abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53296610
Rampenoefening Hogeschool Utrecht te realistisch
quote:
Een grote rampenoefening vandaag bij de Hogeschool Utrecht is uitgelopen op een gigantische chaos. De oefening op het universiteitscentrum De Uithof leek zó echt, dat de operatie halverwege moest worden afgeblazen.
Wat een opgeblazen bullshit in dit artikel man. Het was behoorlijk koud, dus het voelde niet alsof het halverwege werd afgeblazen.

Buurtbewoners, studenten en docenten grepen massaal naar de telefoon om het alarmnummer 112 te bellen. Het nummer werd zo vaak gebeld, dat men bang was dat het telefoonnetwerk overbelast zou raken.
Dus als er een paar dozijn man 112 bellen ligt het netwerk plat? Mss moet de overheid wat minder geld steken in propaganda en wat meer in infrastructuur dan

De faculteiten Economie en Management en de School voor Journalistiek hadden Van Maurik Bedrijfsveiligheid de opdracht gegeven een zo waarheidsgetrouw mogelijke evacuatieoefening te houden. Het bedrijf heeft de opdracht zeer letterlijk genomen en pakte de zaken groots aan. Zo simuleerde Van Maurik dat een terrorist een bom legde bij de school. Met behulp van rookbommen en vuurwerk werd een zo realistisch mogelijk beeld geschapen.
Nou, mss dat dat bij 3 klassen op de FCJ gelukt is, maar bij de FEM stelde het geen reet voor.

Studenten die in een flatje aan de Cambridgelaan wonen, hadden een mooi uitzicht op het spektakel. Ze aarzelden niet en belden 112. De politie nam na de vele meldingen contact op met de organisatie en sommeerde hen met de oefening te stoppen. Doordat er abrupt een einde kwam aan de oefening, kon het gedeelte waarin een lotus-slachtoffer met een brancard van het dak moest worden gehaald helaas niet doorgaan.
Dus als een paar 1000 man relaxed de school uitwandelen en buiten een beetje met elkaar gaan staan praten gaat men massaal 112 bellen

"Ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen zo massaal in paniek 112 belden. Ik doe vaker zulke realistische oefeningen. Ze werden helemaal gek bij de alarmcentrale van al die telefoontjes", meldt een verbaasde directeur Van Maurik.

De organisatie is overigens dik tevreden over de snelheid van de evacuatie. Binnen twaalf minuten stonden alle vijfduizend studenten en docenten van de beide faculteiten buiten op de stoep. Helaas kwam hierbij wel een ander probleem aan het licht. Men moest zich namelijk groeperen op een parkeerterrein aan de andere kant van de busbaan. Helaas staken veel personen in blinde paniek over, vlak voor langsrazende bussen langs. "Ook dat is een punt dat we in de evaluatie goed zullen bekijken", aldus Van Maurik.
Dit is toch wel de pracht van dit artikel
Sowieso duurde het zeker 5 minuten voor er beweging in de FEM kwam, iedereen bleef gewoon lekker door zitten eten/ vergaderen/ etc tot er iemand aan kwam wandelen dat we naar buiten moesten. Nou, allemaal spullen pakken maar, en allemaal door een veel te kleine nooduitgang die maar half open ging naar buiten. Inderdaad kwam er iemand met een toeter aan lopen dat we naar de overkant moesten. En waarschijnlijk hebben de waarnemers totaal geen sociale achtergrond, want het verschil tussen "in blinde paniek naar de overkant rennen" en "zo druk in gesprek zijn dat je vergeet naar links te kijken op de busbaan terwijl je rustig oversteekt" moet voor de meeste mensen toch makkelijk te spotten zijn. En bussen die in eenzelfde paniek in drukke achtervolgen "langsraasden" hebben we ook niet gezien, wel bussen die stapvoets met hier en daar een toeter door de groepen studenten heen kwakkelden. Goed, wellicht dat het handig is om een groot plein op te zoeken met zn allen ipv een beetje om de busbanen heen gaan staan, maar daar wordt in het artikel dan weer niet echt over gesproken.

Nee, het artikel is weer lekker overdreven en sensationeel, en de conclusie in het artikel slaat de plank ook volledig mis. Misschien dat de HU maar een andere organisatie moet inhuren volgend jaar
pi_53296688
Kut man, waarom was ik er gister nou niet?
Ik had ook willen mee maken ;'(

Ook kansloos trouwens, dat met die terrorist. Alsof 'ie dat op de HU gaat doen als het Station een kwartiertje verder is
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53296788
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:20 schreef -skippybal- het volgende:

Ook kansloos trouwens, dat met die terrorist. Alsof 'ie dat op de HU gaat doen als het Station een kwartiertje verder is
Mwah.. Als combo is het goed natuurlijk. Een school wordt (oa door ouders) als een veilige plek beschouwd in tegenstelling tot een treinstation, dus daar kan je wel lekker onrust mee veroorzaken in de samenleving. Nadeel is alleen dat je op een school alleen werkende en studerende mensen treft, en daar geeft men in de politiek niet om. Haal daarintegen een paar zwervers en het "alternatief" voor de auto om, en Den Haag ligt in rep en roer.
pi_53296950
Studenten raken snel in paniek als hun veilige beschermenden wereldje in gevaar komt.
pi_53297005
Ik heb het 2 jaar geleden een keer meegemaakt, toen ik daar nog zat. Toen kwam er een neger het lokaal binnen die ging schreeuwen dat we allemaal weg moesten

En iedereen ging gewoon rustig z'n spullen pakken en iPodje in doen en zo alvorens ze naar buiten gingen
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_53297044
Tsja de pers zit vol met drama queens en attention whores, dat weten we toch ondertussen wel.
Their eyes opaque.
pi_53297144
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:20 schreef -skippybal- het volgende:

Haha, dat dacht ik ook ja. Ook voor het eerst dat ik het jammer vond dat ik niet op school was.
So I've heard.
  woensdag 19 september 2007 @ 12:50:54 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53297498
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:17 schreef LoggedIn het volgende:
Rampenoefening Hogeschool Utrecht te realistisch
[..]

Nee, het artikel is weer lekker overdreven en sensationeel, en de conclusie in het artikel slaat de plank ook volledig mis. Misschien dat de HU maar een andere organisatie moet inhuren volgend jaar
Een journalist schrijft een verhaal, niet de waarheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 19 september 2007 @ 13:14:20 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_53298110
Whehe ik werk in het gebouw aan de overkant. Lachen toen iedereen buiten stond en het keihard begon te regenen. Maar het artikel is compleet overdreven ja. Ik vond zelfs dat het behoorlijk lang duurde voordat iedereen buiten was, de rij liep het hele gebouw door.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53317617
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:14 schreef speknek het volgende:
Whehe ik werk in het gebouw aan de overkant. Lachen toen iedereen buiten stond en het keihard begon te regenen. Maar het artikel is compleet overdreven ja. Ik vond zelfs dat het behoorlijk lang duurde voordat iedereen buiten was, de rij liep het hele gebouw door.
keihard regenen viel toch wel mee? paar spatjes.. toen we terug naar binnen gingen was het alweer droog
pi_53317623
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een journalist schrijft een verhaal, niet de waarheid.
wel, dat klopt, maar het artikel staan toch wel citaten van wat die man gezegd heeft van dat bedrijf. En die ondersteunen het verhaal, niet de werkelijkheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')