Ronde 1:quote:Op zondag 23 september 2007 22:35 schreef Colplay het volgende:
Oke, hier is hij dan met 32 deelnemers
1. Fides
2. stefmans
3. The Verve
4. Jeroen_M
5. borisz
6. sjimz
7. DANIXL
8. Blawh
9. Yeahinho
10. Steven184
11. Enlarge_YourPenisNOW
12. Karrel_Laaglawaai
13. Divine Jester
14. Beschouw
15. Amin Ben
16. methodmich
17. Grimm
18. Colplay
19. tong80
20. egoTRON
21. Phife Dawg
22. Deoxyzibonucleic
23. mcyodogg
24. Schimpie
25. golfer
26. Vaduz
27. Prosac
28. Gordon Shumway
29. Eng Catjuh
30. Ordinair
31. Tarado
32. pekel
Het lijkt mij handig om in je post voor de zekerheid even te zetten welke ronde het is, het nummer van de keuze in die ronde en het nummer van de totaalkeuze.
Dus Fides begint met: 1e ronde, 1e keuze, 1e totaal: En dan zijn speler.
Verder is het mijn voorstel om maximaal 24 uur te wachten op de volgende speler voor zijn keuze. Kiest deze niet, dan gaat de 'draft' verder. De speler die zijn beurt over moest slaan, mag er dan tussen komen op het moment dat hij hier weer aanwezig is. Om te voorkomen dat we lang op spelers moeten wachten. Er moeten tenslotte 352 spelers gekozen worden. Als hier opmerkingen over zijn dan hoor ik wel. Het is ook mogelijk om via PM je keuze (met eventuele alternatief) te PM'en zodat ik hem voor je kan plaatsen als je er zelf niet bent. Verder is het nu aan Fides om zijn speler te kiezen en met het spel verder te beginnen.
Zo gaat al hard. Maar het is dus inderdaad de bedoeling dat elke speler maar een keer gekozen wordt. Anders krijg je straks alleen maar teams met Pele, Maradona, Cruyff en Van Basten. Nu zal iedereen inventief moeten zijn en een goede strategie moeten bedenken. En met originele namen uit heden of verleden moeten komen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Is het dus de bedoeling dat je geen speler van een ander bij je eigen selectie zet, om zo allemaal verschillende elftallen te krijgen?
Dat lijkt me niet een geheel eerlijk spel indd.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Is het dus de bedoeling dat je geen speler van een ander bij je eigen selectie zet, om zo allemaal verschillende elftallen te krijgen?
Maar hoe beoordeel je dan welke combinatie van een team het sterkste zal zijn?quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:11 schreef Colplay het volgende:
[..]
Zo gaat al hard. Maar het is dus inderdaad de bedoeling dat elke speler maar een keer gekozen wordt. Anders krijg je straks alleen maar teams met Pele, Maradona, Cruyff en Van Basten. Nu zal iedereen inventief moeten zijn en een goede strategie moeten bedenken. En met originele namen uit heden of verleden moeten komen.
Dacht er aan dat iedereen die mee doet mag stemmen (natuurlijk niet op eigen ploeg). Team met de meeste stemmen wint.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar hoe beoordeel je dan welke combinatie van een team het sterkste zal zijn?
Ik heb veel wedstrijden uit het verleden gezien en daar zal ik ook zeker voetballers uithalen. Moeilijker vind ik het persoonlijk om spelers die actief zijn erin te zetten, moeilijk om in te schatten wat ze precies betekenen. In elk geval moeilijker dan achteraf.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:35 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het inventieve aspect wel erg gaaf. Aangezien we hier een jong publiek hebben zal de echte oudheid wel niet zo heel veel worden meegenomen, maar dat maakt niet uit natuurlijk. Ik ga geen namen in m'n team zetten die ik niet vaak heb zien spelen.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:35 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het inventieve aspect wel erg gaaf. Aangezien we hier een jong publiek hebben zal de echte oudheid wel niet zo heel veel worden meegenomen, maar dat maakt niet uit natuurlijk. Ik ga geen namen in m'n team zetten die ik niet vaak heb zien spelen.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Meldt!
Wanneer geht es loss?
De volgorde is voor iedereen helemaal vrij. Als je maar na elf ronden een representatief team hebt. In welke volgorde je kiest mag je hierbij helemaal zelf weten. Is natuurlijk ook weer onderdeel van je taktiek.quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:53 schreef PhifeDawg het volgende:
Meldt zich ook. Beginnen we eerst met de keeper of mag je zelf kiezen?
Die komt er niet, je draagt zelf een speler aan voor je team.quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:35 schreef sjimz het volgende:
Wie maakt eigenlijk de lijst waaruit we kunnen kiezen?
Oke, leuk idee!quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:41 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Die komt er niet, je draagt zelf een speler aan voor je team.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik doe ook mee.
440 verschillende spelers worden dat, aardig veel. Dus ikl zou zeker niet meer deelnemers doen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:24 schreef Colplay het volgende:
ja had deze belangstelling ook niet verwacht. Zit nu volgens mij op 25 deelnemers. Ik heb waarschijnlijk zondagmiddag pas tijd om te starten. Laten we de limiet op 40 zetten. Denk dat dit al redelijk veel is. Zondagmiddag rond 17.00 uur zal de volgorde van kiezen hier komen te staan en dan kunnen we van start.
Of er moeten andere suggesties zijn...
We hebben toch de tijd of niet?quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:35 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik denk dat dit heel lang gaat duren.
Aangezien je telkens op bepaalde personen moet wachten...
Gewoon elke speler die ooit heeft gevoetbald kan je kiezen. Anders gaan we eerst nog weken onderhandelen welke spelers in de draft mogen komen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:22 schreef Fides het volgende:
Ik wil ook wel meedoen!
Het makkelijkst is denk ik als er X aantal mensen mee doen X aantal spelers op elke positie kiezen die in de draft komen.
Ga er maar niet van uit. Tussen twee drafts van jou zitten 40 mensen. Dat is per week een draft ongeveer, ben ik bangquote:Op zaterdag 22 september 2007 17:35 schreef -Vaduz- het volgende:
Hopelijk komt de vaart er wel in.
Niets mis mee.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ga er maar niet van uit. Tussen twee drafts van jou zitten 40 mensen. Dat is per week een draft ongeveer, ben ik bang
Toppertjequote:Op zondag 23 september 2007 17:06 schreef Colplay het volgende:
Er zijn nog een paar plaatsen open, vanavond 21.00 uur sluit het definitief en ga ik loten, waarna de eerste ronde van start kan gaan.
Ach we wachten vooralsnog op de loting. Misschien dat je aan TS of iemand anders een aantal voorkeuren kan doorgeven en als die nog niet gekozen zijn dat die dan gekozen wordt. Dat is misschien de handigste oplossing, maar ligt natuurlijk ook aan je positie in de loting.quote:Op zondag 23 september 2007 21:47 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ow ik ben trouwens de komende week er niet.
Ik was ook al aan het wachten, maar we zien wel wanneer het komt.quote:
Daar krijg ik geen speld tussenquote:Op zondag 23 september 2007 22:04 schreef sjimz het volgende:
Als het nog lang duurt, dan wachten we nog even!
Geweldig. Handig lijkt me ook dat iedereen wanneer hij een speler nomineert de positie noemt waarvoor hij deze speler nomineert. De meeste spelers zijn wel duidelijk, maar sommige spelers zijn multifunctioneel en de bedoeling was ook een normale taktiek. Dus dat is mijn extra voorstel. Voor de rest ben ik het ermee eens.quote:Op zondag 23 september 2007 22:35 schreef Colplay het volgende:
Het lijkt mij handig om in je post voor de zekerheid even te zetten welke ronde het is, het nummer van de keuze in die ronde en het nummer van de totaalkeuze.
Dus Fides begint met: 1e ronde, 1e keuze, 1e totaal: En dan zijn speler.
Verder is het mijn voorstel om maximaal 24 uur te wachten op de volgende speler voor zijn keuze. Kiest deze niet, dan gaat de 'draft' verder. De speler die zijn beurt over moest slaan, mag er dan tussen komen op het moment dat hij hier weer aanwezig is. Om te voorkomen dat we lang op spelers moeten wachten. Er moeten tenslotte 352 spelers gekozen worden. Als hier opmerkingen over zijn dan hoor ik wel. Het is ook mogelijk om via PM je keuze (met eventuele alternatief) te PM'en zodat ik hem voor je kan plaatsen als je er zelf niet bent. Verder is het nu aan Fides om zijn speler te kiezen en met het spel verder te beginnen.
Ben het op zich met je eens, maar het voordeel van het kiezen van een multifunctionele speler is dat je hem later kunt verplaatsen als je verderop een andere goede speler voor die positie kunt kiezen. Ik weet ook nog niet of ik 4-4-2 of 4-3-3 wil spelen. Dat is ook afhankelik van de spelers die door de rest gekozen worden in de loop van het spel. Belangrijk is vooral dat we op het eind spelers beoordelen op de positie waarop ze door ons zijn neergezet.quote:Op zondag 23 september 2007 22:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Geweldig. Handig lijkt me ook dat iedereen wanneer hij een speler nomineert de positie noemt waarvoor hij deze speler nomineert. De meeste spelers zijn wel duidelijk, maar sommige spelers zijn multifunctioneel en de bedoeling was ook een normale taktiek. Dus dat is mijn extra voorstel. Voor de rest ben ik het ermee eens.
Ok jij bent de jury. Overigens vind ik wel dat je als je wel een positie moet noemen dat je dat altijd nog kan veranderen als het anders uitpakt qua systeem.quote:Op zondag 23 september 2007 23:18 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ben het op zich met je eens, maar het voordeel van het kiezen van een multifunctionele speler is dat je hem later kunt verplaatsen als je verderop een andere goede speler voor die positie kunt kiezen. Ik weet ook nog niet of ik 4-4-2 of 4-3-3 wil spelen. Dat is ook afhankelik van de spelers die door de rest gekozen worden in de loop van het spel. Belangrijk is vooral dat we op het eind spelers beoordelen op de positie waarop ze door ons zijn neergezet.
Je bent wel snel aan de beurt bij de tweede ronde. Gaat uiteindelijk toch om het beste team. Je kan best Pele, Cruijff, Maradona enzo in je team hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat je ook gelijk het beste team hebt.quote:
pak mijn plek maar, volgens mij gaat dit nl heel erg lang duren en daar houd ik niet zo vanquote:Op maandag 24 september 2007 08:22 schreef pfaf het volgende:
Tof, dit ga ik eens volgen!
Jammer dat ik te laat ben, al zullen de spelers uit mijn team vast na 352 spelers nog wel over blijven.
Hoezo ben ik dan snel aan de beurt, gaat het dan andersom ofzo?quote:Op maandag 24 september 2007 14:14 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je bent wel snel aan de beurt bij de tweede ronde. Gaat uiteindelijk toch om het beste team. Je kan best Pele, Cruijff, Maradona enzo in je team hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat je ook gelijk het beste team hebt.
Ja, zou blijft het eerlijk. 1e ronde is nummer 1 eerst, dan nummer 2, enzovoort. Bij de 2e ronde mag nummer 32 beginnen met kiezen, dan nummer 31 tot we weer bij nummer 1 aankomen. En dan mag in de 3e ronde weer de nummer 1 als eerste kiezen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:22 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Hoezo ben ik dan snel aan de beurt, gaat het dan andersom ofzo?
Uitstekend plan!quote:Op maandag 24 september 2007 17:33 schreef Steven184 het volgende:
Misschien dat we de regel moeten instellen dat degene die net gekozen heeft een pm moet sturen naar de volgende op de lijst. Zo weet iedereen exact wanneer die aan de beurt is, ook als dit topic niet in de gaten wordt gehouden.
Goed idee.quote:Op maandag 24 september 2007 17:33 schreef Steven184 het volgende:
Misschien dat we de regel moeten instellen dat degene die net gekozen heeft een pm moet sturen naar de volgende op de lijst. Zo weet iedereen exact wanneer die aan de beurt is, ook als dit topic niet in de gaten wordt gehouden.
quote:Op maandag 24 september 2007 08:22 schreef pfaf het volgende:
Jammer dat ik te laat ben, al zullen de spelers uit mijn team vast na 352 spelers nog wel over blijven.
Ik had een PM gekregen ja. Maar daar stond alleen in dat ik aan de beurt wasquote:Op maandag 24 september 2007 18:34 schreef -Vaduz- het volgende:
En is je PM de deur al uit?
Gedaan, ik zie nergens staan of er een volgorde in moet zitten maar ik neem aan dat we beginnen met een keeper?quote:Op maandag 24 september 2007 18:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Nu moet jij de volgende even informeren, komt er wat meer schot in de zaak.
Ik hou voor mezelf een excelfiletje bij, zodat ik zelf geen dubbele spelers ga noemen. Maar ik denk dat Colplay dat ook wel doet.quote:Op maandag 24 september 2007 18:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hou jij bij welke spelers al zijn gekozen, Colplay?
Das jammer, misschien dat hij zodra hij dit lees even een inbox kan aanmaken. Iedereen trouwens die er geeneen heeft en meedoet.quote:Op maandag 24 september 2007 19:02 schreef The_Verve het volgende:
Dat is dan weer jammer.
De inbox "jeroen_m" is niet beschikbaar
Kutmods zijn altijd te laat!quote:Op maandag 24 september 2007 20:23 schreef RayMania het volgende:
Ohja, trouwens een erg leuk idee. Jammer dat ik te laat ben.
Had er dan ook ff in gezet dat iedereen die een speler gekozen heeft, de volgende op de lijst moet pm-en dat diegene aan de beurt is. Nu is de kans groot dat mensen er overheen lezen.quote:Op maandag 24 september 2007 20:22 schreef RayMania het volgende:
Ik heb de post van Colplay in de OP gezet.
Als het goed is heb ik nu een inbox.quote:Op maandag 24 september 2007 19:06 schreef Steven184 het volgende:
PhifeDawg
Inbox is gemaakt.quote:
Envelopje aanklikken helemaal boven in beeld, en dan de stappen doorlopen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 01:36 schreef Jeroen_M het volgende:
Maradona is mijn keuze.
hoe zet ik mn pm box aan?![]()
Ik zal na elke ronde wel een lijst neerzetten van welke speler iedereen heeft gekozen en naarmate we verder zijn wordt het elftal dus steeds completer. De speler gekozen uit de laatste ronde zal ik dan wel even dikdrukken zodra we ronde 1 voorbij zijn. Is dat een oplossing? maximaal 32 spelers moeten we toch wel kunnen onthouden?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:45 schreef Prosac het volgende:
nu is het nog wel redelijk te volgen, maar op een gegeven moment kiest iemand van hanegem en dan krijg je 12 uur later van The_Verve te horen "hey, die had ik al, toch?" terwijl er al weer 3 anderen zijn geweest..
Uiteindelijk is het voor het overzicht wel handig denk ik om ergens te zien wie er al gekozen zijn.
Kan maar tot 24 uur na het posten...quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:42 schreef Prosac het volgende:
ik hou mijn eigen team wel bij. misschien dat in een volgend (of overzichts-) topic, iedereen in zijn eigen post krijgt en die steeds bijwerkt?
quote:Op maandag 24 september 2007 08:22 schreef pfaf het volgende:
Ik heb er geen problemen mee dat het lang duurt, maar niet in het topic kijken vind ik geen geldige reden. Dan moet je gewoon niet meedoen. Daarbij heeft iedereen dit topic in MyAT staan. Valek, die nu een speler mag kiezen, was een klein uur geleden nog online.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:25 schreef Steven184 het volgende:
Dit is wel een mooie bezigheidstherapie, gaat wel even duren op deze manier. Maar we hebben alle tijd toch?
Ik denk dat het er gewoon aan ligt dat sommige mensen wel op FOK! komen, maar gewoon niet in dit topic kijken of gewoon zo snel geen speler weten.
klootzakquote:Op dinsdag 25 september 2007 09:11 schreef borisz het volgende:
eeste ronde, vijfde keus, 5de totaal: Dennis Bergkamp
#quote:Op woensdag 26 september 2007 10:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Kunnen we niet een regel opstellen dat als je meer dan een ronde mist, je uitgesloten wordt?
Dat bedoelde ik meer, omdat ik vandaag meerdere posts van Valek heb gezien. Hij is na 11 uur gisterochtend vaak genoeg op FOK! geweest om een speler neer te zetten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:20 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee dat het lang duurt, maar niet in het topic kijken vind ik geen geldige reden. Dan moet je gewoon niet meedoen. Daarbij heeft iedereen dit topic in MyAT staan. Valek, die nu een speler mag kiezen, was een klein uur geleden nog online.
ik heb dit spelletje op een ander forum ook opgezet. (leuk idee!)quote:Op donderdag 27 september 2007 08:41 schreef Colplay het volgende:
Overslaan ben ik ook voor. Blawh heeft wat mij betreft nog tot 11.00 uur de tijd voor zijn speler en daarna is het dan de beurt aan Yeahinho. Mochten Valek en Blawh hier komen, dan kunnen ze altijd hun keuze tussendoor maken. Na de eerste ronde moeten we maar even kijken hoeveel spelers op dat moment echt gekozen hebben.
Op zich ben ik het hier wel mee eens. Zeker als we invoeren dat je dit van te voren aan kunt geven. het kan namelijk gebeuren dat iemand die als eennalaatste in een ronde moet kiezen. Kiest hij niet, dan mag de volgende twee keer achter elkaar (als laatste van die ronde en als eerste in de volgende ronde) daarna is dan al degene aan de beurt die de ronde ervoor niet gekozen heeft. Dus als hij toevallig onverwacht twee dagen achter elkaar niet achter een computer zit dan zou hij er al uit liggen. Maar moeten aan het einde van de eerste ronde maar even de stand van zaken opmaken. Misschien dat we op dat moment deelnemers kunnen vervangen door mensen die te laat dit topic zagen maar wel mee willen doen en wat vaker op FOK zijn.quote:Op donderdag 27 september 2007 08:49 schreef sjimz het volgende:
Gewoon het 2 keer gele kaart = rood systeem.
Als je 1 ronde te laat bent = gele kaart.
Ben je daarna nog een ronde te laat (zonder dat je van te voren al hebt aangegeven dat je om bepaalde redenen niet kan posten) =
Maar dat is mijn opinie.
Is ook een idee, maar ben bang dat je dan op het einde van de ronde weer op ze moet wachten. Nu kunnen mensen die hier weinig komen kiezen op het moment dat ze er zijn. Ben je net na zo'n speler heb je af en toe geluk omdat je iets eerder een speler kunt kiezen.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:10 schreef Prosac het volgende:
[..]
ik heb dit spelletje op een ander forum ook opgezet. (leuk idee!)
daar hebben we de regel dat iemand die niet kiest, overgeslagen wordt en als laatste in die ronde mag kiezen. hij mag echter dan niet 2x kiezen omdat hij de laatste is.
Sorry, kon gisteren helaas niet online zijn.quote:Op donderdag 27 september 2007 08:41 schreef Colplay het volgende:
Overslaan ben ik ook voor. Blawh heeft wat mij betreft nog tot 11.00 uur de tijd voor zijn speler en daarna is het dan de beurt aan Yeahinho. Mochten Valek en Blawh hier komen, dan kunnen ze altijd hun keuze tussendoor maken. Na de eerste ronde moeten we maar even kijken hoeveel spelers op dat moment echt gekozen hebben.
Volgens mij wel toch?quote:Op donderdag 27 september 2007 13:08 schreef Blawh het volgende:
[..]
Sorry, kon gisteren helaas niet online zijn.Kan ik nog?
quote:Op donderdag 27 september 2007 08:41 schreef Colplay het volgende:
Je mag nog kiezen, dus je stem telt gewoon mee. Probeer volgende keer het van te voren te zeggen, want anders wachten we voortaan niet meer op je, maar gaan we gewoon door. Je bent trouwens nummer 8 en niet nummer 7. Maar dat maakt niet uit.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:08 schreef Blawh het volgende:
[..]
Sorry, kon gisteren helaas niet online zijn.Kan ik nog?
Edit: Moet zo weer gaan, mocht ik te laat zijn dan reken mijn stem maar niet mee.
1e ronde stem 7: Folkert Velten.
Ik denk dat het meest praktische is om het op de volgende manier te doen:quote:Op donderdag 27 september 2007 13:11 schreef sjimz het volgende:
Volgens mij niet, je bent later dan 11.00 uur
[..]
Sorry.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:44 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dit schiet echt niet op. Ik ben straks het hele weekend er niet. Dan ben ik de sjaak omdat die pipo's voor mij 24 uur niet online komen.
Je kan keuzes doorgeven aan TS.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:44 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dit schiet echt niet op. Ik ben straks het hele weekend er niet. Dan ben ik de sjaak omdat die pipo's voor mij 24 uur niet online komen.
Ik had een mail gestuurd naar Enlarge.. , of hij zijn plaats wilde afstaan, zal ook een pm naar pfaf sturen.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Sorry, had niet gezien dat Steven had gekozen.
Pfaf dus.
Dankje.quote:Op vrijdag 28 september 2007 01:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Ai, fijne keuze pfaf.
Verdomme pfafquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:58 schreef pfaf het volgende:
OK, ik doe ook mee.
1e ronde, 11e keuze, 11e keuze totaal: Fernando Redondo
(of had ik tiende moeten doen, omdat Valek nog niet gekozen heeft? )
Dacht hetzelfde. Die zal toch niet zo heel populair zijn. Helaas...quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:25 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Verdomme pfaf![]()
Ik dacht nog die zal wel niemand kiezen
Tiende was wel makkelijker geweest om terug te zoeken. Maar maakt niet uit.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:58 schreef pfaf het volgende:
OK, ik doe ook mee.
1e ronde, 11e keuze, 11e keuze totaal: Fernando Redondo
(of had ik tiende moeten doen, omdat Valek nog niet gekozen heeft? )
Ik vind het wel leuk om gelijk door te nummeren, dus mensen die niet kiezen over te slaan en gelijk met dat nummer te komen. Dan heb je aan het einde het precieze overzicht wie in welke volgorde gekozen is. Maar verder maakt het mij niet zo heel veel uit. Op deze manier is het wel voor iedereen duidelijk hoe ver we zijn en ziet nummer 13 gelijk dat hij aan de beurt is. Dus zeggen jullie het maar.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:08 schreef pfaf het volgende:
Sorry, voor alle andere Redondo-liefhebbers...
En dit is nu de draft tot dusver. Is het nu makkelijker om door het missen van Valek alle nummering na hem door te doen, of zoals hier onder en nu dus bezig is?
1e ronde, 1e keuze, 1e totaal: Johan Cruijff [Fides]
1e ronde, 2e keuze, 2e totaal: Iker Casillas [stefmans]
1e ronde, 3e keuze, 3e totaal: Willem van Hanegem [The Verve]
1e ronde, 4e keuze, 4e totaal: Maradona [Jeroen_M]
1e ronde, 5e keuze, 5e totaal: Dennis Bergkamp [borisz]
1e ronde, 6e keuze, 6e totaal: Vinnie Jones [sjimz]
7. <valek>
1e ronde, 8e keuze, 8e totaal:Folkert Velten
[Blawh]
1e ronde, 9e keuze, 9e totaal: Zinedine Zidane [yeahinshodinges]
1e ronde, 10e keuze, 10e totaal: Gerd Müller [Steven184]
1e ronde, 11e keuze, 11e keuze totaal:Fernando Redondo
[pfaf]
1e ronde, 12e keuze, 12e keuze totaal: Lev Yashin [Karrel_Laaglawaai]
quote:1e ronde, 1e keuze, 1e totaal: Johan Cruijff [Fides]
7. <valek>
1e ronde, 8e keuze, 8e totaal: Folkert Velten [Blawh]
1e ronde, 11e keuze, 11e keuze totaal: Fernando Redondo [pfaf]
1e ronde, 13e keuze, 13e totaal: Coen Moulijn [DivineJester]
Je moet zorgen dat je straks 11 spelers in een normale formatie hebt. Maar als je kijkt of je mee wilt doen... Want zo niet, dan kunnen we je plaats aan een ander geven die wel mee wil doen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:11 schreef valek het volgende:
sorrysorry, helemaal vergeten dit. Even kijken hoe dit spel werkt. :$
Mijn Vinnie trapt Redondo gewoon uit de wedstrijd!quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:08 schreef pfaf het volgende:
Sorry, voor alle andere Redondo-liefhebbers...
Aan zijn posthistorie te zien komt hij niet zo vaak in VBL.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:48 schreef Colplay het volgende:
[..]
Je moet zorgen dat je straks 11 spelers in een normale formatie hebt. Maar als je kijkt of je mee wilt doen... Want zo niet, dan kunnen we je plaats aan een ander geven die wel mee wil doen.
Na de eerste ronde maken we anders de balans op en tot die tijd gaan we gewoon verder. Beschouw is nu aan de beurt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Aan zijn posthistorie te zien komt hij niet zo vaak in VBL.
Ik heb weinig zin om steeds op die soort gastjes te wachten.
Hij heeft een pm-metje ontvangen als het goed is...quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:12 schreef Colplay het volgende:
[..]
Na de eerste ronde maken we anders de balans op en tot die tijd gaan we gewoon verder. Beschouw is nu aan de beurt.
je mag mij vervangen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:17 schreef RayMania het volgende:
Ik hou mij aanbevolen als iemand vervangen moet worden.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:15 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Hij heeft een pm-metje ontvangen als het goed is...
Overigens, is het een idee om, zoals in mijn post, de genoemde spelers steeds te quoten (en deze quote dus aan te vullen)? Dan hoef je niet het hele topic door te zoeken naar het lijstje welke spelers er ook alweer al geselecteerd waren.
Is er niemand eerder die wilde invallen?quote:
En dan Purrel nemen zekerquote:
quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:08 schreef -Vaduz- het volgende:
Ray, wil je anderen niet op ideeen brengen. Dank je.
DANILXL was de eerste na Pfaf die het jammer vond dat hij te laat was, daarna BliksemSchigt. Dus het lijkt mij het eerlijkst dat DANILXL de plek van Valek in mag nemen. Stuur hem PM dat hij tot morgen heeft om te laten weten of hij mee wil doen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:53 schreef RayMania het volgende:
[..]
Is er niemand eerder die wilde invallen?
Gaat lekker zo en dan heeft Methodmich al gekozen of hij moet een andere speler willen nomineren. Betekent dat Grimm aan de beurt is. We zijn al over de helft met de 1e rondequote:Op vrijdag 28 september 2007 16:04 schreef AminBen het volgende:
7. <valek>
1e ronde, 14e keuze, 14e totaal: Genaro Gattuso [Beschouw]
1e ronde, 15e keuze, 15e totaal: Ruud van Nistelrooy [AminBen]
1e ronde, 16e keuze, 16e totaal: Robert Pires [Methodmich]
Stuur de PM die je naar DANILXL stuurde eens naar mij. Dan stuur ik die weer naar DANILXL, want die ontvangt-ie wel.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:11 schreef Colplay het volgende:
[..]
DANILXL was de eerste na Pfaf die het jammer vond dat hij te laat was, daarna BliksemSchigt. Dus het lijkt mij het eerlijkst dat DANILXL de plek van Valek in mag nemen. Stuur hem PM dat hij tot morgen heeft om te laten weten of hij mee wil doen.
Inbox is niet beschikbaar, dus weet niet of hij hier nog mee leest. HIj heeft tot morgen 12.00 uur om te laten weten dat hij mee wil doen. Zo niet, dan gaat de plek naar BliksemSchigt. Als hij nog wil natuurlijk...
Heb ik gedaan!quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:12 schreef RayMania het volgende:
[..]
Stuur de PM die je naar DANILXL stuurde eens naar mij. Dan stuur ik die weer naar DANILXL, want die ontvangt-ie wel.
En doorgestuurdquote:
tnxquote:
Is ook een idee. Zou dan misschien kiezen voor gelijk een knock-out systeem. 32 komt natuurlijk wel goed uit hiervoor en dat is makkelijker denk ik dan met poules te werken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:27 schreef Steven184 het volgende:
We gaan goed zo, Tong zal naar verwacht vandaag ook nog wel reageren. En dan schiet de 1e ronde al aardig op.
Even trouwens hoe gaan we kiezen wat het beste team is? Een voorstel was stemmen. Wat we ook kunnen doen als het 32 teams blijven is zoals het wk. Eerst poules, 1e 2 door, daarna knock-out fase. Dan komen ook verschillende soorten teams elkaar tegen.
Lekker hoor, vast beter weer dan hier. Maar daar gaat t natuurlijk niet om. PM is goed, zet ik het er op!quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:28 schreef The_Verve het volgende:
Ik vertrek woensdagavond voor 4 dagen naar Florence. Zal ik tegen die tijd mijn keuze (+reservekeuze) naar jou PMen, Colplay?
We houden uiteraard gewoon de lijst aan, dalijk wilde hij net de speler die jij hebt gekozen. Vanavond om iets over elf ben je aan de beurtquote:Op zaterdag 29 september 2007 12:25 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
mag ik anders alvast aangezien ik nr.22 ben?
Excuses, nog niet. Kan iemand PhifeDawg een PM sturen (mijn computer loopt steeds vast).quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:16 schreef -Vaduz- het volgende:
Nummer 21 is op de hoogte gebracht egoTRON?
Gedaanquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:19 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Excuses, nog niet. Kan iemand PhifeDawg een PM sturen (mijn computer loopt steeds vast).
Dat is nog geheim!quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wordt het Dik Heesen of Arno Doomernik?
Of misschien toch Ab Plugboer?
quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:56 schreef PhifeDawg het volgende:
Ok. Ik nomineer Gaizka Mendieta. Nummer 22 zit er aardig dicht op hier volgens mij dus die ga ik geen PM sturen.
Jij gaat voor het team met eeuwige talenten?quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:26 schreef golfer het volgende:
1e ronde, 25e keuze, 25e totaal: Ruud Krol
Talent?quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:40 schreef Yeahinho het volgende:
Jij gaat voor het team met eeuwige talenten?
ik hoopte nog dat niemand hem kende, maar wel dusquote:Op vrijdag 28 september 2007 08:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Houden we met het sterkste team eigenlijk ook rekening met de blessuregoevoeligheid van een speler?
Redondo is een goede speler, maar over z'n hele carriere gezien toch een beetje 'mwah' door z'n fysiek.
1e ronde, 12e keuze, 12e keuze totaal: Lev Yashin
[afbeelding]
Mensen die Lev Yashin niet kennenquote:Op zondag 30 september 2007 14:34 schreef DANILXL het volgende:
[..]
ik hoopte nog dat niemand hem kende, maar wel dus![]()
Goede keus dus![]()
Kijk eens boven jequote:Op zondag 30 september 2007 17:14 schreef methodmich het volgende:
Shumway kan wel even duren, die laat ook al maanden het Afrikanen toernooi versloffen!
Schandalig! Nou ja, dan weet ie dat er werk aan de winkel is!quote:
Haha, je hebt nog gelijk ook. Maar later wordt wel anders, nu zijn er nog spelers zat. Spoeling wordt steeds dunner.quote:Op zondag 30 september 2007 19:49 schreef Yeahinho het volgende:
Het is zowat nog spannender om dát in de gaten te houden, dan welke spelers iedereen precies kiest.
Niet meer dan 7 uur nog maar, want dan zijn de 24 uur om...quote:Op zondag 30 september 2007 19:46 schreef Steven184 het volgende:
Leuk, de volgende op de lijst is al meer dan 2 dagen niet meer op FOK! geweest. Benieuwd hoelang we moeten wachten.
Toppie, Tarado op de hoogte gebracht?quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:06 schreef Ordinair het volgende:
1e ronde 7e keuze, 7e totaal: Alfredo Di Stefano [DANILXL]
1e ronde, 14e keuze, 14e totaal: Genaro Gattuso [Beschouw]
1e ronde, 15e keuze, 15e totaal: Ruud van Nistelrooy [AminBen]
1e ronde, 16e keuze, 16e totaal: Robert Pires [Methodmich]
1e ronde, 17e keuze, 17e totaal: Roy Keane [Grimm]
1e ronde, 18e keuze, 18e totaal: Pele [Colplay]
1e ronde, 19e keuze, 19e totaal: Garrincha [tong80]
1e ronde, 20e keuze, 20e totaal: Michel Platini [egoTRON]
1e ronde, 21e keuze, 21e totaal: Gaizka Mendieta [PhifeDawg]
1e ronde, 22e keuze, 22e totaal: Marc Overmars [Deoxyribonucleic]
1e ronde, 23e keuze, 23e totaal: Gianfranco Zola [mcyodogg]
1e ronde, 24e keuze, 24e totaal: Neville Southall [Schimpie]
1e ronde, 25e keuze, 25e totaal: Ruud Krol [golfer]
1e ronde, 26e keuze, 26e totaal: Heurelho da Silva Gomes [-Vaduz-]
1e ronde, 27e keuze, 27e totaal: Sepp Maier [Prosac]
1e ronde, 28e keuze, 28e totaal: Thierry Henry [Gordon_Shumway]
1e ronde, 29e keuze, 29e totaal: Wim Suurbier [EnGCatjuh]
1e ronde, 30e keuze, 30e totaal: Jari Litmanen [Ordinair]
Jup.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Toppie, Tarado op de hoogte gebracht?
Nee Keane natuurlijk. De meeste namen dit wel serieus.quote:
Ja ik had ook nooit verwacht dat ik die nog zou kunnen kiezen. Maar iedereen heeft nu een speler en gaan nu dus in omgekeerde volgorde met de tweede ronde verder.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:26 schreef Fides het volgende:
Pele pas als 18e gekozen
Niet mijn type speler en past ook niet in elke speelstijl. Maar 18e is inderdaad wel heel ver. Ik vind de keuzes toch wel verrassend.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:26 schreef Fides het volgende:
Pele pas als 18e gekozen
Toegevoegd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:26 schreef Ordinair het volgende:
Word de eerste ronde al in de OP gezet?
Je kiest zelf je eigen elftal, je eigen elf spelers. Naar een realistisch systeem. Dus 11 spitsen gaat inderdaad niet werkenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik heb het toch nog niet helemaal door.
Kies ik zelf 11 spelers, inclusief doelman enzo?
Of kiezen we met z'n allen 32×11 spelers, en gaan we die daarna weer verdelen?
Want in dat eerste geval moet ik dus ook gaan nadenken dat ik niet allemaal spitsen ofzo heb.
Dus als iemand al gekozen is, komt ie er bij niet in? Lekker is dat, een team zonder je favoriete spelerquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:34 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je kiest zelf je eigen elftal, je eigen elf spelers. Naar een realistisch systeem. Dus 11 spitsen gaat inderdaad niet werken
Dát is juist het mooie hiervanquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:35 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Dus als iemand al gekozen is, komt ie er bij niet in? Lekker is dat, een team zonder je favoriete speler![]()
Maar ik begrijp 't nu
Boefje, je snapt het hele spel niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:16 schreef golfer het volgende:
Wat ik nog niet helemaal begrijp aan dit spelletje is dat we een elftal moeten zien te kiezen, maar er zijn dus 32 spelers uit de eerste ronde.
Nu is de tweede ronde begonnen en komen er steeds weer nieuwe spelers bij?
Moet de speler die erbij komt een vervanger zijn van een al gekozen speler op dezelfde positie? Is het een compleet nieuwe speler die niet in de eerste ronde verkozen is?
Wat is nou uiteindelijk de bedoeling?
Wat ik ervan begrijp, is dat je gewoon een eigen elftal maakt. En je opties worden verkleind naarmate er meer genomineerden komen. En uiteindelijk zal er gestemd worden wie het beste elftal heeft.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:16 schreef golfer het volgende:
Wat ik nog niet helemaal begrijp aan dit spelletje is dat we een elftal moeten zien te kiezen, maar er zijn dus 32 spelers uit de eerste ronde.
Nu is de tweede ronde begonnen en komen er steeds weer nieuwe spelers bij?
Moet de speler die erbij komt een vervanger zijn van een al gekozen speler op dezelfde positie? Is het een compleet nieuwe speler die niet in de eerste ronde verkozen is?
Wat is nou uiteindelijk de bedoeling?
Ik heb ook wel wat namen in m'n hoofd, maar het duurt nog even voordat ik weer ben. Billenknijpen dus..quote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:20 schreef tong80 het volgende:
Ik heb al weer een paar grootheden in mijn hoofd waarvan de kans groot is dat ze niet worden gekozen.
Leuk he, spelers bedenken waarvan je denkt dat ze nooit worden gekozen en precies de speler voor je kaapt die speler dan voor je weg. Prachtig..quote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb ook wel wat namen in m'n hoofd, maar het duurt nog even voordat ik weer ben. Billenknijpen dus..
De enige voorwaarde is dat het voetballers zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:20 schreef Ordinair het volgende:
Ik neem aan dat dat mag? Voetballers die nog voetballen? Of gooi ik de bedoeling van het spel in de war?
Na na na na naquote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Kut, die wou ik.
Aha, nu snap ik het eindelijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:18 schreef pfaf het volgende:
Boefje, je snapt het hele spel niet.
Iedereen kiest z'n eigen elftal! Jij hebt dus Krol gekozen, en moet nu nog 10 andere spelers kiezen zodat je een elftal kunt samenstellen. Maar je mag dus niet de spelers kiezen die al gekozen zijn...
Ik ook niet. Maar dat heeft ook totaal geen zin. Ik ben pas weer over een draft of 60.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:13 schreef Yeahinho het volgende:
Maakt niet uit, was pas een paar keer uitgelegd.
Ik heb eigenlijk totaal nog geen elftal in m'n hoofd... Zal er snel es over na gaan denken!
En de schaduw van de schaduw van de schaduw van de schaduwlijst?quote:
Nee, oke... gaat ook nog wel even duren voordat je je hele team compleet hebt.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar dat heeft ook totaal geen zin. Ik ben pas weer over een draft of 60.
Ik begin met kiezen uit het rijtje/positie waar ik de minste opties heb.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb wel een voorlopige selctie gemaakt. Kies de grooste namen als eerst.
Had je beter per PM aan TS kunnen sturen. Nu breng je anderen alleen maar op gedachtenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:52 schreef methodmich het volgende:
Mocht ik aan de beurt komen tussen vanavond en zaterdagmorgen, want dan ben ik vermoedelijk niet online, dan kies ik voor Deco. Denk niet dat iemand anders die kiest. Zo wel, dan ga ik voor Lilian Thuram.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |