abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:52:40 #101
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_53992381
Voor netwerken heb je niet veel nodig, een switch van zo'n beetje elk merk voldoet, ja zelfs Sweex (ligt hier ook)
Ik heb hier op dit moment liggen: twee routers, een hardware firewall, twee switches, twee wireless AP's en een rats netwerkkabels door het hele huis. Als je je (beoogde) netwerksituatie even neerkrabbelt komen we er wel uit.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_54005917
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:23 schreef Tennessee het volgende:

En laat je nog even wat horen als je hem binnen hebt?
Jazeker ik heb de bestelling nu gedaan, dus hopelijk heb ik alles morgen of overmorgen binnen.

Ik heb trouwens een vriend van me zo gek gekregen dat 'ie m'n windows wilde installeren en een netwerk wilde aanleggen voor een paar flesjes bier.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:52 schreef dikkedorus het volgende:
Als je je (beoogde) netwerksituatie even neerkrabbelt komen we er wel uit.
Ik wil een netwerk hebben van 2 pc's die hier op de zelfde verdieping staan (alleen 2 kamers van elkaar verwijderd). Beneden hebben we een ADSL 'splitter' die met een kabel naar boven is doorgetrokken naar de modem (ERICSSON HM121DP). Nu wil ik geen draadloos internet, maar gewoon dmv een kabel.
Die vriend van mij, die ook windows enzo voor mij gaat installeren, zei hierover:: 'gewoon een ethernetkabeltje voldoet toch prima?'

Kortom ik wil dus kunnen internetten zonder dat er als er bijv. problemen zijn op de andere pc, ik die ook krijg... Zeg maar dat er ook een aparte virusscanner en firewall op mijn pc moeten draaien. En ook zou ik wel eens een keer hier spelletjes willen spelen via het netwerk.

That's all
pi_54011397
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:56 schreef Elwood1802 het volgende:
Hallo mensjes, ik kon geen centraal topic vinden voor nieuwe pc's...
die is er ook niet voorzover ik weet, maar ik ben geen moderator of zo... Het lijkt mij persoonlijk toch wel handiger even een nieuwe topic te openen, anders wordt het een beetje onoverzichtelijk denk ik... Leuke link trouwens! die zal je wel niet met de hand ingetypt hebben denk ik
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:00:15 #105
85129 dikkedorus
pi_54012217
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:27 schreef faqw35346734sed het volgende:

[..]

Jazeker ik heb de bestelling nu gedaan, dus hopelijk heb ik alles morgen of overmorgen binnen.

Ik heb trouwens een vriend van me zo gek gekregen dat 'ie m'n windows wilde installeren en een netwerk wilde aanleggen voor een paar flesjes bier.
[..]

Ik wil een netwerk hebben van 2 pc's die hier op de zelfde verdieping staan (alleen 2 kamers van elkaar verwijderd). Beneden hebben we een ADSL 'splitter' die met een kabel naar boven is doorgetrokken naar de modem (ERICSSON HM121DP). Nu wil ik geen draadloos internet, maar gewoon dmv een kabel.
Die vriend van mij, die ook windows enzo voor mij gaat installeren, zei hierover:: 'gewoon een ethernetkabeltje voldoet toch prima?'

Kortom ik wil dus kunnen internetten zonder dat er als er bijv. problemen zijn op de andere pc, ik die ook krijg... Zeg maar dat er ook een aparte virusscanner en firewall op mijn pc moeten draaien. En ook zou ik wel eens een keer hier spelletjes willen spelen via het netwerk.

That's all
Dan heb je nodig: een netwerk switch (100 mbit) met minstens drie poorten en dan drie kabel's. Eentje van router naar switch, en twee van switch naar je PC's. That's all.
pi_54022616
ook advies iemand?
pi_54022708
Prijzen zul je zelf even moeten narekenen.

PC zelf is goed maar de VGA is echt compleet ruk. Daar moet je dus nog min. 120,- tegen aangooien (x1950 Pro) of meer voor een 8800GTS of straks een 2900Pro.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54024772
video graphics? Boeien me niet echt wat, speel nooit spellen
pi_54025747
Dan is dat niet nodig idd maar dan moet je echt nooit spellen spelen want met een 6100 kun je echt niets

Ik denk dat je zelf ook wel een goedkopere PC in elkaar kan zetten maar dat moet je maar net willen en kunnen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:45:42 #110
85129 dikkedorus
pi_54028204
Maak je eigen topique even, want zo krijg je denk ik weinig adviezen.
pi_54118133
Jeeej kheb m'n pc vandaag dan eindelijk binnengekregen!

Alles werkt perfect en 't beeldscherm is ff wennen maar toch wel lekker groot. Alleen de cd/dvd spelers maken enorm veel lawaai als dr een cd inzit... En ook ontbrak er een bepaald koppelingstukje voor een witte videostekker (maar die schijnt alleen nodig te zijn voor extreem hoogwaardig beeld van bepaalde games) Voor de rest is in ieder geval het systeem wel heerlijk stil.

Alleen het netwerk moet nog ff gefixt worden en dan kan ik meteen m'n windows nog activeren.

Nogmaals, bedankt allen voor alle tips en adviezen in dit topic!
pi_54121739
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:43 schreef faqw35346734sed het volgende:
Jeeej kheb m'n pc vandaag dan eindelijk binnengekregen!

Alles werkt perfect en 't beeldscherm is ff wennen maar toch wel lekker groot. Alleen de cd/dvd spelers maken enorm veel lawaai als dr een cd inzit... En ook ontbrak er een bepaald koppelingstukje voor een witte videostekker (maar die schijnt alleen nodig te zijn voor extreem hoogwaardig beeld van bepaalde games) Voor de rest is in ieder geval het systeem wel heerlijk stil.

Alleen het netwerk moet nog ff gefixt worden en dan kan ik meteen m'n windows nog activeren.

Nogmaals, bedankt allen voor alle tips en adviezen in dit topic!
snelle tip... zet je dvd-spelers op iets minder snel dan de maximum snelheid, dan maken ze minder lawaai... mocht het nodig zijn kan je ze altijd weer terug op volle toeren zetten!

vergeet je firewall niet aan te zetten voor je onliine gaat he!

foto's?
pi_54127887
met anydvd kan je instellen hoeveel lawaai je DVD-speler mag maken (dus max-snelheid) en dat per type schijf.

Zo kan je hem bij films stil zetten, en bij data wel luid zodat je je installatiedvd's van programma's toch nog snel inleest.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54187845
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:38 schreef Tennessee het volgende:

snelle tip... zet je dvd-spelers op iets minder snel dan de maximum snelheid, dan maken ze minder lawaai... mocht het nodig zijn kan je ze altijd weer terug op volle toeren zetten!
mag ik vragen hoe?
quote:

vergeet je firewall niet aan te zetten voor je onliine gaat he!
ja ik ga tijdelijjke een freeware anti-virus en firewall gebruiken voor alle windows updates enzo
quote:
foto's?
1
2
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 08:59 schreef Athmozz het volgende:
met anydvd kan je instellen hoeveel lawaai je DVD-speler mag maken (dus max-snelheid) en dat per type schijf.

Zo kan je hem bij films stil zetten, en bij data wel luid zodat je je installatiedvd's van programma's toch nog snel inleest.
Jammer dat het geen freeware is...
quote:
http://www.slysoft.com/nl/download.html
U kunt de volledige versie van AnyDVD downloaden en uw kopie registreren na een proefperiode van 21 dagen. Koop nu uw licentiesleutel!
pi_54188071
wat je anders kan proberen is om een custom firmware van je branders te vinden (ik weet niet of ze bestaan voor LG).

Voor sony zijn er in ieder geval programma'tjes uit waarmee je zelf je firmware kan aanpassen en de maximale leessnelheid verlagen, waardoor hij veel minder lawaai maakt.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:57:31 #116
85129 dikkedorus
pi_54188208
LG heeft ze ook, zelfs een auto-update tool, als ik me goed herinner.
pi_54188382
juist even gezocht en je kan dat idd ook doen met LG firmware's.

Zoek anders eens op cdfreaks.com naar mogelijkheden om je firmware van je brander zodanig aan te passen dat ze stiller uitlezen.
pi_54189179
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:39 schreef faqw35346734sed het volgende:

[..]

mag ik vragen hoe?
Sorry dat ik het er niet meteen bij had gezet... Aangezien je de retail versies van de DVD spelers hebt gekocht (toch?) zou daar van aopen een tooltje op de cd moeten staan... zoniet, dan kan je burn software dat vast wel. Nero in ieder geval wél... http://www.cdspeed2000.com/download.html#nerodrivespeed
quote:
Cool! Dankjewel! Ben je er een beetje blij mee? Al een beetje gewend aan je grote scherm?

Trouwens leuke test misschien... Sluit je dj-mixer eens aan en maak een opname van wat muziek en laat hem dan als de muziek klaar is gewoon doorgaan met stilte opnemen terwijl je je computer even voor internet of zo gebruikt, en bekijk dan eens de waveform van die stilte in een edit programma... Als het goed is is het dan ook echt helemaal stil, als er een zichbare brom of klikpieken in je signaal zitten heb je iets om uit te zoeken...

[ Bericht 3% gewijzigd door Tennessee op 26-10-2007 20:52:59 ]
pi_54395396
is het gelukt met die dvd-drive en zo? en hoe gaat het verder allemaal me je nieuwe pc?
pi_54514017
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:39 schreef faqw35346734sed het volgende:
...
1
2
...
hee, hoe is het nu met je PC? Ben je er nog blij mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')