Ik kwam terug in een koud, grijs, donker en regenachtig Engelandquote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:47 schreef Tahiti het volgende:
Nou welkom terug dan maar![]()
Maar wat een gave reis heb je gemaakt zeg, ik kan eerlijk gezegd niet meer wachten om er weer heen te gaan.
Heb je je volgende reis alweer geboekt?![]()
Filippijnen
Haha, dat laatste vind ik ook altijd prachtig om te zien ja. Erg herkenbaar beeld... Hoe al die mannen met hun naar binnen opgerolde shirtjes in hun blote buik voor het huis bier zitten te drinken, en de vrouwen ondertussen hard aan het werk zijn.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:36 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
In de bergen van noord Luzon zitten breezermeisjes niet de hele dag op MSN, maar ze werken gewoon hard, bijvoorbeeld rijst stampen. De mannen zie ik trouwens vooral kaarten en bier drinken, zoals het hoort.
Dat zijn ook van diequote:
Waar precies op Mindanao? Ik ben er erg goed bekend en kan je wel wat tips geven.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:31 schreef mirke12 het volgende:
hee iedereen,
we gaan over 5 maanden naar de filipijnen voor t eerst op familie bezoek met 2 kleine kinderen, naar t eiland mindanao. heeft iemand ideen wat er zoal te doen is met name voor kleine kinderen..
bedankt alvast.
Gaat over de mogelijke tsunami na de (zeer zware) aardbeving aan de andere kant van de plas...quote:De autoriteiten in de Filipijnen hebben de oostkust van het land opgeroepen zich voor te bereiden op ''een mogelijke evacuatie''. (bron)
Dit is het forum voor mensen die in het buitenland wonen, dus minder reis-gericht.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:27 schreef mirke12 het volgende:
hoi rene
we gaan naar cagayan de oro
en alle tips zijn welkom..
alvast bedankt,
mirke
Ik woon zelf in Cagayan de Oro, dus kan je wel helpen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:27 schreef mirke12 het volgende:
hoi rene
we gaan naar cagayan de oro
en alle tips zijn welkom..
alvast bedankt,
mirke
Ik moet werkenquote:Op donderdag 22 april 2010 20:52 schreef rene29 het volgende:
Is dit topic overleden?
Ik vroeg me af wat de nederlanders in de filipijnen doen met koninginnedag?
Bitterballen eten op de ambasade?
Ik ook niet. Maar ik ben net verhuisd naar Manila, dus ik vroeg t me gewoon af.quote:Op vrijdag 23 april 2010 08:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik moet werken, persoonlijk heb ik het niet zo op met bijeenkomsten op de ambassade met koninginnedag, dus al zou ik vrij zijn, zou ik er nog niet naartoe gaan. En die Nederlandse kroeg zie ik ook niet zo zitten
, dus ga maar gewoon een biertje ergens halen
.
Kreeg een leuke baan aangeboden. en op deze manier kan ik mn fotografie in manila aanbieden, wat een iets grotere markt is als cagayan.quote:
Beter als verwacht. Ortigas is wel prettig toeven.quote:
Gezellig met ze alle naar de ambt woning?quote:Op donderdag 22 april 2010 20:52 schreef rene29 het volgende:
Is dit topic overleden?
Ik vroeg me af wat de nederlanders in de filipijnen doen met koninginnedag?
Bitterballen eten op de ambasade?
Ik vond Manila ook niet zo slecht hoor. Ik heb op m'n laatste dag nog een paar condos bekeken vlak bij Intramuros. Helaas veel te duur voor wat je krijgt ( ~¤80.000 ofzo, met 2 slaapkamers). Dus zelfs de Filipijnen hebben een enorme real estate bubble.quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:12 schreef rene29 het volgende:
[..]
Beter als verwacht. Ortigas is wel prettig toeven.
Ja ik ben weer in de UK. Het klimaat is hier wel fijner (ja echt). Maar ik mis veel dingen van de Filipijnen.quote:Hoe bevalt t jou, weer terug in de UK?
Nog afgezien van de prijs. Een ´standaard´ grootte appartement in Nederland is gemiddeld 3 keer zo groot als hier in Manila.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vond Manila ook niet zo slecht hoor. Ik heb op m'n laatste dag nog een paar condos bekeken vlak bij Intramuros. Helaas veel te duur voor wat je krijgt ( ~¤80.000 ofzo, met 2 slaapkamers). Dus zelfs de Filipijnen hebben een enorme real estate bubble.
.
Groot is het inderdaad niet, maar voor mij zou dat geen probleem zijn.quote:Op maandag 3 mei 2010 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nog afgezien van de prijs. Een ´standaard´ grootte appartement in Nederland is gemiddeld 3 keer zo groot als hier in Manila.
In een gemiddeld appartementencomplex zitten appartementen tussen van een 30 m2.
Ik denk dat je dat gemiddelde jaarsalaris van 1175 wel wat moet nuanceren. In Metro Manila zal dat denk ik een stuk hoger liggen. Zo liggen de gemiddelde startsalarissen voor afgestudeerden al richting de 20 a 30.000 peso per maand. Is zo ´n $ 500 per maand. Met wat jaartjes ervaring etc. gaat het al richting de 50 tot 100.000, en dan zit je al over de $ 1000 per maand.quote:Op maandag 3 mei 2010 09:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Groot is het inderdaad niet, maar voor mij zou dat geen probleem zijn.
Het is vooral dat ¤80.000 betalen voor een klein appartementje in een land met een gemiddeld jaarsalaris van $1175 me niet echt een goede deal lijkt
Prijs is nog wel overkomelijk, ik denk dat Selang nadenkt of hij het tzt ooit nog kan doorverkopen, mocht dat ooit nodig zijn.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:35 schreef FP128 het volgende:
Dat is inderdaad stevig aan de prijs.![]()
Maar is het niet zo dat je daar tegenover hebt staan dat er andere gemakken zijn
in het leven als je dat afzet tegen hetgeen je in Nederland meemaakt?(minder
belastingen o.i.d)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |