Dit dus! Ik heb al een tijdje alleen een heel klein oventje, en dat vind ik zó vreselijk lastig. Een grote, normale oven en een kleinere oven in één fornuis, dat lijtk me echt heerlijk. Als je vaak gebruik maakt van je oven, dan raad ik het zeker aan.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:27 schreef Byte_Me het volgende:
zo'n 90cm oven is handig als je gigantische ovenschotels maakt, maar ik zag laatst bij een oom een smeg met een normale en een kleine oven, en dat lijkt me veel handiger. wat moet je met een 90cm over als je even snel twee afbak broodjes wil afbakken?
ho! je maakt een denkfout... door de gestegen olieprijzen is gas duurder dan electriciteit...quote:Op donderdag 20 september 2007 14:42 schreef loveli het volgende:
Een gasoven droogt minder uit en gasovens van Boretti (Smeg weet ik niet zeker) hebben circulatie, waardoor de hitte gelijkmatig verdeeld wordt in de oven. En koken op gas is natuurlijk goedkoper
Viking is helemaal geniaal, maar niet te betalen..... Wel het beste dat is zeker waar...quote:Op donderdag 20 september 2007 14:51 schreef Keukenprinz het volgende:
Ik wil je het niet moilijk maken maar kijk ook eens op www.vikinrage.nl
Ook deze ovens werken op gas maar bekijk het eens en geef zelf je oordeel.
suc6![]()
Weet je dat wel zeker?quote:Op donderdag 20 september 2007 14:50 schreef mantamanta het volgende:
[..]
ho! je maakt een denkfout... door de gestegen olieprijzen is gas duurder dan electriciteit...
(daarom kook ik mijn water in de waterkoker, en gaat het daarna pas de pan in)
jij hebt zeker ook allemaal elektrische kachels thuisquote:Op donderdag 20 september 2007 14:50 schreef mantamanta het volgende:
[..]
ho! je maakt een denkfout... door de gestegen olieprijzen is gas duurder dan electriciteit...
(daarom kook ik mijn water in de waterkoker, en gaat het daarna pas de pan in)
Voor alle volledigheid, ik heb het niet uitgerekend, maar een zekere guido wel:quote:Op donderdag 20 september 2007 15:06 schreef mantamanta het volgende:
mijn vriendje heeft het een half jaar geleden uit zitten rekenen. Ik dacht ook dat gas goedkoper was...
Op dit moment heb ik een standaard 4-pits gasstel, met 3 bruikbare pitten en een sudderpit. Twee grote pannen passen niet naast elkaar, maar moeten schuin worden neergezet. Ik had juist het idee dat de pannen op een 5-pits elkaar minder in de weg zouden staan dan op een 6-pits, omdat ze even breed zijn en je bij de 6-pits optie geen gebruik maakt van de diagonaal.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:48 schreef mantamanta het volgende:
Dan de pitten. Om eerlijk te zijn baal ik van "maar" vijf pitten, omdat de wokbrander meestal te hard gaat, of ik de weg zit. Op het moment dat we hem gingen kopen, was het alleen een hele goede aanbieding, met als gevolg dat we voor 1 pit extra en ook 2 ovens 1500 euro meer moesten betalen, en dat is toch net een beetje teveel van het goede.
Wanneer je vaak, of af en toe, echt uitgebreid wil koken, en je kunt het betalen, is 6 pitten met 2 ovens ideaal... Zorg in ieder geval voor een model met de wokbrander niet in het midden, aangezien je wok er voor zorgt dat je andere pannen altijd scheef op de pit staan.
Je mag het me best moeilijk maken. Ik ga eerst bedenken wat ik wil hebben, als ik dat weet ga ik pas dingen schrappen ivm de kosten. Voor ik wat winkels binnenstapte dacht ik dat ik 6 gaspitten en een gasoven nodig had. Toen kreeg ik het advies dat je met 5 pitten meer ruimte voor je pannen zou hebben, dus was 90 cm, 1 oven en 5 pitten voldoende. Nu maak ik mezelf weer gek met 2 ovens, minimaal 6 pitten en een fry-top. Ben benieuwd waar het eindigt.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:51 schreef Keukenprinz het volgende:
Ik wil je het niet moilijk maken maar kijk ook eens op www.vikingrange.nl
Ook deze ovens werken op gas maar bekijk het eens en geef zelf je oordeel.
suc6![]()
Wanneer je groot uitpakt, zijn 4 pitten en een wokbrander te weinig. We hebben 1 sudderpit, een echt grote, een nog grotere (wokbrander) en 2 "normale" Feitelijk maak ik vooral gebruik van de 2 normalen, aangezien we meestal met zijn tweeën of drieën eten. Ik ben geen wok fan, dus die brander gebruik ik voor mijn mega le Cruisset pan om vlees in aan te braden bij veel eters. Die wokbrander kan ik missen, en daar heb ik liever 2 gewone pitten voor terug.. 6 pitten is veel, ook qua ruimte.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Op dit moment heb ik een standaard 4-pits gasstel, met 3 bruikbare pitten en een sudderpit. Twee grote pannen passen niet naast elkaar, maar moeten schuin worden neergezet. Ik had juist het idee dat de pannen op een 5-pits elkaar minder in de weg zouden staan dan op een 6-pits, omdat ze even breed zijn en je bij de 6-pits optie geen gebruik maakt van de diagonaal.
Binnenkort toch eens naar zo'n winkel gaan en een fornuis volstapelen met pannen. Zit er ook een sudderpit bij of draaien ze allemaal op vol vermogen?
En dank je voor de uitleg over de naam Boretti, dat zet mer weer een beetje met beide benen op de grond.
ik heb deze laatst gekocht...superding...soortgelijk en 1m20 breed dat wel...quote:Op donderdag 20 september 2007 14:31 schreef minilotje het volgende:
[..]
Dit dus! Ik heb al een tijdje alleen een heel klein oventje, en dat vind ik zó vreselijk lastig. Een grote, normale oven en een kleinere oven in één fornuis, dat lijtk me echt heerlijk. Als je vaak gebruik maakt van je oven, dan raad ik het zeker aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |