abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76063559
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 09:07 schreef SeLang het volgende:
Okee, toch ff een picca kunnen uploaden. Zoals gezegd een brakke camera (3 megapixel, max 200 ASA, max belichtingstijd 1") maar het geeft een indruk van wat ik vanmorgen rond 5:30 vanaf mijn balkon kon aanschouwen . Irl is het natuurlijk veel mooier.

[ afbeelding ]
Toch leuk om even een glimpje mee te krijgen, SeLang!
 FR
  zondag 3 januari 2010 @ 15:44:32 #227
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_76360957
Was je nog van plan om Mindanao aan te doen SeLang?
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_76363229
En ik heb ondertussen ook geboekt.

't Duurt nog veel te lang, maar in juli en aug. zit ik ook weer in de Filippijnen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:49:48 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_76480439
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:44 schreef rene29 het volgende:
Was je nog van plan om Mindanao aan te doen SeLang?
Yes! En ik bel je zeker op als ik daar ben (nu weet ik nog niet precies wanneer). Ik ben nu nog op Bohol (=tof!) en morgen vertrek ik naar Negros. Een aantal dagen (of een week) daarna zal ik wel naar Mindanao gaan en Cagayan de Oro zit in de planning (nou ja planning... lijstje van bestemmingen ).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:52:14 #230
78918 SeLang
Black swans matter
pi_76480547
Wat is Cebu trouwens een kutstad
Mijn reisverslagen
pi_76482423
Cebu city is zeker niet veel aan nee, maar je hebt vast wel meer gezien van Cebu hoop ik
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:32:32 #232
8081 Gianthuust
Neque temptanda
pi_76522669
Leuk om het allemaal te lezen!! We (ik+vriendin) vertrekken de 21 voor 3,5 week naar de Filipijnen!! Enorm veel zin in. Wordt de eerste Azie-trip voor ons. We hebben het volgende plan ongeveer, dwz hebben alleen tickets geboekt.:

Aankomst Manilla, 2 dagen acclimatiseren etc., dan naar het noorden voor enkele dagen tussen de rijstvelden wandelen. Vervolgens naar Mindoro met de bus + boot, paar dagen daar, daarna de boot naar Coron (hoe vaak en wanneer/of deze boot gaat is nogal onduidelijk, mocht het niet kunnen dan vliegen we vanuit Batangas naar Coron) Vanaf Coron een eiland hop trip van enkele dagen (dit is het enige wat we vooruit boeken) naar El Nido (Palawan) en de rest van de dagen besteden we op Palawan. Vandaar vliegen we dan uiteindelijk terug naar Manilla en NL.

Ben heel benieuwd, we hebben eerder gebackpackt in Australie (wie niet?) en Zuid-Amerika. Dit wordt dus echt weer een nieuw avontuur!! We hebben allebei onze PADI's en al heel veel moois gezien over de wereld, dus hier moet zeker ook een aantal keren gedoken worden. Zoals altijd doen we een stuk toeristische route en een stuk iets minder toeristisch (Mindoro) om ook een ander beeld van het land te krijgen.

Iemand nog enorme aanraders waar we op deze route langskomen?
Als vrouw moet je niet liften en lachen tegelijk als je niet alle tanden in je mond hebt.
pi_76528472
Leuk tripje, Gianthuust.

Het noorden van Palawan heb ik ook op de planning staan voor de komende zomer. Gaat de eerste keer Palawan worden voor me; vreemd genoeg nooit eerder heen geweest. El Nido dus inderdaad en de kleinere eilandjes daar bij de westkust. Daarnaast wil ik ook nog eens naar 't noorden (Baguio, Bontoc, Banaue, die regio zo'n beetje) en wellicht ook naar Caramoan, wat weer iets dichter bij 'huis' is. Voor de rest ter plekke maar even kijken tegen die tijd.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 08:02:29 #234
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_76590936
Je slaat mindanao dus helemaal over?
jammer.

Selang, ik hoor t wel.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 08:07:22 #235
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_76590943
Trouwens, Gianthuust, mocht je nog overnachting zoeken in manilla, dan weet ik wel een plekje voor backpackers.
Is een guesthouse in malata. Dichtbij Roxas boulevard.

Friendly's

Op de hoek van adriatico - nac pil
zoiets.

Eigenaar heet benjie
Zeg maar dat je t kent via rene en noemi, anders kom je er niet in.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:57:45 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_76597978
Nu op Siquijor
Mijn reisverslagen
  zondag 10 januari 2010 @ 10:25:27 #237
78918 SeLang
Black swans matter
pi_76624391
Motorcycle in de puin gereden en 6 hechtingen in m'n knie.
Mijn reisverslagen
pi_76626217
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:52 schreef SeLang het volgende:
Wat is Cebu trouwens een kutstad
Neem dat terug!
[14.gif]
  zondag 10 januari 2010 @ 14:57:56 #239
8081 Gianthuust
Neque temptanda
pi_76634246
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 08:02 schreef rene29 het volgende:
Je slaat mindanao dus helemaal over?
jammer.

Selang, ik hoor t wel.
Klopt, we moesten natuurlijk een selectie maken van een aantal eilanden waar we heen wilden en toen is Mindanao dus afgevallen ivm de onrust door de aankomende verkiezingen.

Maar we zullen vast nog eens terugkomen. We hadden namelijk ook naar Bohol gewild (wat ook is afgevallen) aangezien mijn moeder daar lokale contacten heeft en we dus een glimp van het plattelandsleven kunnen zien.
Als vrouw moet je niet liften en lachen tegelijk als je niet alle tanden in je mond hebt.
pi_76660694
quote:
Op zondag 10 januari 2010 10:25 schreef SeLang het volgende:
Motorcycle in de puin gereden en 6 hechtingen in m'n knie.
Arrff! Sterkte!

 FR
  maandag 11 januari 2010 @ 09:00:01 #241
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_76667706
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:57 schreef Gianthuust het volgende:

[..]

Klopt, we moesten natuurlijk een selectie maken van een aantal eilanden waar we heen wilden en toen is Mindanao dus afgevallen ivm de onrust door de aankomende verkiezingen.

Maar we zullen vast nog eens terugkomen. We hadden namelijk ook naar Bohol gewild (wat ook is afgevallen) aangezien mijn moeder daar lokale contacten heeft en we dus een glimp van het plattelandsleven kunnen zien.
T is ook altijd t zelfde....
Die hele onrust wordt door de media veroorzaakt, er is hier niks aan de hand.
Ok, ik zou ff niet naar maguindanao gaan, maar dat is t zo'n beetje wel...

Op deze manier komt t tourisme hier nooit op gang.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:00:07 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_76801179
Morgen gaan m'n hechtingen eruit, maar ik kan m'n been nog amper buigen. Ik zit dus nog steeds vast op Siquijor . Voorlopig ga ik er nog steeds vanuit dat ik nog naar Mindanao en naar Palawan ga, maar het hangt dus af van de ontwikkelingen wb gezondheid want in deze conditie kan ik nieteens in een boot of bus. Hiken/ raften/ etc kan ik in elk geval uit m'n hoofd zetten ben ik bang
Mijn reisverslagen
pi_76801645
Da's mooi klote... Helemaal als je nog maar 3 weken te gaan hebt natuurlijk.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:26:06 #244
190933 RickDek
Bacolod City, Philippines
pi_76837013
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:57 schreef SeLang het volgende:
Nu op Siquijor
Sorry beetje druk geweest heir ...

Waar verblijf je op Siquijor?
Leuk eilandje, alleen een beetje dood als je niet op een resoort zit.
Laatste keer dat ik daar was zat ik er vast, mijn mijn auto vanwege een typhoon. En hele eiland een blackout. plus geen diesel meer
Blijft altijd leuk hier haha
Eindelijk normaal weer
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:28:27 #245
190933 RickDek
pi_76837033
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:00 schreef SeLang het volgende:
Morgen gaan m'n hechtingen eruit, maar ik kan m'n been nog amper buigen. Ik zit dus nog steeds vast op Siquijor . Voorlopig ga ik er nog steeds vanuit dat ik nog naar Mindanao en naar Palawan ga, maar het hangt dus af van de ontwikkelingen wb gezondheid want in deze conditie kan ik nieteens in een boot of bus. Hiken/ raften/ etc kan ik in elk geval uit m'n hoofd zetten ben ik bang
Sterkte ... Misschien moet je verhuizen naar Dumaguete (ff de ferry nemen vanaf siquijor).
Waarschijnlijk kan je wat betere zorg krijgen daar, plus er is iets meer leven daar.
Eindelijk normaal weer
  vrijdag 15 januari 2010 @ 07:24:33 #246
78918 SeLang
Black swans matter
pi_76838289
Ik vind die rust juist heerlijk. De natuur, de jungle, de geluiden van beestjes, de lege stranden...

Ben nu net terug uit het ziekenhuis, hechtingen zijn eruit. Hopelijk gaat het nu snel beter zodat ik verder kan reizen.

Ik zit trouwens in Kiwi Dive Resort (en nee, ik ben geen duiker, het is maar een naam). Gisteren werd ik wakker en zat er een schorpioen naast m'n bed .

Btw: Dumaguete is okee als stad, maar ik zit liever op dit rustige eiland . En dat is precies het dilemma dat ik heb mocht ik hier ooit willen gaan wonen (Filippijnen is een van de landen die ik overweeg). Steden zijn meestal kut, het platteland/ bergen/ jungle is prachtig. Maar alle locals die een beetje ontwikkeling en/of opleiding hebben, hebben in die gebieden natuurlijk niks te zoeken en trekken weg. Dus je blijft dan achter met vriendelijke doch behoorlijk 'beperkte' mensen (om het even vriendelijk uit te drukken). Ik ben er nog niet uit...
Mijn reisverslagen
  vrijdag 15 januari 2010 @ 08:13:09 #247
190933 RickDek
pi_76838773
Ok in dat geval zit je prima daar!
Ga voor al naar het beschermde natuurgebeid (ben de naam even kwijt, maar het is in het midden van het eiland, hoogste punt (rond de 1000 meter max) en is nog het originele bos) als je je weer iets beter voelt.
Je kan gewoon iemand in huren om je daar heen te brengen, maar mooiste is met de motor of 4x4.
Laatste keer dat ik daar was zat ik midden tussen de mist ... prachtig ....

Ik ken kiwi dive resort niet, maar als ik daar ben zit ik altijd in coco grove. redelijk te betalen (ik geloof dat wij laatst 2500 of 3000 per kamer betaalde) en op zich nog redelijk gezellig met activiteiten als je wilt.
Het is ook een mooi resort.

Snap je dilemma. Zou graag daar willen wonen, maar aangezien ik toch de infrastructuur van een stad nodig hebt om mijn geld te verdienen zit ik maar hier ... lekker ver van manila, maar toch 8 vluchten per dag

Veel plezier daar (was van plan dit weekend in dumaguete te zijn voor wat duiken, maar aangezien het klote weer is blijf ik maar thuis ...)
Eindelijk normaal weer
  vrijdag 15 januari 2010 @ 08:36:07 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_76839055
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 08:13 schreef RickDek het volgende:
Ga voor al naar het beschermde natuurgebeid (ben de naam even kwijt, maar het is in het midden van het eiland, hoogste punt (rond de 1000 meter max) en is nog het originele bos) als je je weer iets beter voelt.
Je kan gewoon iemand in huren om je daar heen te brengen, maar mooiste is met de motor of 4x4.
Laatste keer dat ik daar was zat ik midden tussen de mist ... prachtig ....
Ongeveer daar ben ik van m'n motortje geflikkerd
Het is er trouwens iets lager, iets meer dan 500 meter.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 08:13 schreef RickDek het volgende:

Ik ken kiwi dive resort niet, maar als ik daar ben zit ik altijd in coco grove. redelijk te betalen (ik geloof dat wij laatst 2500 of 3000 per kamer betaalde) en op zich nog redelijk gezellig met activiteiten als je wilt.
Het is ook een mooi resort.
Ik betaal 490 / nacht.
Mijn duurste overnachting in de Filippijnen was 1200 (dat hotel in Legazpi met balkon + mooi uitzicht op Mayon vulkaan). De goedkoopste was 150 pesos in Batad, met bijna even mooi uitzicht! (op rijstterrassen)
Mijn reisverslagen
  vrijdag 15 januari 2010 @ 08:52:28 #249
190933 RickDek
pi_76839339
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 08:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ongeveer daar ben ik van m'n motortje geflikkerd
Het is er trouwens iets lager, iets meer dan 500 meter.
dan ben je niet op de zelfde plek geweest als ik, er was ook niet veel weg meer. vandaar dat een 4x4 echt nodig was, anders had ik er nu nog steeds gestaan.... De auto gaf 900 meter aan (en dat is correct als ik hem reset op zee nivo).
quote:
[..]

Ik betaal 490 / nacht.
Mijn duurste overnachting in de Filippijnen was 1200 (dat hotel in Legazpi met balkon + mooi uitzicht op Mayon vulkaan). De goedkoopste was 150 pesos in Batad, met bijna even mooi uitzicht! (op rijstterrassen)
Ok dat zijn inderdaad iets andere prijzen ...
Coco Grove is een paar klassen hoger
In dat geval moet je dus daar maar niet heen gaan haha
Eindelijk normaal weer
  vrijdag 15 januari 2010 @ 08:58:37 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_76839436
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 08:52 schreef RickDek het volgende:

[..]

dan ben je niet op de zelfde plek geweest als ik, er was ook niet veel weg meer. vandaar dat een 4x4 echt nodig was, anders had ik er nu nog steeds gestaan.... De auto gaf 900 meter aan (en dat is correct als ik hem reset op zee nivo).
[..]

Ok dat zijn inderdaad iets andere prijzen ...
Coco Grove is een paar klassen hoger
In dat geval moet je dus daar maar niet heen gaan haha
Ik denk dat jij dan in de war bent met een ander eiland.

"The center of the island is elevated, the highest point of which is the Mt. Bandilaan, rising at approximately 557 meters above sea level."

Maar dat een 4x4 nodig is zou best kunnen. Ik ben niet voor niks van dat motortje geflikkerd
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')