Ik voel me ook aangesproken, en ik kan er wel iets over zeggen. Volgens mij héb ik dat al heel vaak gedaan. Voor de zekerheid dan nog maar een keer:quote:Op donderdag 20 september 2007 21:13 schreef Ryan3 het volgende:
Probeer eens kritisch te zijn tav jezelf; haat je mensen zoals de McCanns, blijf je daarom geloven aan de schuld van de McCanns? En indien zo (het lijken wel kamervragen van Wilders btw) warom haat je ze zo?
Zal ik je dan ook even wat 'kennis' laten opdoen?quote:Op donderdag 20 september 2007 21:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onzin het gaat veel verder dan dat bij jou. Het is niet speculatie, je denkt dat dat (de McCanns) het meest logische is (als daders). Hou een ander voor de gek!
Geef het toe, het maakt mij niet uit hoor, ik ben benieuwd naar de vraag waarom. Dat geeft mij kennis.
We zijn het eensquote:Op donderdag 20 september 2007 22:42 schreef keesjeislief het volgende:
.... verhaal....
-edit-. Dit is geen roman.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:42 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Zal ik je dan ook even wat 'kennis' laten opdoen?. Voor mij geldt dat ik helemaal niets voor of tegen die ouders heb (wel ben ik me gaandeweg ontzettend gaan ergeren aan het buitenproportionele mediaspektakel en de Amerikaans aandoende imagocampagne die ze gevoerd hebben en nog steeds voeren). Ik ben het topic pas interessant gaan vinden toen er aanwijzingen in de media verschenen dat de ouders er iets mee te maken zouden kunnen hebben. Zonder aansziens des persoons vind ik het bijzonder boeiend als een zaak zo'n twist krijgt, omdat dan het 'kwaad' niet meer vanuit de boze buitenwereld komt maar opeens middenin het warme nest, waar men zich veilig waant, zijn kop opsteekt.
Het gegeven dat ook (of juist?) zulke modelouders (in de zin van maatschappelijke status, uiterlijke werking, gedweep met religie etc.) een donkere hoek in hun geest hebben die ze tot misdaden, zelfs tegen hun eigen kinderen, kan drijven fascineert me. En alle maatschappelijke mechanismen die daarmee samenhangen. De krampachtigheid waarmee 'de burgerij' een imago naar buiten probeert op te houden en zichzelf vooral ook voor de gek probeert te houden. De geschoktheid van dat gedeelte van de maatschappij dat een Oprah Winfrey-achtige simpele scheiding tussen 'goed' en 'kwaad' aanhangt en vooral het bijbehorende gespartel om de waarheid niet onder ogen te hoeven zien. Geen bijster originele motivatie natuurlijk, maar zo zit het in ieder geval bij mij.
Waarom reageer je zo als iemand niet op je vraag wil ingaan? Dat is hun goed recht Ryan3, deal with it en gedraag je niet als een kleuter. Echt, je komt op dit soort momenten pedant en drammerig over. Als je dat nou eens niet zou doen zou de sfeer in dit topic een stuk prettiger blijven.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zielig hoor. Dat je zo zielig kunt worden als bepaalde postertjes op POL. Ik vraag je gewoon waarom jij voelt dat de McCanns daders zijn, terwijl langzaam maar zeker duidelijk wordt dat iets anders gebeurd moet zijn. Waarom wil je elke strohalm aanpakken??? Ik ben echt benieuwd. Leg me dat gewoon eens uit... Ik ken geen haat of weerzin tegen de McCanns, ik ben neutraal, hoe komt dat?
Maar hoe naïef kun je zijn?quote:Op donderdag 20 september 2007 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
Zij zijn niet 'burgerij' in de optiek zoals jij die uit, zij zijn werkelijk zoals jij en ik, gewone mensen, allebei een baan, ze doen dingen goed en fout, maar het zijn geen psychopathische moordenaars... Men wil dit graag, de McCanns zijn slecht, die doen dingen die ik niet doe en ik ben goed, men heeft wrs te veel te vaak <CSI> gekeken, niet eens <Morse>..
Dit verbaast me enigszins uit jouw mond, ik vind het nogal naïef. Mijn punt is o.a. dat het juist niet zo is dat je 'normale mensen' aan de ene kant hebt en (psychopatische) moordenaars/misdadigers aan de andere kant. Die zijn niet scheiden, dan zou de politie het wel erg makkelijk hebbenquote:Op donderdag 20 september 2007 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vriend dan moet je de romans en potentiële romans van Nadine gaan lezen, zij weet zelfs hoe de zaak Ramsey is verlopen... Dit is geen roman.
Zij zijn niet 'burgerij' in de optiek zoals jij die uit, zij zijn werkelijk zoals jij en ik, gewone mensen, allebei een baan, ze doen dingen goed en fout, maar het zijn geen psychopathische moordenaars... Men wil dit graag, de McCanns zijn slecht, die doen dingen die ik niet doe en ik ben goed, men heeft wrs te veel te vaak <CSI> gekeken, niet eens <Morse>..
En de McCanns ouders hebben -daar in Portugal- zelfmoord gepleegd???quote:Op donderdag 20 september 2007 23:02 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar hoe naïef kun je zijn?
Al die moordzaken - eufemisme: "Familiedrama's" - de afgelopen jaren in Nederland, waarbij ouders zowel zichzelf als hun nageslacht omlegden?
De buren: "Het waren zúlke schatten... heel rustig en normaal."
De schooljuf: "Leuke, betrokken ouders. Van spanningen heb ik nooit iets gemerkt."
De tante van het betreurde gezin: "Onbegrijpelijk. Vorige week stonden ze hier nog te zingen voor mijn verjaardag, ze leken zo gelukkig."
De kinderbescherming: "Nee, van deze mensen hebben wij nog nooit gehoord."
De politie: "Bij ons was dit gezin onbekend."
Gewone mensen, dus. Zoals jij en ik. Allebei een baan. Maar tóch psychopatische moordenaars![]()
Doe eens niet zo lichtgeraakt, zo'n rationeel en ontwikkeld mens als jijzelf kan toch zeker mijn emotioneel geblaat wel duiden volgens een psychologisch dogma en daar boven staan?quote:Op donderdag 20 september 2007 23:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh ga lekker hard huilen, ik had ergens een vooroordeel maar dit soort texten is wel weer het bewijs wmb. Dat terwijl ik bij jou nog het idee had dat je je oordelen iets rationeler zou funderen, dat je ook zou kunnen toegeven dat je mis zou kunnen zitten, maar dat kun je niet?.
Ik ga niet verder, dit is net zo kinderachtig als milagro's texten in deze reeks, die een dieptepunt zijn tot nu toe...
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:01 schreef Mickmek het volgende:
[..]
Het raam was vanuit de binnenkant van de kamer geforceerd.
[b][/b]Heeft de dader misschien bewust gedaan om de verdenking op de ouders te schuiven?
De knuffel stond op een hoge plank. Sliep Maddy dit keer niet met haar knuffel? Heeft de ontvoerder haar die knuffel afgepakt toen hij haar ontvoerde? Waarom? Om haar wakker te maken, zodat ze huilend het appartement zou verlaten?
[b][/b]Waarschijnlijk liet hij de knuffel in het app. achter om m onderweg niet te verliezen?
Als het waar is dat er lichaamsvocht in de kofferbak van de auto die de McCanns hebben gehuurd is gevonden, is dat toch wel erg verdacht.
Urine van een luier van de tweeling?
De McCans riepen dat ze Portugal niet zouden verlaten, voordat Maddy werd gevonden. Toen de politie de McCans verdachten, vertrokken ze halsoverdekop uit Portugal.
Waren ze gebleven hadden ze de kans gelopen dat de tweeling van ze werd afgenomen.
Je kunt dit allemaal gewoon vinden, maar zo gewoon is dit nu ook weer niet.
Ik volg dit onderwerp zijdelings, maar als de moeder hier iets mee te maken heeft, zou het ook mij niet verbazen.
Mij wel.
Lijkt trouwens veel op de Deventer Moordzaak. Blijven ontkennen, de media opzoeken en de detectives de schuld geven.
Het enige verschil met deze zaak is, is dat er geen hard bewijs is tegen de McCanns.
Wat mij trouwens opviel was dat mevrouw McCann vanuit Engeland had gezegd dat ze Maddy dan eerst maar eens moesten vinden. Ik vermoed daarom dan ook dat Maddy nooit gevonden zal worden.
Je bevestigt wel enigszins mijn vermoeden van Ryan3 de maakbaarheidsdenker hier hoorquote:Op donderdag 20 september 2007 23:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En de McCanns ouders hebben -daar in Portugal- zelfmoord gepleegd???
Absoluut niet te vergelijken met de 'familiedrama's' in Nederland de afgelopen tijd...
De McCanns zouden psychopaten moeten zijn, is daar bewijs voor? Een pschychopaat word je niet over night. Nee Gerry was cardioloog in het VU; iedereen stond achter hem, het was een heel geschikte collega. Geen psychopaat.
Weet je wat een psycholpaat is btw, of lees jij alleen Agathe Christie's om je wereldbeeld te schagen..
Weet je wel hoe gauw een lijk gaat stinken?quote:Op donderdag 20 september 2007 22:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
"In de kelder! Onder dat grote luik!"
De wereld zit ingewikkelder in mekaar dan een Agathe Christie idd.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:16 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Je bevestigt wel enigszins mijn vermoeden van Ryan3 de maakbaarheidsdenker hier hoor. Ik ben bang dat de wereld wat ingewikkelder in elkaar zit dan jij graag zo willen...
verdacht zijn is in Portugal anders dan hier ..quote:Op donderdag 20 september 2007 22:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
You bet![]()
Alleen al de reactie van de McCanns (via hun woordvoerder) op het nieuws dat ze niet opnieuw verhoord hoeven te worden: "This is positive news. We see it as very encouraging."
Maar ze blijven 'verdachten', dus wat is er precies zo bemoedigend aan?
zie boven .. als verdachte heb je meer rechten dan als getuige, oa ook op informatie, en die hebben ze nu eindelijk gekregen en deze informatie is positiefquote:Het hoeft niks om het lijf te hebben, het zou pas positief nieuws zijn als ze niet langer als 'verdachten' werden beschouwd. Feitelijk is er geen nieuws. Al begrijp ik heel goed dat de McCann-clan deze wending aangrijpt om Kate & Gerry een beetje positief in het zonnetje te zetten, het is een inkopper.
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=482870&in_page_id=1770&ICO=NEWS&ICL=TOPARTquote:Veel gekker vind ik:
* De tegenstrijdige verklaringen over het tijdstip waarop de McCanns in de Tapasbar zouden zijn gearriveerd (volgens de McCanns om 20:30, volgens hun vrienden om 21:00);
* De 5 minuten die Gerry in de Tapasbar zou hebben doorgebracht voordat hij om 21:05 - je kunt niet voorzichtig genoeg zijn! - bij zijn kinderen ging kijken;
en aan dat verhaal mist dus het etentje van het gezin later, tegen 6 uur, waar de restauranthouder Gerry nog heeft zien dansen met zijn dochterquote:For the first time the events as they unfolded on the day Madeleine went missing have also been revealed.
The children in the party were dropped at the Mark Warner creche in the morning - as they were on every day of the week-long holiday - and picked up at midday.
It is understood the McCanns then took Madeleine and the twins for a picnic lunch and they spent time at the beach and at the pool of the Ocean Club.
At 5.30pm, Mr McCann took part in a social tennis event inside the complex with the other men in the group, all doctors who had first met while working in a hospital together in Leicester.
Meanwhile, the children in the group ate their supper at the Paraiso restaurant close to the beach at Praia da Luz with their parents. The McCanns and their children were not present.
Mr and Mrs McCann were next seen in the tapas bar, where the group dined each evening during the holiday.
They were first at the table, arriving at 8.40pm, and joined by the Oldfields at 8.45pm with the rest of the party following. Mr McCann made his first check on his children at 9.05pm and Mr Oldfield volunteered to go on behalf of the McCanns at 9.30pm.
He entered the apartment through the unlocked patio doors but rather than entering the children's bedroom listened for any noise at the door.
Mr Oldfield could see the twins asleep in their cots sideby-side but Madeleine's bed was out of sight. In fact, the McCanns and their friends believe that by 9.30pm, Madeleine had already been abducted.
A man carrying a child was spotted by Ms Tanner at about 9.15pm walking away from the apartment and in the direction of the villa where Robert Murat, the only other named suspect in the case, lives with his mother.
The source said the friends are convinced Ms Tanner saw Madeleine because she described the pyjamas the girl was wearing before being told the description of those worn by Madeleine.
wat is daarvan waar .. ?quote:* Het telefoontje van Kate naar SkyNews, 10 minuten na de ontdekking;
eerst zelf gezocht ?quote:* De 40 minuten die de McCanns voorbij hebben laten gaan voordat ze de politie hebben ingeschakeld;
2 ontvoerders, raam open, kind aanreiken ..quote:* Het verbogen raamluik;
onder het appartement van de McCanns ? Ben je niet in de war met het huis van Murat ?quote:* De grote kelder die nu onder het appartement blijkt te zitten![]()
Nee hoor. 9 van de 10 waren al bekend bij bureau jeugdzorg.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:02 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar hoe naïef kun je zijn?
Al die moordzaken - eufemisme: "Familiedrama's" - de afgelopen jaren in Nederland, waarbij ouders zowel zichzelf als hun nageslacht omlegden?
De buren: "Het waren zúlke schatten... heel rustig en normaal."
De schooljuf: "Leuke, betrokken ouders. Van spanningen heb ik nooit iets gemerkt."
De tante van het betreurde gezin: "Onbegrijpelijk. Vorige week stonden ze hier nog te zingen voor mijn verjaardag, ze leken zo gelukkig."
De kinderbescherming: "Nee, van deze mensen hebben wij nog nooit gehoord."
De politie: "Bij ons was dit gezin onbekend."
Gewone mensen, dus. Zoals jij en ik. Allebei een baan. Maar tóch psychopatische moordenaars![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |