abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55747747
die lijstjes maken werkt niet voor mij. mja heb de deadline op vanavond gelegd, desnoods ga k tot 3 uur door.
En dat eerder beginnen...dat ga ik volgend semester zeker doen!
zoals ik dat altijd zeg...
pi_55749828
Ok
Bij mij werken ze ook niet altijd hoor, soms wordt ik er juist extra onrustig van omdat het dan weer druk op me legt ofzo.
Ik had een geweldige planning gemaakt voor mijn komende tentamens, is alleen bar weinig van terecht gekomen. En dat ondanks dat ik met de laatste keer kortetermijnleren best op mn bek gegaan ben.
pi_55750410
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:28 schreef MeloD het volgende:
Ok
Bij mij werken ze ook niet altijd hoor, soms wordt ik er juist extra onrustig van omdat het dan weer druk op me legt ofzo.
Ik had een geweldige planning gemaakt voor mijn komende tentamens, is alleen bar weinig van terecht gekomen. En dat ondanks dat ik met de laatste keer kortetermijnleren best op mn bek gegaan ben.
Wij zijn van die mensen die zich 10x aan dezelfde steen moeten stoten voor we er misschien een heel klein beetje iets van leren...
Op mn vorige opleiding deed ik het ook. En elke nieuwe periode begon ik weer vol goede moed maar na de 1e week was die houding weer weg..
pi_55753432
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:24 schreef MeloD het volgende:

[..]

Ehm, enorm chaotisch zijn (belangrijke spullen vergeten, te laat komen, dingen in huis kwijt zijn, geen benul van tijd hebben, woorden mixxen omdat ik te snel wil praten, van hak op de tak springen)
Druk zijn, vooral van binnen (liedjes die in mijn hoofd 'spelen', gedachten die in stroomversnelling lijken te zijn, niet niets kunnen denken, bij veel info 'blokkeren', heeel veel associėren) maar ook wel van buiten (constant tikken met voeten/vingers, heel snel lopen/fietsen, altijd iets in mn handen hebben, niet kunnen ontspannen)
Concentratieproblemen (niet kunnen focussen bij niet boeiende stof, snel afgeleid, geļrriteerd als ik uit mn concentratie gehaald wordt, bij maken van papers etc. rare woordcombinaties maken door associėren)
Daarnaast nog een boel stemmingswisselingen, gebrek aan energie en dromerig zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik op het hyperactieve gedeelte 7/9 criteria scoorde en het onoplettende 9/9
Ik heb ongeveer dezeldfde klachten. Behalve met de vingers tikken enzo, meestal. Ik hoorde laatst van ADD want daar had ik nog nooit van gehoord, ik had er ook niet echt overnagedacht dat ik misschien iets zou kunnen hebben
Maar ik ben nu 16, maar volgens mij was het eerder niet zo, toen ik in de 1e klas zat en daarvoor. Dus ik weet niet of ik misschien iets zou kunnen hebben of niet. Is het zo dat je het al hebt vanaf dat je jong bent en dat het altijd even sterk is??
Of kunnen bepaalde gebeurtenissen er effect op hebben??
pi_55753851
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:24 schreef MeloD het volgende:

[..]

Ehm, enorm chaotisch zijn (belangrijke spullen vergeten, te laat komen, dingen in huis kwijt zijn, geen benul van tijd hebben, woorden mixxen omdat ik te snel wil praten, van hak op de tak springen)
Druk zijn, vooral van binnen (liedjes die in mijn hoofd 'spelen', gedachten die in stroomversnelling lijken te zijn, niet niets kunnen denken, bij veel info 'blokkeren', heeel veel associėren) maar ook wel van buiten (constant tikken met voeten/vingers, heel snel lopen/fietsen, altijd iets in mn handen hebben, niet kunnen ontspannen)
Concentratieproblemen (niet kunnen focussen bij niet boeiende stof, snel afgeleid, geļrriteerd als ik uit mn concentratie gehaald wordt, bij maken van papers etc. rare woordcombinaties maken door associėren)
Daarnaast nog een boel stemmingswisselingen, gebrek aan energie en dromerig zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik op het hyperactieve gedeelte 7/9 criteria scoorde en het onoplettende 9/9
Tis geen score bord
Het is misschien fijn dat je eindelijk een diagnose hebt gevonden, op al je ongemakken. Maar je lijkt wel bijna blij en trots dat je die diagnose hebt ...
Nu heb je van die mensen die trots op zichzelf zijn ongeacht hoe ze zijn ok, er is geen standaard, maar je komt op mij over als iemand die op wil vallen ..
Lucidity4All
pi_55753903
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:04 schreef Bad_eendje het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer dezeldfde klachten. Behalve met de vingers tikken enzo, meestal. Ik hoorde laatst van ADD want daar had ik nog nooit van gehoord, ik had er ook niet echt overnagedacht dat ik misschien iets zou kunnen hebben
Maar ik ben nu 16, maar volgens mij was het eerder niet zo, toen ik in de 1e klas zat en daarvoor. Dus ik weet niet of ik misschien iets zou kunnen hebben of niet. Is het zo dat je het al hebt vanaf dat je jong bent en dat het altijd even sterk is??
Of kunnen bepaalde gebeurtenissen er effect op hebben??
ehm ja, het is vanaf je geboorte helaasch
Wat kenmerkend is volgens mij, is te vroeg geboren worden.
Lucidity4All
pi_55755050
Oké, ik vind het wel maf, want ik herken mezelf er wel heel erg in
pi_55764127
hoera, weer een nieuw jaar!
ik heb bijna een maand geen ritalin meer geslikt, maandag begint de werkweek pas echt en ga ik er weer voor.
'k merk goed dat ik het nodig heb, de weken voor de kerstvakantie ook geen ene hol uitgevoerd op mijn werk.

succes allemaal!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_55778199
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:24 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

Tis geen score bord
Het is misschien fijn dat je eindelijk een diagnose hebt gevonden, op al je ongemakken. Maar je lijkt wel bijna blij en trots dat je die diagnose hebt ...
Nu heb je van die mensen die trots op zichzelf zijn ongeacht hoe ze zijn ok, er is geen standaard, maar je komt op mij over als iemand die op wil vallen ..
Huh? Jij vroeg om klachten, die kreeg je
Ik ben ook niet trots oid dat ik nu deze diagnose gekregen heb, maar wel heel blij met een diagnose. Omdat ik al sinds mn 15e loop te kwakkelen bij de huisarts en steeds naar huis gestuurd werd met "matige depressie", "komt door de scheiding van je ouders" en "tis de puberteit". Nu ik weet wat er aan de hand is kan ik er zegmaar concreet iets mee
Had liever geen stoornis oid gehad, maar als dat een "verklaring" is van mijn klachten en gedrag incl. bijbehorende behandeling dan zij het zo en kan ik er wat mee
Waarom denk je dat ik er blij mee ben/mee op wil vallen eigk?
pi_55785058
maakt niet uit, ik snap em nu
Lucidity4All
pi_55785327
Ghehe ok
Dat ik die punten (7/9 en 9/9) noemde kwam misschien een beetje raar over, maar ik dacht dat dit de algemeen geldende 'maatstaf' is voor diagnoses Dus zegmaar om aan te geven dat ik toch meer onoplettend ben dan hyperactief. Was verder niet om op te scheppen ("Ik heb lekker meer puntjes, na na na na na" ) ofzo

Trouwens, meer mensen last van een gebrek aan energie? Ik wordt echt moe wakker en heb echt geen puf om dingen te doen. Nu heb ik dus ook die diagnose dysthyme stoornis (mildere maar chronische vorm van depressie) maar de psych had het erover dat dit ook typerend is voor ADHD omdat al je energie in de hyperactiviteit gaat zitten ofzo
  zaterdag 5 januari 2008 @ 06:03:16 #262
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_55789695
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 23:30 schreef MeloD het volgende:
Ghehe ok
Dat ik die punten (7/9 en 9/9) noemde kwam misschien een beetje raar over, maar ik dacht dat dit de algemeen geldende 'maatstaf' is voor diagnoses Dus zegmaar om aan te geven dat ik toch meer onoplettend ben dan hyperactief. Was verder niet om op te scheppen ("Ik heb lekker meer puntjes, na na na na na" ) ofzo

Trouwens, meer mensen last van een gebrek aan energie? Ik wordt echt moe wakker en heb echt geen puf om dingen te doen. Nu heb ik dus ook die diagnose dysthyme stoornis (mildere maar chronische vorm van depressie) maar de psych had het erover dat dit ook typerend is voor ADHD omdat al je energie in de hyperactiviteit gaat zitten ofzo
ik heb het ook als ik mijn medicijnen niet neem, dan ben ik die avond/de dag erna Kapot!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_55791774
ik ben net van een slaapstoornis af, chronisch moe , maar niet kunnen slapen, m'n record staat op 75 uur wakker .
Lucidity4All
pi_55794538
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:35 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
ik ben net van een slaapstoornis af, chronisch moe , maar niet kunnen slapen, m'n record staat op 75 uur wakker .
holy shit, ik moet er niet aan denken.
pi_55795203
Nee idd :S
pi_55796017
Hallo allemaal in november heeft de psychoog vastgesteld dat ik ADHD heb. Nu heb ik a.s. woensdag een afspraak voor een diagnostisch onderzoek. Weet één van jullie wat dat precies inhoudt? Ik dacht dat ik na de diagnose een afspraak zou krijgen voor een behandelplan.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_55800792
Misschien gebeurt dat ook , in het zelfde gesprek.
Lucidity4All
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:25:58 #268
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55809190
Ooh men, hebben jullie dat ook?

Dat lig je bv eindelijk in bed om te gaan slapen en dan bedenk je opeens van alles. Zoals "ooh kut! is de kachel nou wel uit?" of "is mn foon wel uit?" of "zit mn bankpas wel in mn portemonnee?" en dan ga je alles checken en dan zit alles gewoon goed. En dan ga je liggen en dan bedenk je alles opnieuw, en dan ga je alles weer opnieuw checken om er zeker van te zijn. En dat 4x ofzo

Schijtziek word ik er van
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 7 januari 2008 @ 16:55:10 #269
34891 melonovy
La Kutschie
pi_55851618
Ja hoor ik herken dat wel, is de auto wel op slot gegaan, kut de container moet nog naar de straat, o shit de droger/ lamp/ radio staat nog aan. Ik heb een partner die gelukkig wel aan een hoop denkt, deuren op slot, verwarming uit, maar die vrouwendingen passeren pas weer de revue als ik al in bed lig. In bed heb ik altijd de betere gesprekken, als ik gewoon op ben, dan ben ik te druk in mijn kop om daar aan te denken, pas in bed, lampje uit en in rust komen die hersengolven beter tot hun recht
Maar goed, als ik eenmaal iets gecheckt heb dan hoef ik dat niet nog een aantal keer te herhalen. Een trucje daarvoor is hard op benoemen wat je doet. Dus tijdens het afsluiten van je auto zeg je letterlijk "De auto is op slot". Hielp mij enorm.
Het voelt goed hč?
A je to!
  maandag 7 januari 2008 @ 17:20:06 #270
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55852244
Dat ga ik proberen, want ik word er niet goed van

Misschien ook omdat ik de vorige keer de kachel op 30 heb gezet ipv op 0

pi_55853662
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:55 schreef melonovy het volgende:
In bed heb ik altijd de betere gesprekken, als ik gewoon op ben, dan ben ik te druk in mijn kop om daar aan te denken, pas in bed, lampje uit en in rust komen die hersengolven beter tot hun recht
Haha ja dat doe ik ook, tot grote ergenis van mn vriend
Morgen eerste gesprek bij de coach, ik ben benieuwd
  maandag 7 januari 2008 @ 18:34:21 #272
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55853837
wel beetje herkenbaar trouwens dat van dat in bed liggen. Dan wil je om 22:00 naar bed, en dan ben je om 23:00 nog wakker omdat je midden in een gesprek bent

Niet altijd heur. Soms.
pi_55893591
Hallo allemaal, omdat ik al een tijd niet lekker in mijn vel zit en toch wat adhd-achtige symptomen heb hier ook een berichtje van mij. Ook een aantal testjes gedaan, hoewel die ook niet heel veel zeggen komt ook daar wel een neiging naar adhd uit.

Waar heb ik last van? Rusteloos, niet stil kunnen zitten en de behoefte hebben om gewoon dingen te doen (in bed liggen, er om 1 uur uit gaan om van alles op te ruimen en schoon te maken om er uiteindelijk om 3 uur weer in te duiken). Totaal niet kunnen concentreren en organiseren, alles tegelijk doen maar verdomd weinig afmaken. Als ik iets wil hebben dan koop ik het meestal binnen een dag of 2. Als ik een hobby heb of iets op dat moment leuk vind dan gaat al mijn tijd daar in, maar later kan ik het totaal verwaarlozen, vergeetachtig en verstrooid (ene moment iets in je handen hebben, wat door het huis gaan lopen en vervolgens kom je erachter dat je het ergens hebt neergelegd maar geen idee waar), snel geirriteerd door kleine dingen (geluidjes van papiertjes, getik) en zo nog wat meer...

Toch zijn er ook dingen die niet op mij slaan. Ik ben bijvoorbeeld juist heel stil, dus dat continu alles eruit gooien heb ik niet. Ook heb ik als kind nooit problemen gehad op school (of middelbare school). Niet dat ik veel heb uitgevoerd, het ging namelijk altijd heel makkelijk en zonder er iets voor te hoeven doen (was wel anders op de uni, maar uiteindelijk ook die met succes afgerond) maar ik kan me uit mijn kindertijd geen problemen herinneren. Misschien toch mijn ouders eens naar vragen...

Hoe dan ook, ik ga dus binnenkort ook maar eens een afsrpaak maken met de huisarts, iets waar ik wel erg tegenop zie maar het moet toch gebeuren denk ik want zo schiet het gewoon niet op. Misschien is het wel compleet iets anders (of niets) maar dan heb ik in ieder geval wel wat meer duidelijkheid
pi_55894522
Ik heb ook niet heel veel problemen gehad op de basis- en middelbare school (nu op de uni helaas wel). En ik gooi ook niet constant alles eruit. Je hoeft ook niet alle criteria te hebben om toch die diagnose te krijgen zegmaar
Behalve dat er idd wel al klachten in je kindertijd moeten zijn (bij mij waren dat voornamelijk overal op klimmen/springen, heel actief zijn, altijd praten, veel herhaling nodig en snel verveeld zijn) maar die schijn je dus voor een deel te kunnen verbloemen door je intelligentie (dat schijnt bij mij zo te zijn, niet dat ik mezelf nou zo intellgent vind, maargoed Het schijnt wel mee te kunnen helpen aan het verbergen van je klachten )
Succes bij de huisarts!
pi_55899850
ik ben ook heel rustig aan de buitenkant en heb de MTS gedaan zonder ook maar 1 seconde in een boek gekeken te hebben. op het HBO ging dat dus mis, daar moest ik wel dingen doen en dat lukte niet.
kwestie van intelligentie + geen motivatie/concentratie.

als kind (vooral als baby) was ik ook heel rustig. mijn ouders hadden letterlijk geen kind aan me.
ze konden me op het strand neerzetten en ik speelde uren zonder ooit te huilen, weg te lopen of
om aandacht te vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')