Jazekerquote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:23 schreef Tennessee het volgende:
En laat je nog even wat horen als je hem binnen hebt?
Ik wil een netwerk hebben van 2 pc's die hier op de zelfde verdieping staan (alleen 2 kamers van elkaar verwijderd). Beneden hebben we een ADSL 'splitter' die met een kabel naar boven is doorgetrokken naar de modem (ERICSSON HM121DP). Nu wil ik geen draadloos internet, maar gewoon dmv een kabel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:52 schreef dikkedorus het volgende:
Als je je (beoogde) netwerksituatie even neerkrabbelt komen we er wel uit.
die is er ook niet voorzover ik weet, maar ik ben geen moderator of zo... Het lijkt mij persoonlijk toch wel handiger even een nieuwe topic te openen, anders wordt het een beetje onoverzichtelijk denk ik... Leuke link trouwens! die zal je wel niet met de hand ingetypt hebben denk ikquote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:56 schreef Elwood1802 het volgende:
Hallo mensjes, ik kon geen centraal topic vinden voor nieuwe pc's...
Dan heb je nodig: een netwerk switch (100 mbit) met minstens drie poorten en dan drie kabel's. Eentje van router naar switch, en twee van switch naar je PC's. That's all.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:27 schreef faqw35346734sed het volgende:
[..]
Jazekerik heb de bestelling nu gedaan, dus hopelijk heb ik alles morgen of overmorgen binnen.
Ik heb trouwens een vriend van me zo gek gekregen dat 'ie m'n windows wilde installeren en een netwerk wilde aanleggen voor een paar flesjes bier.![]()
[..]
Ik wil een netwerk hebben van 2 pc's die hier op de zelfde verdieping staan (alleen 2 kamers van elkaar verwijderd). Beneden hebben we een ADSL 'splitter' die met een kabel naar boven is doorgetrokken naar de modem (ERICSSON HM121DP). Nu wil ik geen draadloos internet, maar gewoon dmv een kabel.
Die vriend van mij, die ook windows enzo voor mij gaat installeren, zei hierover:: 'gewoon een ethernetkabeltje voldoet toch prima?'
Kortom ik wil dus kunnen internetten zonder dat er als er bijv. problemen zijn op de andere pc, ik die ook krijg... Zeg maar dat er ook een aparte virusscanner en firewall op mijn pc moeten draaien. En ook zou ik wel eens een keer hier spelletjes willen spelen via het netwerk.![]()
That's all![]()
snelle tip... zet je dvd-spelers op iets minder snel dan de maximum snelheid, dan maken ze minder lawaai... mocht het nodig zijn kan je ze altijd weer terug op volle toeren zetten!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:43 schreef faqw35346734sed het volgende:
Jeeejkheb m'n pc vandaag dan eindelijk binnengekregen!
![]()
Alles werkt perfect en 't beeldscherm is ff wennen maar toch wel lekker groot. Alleen de cd/dvd spelers maken enorm veel lawaai als dr een cd inzit... En ook ontbrak er een bepaald koppelingstukje voor een witte videostekker (maar die schijnt alleen nodig te zijn voor extreem hoogwaardig beeld van bepaalde games)Voor de rest is in ieder geval het systeem wel heerlijk stil.
![]()
Alleen het netwerk moet nog ff gefixt worden en dan kan ik meteen m'n windows nog activeren.
Nogmaals, bedankt allen voor alle tips en adviezen in dit topic!![]()
mag ik vragen hoe?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:38 schreef Tennessee het volgende:
snelle tip... zet je dvd-spelers op iets minder snel dan de maximum snelheid, dan maken ze minder lawaai... mocht het nodig zijn kan je ze altijd weer terug op volle toeren zetten!
ja ik ga tijdelijjke een freeware anti-virus en firewall gebruiken voor alle windows updates enzoquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:38 schreef Tennessee het volgende:
vergeet je firewall niet aan te zetten voor je onliine gaat he!
1quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:38 schreef Tennessee het volgende:
foto's?
Jammer dat het geen freeware is...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 08:59 schreef Athmozz het volgende:
met anydvd kan je instellen hoeveel lawaai je DVD-speler mag maken (dus max-snelheid) en dat per type schijf.
Zo kan je hem bij films stil zetten, en bij data wel luid zodat je je installatiedvd's van programma's toch nog snel inleest.
quote:http://www.slysoft.com/nl/download.html
U kunt de volledige versie van AnyDVD downloaden en uw kopie registreren na een proefperiode van 21 dagen. Koop nu uw licentiesleutel!
Sorry dat ik het er niet meteen bij had gezet... Aangezien je de retail versies van de DVD spelers hebt gekocht (toch?) zou daar van aopen een tooltje op de cd moeten staan... zoniet, dan kan je burn software dat vast wel. Nero in ieder geval wél... http://www.cdspeed2000.com/download.html#nerodrivespeedquote:
Cool! Dankjewel!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |