Puur uit nieuwsgierigheid: waar ben je van plan allemaal heen te gaan?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:16 schreef SeLang het volgende:
Ik ben nog nooit in de Filippijnen geweest maar ik ga over 2 weken daar voor 2 maanden wat rondtrekken.
Geen plan, zoals altijdquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:03 schreef Omniej het volgende:
[..]
Puur uit nieuwsgierigheid: waar ben je van plan allemaal heen te gaan?
Ik vlieg voor £613 (= ¤674) vanuit de UK. Dat vond ik best duur eigenlijk. Naar Thailand en Indonesie vloog ik voor iets meer dan £400.quote:Ik ben zo langzaamaan ook weer bezig een trip naar de Filippijnen te plannen, al zal dat pas de komende zomer gaan worden. Hoop er dan weer zo'n 7 weken heen te kunnen... Vliegprijzen zijn best aantrekkelijk nu, met Cathay Pacific vlieg je voor minder dan 900 euro en zelfs rechtstreeks met KLM is 979 euro als je de juiste data uitzoekt.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:25 schreef SeLang het volgende:
Ik vlieg voor £613 (= ¤674) vanuit de UK. Dat vond ik best duur eigenlijk. Naar Thailand en Indonesie vloog ik voor iets meer dan £400.
Met British Airways naar Hongkong en dan met Cathay naar Manila.quote:
Zoiezo een gave reis, voor 2 maanden!quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in de Filippijnen geweest maar ik ga over 2 weken daar voor 2 maanden wat rondtrekken. Ik heb vroeger wel Filippijnse collegas gehad en mijn ervaring daarmee is dat het inderdaad gezellige, warme en open mensen zijn. Doet een beetje denken aan zuid amerikanen (wellicht de spaanse invloed die nog doorwerkt?).
Losstaand van mijn aanstaande reis ben ik wel een beetje op zoek naar een nieuw thuisland (woon nu in de UK). De Filippijnen zijn een optie vanwege de (kennelijk) makkelijke toelatingseisen en het feit dat Z.O. Azie gewoon leuk is. Daar bovenop lijken de Filippijnen interessant omdat je geen taalprobleem hebt (en ook Filippijnse talen zijn volgens mij veel makkelijker te leren dan Thais of Chinees) en cultureel staan ze wat dichter bij ons dan de meeste z.o. Aziaten. En de openheid maakt het waarschijnlijk ook wat makkelijker om weer op een nieuwe plek vanaf nul te beginnen.
Dus tijdens mijn komende vakantie ga ik ook stiekem even checken of de Filippijnen eventueel een vestigingsoptie is. Het klimaat vind ik overigens een nadeel. Ik hou meer van het Engelse of Nederlandse klimaat dan elke dag die bloedhitte. Aan de andere kant vind ik de tropische flora en fauna dan wel weer schitterend. Sja, je kunt niet alles hebben.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:58 schreef breaky het volgende:
Een reisje naar de Filippijnen zit er voorlopig nog even niet in voor mij. Ik heb net China achter de rug en moet eigenlijk begin volgend jaar richting Nederland. Bovendien ziet mijn vrouw de Filippijnen niet zo zitten omdat ze (onterecht) bang is dat ik veel aandacht krijg van Filippina's!
Ik ben nog nieteens één maand terug van 2 maanden Indonesiequote:Op zondag 29 november 2009 13:50 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Zoiezo een gave reis, voor 2 maanden!![]()
Als je vrouw bij je is zal je weinig aandacht van Filippina's krijgenquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:58 schreef breaky het volgende:
Een reisje naar de Filippijnen zit er voorlopig nog even niet in voor mij. Ik heb net China achter de rug en moet eigenlijk begin volgend jaar richting Nederland. Bovendien ziet mijn vrouw de Filippijnen niet zo zitten omdat ze (onterecht) bang is dat ik veel aandacht krijg van Filippina's!
Lang niet op fok geweest, maar zag dat dit topic weer wat actiever werd.quote:Op zondag 29 november 2009 13:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben nog nieteens één maand terug van 2 maanden Indonesie
De kans is groot dat ik daar kom en dat biertje sla ik niet af!quote:Op zondag 29 november 2009 16:28 schreef rene29 het volgende:
SeLang, mocht je in Cagayan de Oro komen, kunnen we een biertje drinken..
PM voor telefoonnummer.
Die optie heb ik bekeken maar was duurder dan wat ik nu heb.quote:Op zondag 29 november 2009 17:29 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou naar Airasia vanuit Londen kijken.
PM beantwoord.quote:Op zondag 29 november 2009 17:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
De kans is groot dat ik daar kom en dat biertje sla ik niet af!
Ik wil best eens uit eerste hand de ervaringen horen van iemand die daar al langere tijd woont.
PM komt eraan
Ik heb ook even gekeken, valt op het moment wat tegen qua prijs.quote:Op zondag 29 november 2009 17:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die optie heb ik bekeken maar was duurder dan wat ik nu heb.
Het beeld dat veel mensen hebben van Filippinas (en ZO-Aziatische vrouwen in het algemeen) is gebaseerd op bar- en nachtclub meisjes, wat natuurlijk niet bepaald een representatieve groep isquote:Op zondag 29 november 2009 18:19 schreef rene29 het volgende:
[..]
PM beantwoord.
Verbaas me trouwens wel eens over t algemene beeld dat men hier heeft over de Filipijnen.
(en dan met name over Mindanao)
Tuurlijk zijn er hier oude witte mensen met jonge Pinays.
Maar als ik naar mezelf kijk is dat toch anders.
Ik ben 37, mijn vrouw (die ik hier op een vakantie ontmoet heb) is 33.
Zij is werkzaam als Prof. Filosofie op de plaatselijke unie, dus niet dom en provinciaal...
Ik ben Fotograaf en heb hier een eigen studio.
Woon al 6 jaar op Mindanao, en ben nog nooit ontvoerd.
Verchtpartijen heb ik in t uigaansleven in nederland meer gezien dan hier.
Ik voel me hier over t algemeen meer op mn gemak laat op straat dan bv in Nijmegen, waar ik vandaan kom.
Wanneer er hier iets gebeurt, zoals afgelopen week met die 57 doden in Magindanao, wordt t beeld geschetst dat dat altijd en overal gebeurt in Mindanao en de Filipijnen.
Mensen die hier nog nooit geweest zijn (en waarschijnlijk nooit zullen komen) hebben een totaal verkeerd beeld van de situatie ter plaatse.
Ach, en eigenlijk ben ik om dat laatste ook wel blij.quote:Op zondag 29 november 2009 18:19 schreef rene29 het volgende:
Verbaas me trouwens wel eens over t algemene beeld dat men hier heeft over de Filipijnen.
- verhaal waar ik me bij aansluit -
Mensen die hier nog nooit geweest zijn (en waarschijnlijk nooit zullen komen) hebben een totaal verkeerd beeld van de situatie ter plaatse.
Tsja, ook ik ben ooit verliefd geworden op een filipijnse en de vooroordelen van vrienden/familie/collega's etc. zijn in inderdaad in overvloed aanwezig jammer maar helaas. En inderdaad hoe minder Nederlanders ik tegenkom op reis hoe beter mijn vakantie isquote:Op zondag 29 november 2009 19:53 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ach, en eigenlijk ben ik om dat laatste ook wel blij.
Juist het volk dat zo over de Filippijnen denkt, wens ik liever ook niet tegen te komen als ik er ben. Persoonlijk kan ik me echt totaal niet druk maken om hun bekrompen denkbeelden; hoe meer van hen lekker 'veilig' in een tent in Zuid-Frankrijk gaan liggen, hoe prettiger het op de Filippijnen zal zijn.
Weet ik...maar zij geloofd dat dus niet, Vrij jaloers aangelegdquote:Op zondag 29 november 2009 15:38 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Als je vrouw bij je is zal je weinig aandacht van Filippina's krijgen
Tja...mijn vrouw is Lao dus daar dachten sommigen ook van dat ik haar "gekocht" had. NOT!!! lolquote:Op zondag 29 november 2009 19:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het beeld dat veel mensen hebben van Filippinas (en ZO-Aziatische vrouwen in het algemeen) is gebaseerd op bar- en nachtclub meisjes, wat natuurlijk niet bepaald een representatieve groep is.
Mindanao heeft inderdaad een slechte reputatie bij mensen die niet beter weten maar als ik zo eens wat lees op internet van mensen die er wonen dan krijg ik juist de indruk dat het daar goed vertoeven is (uitgezonderd die paar gebieden). O.a. Davao is kennelijk een populaire bestemming voor expats. Anyway, ik zal zelf ook eens een kijkje gaan nemen.
Mwa, in Manilla is wel meer dan alleen maar girl-bars hoorquote:Op maandag 30 november 2009 13:50 schreef rene29 het volgende:
Vlieg naar Cebu, dus niet naar Manilla. Manilla is gewoon een grote stad, niet veel bijzonders te beleven. Uitgezonderd die mensen die voor de bar-girls gaan, die zou ik aanraden naar Manilla te gaan en vooral daar te blijven...
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, in Manilla is wel meer dan alleen maar girl-bars hoor. Je kan hier nog wel wat meer dan alleen dat, Intramuros, Corrigidor, shoppen. Een dagtocht naar Tagaytay is ook nog een aanrader. Maar voor de gewone toerist lijkt mij 2 a 3 dagen wel voldoende.
Bovendien kan ik me herinneren dat Cebu ook wel wat bar-girls hebben. Denk dat je op de gemiddelde grote stad op de Filippijnen met een dag of 3 wel bent uitgekeken.
Kleinere plaatsen zijn per definitie wat gemoedelijker denk ik ? Welke grote stad word je als toerist niet gezien als geldbuidel ?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef rene29 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in.
Maar ik denk dat je als tourist in Manilla wat meer als wandelende geldbuidel word gezien.
Dat gevoel heb ik minder in de wat kleinere plaatsen...
Daarnaast woon ik al 5 jaar op Mindanao, dus ik kan bevooroordeeld zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |