ik ga het komende week eens met een kookwekker ofzo proberen. Per onderdeel wat moet gebeuren een bepaalde tijd instellen en daarna het volgende gaan doen. Zal wel een tijdje duren voor ik alles binnen de tijd afkrijg. Maar goed dat zie ik wel weer.
Tip: zet een wekker 1 uur voordat je eruit moet en slik dan ritalin. Als je er dan na dat uur echt uit moet spring je zo je bed uit en heb je totaal geen last van dat anders zo moeizame wakker worden. Je moet zegmaar even je dopamine aanmaak een kickstart geven.
  donderdag 1 november 2007 @ 12:11:29 #138
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_54299109
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:15 schreef Kogando het volgende:

[..]

Tip: zet een wekker 1 uur voordat je eruit moet en slik dan ritalin. Als je er dan na dat uur echt uit moet spring je zo je bed uit en heb je totaal geen last van dat anders zo moeizame wakker worden. Je moet zegmaar even je dopamine aanmaak een kickstart geven.
Dat gaat niet werken bij mij. Als ik eenmaal wakker ben en dan weer in bed ga liggen, dan val ik weer in slaap en of ik dan 1 tablet ritalin of bij wijze van spreken een doosje heb ingenomen, ik slaap dan overal doorheen. Om vervolgens enkele uren later zo brak als ik weet niet wat wakker te worden. Dan voel ik me zeker een dag of 3 enorm ellendig.

Ik heb ondanks de ritalin 's morgens een half uur nodig om op gang te komen, dat is dus ingecalculeerd bij de wektijd van mn wekker. Ik neem sowieso direct als ik op ben mn ritalin in. Die werkt dan na ongeveer een half uurtje.

Ik denk dat de enige oplossing is; dosering weer verhogen. Of anders een ander medicijn proberen, maar daar is het financiële stuk het struikelblok. Ik krijg geen concerta oid vergoed.

Overigens is het op tijd komen of beter gezegd het te laat komen, niet alleen iets van 's morgensvroeg. Door de dag is het ook een ramp. Ik kan niet inschatten hoeveel tijd ik nog nodig heb voor iets (maakt niet uit wat). En dan denk ik vaak dat ik binnen een half uurjte (want dan moet ik vertrekken/ergens zijn) best nog wel even kan eten, omkleden, opruimen en op mn gemak zitten. Dat is dan jammer want daar is een half uur echt te kort voor. En dat weet ik nu wel, maar op het moment zelf denk ik dat ik dat best kan redden
Maar goed, ik ben nu wat aan het proberen. Althans ik gá iets proberen. Ik wil ipv met geschreven takenlijsten gaan werken met plaatjeslijsten. Ik ben er zo ongeveer achter dat ik plaatjes beter onthoud dan platte tekst (beelddenken noemen ze dat geloof ik). Een van de trucjes die ik had om iets niet te vergeten was om bijv een poetsdoek en poetsspul daar neer te zetten waar ik iets moest schoonmaken. Dat gaat 8 van de 10 keer goed in tegenstelling tot een briefje waarop staat dat ik mn glazen salontafel moet schoonmaken. Dat ging nl 0,5 keer van de 10 keer goed

Maar om dus nu door mn hele huis dingen te gaan neerzetten die ik moet doen, nee dat is nog meer ellende, chaos en troep creeeren. Dus nu ga ik het met plaatjes proberen. Klinkt heel idioot, ik weet dat die methode ook bij kinderen en autisten gebruikt wordt. Dus schrijf me nu niet meteen af als reddeloos verloren
Ik hoop dat het werkt, wie weet ben ik dan weer een beetje meer in staat om me te houden aan mijn voorgenomen planning. En dus elke dag een klein beetje doe ipv 1 dag me totaal uit de naad te werken en compleet over de rooie te gaan. Om vervolgens de dagen erna als een makgeslagen lam erbij hang (ofzoiets).

Mijn idee is nl om:
  • elke dag een beetje aan mn huiswerk van mn cursussen te doen,
  • 5 of 6 keer in de week een klein uurtje te gaan cardio fitnessen,
  • 3 keer in de week te gaan gewoon fitnessen,
  • dagelijks huishoudelijke (klote)klusjes,
  • 1 keer in de week boodschappen te gaan doen,
  • 2 a 3 keer per week te koken (en dan geen pizza)
  • 2 avonden per week op tijd naar mn cursussen gaan
  • 1 avond in de week andere sport

Volgens mij heb ik dan wel de dingen die een mens moet doen om te kunnen leven wel zo'n beetje gehad. Buiten dan het standaard ademhalen enzo

Zo nu ga ik snel doen wat ik moet doen, vandaag mag er niets mis gaan of uitlopen kwa tijd. Ik moet om 20u vertrekken (uiterlijk) naar Dusseldorf. Anders staan mn ouwelui daar een beetje pislink te worden als ik ze vergeet op te halen van het vliegveld
    Mmm ik moet eigenlijk zelfs eerder vertrekken valt me nu in. De expeditie naar een parkeerplaats daar heeft de vorige keer ook al minstens 3kwartier gekost. Nou goed, dat gaat wel lukken. En anders: plankgas!! Het is toch Duitsland

de groeten

enneuh sorry van t lange verhaal
  • Ik ben zo blij, zo blij
    Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
    M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
    pi_54301507
    Ik heb mijn boek binnen!!!
    Opgeruimd leven met ADHD.

Het ziet er veelbelovend uit!!!
    Ik ben benieuwd, Ik begin in de eerst volgende vakantie met lezen!
    Voices tell me I'm the shit.
    pi_54468632
    hey iedereen,

heb vandaag de diagnose ADD gekregen. een tijdje geleden deed ik tests om te zien welke job ik nog kan doen. ik moet nu wachten omdat er nog procedures gestart zijn ivm begeleiding.

ik slik geen medicatie, ja alleen een pilletje tegen stress.

ik hou jullie op de hoogte
    Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
      donderdag 8 november 2007 @ 22:50:11 #141
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54468694
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 16:34 schreef melanie_the_miss het volgende:
    Ik heb mijn boek binnen!!!
    Opgeruimd leven met ADHD.

Het ziet er veelbelovend uit!!!
    Ik ben benieuwd, Ik begin in de eerst volgende vakantie met lezen!
    och, die crap leest mn ma ook het helpt geen fuck

Ze kwam laatst "ja dr staat in het boek dat je alles goed moet opruimen en op vaste plaatsen moet leggen. Dus dat heb ik voor je gedaan"

Ja trut, VASTE PLAATSEN VOOR MIJ, niet voor jou toen was ik alles kwijt
    pi_54470685
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 22:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ze kwam laatst "ja dr staat in het boek dat je alles goed moet opruimen en op vaste plaatsen moet leggen. Dus dat heb ik voor je gedaan"

Het voelt goed hè?
    A je to!
      vrijdag 9 november 2007 @ 02:35:35 #143
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54473012
    Ik ben gister naar de dokter hier geweest, en na 2 uur WACHTEN, heb ik eiondelijk ook hier een recept voor mijn Concerta en maar 10 dollar per maand (bovenop mijn verzekering dan) voor mijn concerta
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_54473697
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 22:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

HAHA,
    Bij mij heeft ook alles vaste plaatsen.
    Alles wat ik zoek ligt op mijn buro.
    Blijf daar nou met je tengels vanaf want er zit een systeem in! denk ik.
    Fuck with a Hooker, get rucked.
    pi_54474517
    Even een tvp-tje hier.. ik weet sinds een maandje dat mijn jongste ADHD heeft dus ik ga hier eens meelezen
    “The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
    Amsterdam ... zo slecht nog niet
    TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
      vrijdag 9 november 2007 @ 09:15:35 #146
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54474726
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 07:43 schreef LamstraalASD het volgende:

[..]

HAHA,
    Bij mij heeft ook alles vaste plaatsen.
    Alles wat ik zoek ligt op mijn buro.
    Blijf daar nou met je tengels vanaf want er zit een systeem in! denk ik.
    Precies. Mijn pen ligt altijd onder een stapel papieren ergens in de rommelige la

systeem ftw
      vrijdag 9 november 2007 @ 09:39:29 #147
    9689 RedGuy
    I'll Smash Glasses
    pi_54475147
    Bij mij is ADHD vastgesteld op mijn 13e, heb het tot mijn 16e ritalin geslikt en dacht bij mezelf het niet meer nodig te hebben, maar als ik dit topic zo lees kan ik het best wel weer gebruiken, zeker de afgelopen twee jaar heb ik last van veel emotionele en vaak ook agressieve buien.
    Toch maar een afspraak met de GGZ.
    The Most Incredible, Baby
      vrijdag 9 november 2007 @ 10:05:20 #148
    94358 xepera9
    soms met een korrel zout
    pi_54475637
    Ik vind het zelf best lastig om te weten of een emotionele bui nou te maken heeft met AD(H)D of dat het ook normaal is, ik bedoel als je iets naars meemaakt is het ook normaal dat je daar gevoelens bij hebt? Maar volgens mij zijn AD(H)D'ers sowieso wel gevoeliger typjes.

Medicijnen zoals ritalin kunnen geloof ik wel de scherpe randjes er van af halen.
      vrijdag 9 november 2007 @ 10:14:29 #149
    94358 xepera9
    soms met een korrel zout
    pi_54475801
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 22:48 schreef sararaats het volgende:
    hey iedereen,

heb vandaag de diagnose ADD gekregen. een tijdje geleden deed ik tests om te zien welke job ik nog kan doen. ik moet nu wachten omdat er nog procedures gestart zijn ivm begeleiding.

ik slik geen medicatie, ja alleen een pilletje tegen stress.

ik hou jullie op de hoogte
    Ik ben benieuwd! Ik heb zelf over het algemeen best veel problemen om een geschikte baan, of beter nog: een geschikte werkgever, te vinden (maar ze zijn er wel!) Het wordt tijd dat meer werkgevers inzien hoe geweldig en capabel we zijn als er maar een beetje rekening met ons gehouden wordt!
      vrijdag 9 november 2007 @ 11:05:48 #150
    9689 RedGuy
    I'll Smash Glasses
    pi_54476957
    Naja ik heb 3 jaar lang ritalin geslikt, maar ben daar mee gestopt en lange tijd leek ik het ook niet nodig te hebben, maar de buien die ik de laatste maanden/jaren geregeld heb komen volgens mij door mijn ADHD, maar dat weet ik natuurlijk nog niet zeker.
    Hoe zit het met ADHD'ers en slecht tegen teleurstellingen kunnen?
    The Most Incredible, Baby
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')