Er zijn tegenwoordig zelfs leraren, die verkeerd spellen.
Op de PABO willen ze toekomstige leraren -laat me niet lachen- van school sturen omdat ze niet goed genoeg kunnen rekenen, maar aan de taalvaardigheid mag ook wel iets gedaan worden.
Ik vind het daarom een goed idee van het kabinet om te eisen dat er op het voortgezet onderwijs minstens een voldoende gehaald moet worden voor Engels, Nederlands en wiskunde.
Veel mensen denken dat er een d achter het gebeurt moet. Alleen omdat het woord met ge begint. Of begind schrijven. Want volgens hen is ge- en be- voltooid verleden tijd en dan komt er toch altijd een d achter en zo zijn er nog genoeg voorbeelden. Dat begrijp ik wel, maar ik heb er geen begrip voor.
Er zijn ook steeds meer mensen, die zeggen dat ze dyslectisch zijn. Alleen maar om hun verkeerde taalgebruik te vergoeilijken Terwijl het verschil duidelijk te zien is.
Ik zal dan ook niet schromen om ernstige taalfouten zoals o.a. de d/t-fouten te benoemen en verbeteren en als ze me dan een taalmierenneuker of iets dergelijks noemen zal ik dat als een eer zien.
Gegroet, Mars...Mr Mars
Er lopen twee Marsen op Mars.
Zegt de ene Mars tegen de andere :
'Zullen we een mars houden Mars ?'
Zegt de andere Mars : 'Ach, loop naar de maan !'