eerlijk gezegd zonder medicijnen was het een drama. Ik was zo chaotisch en onhandelbaar dat er iets met me te beginnen was. Ik moet zeggen dat de concerta die ik slik ( 72mg ) per dag net wel en net niet was. Het onderdrukt de meeste uitschieters maar soms net niet. Dat heeft ook een stukje met mijn eigen karakter te maken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:54 schreef xepera9 het volgende:
En dat ook nog meerdere dagen per week? Hoe was dat zonder medicijnen, haagse_elfje?
Echt? Heb jij dat niet dan? Hij heeft (net als zijn vader) aan gemiddeld 6 uur per nacht genoeg qua slaap. Natuurlijk slaapt hij in het weekend langer, maar als hij het met 6 uur per nacht moet doen is het ook goed, en een nachtje doorhalen is voor hem ook geen enkel probleem.. Maargoed, daarom heeft hij ook ADHD he, hij is ook hyperactief erbij.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:35 schreef xepera9 het volgende:
Ik moest toch even reageren.Een ADHD'er die om 7 uur 's ochtends kan beginnen? Dat is echt het laatste wat ik verwacht had te lezen
10.00 uur? Man, dat is dan zowat de lunchpauze, geweldige tijd!
(Stiekum ben ik wel jaloers op die vriend van jou hoor, ik wou dat ik zo vroeg al zo fit was)
Idd. Ik had aangepaste tijden op stage en nu ook op school. Fuck, om 7u opstaan maakt me al compleet naar de teringquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:35 schreef xepera9 het volgende:
Ik moest toch even reageren.Een ADHD'er die om 7 uur 's ochtends kan beginnen? Dat is echt het laatste wat ik verwacht had te lezen
10.00 uur? Man, dat is dan zowat de lunchpauze, geweldige tijd!
(Stiekum ben ik wel jaloers op die vriend van jou hoor, ik wou dat ik zo vroeg al zo fit was)
Dat heb ik dus ook. Sinds ik (bijna 3 jaar nu) een vriend heb gaat het veul en veul beter. Hij neemt me zoals ik ben, geeft me een trap onder mn reet wanneer dat nodig is en laat me lekker gaan met mn idioteriequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:54 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
eerlijk gezegd zonder medicijnen was het een drama. Ik was zo chaotisch en onhandelbaar dat er iets met me te beginnen was. Ik moet zeggen dat de concerta die ik slik ( 72mg ) per dag net wel en net niet was. Het onderdrukt de meeste uitschieters maar soms net niet. Dat heeft ook een stukje met mijn eigen karakter te maken.
ik ben gewoon een heel druk en chaotisch persoontje. Naast mijn concerta slik ik ook nog een anti-depressiva. Maar ja, door mijn vriendin ben ik wel minder chaotisch in de zin van, ik heb rust in mijn lijf gevonden omdat zij mij die rust geeft. Ze neemt me zoals ik ben.
zonder medicijnen kan ik niet dit leven wat ik nu heb hebben. Ik heb ze nodig, volgens mijn arts waarschijnlijk voor de rest van mijn leven.
Volgens mij is dat echt zooo belangrijk, dat je omgeving je neemt zoals je bent. Scheelt een hoop frustratie.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:54 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
ik ben gewoon een heel druk en chaotisch persoontje. Naast mijn concerta slik ik ook nog een anti-depressiva. Maar ja, door mijn vriendin ben ik wel minder chaotisch in de zin van, ik heb rust in mijn lijf gevonden omdat zij mij die rust geeft. Ze neemt me zoals ik ben.
6 uur is voor mij ook wel okay, maar dan wel ± tussen 2:00-8:00 u graag! Heb weleens ochtenddiensten gedraaid, 5:00 u mijn bed uit. Ze wisten dat ze mij niet meer dan 3 x ochtenddienst achter elkaar konden geven (nou ja, 2 is al erg genoeg) want op de 4e dag was ik er dan dus niet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:56 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Echt? Heb jij dat niet dan? Hij heeft (net als zijn vader) aan gemiddeld 6 uur per nacht genoeg qua slaap. Natuurlijk slaapt hij in het weekend langer, maar als hij het met 6 uur per nacht moet doen is het ook goed, en een nachtje doorhalen is voor hem ook geen enkel probleem.. Maargoed, daarom heeft hij ook ADHD he, hij is ook hyperactief erbij.Hij gaat om 6 uur uit zijn bed, kleedt zich aan, pakt zijn tas en een appel en is weg xD (ongeveer dan).
![]()
Volgens mij is het de bedoeling dat je dan met die lijst naar de dokter kunt. Je kunt ook inloggen op het forum daar om meer te weten te komen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:19 schreef MrDrako het volgende:
Ik heb net die levente.nl test gedaan,
74 van de 110 vragen heb je met 'ja' beantwoord.
weet iemand wat die score in houd? is dat normaal? of hoog? of laag? kan het nergens vinden..
Slaap jij beter in met de ritalin? Of anders gezegd, sinds je aan de ritalin bent?quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:57 schreef xepera9 het volgende:
[..]
6 uur is voor mij ook wel okay, maar dan wel ± tussen 2:00-8:00 u graag! Heb weleens ochtenddiensten gedraaid, 5:00 u mijn bed uit. Ze wisten dat ze mij niet meer dan 3 x ochtenddienst achter elkaar konden geven (nou ja, 2 is al erg genoeg) want op de 4e dag was ik er dan dus niet.![]()
![]()
Gelukkig slaap ik met het medicijn nu iets sneller in.
Tip: zet een wekker 1 uur voordat je eruit moet en slik dan ritalin. Als je er dan na dat uur echt uit moet spring je zo je bed uit en heb je totaal geen last van dat anders zo moeizame wakker worden. Je moet zegmaar even je dopamine aanmaak een kickstart geven.quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:33 schreef Roeji het volgende:
...
Maar ik geloof dat ik over inslapen met ritalin begon![]()
![]()
Vroeg opstaan lukt me nu dus ook echt met heel veel moeite. Nou ja het opstaan lukt wel, maar ik ben geen ruk waard de 1e 3 uur ofzo. Tot een jaar geleden werkte ik op 120km van huis. Elke dag om half 6 op om om 7u (lees 7.15u of meestal half 8) in de auto te zitten en dan om een uur om 9 of half 10 op mn werk aan te komen. Dat ging redelijk goed, oke ik vertrok vaak wel eens te laat maar meestal niet meer dan een kwartiertje en soms een half uur. Maar laat me nu om 7u opstaan en ik kom pas tot leven rond 10u ofzo. Tot die tijd ben ik een soort van zombie/kip zonder kop/comateus oid. Ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar om binnen 1,5u klaar te zijn met douchen/aankleden/eten/katten verzorgen en vertrekken. Ik ga het komende week eens met een kookwekker ofzo proberen. Per onderdeel wat moet gebeuren een bepaalde tijd instellen en daarna het volgende gaan doen. Zal wel een tijdje duren voor ik alles binnen de tijd afkrijg. Maar goed dat zie ik wel weer.
Dat gaat niet werken bij mij. Als ik eenmaal wakker ben en dan weer in bed ga liggen, dan val ik weer in slaap en of ik dan 1 tablet ritalin of bij wijze van spreken een doosje heb ingenomen, ik slaap dan overal doorheen. Om vervolgens enkele uren later zo brak als ik weet niet wat wakker te worden. Dan voel ik me zeker een dag of 3 enorm ellendig.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:15 schreef Kogando het volgende:
[..]
Tip: zet een wekker 1 uur voordat je eruit moet en slik dan ritalin. Als je er dan na dat uur echt uit moet spring je zo je bed uit en heb je totaal geen last van dat anders zo moeizame wakker worden. Je moet zegmaar even je dopamine aanmaak een kickstart geven.
och, die crap leest mn ma ookquote:Op donderdag 1 november 2007 16:34 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ik heb mijn boek binnen!!!
Opgeruimd leven met ADHD.
Het ziet er veelbelovend uit!!!
Ik ben benieuwd, Ik begin in de eerst volgende vakantie met lezen!
quote:Op donderdag 8 november 2007 22:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
och, die crap leest mn ma ookhet helpt geen fuck
Ze kwam laatst "ja dr staat in het boek dat je alles goed moet opruimen en op vaste plaatsen moet leggen. Dus dat heb ik voor je gedaan"
Ja trut, VASTE PLAATSEN VOOR MIJ, niet voor joutoen was ik alles kwijt
HAHA,quote:Op donderdag 8 november 2007 22:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
och, die crap leest mn ma ookhet helpt geen fuck
Ze kwam laatst "ja dr staat in het boek dat je alles goed moet opruimen en op vaste plaatsen moet leggen. Dus dat heb ik voor je gedaan"
Ja trut, VASTE PLAATSEN VOOR MIJ, niet voor joutoen was ik alles kwijt
Precies. Mijn pen ligt altijd onder een stapel papieren ergens in de rommelige laquote:Op vrijdag 9 november 2007 07:43 schreef LamstraalASD het volgende:
[..]
HAHA,
Bij mij heeft ook alles vaste plaatsen.
Alles wat ik zoek ligt op mijn buro.
Blijf daar nou met je tengels vanaf want er zit een systeem in! denk ik.
Ik ben benieuwd!quote:Op donderdag 8 november 2007 22:48 schreef sararaats het volgende:
hey iedereen,
heb vandaag de diagnose ADD gekregen. een tijdje geleden deed ik tests om te zien welke job ik nog kan doen. ik moet nu wachten omdat er nog procedures gestart zijn ivm begeleiding.
ik slik geen medicatie, ja alleen een pilletje tegen stress.
ik hou jullie op de hoogte
Ik reken altijd op het slechte, dan wordt je nooit teleurgesteldquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:05 schreef RedGuy het volgende:
Naja ik heb 3 jaar lang ritalin geslikt, maar ben daar mee gestopt en lange tijd leek ik het ook niet nodig te hebben, maar de buien die ik de laatste maanden/jaren geregeld heb komen volgens mij door mijn ADHD, maar dat weet ik natuurlijk nog niet zeker.
Hoe zit het met ADHD'ers en slecht tegen teleurstellingen kunnen?
Ja maar dat is ook geen goede eigenschap, eigenlijk moet je nergens van uitgaan en alles op je af laten komen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik reken altijd op het slechte, dan wordt je nooit teleurgesteld
Hoe herkenbaarquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:23 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook geen goede eigenschap, eigenlijk moet je nergens van uitgaan en alles op je af laten komen.
Maar toch komen teleurstellingen hard aan en dan heb ik hetzelfde gevoel als wat meerdere mensen hebben bij bv. een kastje in elkaar zetten en het niet lukt, dan smijt ik dingen door de kamer of sloop ik de hele kast in een keer.Gewoon het algemene "het niet lukken van iets" en dat kan dus een kastje, een kapotte relatie, een fiets of andere sociale contacten zijn, maar de reactie blijft hetzelfde.
nu nog aan mijn medicijnen maar volgende week begin ik met afbouwen!!!!quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef melonovy het volgende:
Waar zijn jullie aan verslaafd? AD(H)D-ers hebben vaak een verslaving, of zijn in ieder geval verslaving-gevoelig en ik vroeg me in eens af waar jullie aan verslaafd zijn. Ik heb zelf een caffeineverslaving, ik krijg barstende kopppijn als ik niet binnen anderhalf uur na opstaan mijn koffieshot heb gehad, verder drink ik graag een of twee wijntjes op een avond, maar ik kan goed een avondje zonder
Ik rook niet, maar de behoefte om er een op te steken is er regelmatig (ben exroker, sinds de zwangerschap van mijn oudste kind ben ik gestopt, ik rook alleen op feestjes en met uitgaan)
Maar goed, ik zou heel makkelijk verslaafd kunnen raken aan drugs, gokken, of noem het maar op. Jullie ook?
koffie en nicotine..quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef melonovy het volgende:
Waar zijn jullie aan verslaafd? AD(H)D-ers hebben vaak een verslaving, of zijn in ieder geval verslaving-gevoelig en ik vroeg me in eens af waar jullie aan verslaafd zijn. Ik heb zelf een caffeineverslaving, ik krijg barstende kopppijn als ik niet binnen anderhalf uur na opstaan mijn koffieshot heb gehad, verder drink ik graag een of twee wijntjes op een avond, maar ik kan goed een avondje zonder
Ik rook niet, maar de behoefte om er een op te steken is er regelmatig (ben exroker, sinds de zwangerschap van mijn oudste kind ben ik gestopt, ik rook alleen op feestjes en met uitgaan)
Maar goed, ik zou heel makkelijk verslaafd kunnen raken aan drugs, gokken, of noem het maar op. Jullie ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |