Ik vind het eng, dus het is een prima maatregelquote:Op woensdag 19 september 2007 00:44 schreef zhe-devilll het volgende:
Mij sla je nog geen vliegtuig in
hou der niet van!
eng
dus prima maatregel!!!
Als je in Noord, Oost en Zuid-Nederland woont (toch een aanzienelijk deel van de bevolking) is de keus vrij simpel te maken, vliegvelden net over de grens zijn goedkoper en ook niet duurder te bereiken. Witteman mag dan lekker cynisch zijn maar die schijnt ook te denken dat Nederland buiten de Randstad ophoudtquote:Op woensdag 19 september 2007 00:23 schreef TNA het volgende:
Ik geloof er niets van dat 20% van de mensen daadwerkelijk naar Duitsland gaat. Dat zijn vast rebelse antwoorden geweest op een Interview/NSS-enquête. En ik geloof er ook niets van dat de vliegtuigmaatschappijen vertrekken. Als ik daar CEO was had ik hetzelfde geroepen.
Ik heb zelf nooit last gehad van een fobie, maar mijn idee zou zijn om het te confronteren, gewoon doen. Dan merk je dat het niets voorstelt. Rustig beginnen zou een tijdje rondkijken op Schiphol zijn, elke dag vliegen daar zo'n 120000 mensen, en niemand stort daarvan neer.quote:
Als jij het vliegen laat afhangen van deze toeslag, kon je het zonder toeslag ook al niet betalen.quote:Op woensdag 19 september 2007 07:52 schreef JohnDope het volgende:
Met dank aan de PvdA is vliegen nu niet meer voor iedereen toegankelijk......
Milieutechnisch heeft deze belasting ook geen enkele zin.
Nou ja, als men wakker ligt van 11,25 euro toeslag......waarom breekt er geen revolutie uit als je kijkt naar de luchthaven belasting ?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die 1 keer per jaar op vliegvakantie gaan merken hier niet zoveel van, maar ik maak zakelijk meer dan honderd vluchten per jaar, wordt een duur grapje als je dat vanuit Nederland doet.
Brussel heeft er fikse subsidie op zitten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:53 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb familie in Nederland wonen en neem wel eens het vliegtuig naar Nederland. Voortaan niet via Amsterdam, maar via Brussel. Tickets naar Brussel zijn overigens nu al goedkoper, maar die keus wordt nu nog gemakkelijker gemaakt. Dit kabinet doet nog steeds alsof Nederland een eiland is en denkt dat de consument dom is. Met expidia.com en ita.com zie je meteen wat het goedkoopst is.
Grachtengordelinteeld bij de Media, die weten niet beter.quote:Op woensdag 19 september 2007 07:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als je in Noord, Oost en Zuid-Nederland woont (toch een aanzienelijk deel van de bevolking) is de keus vrij simpel te maken, vliegvelden net over de grens zijn goedkoper en ook niet duurder te bereiken. Witteman mag dan lekker cynisch zijn maar die schijnt ook te denken dat Nederland buiten de Randstad ophoudt
In de tijd dat ik nog erg veel moest reizen deed ik bijna alles binnen Europa met de trein, zelfs naar Istanbul (die reis noem ik "de flirt op de Orient Express") en Sint Petersburg ("stokvis en wodka"). Als je eersteklas reist, zit je veel prettiger dan op al die stomme luchthavens, en je ziet nog eens wat van de wereld. Aanrader!quote:Op woensdag 19 september 2007 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die 1 keer per jaar op vliegvakantie gaan merken hier niet zoveel van, maar ik maak zakelijk meer dan honderd vluchten per jaar, wordt een duur grapje als je dat vanuit Nederland doet.
quote:Op woensdag 19 september 2007 00:53 schreef Bigs het volgende:
Ow.. hier komt ook al extra belasting op?
[..]
Het ligt er maar net aan waar je woont. Ik woon zelf bij Eindhoven en ben al een keer vanaf Dortmund en Brussel gevlogen.. is net zo ver als veel Nederlandse luchthavens. Als vliegen vanaf Nederland echt duurder wordt dan ga ik dat gewoon vaker doen. Simpel.
Ik neem aan dat vliegen vanaf Duitsland sowieso al goedkoper is? Lijkt me sterk dat deze kleine toeslag daadwerkelijk veel gaat veranderen. Nogmaals, die "20%" is vast gebaseerd op een telefonische vraag van het NIPO "Vliegt u vanaf Duitsland als er een toeslag komt?" waarop mensen koppig "JA!" roepen. Maar ik betwijfel of dat in de praktijk zo verloopt.quote:Op woensdag 19 september 2007 07:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als je in Noord, Oost en Zuid-Nederland woont (toch een aanzienelijk deel van de bevolking) is de keus vrij simpel te maken, vliegvelden net over de grens zijn goedkoper en ook niet duurder te bereiken. Witteman mag dan lekker cynisch zijn maar die schijnt ook te denken dat Nederland buiten de Randstad ophoudt
Juistquote:Op woensdag 19 september 2007 00:23 schreef TNA het volgende:
Ik geloof er niets van dat 20% van de mensen daadwerkelijk naar Duitsland gaat. Dat zijn vast rebelse antwoorden geweest op een Interview/NSS-enquête. En ik geloof er ook niets van dat de vliegtuigmaatschappijen vertrekken. Als ik daar CEO was had ik hetzelfde geroepen.
Ach erg afhankelijk van waar je in Noord Oost of Zuid NL woont. Veel steden in die regio hebben een prima treinverbinding met Schiphol waar goedkoop parkeren in Duitsland niet zomaar tegenop kan.quote:Op woensdag 19 september 2007 07:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eindhoven airport heeft inderdaad een probleem. Een alternatief vliegveld voor Europese reizen ligt 40km verderop precies 1km over de grens (Weeze).quote:Op woensdag 19 september 2007 00:23 schreef TNA het volgende:
De grens wordt getrokken bij Europa; 11.25 euro toeslag voor vluchten binnen Europa, 45 euro voor vluchten naar een bestemming buiten Europa. In Pauw & Witteman verkondigde de directeur van Eindhoven Airport - uitsluitend vluchten binnen Europa en een belangrijke basis van maatschappijen als Ryanair - dat 20% van de reizigers via Duitsland gaat om de heffing te vermijden. Witteman vroeg zich vrij cynisch af of "hij nou echt in de auto richting Düsseldorf zou stappen om 11.25 euro te vermijden om dat vervolgens kwijt te zijn aan benzine".
Als minder mensen gaan vliegen, zoals je impliceert in je eerste zin, dan heeft het milieutechnisch wel zin. Je spreekt jezelf tegen.quote:Op woensdag 19 september 2007 07:52 schreef JohnDope het volgende:
Met dank aan de PvdA is vliegen nu niet meer voor iedereen toegankelijk......
Milieutechnisch heeft deze belasting ook geen enkele zin.
Voor nationale vluchten zal men inderdaad niet uitwijken naar Belgiequote:Op woensdag 19 september 2007 10:40 schreef BlaZ het volgende:
20% lijkt me overigens vrij reeël zeker voor internationale vluchten.
Je weet het maar nooit met die fusieplannen tegenwoordigquote:Op woensdag 19 september 2007 10:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor nationale vluchten zal men inderdaad niet uitwijken naar Belgie.
Van Zavethem naar Eelde zou het qua afstand wel bijna de moeite waard wordenquote:Op woensdag 19 september 2007 10:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je weet het maar nooit met die fusieplannen tegenwoordig.
Voor N-O Nederland is Bremen nu al een prima alternatief en wordt dan ook al veel gebruikt, zeker veel zakelijke reizigers maken hier al gebruik van, Bremen is beter en sneller bereikbaar dan Amsterdam. Voor Midden-oost en Zuid Nederland zijn Dusseldorf en Brussel prima alternatieven die daar dan ook al voor gebruikt worden, voor een internationaal project wat ik gedaan heb voor DSM werd er altijd gevlogen vanuit Brussel of Dusseldorf, tickets waren toen al goedkoper en de reistijd naar het vliegveld stukken korter.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach erg afhankelijk van waar je in Noord Oost of Zuid NL woont. Veel steden in die regio hebben een prima treinverbinding met Schiphol waar goedkoop parkeren in Duitsland niet zomaar tegenop kan.
Maar goed denk niet dat schiphol er in het aantal reizigers echt iets van merkt. Daarvoor gaat het te goed met de economie
.
Dat is inderdaad effectiever.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:04 schreef du_ke het volgende:
Maar eigenlijk zou er gewoon in Europees verband besloten moeten wordne ook aczijns te heffen over kerosine. Lijkt me een effectievere maatregel.
Ik reis liever met de auto naar Bremen of zelfs Dusseldorf dan met de NS naar Schiphol, bovendien woon ik nog (ben bezig met een nieuwbouwappartement in stad) in een dorp met uiterst belaberde OV mogelijkheden.quote:En chewie tegen de trein instappen op een paar minuten van je huis en weer uitstappen midden op schiphol kan niet veel op hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |