Wij zijn van die mensen die zich 10x aan dezelfde steen moeten stoten voor we er misschien een heel klein beetje iets van leren...quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:28 schreef MeloD het volgende:
Ok
Bij mij werken ze ook niet altijd hoor, soms wordt ik er juist extra onrustig van omdat het dan weer druk op me legt ofzo.
Ik had een geweldige planning gemaakt voor mijn komende tentamens, is alleen bar weinig van terecht gekomen. En dat ondanks dat ik met de laatste keer kortetermijnleren best op mn bek gegaan ben.
Ik heb ongeveer dezeldfde klachten. Behalve met de vingers tikken enzo, meestal. Ik hoorde laatst van ADD want daar had ik nog nooit van gehoord, ik had er ook niet echt overnagedacht dat ik misschien iets zou kunnen hebbenquote:Op donderdag 3 januari 2008 15:24 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ehm, enorm chaotisch zijn (belangrijke spullen vergeten, te laat komen, dingen in huis kwijt zijn, geen benul van tijd hebben, woorden mixxen omdat ik te snel wil praten, van hak op de tak springen)
Druk zijn, vooral van binnen (liedjes die in mijn hoofd 'spelen', gedachten die in stroomversnelling lijken te zijn, niet niets kunnen denken, bij veel info 'blokkeren', heeel veel associėren) maar ook wel van buiten (constant tikken met voeten/vingers, heel snel lopen/fietsen, altijd iets in mn handen hebben, niet kunnen ontspannen)
Concentratieproblemen (niet kunnen focussen bij niet boeiende stof, snel afgeleid, geļrriteerd als ik uit mn concentratie gehaald wordt, bij maken van papers etc. rare woordcombinaties maken door associėren)
Daarnaast nog een boel stemmingswisselingen, gebrek aan energie en dromerig zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik op het hyperactieve gedeelte 7/9 criteria scoorde en het onoplettende 9/9
Tis geen score bordquote:Op donderdag 3 januari 2008 15:24 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ehm, enorm chaotisch zijn (belangrijke spullen vergeten, te laat komen, dingen in huis kwijt zijn, geen benul van tijd hebben, woorden mixxen omdat ik te snel wil praten, van hak op de tak springen)
Druk zijn, vooral van binnen (liedjes die in mijn hoofd 'spelen', gedachten die in stroomversnelling lijken te zijn, niet niets kunnen denken, bij veel info 'blokkeren', heeel veel associėren) maar ook wel van buiten (constant tikken met voeten/vingers, heel snel lopen/fietsen, altijd iets in mn handen hebben, niet kunnen ontspannen)
Concentratieproblemen (niet kunnen focussen bij niet boeiende stof, snel afgeleid, geļrriteerd als ik uit mn concentratie gehaald wordt, bij maken van papers etc. rare woordcombinaties maken door associėren)
Daarnaast nog een boel stemmingswisselingen, gebrek aan energie en dromerig zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik op het hyperactieve gedeelte 7/9 criteria scoorde en het onoplettende 9/9
ehm ja, het is vanaf je geboortequote:Op donderdag 3 januari 2008 20:04 schreef Bad_eendje het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer dezeldfde klachten. Behalve met de vingers tikken enzo, meestal. Ik hoorde laatst van ADD want daar had ik nog nooit van gehoord, ik had er ook niet echt overnagedacht dat ik misschien iets zou kunnen hebben![]()
Maar ik ben nu 16, maar volgens mij was het eerder niet zo, toen ik in de 1e klas zat en daarvoor. Dus ik weet niet of ik misschien iets zou kunnen hebben of niet. Is het zo dat je het al hebt vanaf dat je jong bent en dat het altijd even sterk is??
Of kunnen bepaalde gebeurtenissen er effect op hebben??
Huh? Jij vroeg om klachten, die kreeg jequote:Op donderdag 3 januari 2008 20:24 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Tis geen score bord![]()
Het is misschien fijn dat je eindelijk een diagnose hebt gevonden, op al je ongemakken. Maar je lijkt wel bijna blij en trots dat je die diagnose hebt...
Nu heb je van die mensen die trots op zichzelf zijn ongeacht hoe ze zijn ok, er is geen standaard, maar je komt op mij over als iemand die op wil vallen..
ik heb het ook als ik mijn medicijnen niet neem, dan ben ik die avond/de dag erna Kapot!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:30 schreef MeloD het volgende:
Ghehe ok
Dat ik die punten (7/9 en 9/9) noemde kwam misschien een beetje raar over, maar ik dacht dat dit de algemeen geldende 'maatstaf' is voor diagnosesDus zegmaar om aan te geven dat ik toch meer onoplettend ben dan hyperactief. Was verder niet om op te scheppen ("Ik heb lekker meer puntjes, na na na na na" ) ofzo
Trouwens, meer mensen last van een gebrek aan energie? Ik wordt echt moe wakker en heb echt geen puf om dingen te doen. Nu heb ik dus ook die diagnose dysthyme stoornis (mildere maar chronische vorm van depressie) maar de psych had het erover dat dit ook typerend is voor ADHD omdat al je energie in de hyperactiviteit gaat zitten ofzo
holy shit, ik moet er niet aan denken.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:35 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
ik ben net van een slaapstoornis af, chronisch moe , maar niet kunnen slapen, m'n record staat op 75 uur wakker.
Haha ja dat doe ik ook, tot grote ergenis van mn vriendquote:Op maandag 7 januari 2008 16:55 schreef melonovy het volgende:
In bed heb ik altijd de betere gesprekken, als ik gewoon op ben, dan ben ik te druk in mijn kop om daar aan te denken, pas in bed, lampje uit en in rust komen die hersengolven beter tot hun recht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |