abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75086136
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:16 schreef SeLang het volgende:
Ik ben nog nooit in de Filippijnen geweest maar ik ga over 2 weken daar voor 2 maanden wat rondtrekken.
Puur uit nieuwsgierigheid: waar ben je van plan allemaal heen te gaan?

Ik ben zo langzaamaan ook weer bezig een trip naar de Filippijnen te plannen, al zal dat pas de komende zomer gaan worden. Hoop er dan weer zo'n 7 weken heen te kunnen... Vliegprijzen zijn best aantrekkelijk nu, met Cathay Pacific vlieg je voor minder dan 900 euro en zelfs rechtstreeks met KLM is 979 euro als je de juiste data uitzoekt.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:25:02 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75086660
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:03 schreef Omniej het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid: waar ben je van plan allemaal heen te gaan?
Geen plan, zoals altijd
Maar ik zal zo'n beetje het hele land doorgaan. Ik blijf nooit lang op één plek.
quote:
Ik ben zo langzaamaan ook weer bezig een trip naar de Filippijnen te plannen, al zal dat pas de komende zomer gaan worden. Hoop er dan weer zo'n 7 weken heen te kunnen... Vliegprijzen zijn best aantrekkelijk nu, met Cathay Pacific vlieg je voor minder dan 900 euro en zelfs rechtstreeks met KLM is 979 euro als je de juiste data uitzoekt.
Ik vlieg voor £613 (= ¤674) vanuit de UK. Dat vond ik best duur eigenlijk. Naar Thailand en Indonesie vloog ik voor iets meer dan £400.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75087282
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:25 schreef SeLang het volgende:
Ik vlieg voor £613 (= ¤674) vanuit de UK. Dat vond ik best duur eigenlijk. Naar Thailand en Indonesie vloog ik voor iets meer dan £400.

Welke maatschappij vlieg je dan?

Heb het net even vanuit Nederland gecheckt, en ik zal die vliegtarieven echt nooit begrijpen....

Met KLM vlieg je vanuit Londen dus via Amsterdam met exáct dezelfde vlucht, en je betaalt 300 euro minder dan wanneer je pas in Amsterdam opstapt. Dan zou 't zowat nog goedkoper zijn om vanuit Amsterdam eerst naar Londen te vliegen, en vanuit daar weer terug naar Amsterdam en door naar Manila.

Al zit je met die vlucht van 688 euro wel met een behoorlijk vervelende terugreis natuurlijk. (aankomst 's avonds, vertrek pas de volgende ochtend)
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:50:55 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75087373
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:47 schreef Omniej het volgende:

[..]

Welke maatschappij vlieg je dan?
Met British Airways naar Hongkong en dan met Cathay naar Manila.
Maar het is nu denk ik extra duur omdat je rond kerst zit.
Mijn reisverslagen
pi_75087863
Ik moet wachten tot eind maart om weer heen te gaan
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:58:21 #156
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_75096469
Een reisje naar de Filippijnen zit er voorlopig nog even niet in voor mij. Ik heb net China achter de rug en moet eigenlijk begin volgend jaar richting Nederland. Bovendien ziet mijn vrouw de Filippijnen niet zo zitten omdat ze (onterecht) bang is dat ik veel aandacht krijg van Filippina's!
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_75108294
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit in de Filippijnen geweest maar ik ga over 2 weken daar voor 2 maanden wat rondtrekken. Ik heb vroeger wel Filippijnse collegas gehad en mijn ervaring daarmee is dat het inderdaad gezellige, warme en open mensen zijn. Doet een beetje denken aan zuid amerikanen (wellicht de spaanse invloed die nog doorwerkt?).

Losstaand van mijn aanstaande reis ben ik wel een beetje op zoek naar een nieuw thuisland (woon nu in de UK). De Filippijnen zijn een optie vanwege de (kennelijk) makkelijke toelatingseisen en het feit dat Z.O. Azie gewoon leuk is. Daar bovenop lijken de Filippijnen interessant omdat je geen taalprobleem hebt (en ook Filippijnse talen zijn volgens mij veel makkelijker te leren dan Thais of Chinees) en cultureel staan ze wat dichter bij ons dan de meeste z.o. Aziaten. En de openheid maakt het waarschijnlijk ook wat makkelijker om weer op een nieuwe plek vanaf nul te beginnen.

Dus tijdens mijn komende vakantie ga ik ook stiekem even checken of de Filippijnen eventueel een vestigingsoptie is. Het klimaat vind ik overigens een nadeel. Ik hou meer van het Engelse of Nederlandse klimaat dan elke dag die bloedhitte. Aan de andere kant vind ik de tropische flora en fauna dan wel weer schitterend . Sja, je kunt niet alles hebben.
Zoiezo een gave reis, voor 2 maanden!

'k Ben benieuwd hoe het gaat bevallen als eventuele woon-optie-hypothese-fantasie-illusie-mogelijkheid!!
 FR
pi_75108324
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:58 schreef breaky het volgende:
Een reisje naar de Filippijnen zit er voorlopig nog even niet in voor mij. Ik heb net China achter de rug en moet eigenlijk begin volgend jaar richting Nederland. Bovendien ziet mijn vrouw de Filippijnen niet zo zitten omdat ze (onterecht) bang is dat ik veel aandacht krijg van Filippina's!
 FR
  zondag 29 november 2009 @ 13:54:34 #159
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75108406
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:50 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Zoiezo een gave reis, voor 2 maanden!
Ik ben nog nieteens één maand terug van 2 maanden Indonesie
Mijn reisverslagen
pi_75111095
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:58 schreef breaky het volgende:
Als je vrouw bij je is zal je weinig aandacht van Filippina's krijgen
  zondag 29 november 2009 @ 16:28:19 #161
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_75112725
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben nog nieteens één maand terug van 2 maanden Indonesie
Lang niet op fok geweest, maar zag dat dit topic weer wat actiever werd.

SeLang, mocht je in Cagayan de Oro komen, kunnen we een biertje drinken..
PM voor telefoonnummer.
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  zondag 29 november 2009 @ 17:05:40 #162
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75113986
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:28 schreef rene29 het volgende:
SeLang, mocht je in Cagayan de Oro komen, kunnen we een biertje drinken..
PM voor telefoonnummer.
De kans is groot dat ik daar kom en dat biertje sla ik niet af!
Ik wil best eens uit eerste hand de ervaringen horen van iemand die daar al langere tijd woont.
PM komt eraan
Mijn reisverslagen
  zondag 29 november 2009 @ 17:29:06 #163
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75114740
Ik zou naar Airasia vanuit Londen kijken.
  zondag 29 november 2009 @ 17:33:14 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75114860
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:29 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou naar Airasia vanuit Londen kijken.
Die optie heb ik bekeken maar was duurder dan wat ik nu heb.
Mijn reisverslagen
  zondag 29 november 2009 @ 18:19:33 #165
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_75115801
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

De kans is groot dat ik daar kom en dat biertje sla ik niet af!
Ik wil best eens uit eerste hand de ervaringen horen van iemand die daar al langere tijd woont.
PM komt eraan
PM beantwoord.

Verbaas me trouwens wel eens over t algemene beeld dat men hier heeft over de Filipijnen.
(en dan met name over Mindanao)

Tuurlijk zijn er hier oude witte mensen met jonge Pinays.

Maar als ik naar mezelf kijk is dat toch anders.
Ik ben 37, mijn vrouw (die ik hier op een vakantie ontmoet heb) is 33.
Zij is werkzaam als Prof. Filosofie op de plaatselijke unie, dus niet dom en provinciaal...
Ik ben Fotograaf en heb hier een eigen studio.
Woon al 6 jaar op Mindanao, en ben nog nooit ontvoerd.
Verchtpartijen heb ik in t uigaansleven in nederland meer gezien dan hier.
Ik voel me hier over t algemeen meer op mn gemak laat op straat dan bv in Nijmegen, waar ik vandaan kom.
Wanneer er hier iets gebeurt, zoals afgelopen week met die 57 doden in Magindanao, wordt t beeld geschetst dat dat altijd en overal gebeurt in Mindanao en de Filipijnen.
Mensen die hier nog nooit geweest zijn (en waarschijnlijk nooit zullen komen) hebben een totaal verkeerd beeld van de situatie ter plaatse.
  zondag 29 november 2009 @ 18:45:51 #166
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75116619
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die optie heb ik bekeken maar was duurder dan wat ik nu heb.
Ik heb ook even gekeken, valt op het moment wat tegen qua prijs.
Normaal gesproken meestal wel interessant moet ik zeggen (vooral voor Maleisië, Indonesië en West-Australie)
  zondag 29 november 2009 @ 19:45:37 #167
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75118848
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:19 schreef rene29 het volgende:

[..]

PM beantwoord.

Verbaas me trouwens wel eens over t algemene beeld dat men hier heeft over de Filipijnen.
(en dan met name over Mindanao)

Tuurlijk zijn er hier oude witte mensen met jonge Pinays.

Maar als ik naar mezelf kijk is dat toch anders.
Ik ben 37, mijn vrouw (die ik hier op een vakantie ontmoet heb) is 33.
Zij is werkzaam als Prof. Filosofie op de plaatselijke unie, dus niet dom en provinciaal...
Ik ben Fotograaf en heb hier een eigen studio.
Woon al 6 jaar op Mindanao, en ben nog nooit ontvoerd.
Verchtpartijen heb ik in t uigaansleven in nederland meer gezien dan hier.
Ik voel me hier over t algemeen meer op mn gemak laat op straat dan bv in Nijmegen, waar ik vandaan kom.
Wanneer er hier iets gebeurt, zoals afgelopen week met die 57 doden in Magindanao, wordt t beeld geschetst dat dat altijd en overal gebeurt in Mindanao en de Filipijnen.
Mensen die hier nog nooit geweest zijn (en waarschijnlijk nooit zullen komen) hebben een totaal verkeerd beeld van de situatie ter plaatse.
Het beeld dat veel mensen hebben van Filippinas (en ZO-Aziatische vrouwen in het algemeen) is gebaseerd op bar- en nachtclub meisjes, wat natuurlijk niet bepaald een representatieve groep is .

Mindanao heeft inderdaad een slechte reputatie bij mensen die niet beter weten maar als ik zo eens wat lees op internet van mensen die er wonen dan krijg ik juist de indruk dat het daar goed vertoeven is (uitgezonderd die paar gebieden). O.a. Davao is kennelijk een populaire bestemming voor expats. Anyway, ik zal zelf ook eens een kijkje gaan nemen.
Mijn reisverslagen
pi_75119182
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:19 schreef rene29 het volgende:

- verhaal waar ik me bij aansluit -

Ach, en eigenlijk ben ik om dat laatste ook wel blij.

Juist het volk dat zo over de Filippijnen denkt, wens ik liever ook niet tegen te komen als ik er ben. Persoonlijk kan ik me echt totaal niet druk maken om hun bekrompen denkbeelden; hoe meer van hen lekker 'veilig' in een tent in Zuid-Frankrijk gaan liggen, hoe prettiger het op de Filippijnen zal zijn.
pi_75119713
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:53 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ach, en eigenlijk ben ik om dat laatste ook wel blij.

Juist het volk dat zo over de Filippijnen denkt, wens ik liever ook niet tegen te komen als ik er ben. Persoonlijk kan ik me echt totaal niet druk maken om hun bekrompen denkbeelden; hoe meer van hen lekker 'veilig' in een tent in Zuid-Frankrijk gaan liggen, hoe prettiger het op de Filippijnen zal zijn.
Tsja, ook ik ben ooit verliefd geworden op een filipijnse en de vooroordelen van vrienden/familie/collega's etc. zijn in inderdaad in overvloed aanwezig jammer maar helaas. En inderdaad hoe minder Nederlanders ik tegenkom op reis hoe beter mijn vakantie is
  maandag 30 november 2009 @ 03:16:44 #170
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_75133204
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:38 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Als je vrouw bij je is zal je weinig aandacht van Filippina's krijgen
Weet ik...maar zij geloofd dat dus niet, Vrij jaloers aangelegd
Modus Vivendi!
  maandag 30 november 2009 @ 03:32:33 #171
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_75133260
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het beeld dat veel mensen hebben van Filippinas (en ZO-Aziatische vrouwen in het algemeen) is gebaseerd op bar- en nachtclub meisjes, wat natuurlijk niet bepaald een representatieve groep is .

Mindanao heeft inderdaad een slechte reputatie bij mensen die niet beter weten maar als ik zo eens wat lees op internet van mensen die er wonen dan krijg ik juist de indruk dat het daar goed vertoeven is (uitgezonderd die paar gebieden). O.a. Davao is kennelijk een populaire bestemming voor expats. Anyway, ik zal zelf ook eens een kijkje gaan nemen.
Tja...mijn vrouw is Lao dus daar dachten sommigen ook van dat ik haar "gekocht" had. NOT!!! lol

Davao is leuk...Davao city is een leuke stad en nog redelijk groot en vrij veilig..in ieder geval 6 jaar geleden toen ik er zat.
Modus Vivendi!
  maandag 30 november 2009 @ 13:50:21 #172
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_75141621
Er zijjn veel plaatsen in Mindanao waar t goed toeven is.
Door mijn werk reis ik vrij veel door de regio, ik zou bijna de plaatselijke VVV kunnen worden.

Mocht je hierheen willen komen raad ik t volgende aan:

Vlieg naar Cebu, dus niet naar Manilla. Manilla is gewoon een grote stad, niet veel bijzonders te beleven. Uitgezonderd die mensen die voor de bar-girls gaan, die zou ik aanraden naar Manilla te gaan en vooral daar te blijven...

Vanuit Cebu kun je met de boot naar Bohol, een erg mooi eiland met leuke bezienswaardigheden (oa de Chocolate Hills en de rivercruise)
Je kunt ook de boot of t vliegtuig pakken naar Cagayan, waar ik dus woon. Leuk stadje met wat leuke atracties.
Oa het wildwatervaren is een aanrader. Vanuit Cagayan kun je met (wederom) een boot naar Camiguen.
Een eiland (duh...) met 7 vulkanen. Erg interesante geschiedenis en een hoop moois te bekijken. Ook duiken is aan te bevelen.
Voor echt witte stranden die nog niet bevuild zijn door toerisme zou ik Siargao aanraden. Echt een beetje het bounty eiland gevoel. Touristen gaan er alleen heen in September, wanneer er een Wereldcup surfen georganiseerd word.
Davao is de grootste stad in Mindanao, leuk om een paar dagen rond te kijken. T uitgaansleven is erg divers.
Van karaoke tot hard-rock en nachtclub, of gewoon rustig een terrasje pakken, t kan er allemaal.
pi_75174652
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:50 schreef rene29 het volgende:

Vlieg naar Cebu, dus niet naar Manilla. Manilla is gewoon een grote stad, niet veel bijzonders te beleven. Uitgezonderd die mensen die voor de bar-girls gaan, die zou ik aanraden naar Manilla te gaan en vooral daar te blijven...
Mwa, in Manilla is wel meer dan alleen maar girl-bars hoor . Je kan hier nog wel wat meer dan alleen dat, Intramuros, Corrigidor, shoppen. Een dagtocht naar Tagaytay is ook nog een aanrader. Maar voor de gewone toerist lijkt mij 2 a 3 dagen wel voldoende.

Bovendien kan ik me herinneren dat Cebu ook wel wat bar-girls hebben . Denk dat je op de gemiddelde grote stad op de Filippijnen met een dag of 3 wel bent uitgekeken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:42:32 #174
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_75182494
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mwa, in Manilla is wel meer dan alleen maar girl-bars hoor . Je kan hier nog wel wat meer dan alleen dat, Intramuros, Corrigidor, shoppen. Een dagtocht naar Tagaytay is ook nog een aanrader. Maar voor de gewone toerist lijkt mij 2 a 3 dagen wel voldoende.

Bovendien kan ik me herinneren dat Cebu ook wel wat bar-girls hebben . Denk dat je op de gemiddelde grote stad op de Filippijnen met een dag of 3 wel bent uitgekeken.
Daar heb je wel gelijk in.
Maar ik denk dat je als tourist in Manilla wat meer als wandelende geldbuidel word gezien.
Dat gevoel heb ik minder in de wat kleinere plaatsen...
Daarnaast woon ik al 5 jaar op Mindanao, dus ik kan bevooroordeeld zijn
pi_75184088
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef rene29 het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in.
Maar ik denk dat je als tourist in Manilla wat meer als wandelende geldbuidel word gezien.
Dat gevoel heb ik minder in de wat kleinere plaatsen...
Daarnaast woon ik al 5 jaar op Mindanao, dus ik kan bevooroordeeld zijn
Kleinere plaatsen zijn per definitie wat gemoedelijker denk ik ? Welke grote stad word je als toerist niet gezien als geldbuidel ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')