abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53494734
Haha ja, ik bedoel meer voor mensen die buiten de Filipijnen zijn! Alhoewel ik niet wist dat het op sommige plaatsen nog best erg was !
[14.gif]
pi_53507355
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:35 schreef Chen het volgende:
Haha ja, ik bedoel meer voor mensen die buiten de Filipijnen zijn! Alhoewel ik niet wist dat het op sommige plaatsen nog best erg was !
The Sulu archipel zul je mij niet zien , sommige wijken van Manila loop ik ´s avonds laat ook niet graag rond.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 27 september 2007 @ 11:32:58 #28
190933 RickDek
Bacolod City, Philippines
pi_53510579
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

The Sulu archipel zul je mij niet zien , sommige wijken van Manila loop ik ´s avonds laat ook niet graag rond.
dito ....

Maar Chen, verder valt het inderdaad mee hoor ... Er zijn gewoon bepaalde gebieden die je met je witte neus moet vermijden ... maar goed dat had ik in nederland ook is hier niet veel anders ...

Ah, nog een paar dagen en vakantie ... Lekker duiken met nederlandse vrienden die overkomen ... Volgende week Dumaguette en Panglao (Bohol). De weken daarna zien we nog (suggesties welkom natuurlijk )
Rick
Eindelijk normaal weer
pi_53525883
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:32 schreef RickDek het volgende:

[..]

dito ....

Maar Chen, verder valt het inderdaad mee hoor ... Er zijn gewoon bepaalde gebieden die je met je witte neus moet vermijden ... maar goed dat had ik in nederland ook is hier niet veel anders ...

Ah, nog een paar dagen en vakantie ... Lekker duiken met nederlandse vrienden die overkomen ... Volgende week Dumaguette en Panglao (Bohol). De weken daarna zien we nog (suggesties welkom natuurlijk )
Rick
Komt goed uit dat ik geen wit neusje heb Ben zelf een indo dus dat scheelt ook weer En m'n familie is deels Filipijns en Chinees, lekkere Aziatische mix zit er bij dus in . Qua suggesties weet ik nog niet veel, alhoewel ik wel in mei met wat familie hier heen ben geweest: http://www.nalusuanisland.com/ wat ons allemaal érg beviel. Hardstikke lekker eten, mooie huisjes deels op zee. Prachtig uitzicht als je wakker wordt . En opzich kan je er ook leuk snorkelen en scubadiven (waar ik zelf dan weer niet zo'n fan van ben). Alleen 's avonds is er vrij weinig toe doen op de pool tafel en de karaoke machine na
[14.gif]
  vrijdag 28 september 2007 @ 03:52:59 #30
190933 RickDek
pi_53535050
Chen,

Ja dat maakt het soms wel wat makkelijker voor je ... Wij hebben een vriend die getrouwd is met een filipijnse, en hij is 100% indo ... Hij wordt dus gewoon als een local gezien

Ik zal het even bekijken, zit er wel goed uit. Weet alleen niet als het zo'n goeie duik plek is wat voor ons weer belangrijk is ... FF checken met onze vrienden hier ...

Thanks...
Eindelijk normaal weer
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:55:15 #31
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_53566893
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:54 schreef PDX het volgende:
Ik woon in Makati en werk voor een tijdschrift als fotograaf en editor-in-chief. Ook exporteer ik produkten naar nederland samen met mijn familie. Ik ben pas ook begonnen met een stichting om scholing aan te bieden aan arme kinderen.

Wat Rene29 zegt over trouwen ben ik het niet mee eens. Een residence permit kan je ook krijgen zonder te trouwen. Ben er nu zelf mee bezig om die te regelen. Het enige dat je moet hebben is geld. Zoals je eigenlijk alles hier wel gedaan krijgt als je geld hebt...

Gevaar: ik ben wel meerdere keren de jungle in geweest en soms kan het daar wel gevaarlijk zijn. Waar ik zat begon het leger op NPA rebellen te schieten, waar ik tussen zat. Maar gelukkig alles goed afgelopen. Ik ben nog niet in Mindanao geweest, maar ben wel uitgenodigd om naar Basilan te gaan. Het schijnt daar wel redelijk gevaarlijk te zijn, met een hoop moslim rebellen, maar toch lijkt het me zeer interessant.
Mag ik vragen voor welk tijdschrijft je werkt?

ps: ik heb binnenkort een bruiloft in de buurt van basilan, dus als ik hier niet meer reageer...
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_53617462
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:55 schreef rene29 het volgende:

[..]

Mag ik vragen voor welk tijdschrijft je werkt?

ps: ik heb binnenkort een bruiloft in de buurt van basilan, dus als ik hier niet meer reageer...
Beetje late reactie, ik was in Eastern Samar. Ook erg mooi daar trouwens, veel natuur en geen enkele tourist gezien.

Ik werk voor Take Off Magazine, een reis en lifestyle tijdschrift.
pi_53663945
Er zitten toch meer kaaskoppen in de filippijnen dan ik dacht! Ik heb er in 2004 / 2005 9 maaanden in totaal gezeten. Eerst in Manila gezeten en later een aantal maanden bij de familie van mijn vriendin in San Fernando gewoond. De levensstijl in de filippijnen beviel me uitstekend moet ik zeggen. Ik zou me er best willen vestigen maar dan moet je inderdaad of een eigen bedrijf of een expat-job hebben, anders zet het niet echt zoden aan de dijk.

Voorlopig dus toch maar in Nederland met mijn vriendin die druk aan het inburgeren is
wat een drama toch....
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:02:32 #34
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_53667438
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:36 schreef PDX het volgende:

[..]

Beetje late reactie, ik was in Eastern Samar. Ook erg mooi daar trouwens, veel natuur en geen enkele tourist gezien.

Ik werk voor Take Off Magazine, een reis en lifestyle tijdschrift.
Is dat een plaatselijk tijdschrift in de Filipijnen?
Ken t niet...
Klinkt wel als leuk werk trouwens, waarschijnlijk veel rondreizen & fotograveren.

Mocht je ooit een free-lancer kunnen gebruiken in Mindanao......
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:04:03 #35
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_53667469
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:27 schreef Kumusta het volgende:
Er zitten toch meer kaaskoppen in de filippijnen dan ik dacht! Ik heb er in 2004 / 2005 9 maaanden in totaal gezeten. Eerst in Manila gezeten en later een aantal maanden bij de familie van mijn vriendin in San Fernando gewoond. De levensstijl in de filippijnen beviel me uitstekend moet ik zeggen. Ik zou me er best willen vestigen maar dan moet je inderdaad of een eigen bedrijf of een expat-job hebben, anders zet het niet echt zoden aan de dijk.

Voorlopig dus toch maar in Nederland met mijn vriendin die druk aan het inburgeren is
Ik kwam er zelf ook achter dat er meer nederlanders in de filipijnen zitten dan ik dacht.
Alleen rond Cagayan de Oro zijn het er al een stuk of 20.....

En in Manilla en Cebu zijn het er vast meer
pi_53684830
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:02 schreef rene29 het volgende:

[..]

Is dat een plaatselijk tijdschrift in de Filipijnen?
Ken t niet...
Klinkt wel als leuk werk trouwens, waarschijnlijk veel rondreizen & fotograveren.

Mocht je ooit een free-lancer kunnen gebruiken in Mindanao......
Ja, alleen in de Filipijnen. Het is een nieuw tijdschrift, uitgegeven door een nieuwe airliner. Freelancer is leuk, maar ik zou zelf ook wel eens naar Mindanao willen, hehe
Veel reizen dat lukt wel ja, pas in Samar geweest, weer een nieuw eiland voor me. Over een tijdje weer terug waarschijnlijk, aangezien het daar alleen maar regende.

Oja, voor mensen die verbaasd zijn over het aantal nederlanders in de PH, er is zelfs een Holland Philippines forum
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:42:07 #37
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_53739807
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 04:50 schreef PDX het volgende:

[..]

Ja, alleen in de Filipijnen. Het is een nieuw tijdschrift, uitgegeven door een nieuwe airliner. Freelancer is leuk, maar ik zou zelf ook wel eens naar Mindanao willen, hehe
Veel reizen dat lukt wel ja, pas in Samar geweest, weer een nieuw eiland voor me. Over een tijdje weer terug waarschijnlijk, aangezien het daar alleen maar regende.

Oja, voor mensen die verbaasd zijn over het aantal nederlanders in de PH, er is zelfs een Holland Philippines forum

Ik kende het forum al... wel leuk, niet erg actief. (iig niet voor mindanao..)
Onderstaande foto is genomen op de Cagayan River, door mij.
Was voor een verlovings-sessie.

Ik doe dat trouwens regelmatig, wildwatervaren. Is erg leuk....

pi_53741499
Cool
[14.gif]
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:47:45 #39
190933 RickDek
pi_53760858
Hee dat ziet er goed uit ... wist niet dat rafting mogelijk was hier

Net weer terug uit dumaguette gebied ... 9 duiken gehad ... heeerlijk ...
Zal later wat foto's van onder water plaatsen als daar intresse voor is ...

Volgende week maar naar Bohol denk ik ...
Eindelijk normaal weer
pi_53811354
yup, plaats ze maar, ik ben geinteresseerd
pi_53812169
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:47 schreef RickDek het volgende:

Dat raften was leuk ! Heb ik in Cagayan gedaan ! Bohol is echt super. Ga in begin november weer een paar daagjes chillen aldaar.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:19:49 #42
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_53812353
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:47 schreef RickDek het volgende:

yup, raften is zeer zeker mogelijk hier.
maar liefst 23km, en dat betekent een heleboel rapids....

Mocht je ooit deze kant op willen komen hiervoor, laat me het weten. Ik kan wel korting regelen.

En idd ook geinteresseerd in je onderwater fotos
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:54:02 #43
190933 RickDek
pi_53887621
Die gaan we absoluut plaatsen. Ben op het moment in Panglao (Bohol) en ga morgen weer terug naar Dumaguete. Vanaf woesndag ben ik weer thuis en kan ik ze allemaal uploaden en wat linkjes plaatsen (duurt lang om een paar gig te uploaden, zeker via publieke netwerken ...)

Raften heb ik nog nooit gedaan, misschien wordt het eens tijd ... maar een andere verslaving erbij zit ik ook weer niet op de wachten. Airsoft is ook al zo'n verslaving (dankzij mijn "lokale" vrienden hier) en natuurlijk duiken.
Eindelijk normaal weer
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:39:41 #44
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_53906986
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:54 schreef RickDek het volgende:
Die gaan we absoluut plaatsen. Ben op het moment in Panglao (Bohol) en ga morgen weer terug naar Dumaguete. Vanaf woesndag ben ik weer thuis en kan ik ze allemaal uploaden en wat linkjes plaatsen (duurt lang om een paar gig te uploaden, zeker via publieke netwerken ...)

Raften heb ik nog nooit gedaan, misschien wordt het eens tijd ... maar een andere verslaving erbij zit ik ook weer niet op de wachten. Airsoft is ook al zo'n verslaving (dankzij mijn "lokale" vrienden hier) en natuurlijk duiken.
Raften hoeft geen nieuwe verslaving te worden, maar je moet t een keer gedaan hebben...
Mocht je de kriebels krijgen en hier willen raften, laat t me weten, en ik ben van de partij!
(een beetje verslavend is het dus wel...
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:43:41 #45
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_53907031
ps welk resort op panglao zit je nu?
Ik had zelf goede ervaringen op bohol bee farm.
pi_53942063
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:43 schreef rene29 het volgende:
ps welk resort op panglao zit je nu?
Ik had zelf goede ervaringen op bohol bee farm.
Ik ga zelf altijd naar Alona (?) beach resort, helemaal in het hoekje.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 05:05:58 #47
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53981818
Gezellig topic dit
Ik hoor zo af en toe wel mensen die op de Filipijnen wonen bij Casa Luna op radio 1. En heeeel af en toe bij Wereldnet tevens op radio 1.
pi_53982714
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 05:05 schreef PLAE@ het volgende:

Gezellig topic dit
Ik hoor zo af en toe wel mensen die op de Filipijnen wonen bij Casa Luna op radio 1. En heeeel af en toe bij Wereldnet tevens op radio 1.
Ik meen ergens een keer gelezen te hebben dat er rond de 1.000 Nederlanders hier wonen.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:28:32 #49
190933 RickDek
pi_53983044
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:39 schreef rene29 het volgende:

[..]

Raften hoeft geen nieuwe verslaving te worden, maar je moet t een keer gedaan hebben...
Mocht je de kriebels krijgen en hier willen raften, laat t me weten, en ik ben van de partij!
(een beetje verslavend is het dus wel...
Net weer terug in bacolod ...
Wij zaten in 'lost horizon', alona beach. De rest was merendeels vol daar ...
Voorheen heb ik wel eens in 'nature resort' gezeten, wat erg mooi is, maar ook weer ver weg van alona beach ...
Alona beach is toch de place to be ... lekker eten enzo

Ik zal je absoluut laten weten als ik die kant op kom ... voorlopig is het weer even terug aan het werk. Moet ook nog centjes verdienen he ... Dus volgende week maar een weekje Singapore, daarna even Boracay (ja ik weet het ... maar goed is met vrienden weer) en daarna Sydney ... (en wie zegt dat we het slecht hebben hier ... haha)

Ps als 1 van jullie ooit naar Bacolod willen moet je het maar even laten weten. Ik kan mijn telefoon nummer eventueel via de email geven, dan kan je altijd een text sturen ...
Eindelijk normaal weer
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:29:52 #50
190933 RickDek
pi_53983060
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik meen ergens een keer gelezen te hebben dat er rond de 1.000 Nederlanders hier wonen.
Plus al die illegale nederlanders
Eindelijk normaal weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')