huren, dat kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 25 september 2007 08:49 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
2 kamer appartement van 50m2 is al 150.000.
Dat is met hypotheek en service kosten ~570.
+ 280 boodschappen
+ 140 overige lasten
+ 55 tv/int/tel
+ 120 GWE
+ 150 verzek.
= 1315 vaste lasten netto per maand.
Dan hou je 180 over voor "leuke dingen" en kleding, niet echt veel he......
jaja, als je via de woningbouw wil hurenquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:46 schreef HansvanOchten het volgende:
Jammer van die wachttijd van 5+ jaar.
VvE-bijdrage heet dat. Servicekosten heb je alleen als je huurt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:49 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
2 kamer appartement van 50m2 is al 150.000.
Dat is met hypotheek en service kosten ~570.
Hou kom jij erbij dat ik niet lang/kort sta ingeschreven?!quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:54 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
jaja, als je via de woningbouw wil huren
maar dan had TS zich al veel eerder moeten inschrijven
hij kan ook antikraak of via een particulier huren
wat een domme opmerkingquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:58 schreef HansvanOchten het volgende:
Mwjah, particulier huren is in de meeste gevallen nog duurder dan een eigenhuis kopen
Kun je deze 'intelligente' opmerking ook nog enigszins onderbouwen, denk je?quote:
je hebt bij het kopen van een woning te maken met:quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:06 schreef Dromer het volgende:
[..]
Kun je deze 'intelligente' opmerking ook nog enigszins onderbouwen, denk je?
en met HRA. Ik weet niet hoor, ik ken wel mensen met exorbitante particuliere huren. Hypotheek kunnen ze niet krijgen vanwege tijdelijk contract, maar kopend zouden ze vermoedelijk per maand wel degelijk goedkoper uit zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:56 schreef JoPiDo het volgende:
je hebt bij het kopen van een woning te maken met:
VVE
onderhoud
rente op hypotheek
Jij snapt het allemaal niet zo erg.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:57 schreef JoPiDo het volgende:
overigens kun je voor het salaris van TS geen noemenswaardige hypotheek afsluiten
1500*12*4,5 = 81000 euro
daar heb je niet snel een normaal huis voor
Vergeet je de winst bij verkoop niet?quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:56 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
je hebt bij het kopen van een woning te maken met:
VVE
onderhoud
rente op hypotheek
kopen is nooit goedkoper dan huren
nee je hebt gelijk, misschien zit ik er 5000 euro naastquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:10 schreef Dromer het volgende:
[..]
Jij snapt het allemaal niet zo erg.
Voor die berekening moet je bv. het brutosalaris nemen en daar ook nog 8% vakantiegeld bij optellen.
VVE heb je alleen bij een appartement.
Maandelijkse aflossingen op een hypotheek komen vrijwel niet meer voor. Je betaalt eigenlijk alleen de rente die je noemt en een levensverzekeringspremie.
Je hebt alleen te maken met rentewijziging na rentevaste periode. Geen huurverhoging.
Verder denk je erg op de korte termijn.
Sorry, maar degene die dom overkomt ben jij. Jij laat blijken helemaal niet te weten waar je het over hebt. Ik denk dat mensen die én gehuurd én gekocht hebben er beter over kunnen praten dan jij.
Middels het brutosalaris kom je uit tussen de 115.000 en 120.000 euro. Iets meer verschil dan 5.000 euro. En als het toch om een flatje gaat...quote:Op woensdag 26 september 2007 00:06 schreef JoPiDo het volgende:
nee je hebt gelijk, misschien zit ik er 5000 euro naast
nog steeds gaat het om een pisbedrag aan hypotheek, waar je absoluut geen heel mooi huis voor kunt kopen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |