Tip: haal een bril.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:06 schreef Varr het volgende:
Nee, je vergist je. Firefox ziet er pixelig uit, IE is fijn leesbaar.
Mooi niet dus. Je ogen proberen continu scherp te stellen omdat de letters zo blurry zijn. Bijzonder vermoeiend, zeker op de lange duur.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:45 schreef ElectricEye het volgende:
ClearType is rustiger voor je ogen DOORDAT het fuzzy is.
ik gebruik tegenwoordig weer gewoon safari, fok loopt er lekker op en het draait sneller dan FX.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:31 schreef Jekoos het volgende:
IE
Firefox to tha bone, op een Macpwn uiteraard.
Microsoftquote:Op vrijdag 21 september 2007 01:09 schreef Johnnn het volgende:
Goede klacht! Cleartype zuigt!
Ik werk op een TFT met 1920x1200. Als ik Cleartype aanzet krijg ik spontaan traanogen. Ze kunnen het gewoon niet aan en ik vind het absoluut niet fijn lezen!
Vind het overigensdat Microsoft in IE7 zelf zijn Cleartype aanzet. Wanneer ik dat zou willen zet ik het zelf in Windows wel aan
Microsoft
Internet Explorer
Opera & Firefox![]()
Als ik dat cleartype zie zijn mijn ogen continue aan het proberen zichzelf scherp te stellen.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:06 schreef Varr het volgende:
Nee, je vergist je. Firefox ziet er pixelig uit, IE is fijn leesbaar.
Bij 99% vd tft's werkt het dus kut.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:05 schreef veldmuis het volgende:
Als je een scherpe LCD monitor hebt is cleartype echt tof. Bij cheapass TFT's of CRT's is het waardeloos.
Eizo L788 is nou niet betaald cheap, maar het ziet er nog steeds niet uitquote:Op vrijdag 21 september 2007 10:05 schreef veldmuis het volgende:
Als je een scherpe LCD monitor hebt is cleartype echt tof. Bij cheapass TFT's of CRT's is het waardeloos.
Onder linux ziet het er ook veel beter uit, geen kartelrandjes meer maar wel erg scherp nog.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:19 schreef AdBlocker het volgende:
ClearType voor MacOSX is nog beter leesbaar!
Wat een onzin. Cheapass of erg duur maakt geen fuck uit, het enige wat een scherm doet is een raster van pixels van een bepaalde kleur weergeven. Waar kwaliteit wel effect heeft is de gray2gray snelheid van het scherm, kleurechtheid, het contrast, de helderheid en betrouwbaarheid. Maar als jouw computer het scherm vertelt om een pixel op een bepaalde locatie een bepaalde kleur te maken dan zal je scherm het doen zoals jouw computer dat vertelt, ongeacht de prijs. En het probleem zit in hoe jouw computer het vertelt of beter gezegd: hoe ClearType werkt. ClearType is een soort van anti aliasing, je verdeelt een pixel op het scherm in meerdere subpixels en de pixel wordt de gemiddelde kleur van de subpixel. Dit veroorzaakt gewoon een wazige rand bij kleine fonts als Verdana 10 en 8, de kleur lijkt uit te lopen. Ziet er prima uit bij grote fonts.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:05 schreef veldmuis het volgende:
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:53 schreef Intermec het volgende:
ook lekker dikke JPEG compressie over de IE screen.. rot op man
Wat je vindt moet je naar de politie brengenquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:09 schreef veldmuis het volgende:
Ik vind het maar een kutscreenshot
!!!!!! BEN JE ALTIJD ZO SCHERP??????!!!!!!11111122233quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:42 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wat je vindt moet je naar de politie brengen
Beter scherp dan cleartypequote:Op vrijdag 21 september 2007 14:44 schreef veldmuis het volgende:
[..]
!!!!!! BEN JE ALTIJD ZO SCHERP??????!!!!!!11111122233
Klopt, ik vond dat ClearType eerst ook niks tot ik Vista ging gebruiken en ik te lui was op te zoeken waar ik dat uit moest zetten. Sinds dien ben ik eraan gewend geraakt en komt het inderdaad veel prettiger en rustiger over.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:45 schreef ElectricEye het volgende:
ClearType is rustiger voor je ogen DOORDAT het fuzzy is. Zeker als je lang naar het scherm tuurt. Bij mij is trouwens het effect ook lang niet zo heftig als bij TS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |