quote:Op maandag 3 december 2007 22:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ik ben clean!!! 100% van de effexor af!!!!
En ik voel me goed!!
Echt ben weer helemaal mezelf!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heerlijk
Het is wel nodig geweest maar nu ben ik zo blij!
JEEEJJJ
Je moet er niet tegenop zien, het is juist fijn als je kunt structureren.quote:Op donderdag 6 december 2007 00:37 schreef slaapvaak het volgende:
ADD is bij me vastgesteld. Krijg binnenkort het behandelplan te horen. Ben benieuwd, maar ergens ook bang voor het 'structureren' etc. Wat is jullie ervaring ermee? In welke zin moet je je leven gaan veranderen?
Ik heb het ook in een bepaalde mate, bijvoorbeeld twee jaar geleden toen ik nog een bromfiets had, zat ik er aan te sleutelen en iets wou maar niet lukken en brak uiteindelijk af. ik ontplofte en heb met een sloophamer van 5 kg dat aluminium blokje zo onder de bromfiets uit gekegeld. alles onder de olie en alu splinters... maar oh oh oh wat luchtte dat opquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:24 schreef Roeji het volgende:
[..]
Hoe herkenbaarIk weet niet wat hier al allemaal vliegles heeft gehad, maar het zal toch wel een aardig deel van de huisraad en aanverwante artikelen zijn. Maar nu zit dat dus in de familie, mijn pa is net zo (overigens onbekend of hij adhd heeft, althans er is geen diagnose maar hij vertoond, net als mijn moeder, toch aardig veel adhd trekjes).
Ik kan heel erg lang mijn geduld bewaren, maar kan dan ook ineens zonder ook maar enige waarschuwing compleet exploderen. En meestal gebeurt dat als ik me pijn doe. Dan zeg ik kaboem![]()
totaal niet, hele voorzichtige psychquote:Op maandag 3 december 2007 23:11 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
![]()
Zeker wel last gehad van ontwenningsverschijnselen?
Slik zelf nog de laagste dosis Efexor
nou ja, het enige wat bij mij verandert is is dat ik een persoonlijke coach heb die me wat helpt qua school e.d.quote:Op donderdag 6 december 2007 00:37 schreef slaapvaak het volgende:
ADD is bij me vastgesteld. Krijg binnenkort het behandelplan te horen. Ben benieuwd, maar ergens ook bang voor het 'structureren' etc. Wat is jullie ervaring ermee? In welke zin moet je je leven gaan veranderen?
Klinkt goedquote:Op donderdag 13 december 2007 06:01 schreef compier het volgende:
Ik heb nu Adderall!
Dat is dextroamfetamine, of eigenlijk:
dextro-amfetaminesacharaat, amfetamine-aspartaat, dextro-amfetaminesulfaat en amfetaminesulfaat.
In nederland volgens mij niet voorgeschreven, maar het werkt (voor zover heel goed, mijn manager zei datik VEEL meer geconcetreerd ben en minder chaotisch, ik merk ook dat ik niet echt meer de neiging heb om te hard te rijden.
tot nu toe bevalt het me beter dan de concerta.
**alleen dat slaaponderdrukkende van die dingen is nogal kut af en toe, maar dat is met concerta ook**
het wordt in nederland heel zelden voorgeschreven, maar je zou er om kunnen vragen.quote:Op donderdag 13 december 2007 07:31 schreef Roeji het volgende:
[..]
Klinkt goed,
Alleen zal ik het nooit mogen gebruiken denk ik. Het is o.a. dextro-amfetaminesacharaat , dat is toch een afgeleid iets van sacharose (of hoe je t ook schrijft)? Dat weer van fructose gemaakt wordt, wat ik dus niet mag hebben.Zou wel balen zijn, als ik tenminste jouw succes verhaal erover hoor. (als het uberhaubt al in NL te krijgen is)
Nogal jaquote:Op donderdag 27 december 2007 18:28 schreef Robbiej het volgende:
Hoe gaan jullie ADHD'ers om met relaties? Ik heb een schat van een vriendin maar ik loop tegen wat probleempjes aan bij mezelf...
Ik heb het gevoel dat ik smacht naar aandacht en bevestiging dat ze ook van mij houdt.. dat laat ik gelukkig nog niet al te erg merken maar ik merk dat hoe meer de verliefdheid wegtrekt en het houden van er in de plaats komt (en dus de kalverliefde en constant aan elkaar hangen iets verminderd) dat het erger wordt..
En ik word er gestoord van.. als ze me bijvoorbeeld 1 avondje weinig aandacht geeft als we bij een familliefeest zijn o.i.d. dan voel ik me klote en ben ik meteen bang of ik wat verkeerd gedaan heb of dergelijks...
Ik loop ook gauw te snel van stapel met vanalles.. zoals blijven slapen, sex, toekomstplannen, etc.
En mijn vriendin is al heel onafhankelijk en op zichzelf en ik kan me voorstellen dat ze dat niet fijn vind.. we zijn beide 19 jaar.
Herkent iemand zich hierin?
Wat zijn je klachtenquote:Op donderdag 27 december 2007 18:17 schreef MeloD het volgende:
*ADHD-er meldt zich*
Paar weken terug te horen gekregen dat ik ADHD heb, begin volgend jaar eerste afspraak met coach en arts
Iemand nog tips voor medicatie ed?
Ik geloof dat veel ADHD-ers dit hebben.quote:Op donderdag 27 december 2007 18:28 schreef Robbiej het volgende:
Hoe gaan jullie ADHD'ers om met relaties? Ik heb een schat van een vriendin maar ik loop tegen wat probleempjes aan bij mezelf...
Ik heb het gevoel dat ik smacht naar aandacht en bevestiging dat ze ook van mij houdt.. dat laat ik gelukkig nog niet al te erg merken maar ik merk dat hoe meer de verliefdheid wegtrekt en het houden van er in de plaats komt (en dus de kalverliefde en constant aan elkaar hangen iets verminderd) dat het erger wordt..
En ik word er gestoord van.. als ze me bijvoorbeeld 1 avondje weinig aandacht geeft als we bij een familliefeest zijn o.i.d. dan voel ik me klote en ben ik meteen bang of ik wat verkeerd gedaan heb of dergelijks...
Ik loop ook gauw te snel van stapel met vanalles.. zoals blijven slapen, sex, toekomstplannen, etc.
En mijn vriendin is al heel onafhankelijk en op zichzelf en ik kan me voorstellen dat ze dat niet fijn vind.. we zijn beide 19 jaar.
Herkent iemand zich hierin?
Ehm, enorm chaotisch zijn (belangrijke spullen vergeten, te laat komen, dingen in huis kwijt zijn, geen benul van tijd hebben, woorden mixxen omdat ik te snel wil praten, van hak op de tak springen)quote:
Misschien werkt het om per dag een lijstje te maken met taken die je wilt gaan doen, heel concreet, en ze dan wegstrepen als je ze gedaan hebt. Niet te grote stappen in 1 x, ruim vantevoren beginnen (lukt nu misschien niet meer maar als tip voor de volgende x). Dan heb je namelijk meer overzicht en zie je je vorderingen ook duidelijker (je zet er letterlijk en figuurlijk een streep door) en ga je misschien minder piekeren.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:50 schreef skadhd het volgende:
En ik lig nu ook 's avonds in bed te stressen omdat ik overdag dus te weinig doe naar mn zin.
BAH!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |