abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2007 @ 10:28:54 #226
192379 BenjaminFranklin
Voor een bedachte mening
pi_55008790
goedemorgen, ik lurk hier al een tijdje mee zonder echt te posten. Mijn neefje heeft ADHD en gebruikt ritalin en ik ben zelf ook erg druk, vaak krijg ik te horen dat ik moet weten wanneer ik moet stoppen... en dan word ik meestal nóg drukker. Ik denk niet dat ik zelf ADD/ADHD heb, maar ik kan me moeilijk concentreren wanneer ik moet studeren op boeken. Superklote.

Heb trouwens gehoord (mijn neefje zit in de 2e HAVO, erg knap van m met ADHD) dat een leraar daar mijn neefje een heel lesuur heeft laten staan achter zijn bureau en hij mocht niet bewegen!!! Die leraar wist dat mn neefje ADHD had, en dan nog zoiets flikken

Ik herken me wel in sommige dingen hier, ik heb niet echt dat ik zeg maar met grote dingen begin en niet afmaak, maar kan me (zoals gezegd) wel moeilijk concentreren. En als ik chago word dan kan ik helemaal uit mn slof schieten om niks en heb ik zin om iets kapot te maken en te schreeuwen

anyhoe, goejesmorgens
pi_55023028
Ik ben clean!!! 100% van de effexor af!!!!
En ik voel me goed!!
Echt ben weer helemaal mezelf !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heerlijk
Het is wel nodig geweest maar nu ben ik zo blij!
JEEEJJJ
Voices tell me I'm the shit.
pi_55023603
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ik ben clean!!! 100% van de effexor af!!!!
En ik voel me goed!!
Echt ben weer helemaal mezelf !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heerlijk
Het is wel nodig geweest maar nu ben ik zo blij!
JEEEJJJ

Zeker wel last gehad van ontwenningsverschijnselen?
Slik zelf nog de laagste dosis Efexor
pi_55070289
ADD is bij me vastgesteld. Krijg binnenkort het behandelplan te horen. Ben benieuwd, maar ergens ook bang voor het 'structureren' etc. Wat is jullie ervaring ermee? In welke zin moet je je leven gaan veranderen?
  donderdag 6 december 2007 @ 01:18:06 #230
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_55070750
Vandaag recept voor Adderall gekregen, komende week waarschijnlijk proberen, als het niets is blijf ik gewoon lekker bij mijn concerta
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  donderdag 6 december 2007 @ 07:59:55 #231
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55071697
Pffff, ik ben keidruk in mn hoofd. Waarschijnlijk komt dat omdat ik met Actie: Het Jochem Fonds met al 724 euro. Op naar de 1000? bezig ben.

Gisteren nacht niet geslapen omdat er telkens door mn hoofd spookte wat ik nog allemaal moest doen. Uiteindelijk met ontzettend veel moeite heb ik 3u kunnen slapen . Men, wat een hel was dat

Vannacht wel heerlijk geslapen. Lag er ook al om 21:30 in
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_55080659
quote:
Op donderdag 6 december 2007 00:37 schreef slaapvaak het volgende:
ADD is bij me vastgesteld. Krijg binnenkort het behandelplan te horen. Ben benieuwd, maar ergens ook bang voor het 'structureren' etc. Wat is jullie ervaring ermee? In welke zin moet je je leven gaan veranderen?
Je moet er niet tegenop zien, het is juist fijn als je kunt structureren.
Met Ritalin of een dergelijke pil ben je nuttiger en doe je de dingen die je moet doen.
Door dat spul kun je jezelf makkelijker structuur aanbrengen, je went aan je opgeruimde huis en wil het ook zonder die pil.
Zoiets.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 6 december 2007 @ 23:04:38 #233
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_55090123
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:24 schreef Roeji het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar Ik weet niet wat hier al allemaal vliegles heeft gehad, maar het zal toch wel een aardig deel van de huisraad en aanverwante artikelen zijn. Maar nu zit dat dus in de familie, mijn pa is net zo (overigens onbekend of hij adhd heeft, althans er is geen diagnose maar hij vertoond, net als mijn moeder, toch aardig veel adhd trekjes).
Ik kan heel erg lang mijn geduld bewaren, maar kan dan ook ineens zonder ook maar enige waarschuwing compleet exploderen. En meestal gebeurt dat als ik me pijn doe. Dan zeg ik kaboem
Ik heb het ook in een bepaalde mate, bijvoorbeeld twee jaar geleden toen ik nog een bromfiets had, zat ik er aan te sleutelen en iets wou maar niet lukken en brak uiteindelijk af. ik ontplofte en heb met een sloophamer van 5 kg dat aluminium blokje zo onder de bromfiets uit gekegeld. alles onder de olie en alu splinters... maar oh oh oh wat luchtte dat op
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_55148828
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:11 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Zeker wel last gehad van ontwenningsverschijnselen?
Slik zelf nog de laagste dosis Efexor
totaal niet, hele voorzichtige psych
Ik heb 37,5 en daarna een week daarvan de helft toen een week daarvan de helft en daarna daarvan weer de helft voor ik op 0 ging!
Voices tell me I'm the shit.
  maandag 10 december 2007 @ 16:07:49 #235
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55170775
Melanie_the_Miss

Een werkster, lekker Yoni!

----------------------------------------------------------------------------

Verslaving:
Fok!, chocolaaaaaaaaaaaaaaa en crea-dingen. Vroeger veel getekend. Nu vooral achter de naaimachine zitten en fotografie.

Explosief:
JA!
Ik kan lang de rust bewaren, maar soms word het allemaal net teveel en moet ik gewoon met de dingen die op dat moment niet meewerken gooien, slaan of trappen. Valt me wel op dat ik het alleen doe als ik alleen ben.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 10 december 2007 @ 16:13:20 #236
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55170910
quote:
Op donderdag 6 december 2007 00:37 schreef slaapvaak het volgende:
nou ja, het enige wat bij mij verandert is is dat ik een persoonlijke coach heb die me wat helpt qua school e.d.

verder is mn leven nog steeds 1 grote chaos - op mn relatie na - and I fucking love it
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 13 december 2007 @ 06:01:56 #237
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_55235926
Ik heb nu Adderall!
Dat is dextroamfetamine, of eigenlijk:
dextro-amfetaminesacharaat, amfetamine-aspartaat, dextro-amfetaminesulfaat en amfetaminesulfaat.

In nederland volgens mij niet voorgeschreven, maar het werkt (voor zover heel goed, mijn manager zei datik VEEL meer geconcetreerd ben en minder chaotisch, ik merk ook dat ik niet echt meer de neiging heb om te hard te rijden.

tot nu toe bevalt het me beter dan de concerta.

**alleen dat slaaponderdrukkende van die dingen is nogal kut af en toe, maar dat is met concerta ook**
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  donderdag 13 december 2007 @ 07:31:31 #238
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_55236095
quote:
Op donderdag 13 december 2007 06:01 schreef compier het volgende:
Ik heb nu Adderall!
Dat is dextroamfetamine, of eigenlijk:
dextro-amfetaminesacharaat, amfetamine-aspartaat, dextro-amfetaminesulfaat en amfetaminesulfaat.

In nederland volgens mij niet voorgeschreven, maar het werkt (voor zover heel goed, mijn manager zei datik VEEL meer geconcetreerd ben en minder chaotisch, ik merk ook dat ik niet echt meer de neiging heb om te hard te rijden.

tot nu toe bevalt het me beter dan de concerta.

**alleen dat slaaponderdrukkende van die dingen is nogal kut af en toe, maar dat is met concerta ook**
Klinkt goed ,
Alleen zal ik het nooit mogen gebruiken denk ik. Het is o.a. dextro-amfetaminesacharaat , dat is toch een afgeleid iets van sacharose (of hoe je t ook schrijft)? Dat weer van fructose gemaakt wordt, wat ik dus niet mag hebben. Zou wel balen zijn, als ik tenminste jouw succes verhaal erover hoor. (als het uberhaubt al in NL te krijgen is)
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  donderdag 13 december 2007 @ 20:59:05 #239
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_55254441
quote:
Op donderdag 13 december 2007 07:31 schreef Roeji het volgende:

[..]

Klinkt goed ,
Alleen zal ik het nooit mogen gebruiken denk ik. Het is o.a. dextro-amfetaminesacharaat , dat is toch een afgeleid iets van sacharose (of hoe je t ook schrijft)? Dat weer van fructose gemaakt wordt, wat ik dus niet mag hebben. Zou wel balen zijn, als ik tenminste jouw succes verhaal erover hoor. (als het uberhaubt al in NL te krijgen is)
het wordt in nederland heel zelden voorgeschreven, maar je zou er om kunnen vragen.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_55433913
Al last van kerststress hier?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_55577831
*ADHD-er meldt zich*
Paar weken terug te horen gekregen dat ik ADHD heb, begin volgend jaar eerste afspraak met coach en arts
Iemand nog tips voor medicatie ed?
  donderdag 27 december 2007 @ 18:28:38 #242
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_55578101
Hoe gaan jullie ADHD'ers om met relaties? Ik heb een schat van een vriendin maar ik loop tegen wat probleempjes aan bij mezelf...

Ik heb het gevoel dat ik smacht naar aandacht en bevestiging dat ze ook van mij houdt.. dat laat ik gelukkig nog niet al te erg merken maar ik merk dat hoe meer de verliefdheid wegtrekt en het houden van er in de plaats komt (en dus de kalverliefde en constant aan elkaar hangen iets verminderd) dat het erger wordt..

En ik word er gestoord van.. als ze me bijvoorbeeld 1 avondje weinig aandacht geeft als we bij een familliefeest zijn o.i.d. dan voel ik me klote en ben ik meteen bang of ik wat verkeerd gedaan heb of dergelijks...

Ik loop ook gauw te snel van stapel met vanalles.. zoals blijven slapen, sex, toekomstplannen, etc.

En mijn vriendin is al heel onafhankelijk en op zichzelf en ik kan me voorstellen dat ze dat niet fijn vind.. we zijn beide 19 jaar.

Herkent iemand zich hierin?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  donderdag 27 december 2007 @ 18:53:49 #243
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_55578742
Ja dat gevoel ken ik wel, vooral de bevestiging willen, en het bang zijn om 'r kwijt te raken als je iets verkeerds doet..
Maar denk niet dat het met ADHD te maken heeft, maar meer met bepaalde onzekerheden. .
The Most Incredible, Baby
pi_55580190
Ik heb inmiddels bijna 3.5 jaar een relatie waarvan we 1 jaar samenwonen.
Opzich gaat onze relatie goed, in die zin dat we heel veel van elkaar houden, elkaar steunen, dezelfde levensinstelling hebben en het heel gezellig hebben samen.
Maar hij wordt af en toe doodmoe van mijn stemmingswisselingen. Ik kan echt binnen 5 minuten switchen van vrolijk naar uiterst geïrriteerd als hij me aanspreekt. Over het algemeen is dat voornamelijk wanneer ik ergens mee bezig ben. Dan ben ik zo blij dat ik net die concentratie heb zegmaar en dan word ik er weer uitgehaald. Dus nu geef ik vantevoren aan als ik het weet dat ik mn best ga doen ergens mn concentratie op te richten en dan laat hij me met rust en dat werkt wel goed.
Verder is ons sexleven niet geweldig, omdat ik met vanalles niet opwindends in mn hoofd zit :S
Hij wordt ook regelmatig gestoord van mijn praatdrang. Ik wil ook alles vertellen en als ik hem een dag niet gezien heb dan klets ik de oren van zn hoofd met de meest onzinnige verhalen.
En ik "vergeet" het huishouden nog weleens. Dan beloof ik het op een dag te doen, en dat wordt dan een week later...

Naast die negatieve kanten brengt mijn ADHD ook een hoop positieve punten in onze relatie. Het is nooit saai, we kunnen allebei lekker gek doen, ik verras hem soms met de meest vage spontane acties en we lachen heel veel, ook om wat er mis gaat

Ik denk dat communicatie en jezelf begrijpen het belangrijkst zijn om je relatie werkend te houden trouwens
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:10:27 #245
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_55711171
quote:
Op donderdag 27 december 2007 18:28 schreef Robbiej het volgende:
Hoe gaan jullie ADHD'ers om met relaties? Ik heb een schat van een vriendin maar ik loop tegen wat probleempjes aan bij mezelf...

Ik heb het gevoel dat ik smacht naar aandacht en bevestiging dat ze ook van mij houdt.. dat laat ik gelukkig nog niet al te erg merken maar ik merk dat hoe meer de verliefdheid wegtrekt en het houden van er in de plaats komt (en dus de kalverliefde en constant aan elkaar hangen iets verminderd) dat het erger wordt..

En ik word er gestoord van.. als ze me bijvoorbeeld 1 avondje weinig aandacht geeft als we bij een familliefeest zijn o.i.d. dan voel ik me klote en ben ik meteen bang of ik wat verkeerd gedaan heb of dergelijks...

Ik loop ook gauw te snel van stapel met vanalles.. zoals blijven slapen, sex, toekomstplannen, etc.

En mijn vriendin is al heel onafhankelijk en op zichzelf en ik kan me voorstellen dat ze dat niet fijn vind.. we zijn beide 19 jaar.

Nogal ja Ik heb een vriend, we zijn beiden 22 en hebben al ruim 5 jaar een relatie. We hebben na iets van 2,5 jaar wel een break gehad van een paar maanden, maar zijn het daarna weer gaan proberen. (dat kwam omdat we gingen samenwonen en ik echt onzettend schrok van hoe het is om met een ADHD'er samen te wonen xD) Ik ken het dat hij ook veel om bevestiging vraagt en ook bang is dat hij me kwijtraakt etc. We wonen trouwens sinds september weer samen, wat heel erg goed gaat.
Ik heb het geluk dat ik een sociale opleiding heb gedaan (SPW en ook een jaartje MWD) waardoor ik veel te weten ben gekomen over ADHD en het omgaan ermee zeg maar. Gelukkig heeft hij ook heel wat inzicht in zichzelf waardoor we er met veel praten er wel uitkomen. Het is nog steeds niet makkelijk, bij mij gaat het echt in golfbewegingen hoe ik me voel over onze relatie. Vooral dat hij veel dingen vergeet stoort me, met de rest kan ik wel omgaan (drukte etc).
Hij gaat nu weer aan de ritalin (of tenminste, de goedkopere versie; methylfenidaat), ben benieuwd of dat nog wat scheelt.
Verder is het denk ik gewoon iets harder werken als je in een relatie bent waarbij iemand ADHD heeft, maar dat betekend niet dat het niet kan werken! Je moet gewoon alebei bewust zijn van wat je bijdraagt, ik heb ook dingen die ik kan verbeteren, het is niet alleen de ADHD'er die kan veranderen.
We overwegen ook nog om wat gesprekken te nemen bij de GGZ (waar hij sowieso al is voor de ritalin), gewoon om een frisse blik op onze relatie te krijgen. En beetje extra hulp is nooit weg denk ik.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_55713070
quote:
Op donderdag 27 december 2007 18:17 schreef MeloD het volgende:
*ADHD-er meldt zich*
Paar weken terug te horen gekregen dat ik ADHD heb, begin volgend jaar eerste afspraak met coach en arts
Iemand nog tips voor medicatie ed?
Wat zijn je klachten ?
Lucidity4All
pi_55744732
Heb binnenkort examens en zit daarvoor de hele dag achter de pc mn samenvattingen uit te typen.
Nouja, ik hoor dus heel de tijd met die samenvattingen bezig te zijn maar dwaal telkens weer af als ik op wiki zoek of mn button naar fok! zie. Als ik beneden kom is de mama heel trots dat ik heel de tijd heb zitten werken. Ze moest eens weten dat ik de halve tijd niet aan het werk ben.
Het is ook erg lastige stof en dan is het makkelijk om af te dwalen.

Hebben jullie ook wel eens dat je bezig bent met lezen van iets dat je moet leren en dat je dan uiteindelijk een hele tijd gaat zitten nadenken dat het toch niet gaat lukken. Als je dan eindelijk klaar bent met het nadenken bedenk je weer dat je in die tijd al een heel stuk had kunnen doen...

En ik lig nu ook 's avonds in bed te stressen omdat ik overdag dus te weinig doe naar mn zin.
BAH!

(Als er nog mensen zijn die verstand hebben van hedendaagse geschiedenis...meldt je bij mij!)
pi_55745066
quote:
Op donderdag 27 december 2007 18:28 schreef Robbiej het volgende:

Ik geloof dat veel ADHD-ers dit hebben.
Ik heb nu sinds 2 en halve maand weer een vriend. Hij woont 5 minuten van mij af maar woont dus eigenlijk half bij mij. De avonden dat hij naar feestjes gaat of gewoon iets met vrienden gaat doen 'verwijt' ik hem meteen dat ie me alleen laat. Als hij 1 klein dingetje zegt waar ie echt niks lulligs me bedoelt; bv. ik vind je haar leuker als het los is...om maar iets heeel stoms te noemen, voel ik me klote en denk ik dat ie me niet meer leuk vindt met mn haar vast. Echt super debiel.

Loop ook altijd te hard van stapel met de toekomst. Zou nu al samen willen wonen en denk al aan hoe onze kindjes gaan heten.
Gelukkig weet mn vriend (bijna) precies hoe ie met me om moet gaan en het scheelt ook dat als ie weg is me nog wel altijd een lief smsje stuurt dat we snel weer samen zijn. Maar ben wel soms bang dat 'ie et op een gegeven moment niet meer trekt.

Oh ben trouwens redelijk bezitterig en jaloers, weet niet of de adhd dit extra versterkt dus zou graag willen weten of er veel mensen hier in extreme mate last van hebben.
pi_55746789
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 23:40 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

Wat zijn je klachten ?
Ehm, enorm chaotisch zijn (belangrijke spullen vergeten, te laat komen, dingen in huis kwijt zijn, geen benul van tijd hebben, woorden mixxen omdat ik te snel wil praten, van hak op de tak springen)
Druk zijn, vooral van binnen (liedjes die in mijn hoofd 'spelen', gedachten die in stroomversnelling lijken te zijn, niet niets kunnen denken, bij veel info 'blokkeren', heeel veel associëren) maar ook wel van buiten (constant tikken met voeten/vingers, heel snel lopen/fietsen, altijd iets in mn handen hebben, niet kunnen ontspannen)
Concentratieproblemen (niet kunnen focussen bij niet boeiende stof, snel afgeleid, geïrriteerd als ik uit mn concentratie gehaald wordt, bij maken van papers etc. rare woordcombinaties maken door associëren)
Daarnaast nog een boel stemmingswisselingen, gebrek aan energie en dromerig zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik op het hyperactieve gedeelte 7/9 criteria scoorde en het onoplettende 9/9
pi_55746871
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:50 schreef skadhd het volgende:
En ik lig nu ook 's avonds in bed te stressen omdat ik overdag dus te weinig doe naar mn zin.
BAH!
Misschien werkt het om per dag een lijstje te maken met taken die je wilt gaan doen, heel concreet, en ze dan wegstrepen als je ze gedaan hebt. Niet te grote stappen in 1 x, ruim vantevoren beginnen (lukt nu misschien niet meer maar als tip voor de volgende x). Dan heb je namelijk meer overzicht en zie je je vorderingen ook duidelijker (je zet er letterlijk en figuurlijk een streep door) en ga je misschien minder piekeren.
Ik heb volgende week ook tentamens maar moet zeggen dat het hier ook niet erg opschiet. Ben naar opa en oma gegaan om rustig te leren en heb nu wel 1/7 van de tijd dat ik hier ben geleerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')