abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53328296
Sinds ik mijn computer aan het internet heb gehangen ben ik verschoond gebleven van grote storingen of serieuze problemen. Wellicht komt dat ook omdat ik op mijn computer een beeldje heb staan van de heilige Isidorus, de beschermheilige van de internetters.

Ooit koos ik, met mijn 56K modempje, voor Zonnet als provider en daar ben ik trouw aan gebleven. Ook toen het werd overgenomen door Versatel. Ik koos toen voor 20Mb met decoder voor voetbal (niet voor het voetbal natuurlijk, maar voor de livestreams van Big Brother). Daarna werd de boel weer overgenomen door Tele2 en ik bleef trouw klant.

Toen kwam in mei de aanbieding voor Tele2 Compleet met 20Mb internet plus telefonie voor ¤29,95 per maand. Dat was zomaar ¤10,- minder dan ik op dat moment betaalde. En nog steeds bij dezelfde betrouwbare provider. Doen dus!

Op 13 mei heb ik mij telefonisch aangemeld. Een vriendelijke en enthousiaste medewerker vertelde mij hoe de omschakeling in zijn werk ging, wat de voordelen waren en liet mij een contract inspreken. De oplevering zou naar schatting in juni plaatsvinden.
Op 17 mei kreeg ik keurig een schriftelijke bevestiging van dit alles.

Juni ging voorbij. Ook juli dreigde voorbij te gaan zonder nieuwe aansluiting en het bijbehorende modem. Dus ging deze, van nature heel geduldige jongen, maar eens bellen met Tele2.
Dat was grappig, de medewerker van Tele2 die mijn bestelling had opgenomen had zomaar een punt middenin mijn gebruikersnaam gezet die daar niet hoorde. Die gebruiker bestond niet, dus was de bestelling gestopt. “Geen punt, we plaatsen gewoon opnieuw een bestelling”, was het antwoord.
Geen punt voor Tele2, maar wel voor mij. Ik betaalde inmiddels nog steeds ¤39,95 voor mijn Versatel 20Mb verbinding, in plaats van ¤29,95 voor de nieuwe aansluiting.
Ik meld dat ook in het contactformulier aan de klantenservice en stel voor dat Tele2 mij het verschil terugbetaald.

De oplevering zou in augustus plaatsvinden. Waarschijnlijk tijdens mijn vakantie. Geen nood, ik had een prima oppas voor mijn huis dus het modem kon gewoon worden afgeleverd.
Eenmaal terug van vakantie is er nog steeds geen pakketje van Tele2.

Op 28 augustus krijg ik twee brieven van Tele2. Eén van de klantenservice waarin wordt gesproken over een storing die ik gemeld zou hebben en mij te kennen wordt gegeven dat ze mijn bestelling hebben ontvangen en dat per 7 september mijn nieuwe contract in zal gaan. Niets dus over mijn klacht betreffende het teveel betalen.
De tweede brief is van de marketing manager, Fredrik Sidhagen, die mij weet te melden dat ik gekozen heb voor Tele2 Compleet met een vaste telefoonaansluiting en een razendsnelle 4Mb/s internetaansluiting: “Wij wensen u alvast veel plezier met Tele2 Compleet!”

Wat schrijf je daar Fredrik? “Razendsnelle 4Mb/s internetaansluiting”? Jij komt mij, ruim twee maanden na de afgesproken datum, ‘plezier’ wensen met een ‘razendsnelle’ internetaansluiting van 4Mb?

Ik ga mijn vrienden bij Tele2 dus maar weer eens bellen. “U wilt Tele2 Compleet met 20Mb? Dat kan helaas niet, dat was een tijdelijke aanbieding”.
Uitleggen dus dat zoiets wel kan en dat zij mij dat ook gaan leveren. En snel een beetje!
En of ze ook even een nieuwe bevestiging kunnen sturen waarin nadrukkelijk staat vermeld dat er écht 20Mb opgeleverd gaat worden.

“Dat kan wel meneer, maar dan moet ik de bestelling opnieuw doorgeven. En dan gaat het nog langer duren”. Volgens zijn zeggen zou alles goed komen en zou ik 17 september mijn nieuwe verbinding krijgen . . . “Zei je daar 17 september? In de brief staat 7 september!” Maar de beste knul had toch echt 17 september in zijn computer staan. En bij Tele2 is wat in de computer van de medewerker staat de waarheid, ongeacht wat men schriftelijk heeft toegezegd.
Dus zou ik 17 september mij nieuwe aansluiting krijgen. Dat werd heus waar 20Mb, en geen 4Mb. In een ultieme poging mij gerust te stellen voegde hij mij toe: “meneer, u mag er op rekenen dat dit goed gaat”.
Ik heb toen te kennen gegeven dat ik Tele2 nog één keer op hun woord zou vertrouwen. Mochten zij opnieuw niet leveren wat we hebben afgesproken, dan schort ik de betaling op. Let op: “opschorten”, ik weiger dus niet te betalen, ik pauzeer het nakomen van mijn verplichtingen aan Tele2 tot het moment dat ook zij aan hun verplichtingen voldoen.

En toen werd het 17 september. En de postbode bracht geen modem . . .

Geduldig als ik ben, besloot ik nog een dag te wachten. Ik checkte wel even mijn klachtgegevens op de site van Tele2 en ontdekte daar dat de technische oplevering wel had plaatsgevonden.
Dat maakte mij nieuwsgierig naar de huidige snelheid van mijn verbinding. Zou dat de afgesproken 20Mb zijn of toch 4Mb.

Via drie verschillende speedtests kwam ik tot de conclusie dat mijn downloadsnelheid maximaal 871KB/s betrof. Dat is te hoog voor een 4Mb verbinding maar véél te laag voor een 20Mb verbinding!

Op 18 september dus maar weer Tele2 gebeld (we moeten echt eens ophouden elkaar zo te ontmoeten). Een vriendelijke dame leefde met me mee. Dit ging inderdaad niet goed.
Ze ging bekijken wat ze er aan kon doen en wist mij na enige wachttijd te melden dat zij het persoonlijk ging regelen dat ik weer 20Mb zou krijgen. Daarna volgde opgewekt de mededeling dat ik per 23 oktober weer over 20Mb zou beschikken.
Het bedrag dat ik in de tussentijd teveel betaalde zou ik terug krijgen.

In het vervolg van het gesprek kwam nog wat verwarring over het modem naar boven die, volgens de gegevens van Tele2 niet besteld was, maar bij nader inzien wel was verstuurd op 17 september en waarschijnlijk binnen vijf werkdagen bij mij zou worden geleverd.
Op 17 september verstuurd? Dat is toevallig! Dat is ook de dag waarop mijn nieuwe verbinding volledig afgeleverd zou zijn! Misschien is het dan een beetje laat om het modem te versturen.
En wie garandeert mij dat het nu wel goed gaat komen? “Daar mag echt op rekenen meneer”, stelde de vriendelijke dame mij gerust. Flashback anyone?

’s Avond liet ik het gesprek van die middag nog eens door mijn hoofd gaan. Het teveel betaalde zou ik retour krijgen. Maar Tele2 Compleet kost normaal ¤29,95 voor 4Mb en, door de aanbieding, voor mij ook ¤29,95 voor 20Mb. Welk bedrag krijg ik dan straks terug?
En waarom moet ik tot 23 oktober wachten op het omzetten naar 20Mb, terwijl een andere medewerker mijn weet te vertellen dat dit een simpele handeling is die, zonder dat ik het ga merken, verricht zou worden.

Opnieuw bellen dus. De jongen die ik aan de telefoon kreeg wist ook niet waarom het zo lang zou moeten duren. Hij kon echter niets meer doen dan het bij de betreffende afdeling te melden.
Of en hoeveel geld ik terug zou krijgen vanwege de te lage verbindingssnelheid kon hij ook niet zeggen.
Op het verzoek of het volgende telefoontje nu eens van Tele2 aan mij zou kunnen zijn in plaats van dat ik hun steeds moest bellen, kreeg ik ook een negatief antwoord.


Op 18 september, vier maanden na de eerste schriftelijke bevestiging van mijn bestelling, heb ik dus:

Geen 20Mb verbinding, terwijl ik er wel voor betaal;
Geen modem, want dat is nog onderweg;
Geen concrete toezegging over wanneer ik daadwerkelijk over de afgesproken 20Mb kan beschikken;
Geen concrete uitspraak over de wijze waarop en mate waarin Tele2 de financiële consequenties van haar fouten zal afhandelen;
Geen bereidheid aan de kant van Tele2 om zelf de moeite te nemen telefonisch contact met mij op te nemen en antwoord te geven op mijn vragen.

Ik sloot het gesprek daarom af met de toezegging dat ik mijn betalingen aan Tele2 zal opschorten. Ik zal dus betalen wat ik verschuldigd ben zodra ook Tele2 haar verantwoordelijkheid neemt en haar afspraken nakomt.

De toon van de medewerker aan te telefoon veranderde meteen: “Ik raad u aan dat niet te doen, dan krijgt u problemen met de deurwaarder. Ik zal het ook meteen hier noteren”.

Zo gaan die dingen natuurlijk. Als Tele2 zich niet aan de afspraken houdt, dan moet ik steeds opnieuw bellen en geduld en vertrouwen blijven hebben. Maar wanneer ik aangeef de betaling te pauzeren, dan moet ik rekening houden met de deurwaarder.
Gek eigenlijk, want wanneer ik me net zo op zou stellen als Tele2, dan zou ik gewoon niet betalen en hun een paar keer toezeggen dat het heus wel gestort gaat worden zonder dat daadwerkelijk te doen.

Ik ben nu benieuwd wie mij het eerste gaat bereiken, de 20Mb verbinding of de deurwaarder?


De soap had 19 september een vervolg:

Een vrouw van Tele2 belt mijn vrouw en zegt dat vandaag de telefoon op het modem aangesloten moet worden omdat we anders morgen geen telefoonaansluiting meer hebben. De handleiding hiervoor staat op internet.
Mijn vrouw vroeg nog naar het nieuwe modem (die geleverd zou worden, daarna volgens Tele2 niet besteld was en bij nader inzien toch al was verzonden) maar die zou volgens de betreffende dame niet worden geleverd (maar hij is toch al op de post?!).

Ik moet dus de telefoonaansluiting uit de splitter halen en in het modem prikken. Dan luisteren of er een kiestoon is. Vervolgens moet ik middels *21* het tijdelijke nummer van Tele2 doorschakelen naar mijn eigen nummer.
"Het tijdelijke nummer vind u in de bijgeleverde brief" . . . bijgeleverd . . . bij dat modem 'wat-ik-wel-zou-krijgen-maar-toch-niet-zou-krijgen-maar-wel-is-verzonden-maar-wat-ik-niet-zal-krijgen'? Oh, dát modem! Nou, dat heb ik dus niet. En dus ook geen bijgeleverde brief met tijdelijk nummer dat ik volgens de handleiding nodig heb.

Toch eerst even proberen of ik een kiestoon heb. Telefoonkabeltje uit de splitter, in het modem: geen kiestoon. Dus bel ik mijn vrienden bij Tele2 maar weer op. Daar moet je wel wat voor over hebben want ik hing bijna een half uur in de wacht.

De vriendelijke jongen aan de andere kant van de lijn vroeg mij of ik het ook al geprobeerd had op tel2 in plaats van tel1. Nou, nee dus. Want zowel de mensen die ik tot dan toe aan de telefoon heb gehad als de handleiding geven nadrukkelijk aan dat ik gebruik moet maken van ingang tel1.
"Probeert u het dan nu nog even op tel2 en als het niet werkt moet u even terugbellen". Nou, nee dus. Zit net een eeuwigheid in de wacht, dan ga ik iets proberen dat toch niet gaat werken om vervolgens weer een half uur in de wacht te zetten? Dacht het niet!
"Nee, okee. We kunnen er eigenlijk ook wel van uit gaan dat het niet werkt".

De Tele2-medewerker besluit zelf het modem te resetten en daarna moet ik het toch nog maar eens proberen. De verbinding wordt verbroken. Aan mijn modem zie ik dat er een reset plaatsvindt en nog voor ik een nieuwe poging kabeltjeverwissel kan doen bet de medewerker mij op.
"Hebt u het al geprobeerd?" Alsof ik daar de tijd voor had gehad. "Het gaat namelijk niet werken want het is hier nog niet omgezet, dat zie ik hier in de computer staan" . . .
Maar zoals gebruikelijk gaat ook deze medewerker dat vol goede moed zelf oplossen: “Ik heb het nu handmatig gedaan. Binnen tien dagen wordt het nu omgezet”.

En die mevrouw van Tele2 dan, die belde met de mededeling dat we het absoluut vandaag moeten omzetten, wat heeft die dan in de computer zien staan? “Ja, dat weet ik ook niet. Die heeft zeker spoken gezien”. Das fijn, een paranormale Truus bij Tele2 die blijkbaar door haar eigen collega niet serieus genomen wordt.

Daarna heb ik nog de ruimte genomen mijn beklag te doen over de blunders tot op heden. Daarmee de belofte van deze medewerker meteen even gerelativeerd: “Jij zegt nu wel dat je het geregeld hebt en dat het allemaal in orde gaat komen. Maar dat vertelden je collega’s ook met als enig gevolg: fout op fout”.

Volgens deze medewerker van Tele2 is het overigens mijn goed recht het contract eenzijdig te beëindigen als Tele2 niet levert wat is afgesproken.
Daar zijn ze inderdaad al drie maanden niet in geslaagd. Misschien moet ik maar eens verkering gaan zoeken met Alice?
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were real men, women were real women and small furry creatures from Alpha Centauri were real small furry creatures from Alpha Centauri.
pi_53328342
Geen kans dat je het korter kan vertellen.
word allemaal duizelig van de hoeveelheid letters

Overigens, tele2 is zowiezo kut
pi_53328449
Trouwens, dat gekloot met internetproviders is oud nieuws. Als je naar een andere provider gaat verhuizen wordt het helemaal een ramp. Dat is gewoon algemeen bekend.
pi_53328538
Iedereen die het helemaal heeft gelezen mag zijn vinger op steken.
pi_53328580
Jij kijkt Big Brother.

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_53328583
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:13 schreef Remzz het volgende:
Iedereen die het helemaal heeft gelezen mag zijn vinger op steken.


Ik dus

Wat een rampenverhaal.
Ik zou er in elk geval geen vertrouwen in hebben voor de toekomst.
Maar aan de andere kant had ik ook nooit een abbo genomen bij tele2.

Wegwezen daar!
pi_53328700
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:13 schreef Remzz het volgende:
Iedereen die het helemaal heeft gelezen mag zijn vinger op steken.

2 duimen ook goed? Ik zou de hele boel meteen opzeggen. Wat een zooitje daar zeg...
Automatische incasse stoppen en laat ze maar komen!
Voor de juridische kant van dit gebeuren kun je denk ik beter naar WGR gaan
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 20 september 2007 @ 15:21:09 #8
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53328772
Wij hebben ook Tele2 thuis. Nooit problemen mee gehad
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_53328828
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:21 schreef Damzkieee het volgende:
Wij hebben ook Tele2 thuis. Nooit problemen mee gehad
Prijs je gelukkig
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 20 september 2007 @ 15:24:35 #10
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53328868
gvd wat een verhaal

ga ook maar eens tele2 nemen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 20 september 2007 @ 15:25:28 #11
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53328897
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:22 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Prijs je gelukkig
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 20 september 2007 @ 15:32:15 #12
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53329062
Normaal lees ik de langere stukjes altijd braaf zonder samenvatting te gaan roepen, maar dit is echt te lang
pi_53329100
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:13 schreef Remzz het volgende:
Iedereen die het helemaal heeft gelezen mag zijn vinger op steken.
hier heb je mijn vinger



en das mooi kut TS ... wan schijt bedrijf
Lampjes fabrikant eerste klasse!
pi_53329146
Je situatie is heel vervelend en het zou natuurlijk allemaal prima moeten lopen. In zoverre heb ik met je te doen.

Máár, een puntje van kritiek heb ik nog wel:
quote:
“Jij zegt nu wel dat je het geregeld hebt en dat het allemaal in orde gaat komen. Maar dat vertelden je collega’s ook met als enig gevolg: fout op fout”.
Er zal altijd één iemand zijn die het echt oplost, echt! En die persoon zal ook tegen jou zeggen dat hij/zij het echt op gaat lossen. Dus het is altijd een niet nagekomen belofte, behalve de laatste keer. Wat kan iemand anders zeggen dan: "Ik ga het oplossen!"?

Succes in ieder geval met je verbinding en troost je met de gedachte dat je snelheid nog voldoet om te kunnen FOK!ken
pi_53329329
En jij denkt dat mensen tijd/zin hebben om die 500 pagina's te lezen
pi_53330539
Kijk dat klinkt nou als een bekend probleem. Verder bijna iedereen die Tele2 heeft of heeft gehad hebben zo'n probleem wel meegemaakt. Kortom top bedrijf

Daar mag u echt op rekenen heb ik ook keer of 10 telefonisch gehoord en uitvoeren ho maar...terugbellen ho maar...


Om mijn probleem samen te vatten:
In juni nieuwe aansluiting perfect opgeleverd alles werkt
In juli afgesloten
Na circa 10-15 telefoongesprekken (van ieder 10-30 minuten in de wacht staan uiteraard ) eindelijk achter gekomen wat het probleem was. Mijn buurman had mijn huisnummer ingevuld bij zijn aanvraag bij Orange. Heel knap dat dan alles doorgaat als alle naamsgegevens anders zijn, dat begrepen ze bij Tele2
ook echt niet, dat was nog nooit gebeurt! YE RIGHT!

Hier kwam ik achter toen ik uiteindelijk het hoofdkantoor van Tele2 heb gebeld, deze staan en kunnen een beetje meer dan de mensen bij de klantenservice :-).

6 weken lang geen internet, elke keer werd de afleverdatum verzet, maar daarna werkte het.. alleen abonnement was omgezet en kon niet meer m'n oude abonnement krijgen.

Na weer keer of 5 bellen eindelijk gezorgd dat mijn abonnement op de oude gegevens is gezet en werd beloofd een maand gratis te krijgen voor de onkosten. Nou die maand moet ik dus nog steeds zien komen en een support ticket staat nog steeds uit daarzo. Ik denk dat ik daar nooit meer wat van ga horen, ben er ook eigenlijk helemaal klaar mee...

Ik heb nu gelukkig internet en van m'n 20mb blijft een dl speed van 600k over. Helaas meneer de grens is precies 600k, u valt er net buiten :-((.

Kortom 1 groot zooitje bij Tele2, mocht je er ooit over nadenken. Kies Tele2 aub niet om van veel gezeik af te komen.
pi_53330700
Man wat een gekloot daar
pi_53331392
Jees wat een gekloot joh ik had trouwens tijdens die actie mn pakket binnen 2 weken binnen
Alleen nu baal ik wel omdat ze nu die laptop actie hebben
Ik ben niet lullig sommige mensen kunnen gewoon niet tegen de waarheid!
pi_53331601
Rudibu schrijft leuk.
  donderdag 20 september 2007 @ 17:16:30 #20
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_53331985
Damn, wat ben ik blij dat mensen mij er toen afgepraat hebben om Tele2 te nemen. Als ik dit zo lees
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_53336885
Ja, ik weet het. Het is een lang stuk. Toch leuk dat er mensen zijn die het wel helemaal gelezen hebben. Bedankt hoor.

Deze klaagbaak werkt dus prima. Het lucht in ieder geval op, je krijgt nog eens een beetje begrip en bijval en er was zelfs iemand die het leuk geschreven vond (bedankt voor het compliment!).


Uh, ja, ik kijk Big Brother.
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were real men, women were real women and small furry creatures from Alpha Centauri were real small furry creatures from Alpha Centauri.
pi_53337627
Dat is echt niet normaal.
Maar het debiele hieraan is, is dat je er geen fuck tegen kunt doen. Zoals je het zelf al zei, als zij niet aan hun verplichtingen voldoen, moet jij erachteraan en maar afwachten. En als zij je 4 maanden lang van alles beloven en niks waarmaken en jij maar met een tegenreactie dreigt, dan beginnen ze opeens over een deurwaarder.
Echt kut voor je man.
pi_53337706
Het was een lang verhaal, maar de moeite waard om te lezen! Dat gebeurt niet vaak in de klaagbaak... hoef ook niet om "samenvatting" te roepen. Ik stond kort geleden voor de keuze Tele2 of Tiscali en het is tiscali geworden. Niet helemaal op tijd geleverd, maar ik haal wel tussen de 10.3Mbit en 11.3 Mbit van mijn 12Mbit verbinding...dat vind ik heeeeeeeel netjes!

Sterkte...
Da gao nie nou!
  donderdag 20 september 2007 @ 20:33:11 #24
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_53337838
Tja, de providers zijn nog zo betrouwbaar met een gewone lijn, maar met alle aanbieders van VOIP lopen orders in de soep. Ook al loopt 95% wel goed, 5% is nog steeds veel te veel.
  donderdag 20 september 2007 @ 20:45:46 #25
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_53338196
Ik heb je verhaal gelezen.

Vervang Tele2 door @Home en laat de rest hetzelfde.

Vrienden van me hebben dat bij @Home meegemaakt.

Ik leef met je mee

Succes!
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')