In eerste instantie ging ik hierheen als tourist.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:36 schreef Yi-Long het volgende:
hoeveel euro had je nodig in het begin toen je er heen ging? en is het redelijk makkelijk om daar aan een baan te komen?
Hoeveel ben je kwijt aan huur enzo? en is het niet gevaarlijk voor kazen als ons?
Wat moet ik me voorstellen bij een dirty kitchen?quote:Op vrijdag 21 september 2007 03:44 schreef RickDek het volgende:
Voor huur ben je echt niet veel kwijt.
We zitten op dit moment in een all-in appartment (gemeubileerd) voor 16000 pesos per maand, wat duur is ...
Ons nieuwe huisje hebben we al gevonden, maar zitten alleen nog op internet te wachten aangezien ik niet zonder kan werken ... De huur daarvan is 8500 per maand (132 euro). En dat is een 3 slaapkamer, 2 badkamer, maid room en dirty kitchen townhouse ...
Het enige wat ik duur hier vind is internet. Ik betaal op dit moment 5000 pesos per maand voor mijn PLDT internet verbinding (3-5Mb maar meestal maar 1...) met telefoon ...
Ah. Dat is vrij normaal hier ... Dat is waar je het vieze werkt doet ... of waar de maid haar eigen eten (vis meestal) kan koken. Een dirty kitchen is over het algemeen buiten of onder een afdak.quote:Op vrijdag 21 september 2007 07:39 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij een dirty kitchen?
Het gedeelte waar je de afwas en de gewone was doet.quote:Op vrijdag 21 september 2007 07:39 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij een dirty kitchen?
Je kan wel een locale baan krijgen, maar dan moet je rekenen op een startsalaris van 25.000 peso, iets meer als je geluk hebt, das ongeveer 420 euro.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:36 schreef Yi-Long het volgende:
hoeveel euro had je nodig in het begin toen je er heen ging? en is het redelijk makkelijk om daar aan een baan te komen?
We hebben hier afgestudeerden, dus alleen Universiteiten. Die komen binnen op 15.000 (ongeveer). Afhankelijk van mogelijkheden etc. stromen die door naar maximaal 75.000. Maar daar kom je als westerling niet tussen. Althans in dit bedrijf niet. Men staat in de rij voor dit soort jobs. Dus waarom moeilijk doen met een buitenlander (visa, werkvergunningen), als je keuze zat hebt.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:39 schreef rene29 het volgende:
Voor een lokale baan is 25.000 zelfs al erg veel. Ik ken doktors hier die het met veel minder moeten doen.
Het beste is echt iets zelf te beginnen. Maar dan moet je natuurlijk wel wat te bieden hebben...
Wordt wel laat voor een biertjequote:Het enige nadeel is dat ik de werktijden van Europa aan moet houden. Dus vanaf een uur of 1 a 2 ´s middags tot een uur of 12 a 1 ´s nachts.
Het voordeel van Makati is dan, dat de meeste tenten rond een uur of 3 pas sluitenquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:22 schreef RickDek het volgende:
[..]
Wordt wel laat voor een biertje
Of als we het op zijn nederlands bekijken, lekker goedkoop![]()
Dit is wel meer uitzondering dan regel ... en inderdaad, daar kom je normaal als buitenlander niet tussen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
We hebben hier afgestudeerden, dus alleen Universiteiten. Die komen binnen op 15.000 (ongeveer). Afhankelijk van mogelijkheden etc. stromen die door naar maximaal 75.000. Maar daar kom je als westerling niet tussen. Althans in dit bedrijf niet. Men staat in de rij voor dit soort jobs. Dus waarom moeilijk doen met een buitenlander (visa, werkvergunningen), als je keuze zat hebt.
Daarom is het ook zo mooi dat mn vrouw de zekenlijke kant regelt, en ik alleen de fotografie doe. Maar het is inderdaad erg belangrijk dat je iemand hebt die betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:18 schreef RickDek het volgende:
Het ligt er een beetje aan wat je doet.
Ik heb hier verschillende vrienden (filipino's) die meer dan 100k per maand verdienen. Voor hier zijn ze dan ook groot verdieners.
Maar je hebt wel een ondernemers geest nodig, anders zal je nooit zo'n bedrag kunnen verdienen.
Mijn ervaring is ook dat je als 'blanke' beter niet direct met zaken doen betrokken moet zijn, tenzij het met 1 van de grotere ondernemingen is hier. Dus als je iets voor je zelf begint, zorg dat je iemand hebt die je kan vertrouwen (wat wel eens lastig kan zijn...).
Als een voorbeeld voor een typisch salaris in bacolod, voor een computer artist (zaak van mijn vrouw) php 5000 per maand, met SSS en alle andere zaken ...
Das dus echt niet veel ... geloof me, 5000 pesos is zo op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |