abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53325766
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:19 schreef LENUS het volgende:
Dit heet natuurlijke selectie. Kijk alleen naar zo'n pandabeer. Die hebben niet zoveel trek om te paren en daarom komen er weinig nakomelingen. De geschiedenis leert dat je het op de lange termijn moelijk gaat krijgen. Walvissen op uitsterven? Tja, die rijsthappers en die Noren schijnen ze nogal lekker te vinden. Moeten wij als Nederlanders een beetje hypocriet gaan wijzen dat het niet mag? Kijk eerst naar de eigen balk in je ogen.
In gevangenschap hebben ze niet zoveel zin om te paren, dat is een HEEEEEEEEEL ander verhaal!
In het wild hebben ze er niet zo'n moeite mee, zonder pottenkijkers, maar er zijn er zo weinig dat het niet echt opschiet, door ons zijn er zo weinig, niet door natuurlijke selectie.

Ja we moeten diersoorten beschermen, laten we het wat simpeler en dichterbij pakken.
Haring, leuk hoor dat haring happen, maa haring begint toch wel wat schaarser te worden, tonijn, waar zijn de echt grote jongens, zo ook met kabeljauw?

Ze zijn er niet meer, ze krijgen de kans gewoon niet om tot volle wasdom te komen met onze enorme sleepnetten die hoeveelheden naar binnen halen die ziek zijn, samen met veel ander leven dat gesloopt word op die manier.

Waarom, omdat wij meer en meer en meer willen, dat terwijl we eigenlijk al alles hebben.
Niet omdat we het nodig hebben, het is pure luxe en daarvoor slopen we alles.

Er is geen enkele biotoop meer die niet is aangetast door de plaag die mens heet, waarom maken we alles kapot, waarom zijn we zo egoistisch?
We hebben elkaar nodig, zonder natuur geen mens, zonder dieren geen mens.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 20 september 2007 @ 13:34:07 #27
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53326002
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:24 schreef erodome het volgende:

[..]

In gevangenschap hebben ze niet zoveel zin om te paren, dat is een HEEEEEEEEEL ander verhaal!
In het wild hebben ze er niet zo'n moeite mee, zonder pottenkijkers, maar er zijn er zo weinig dat het niet echt opschiet, door ons zijn er zo weinig, niet door natuurlijke selectie.

Ja we moeten diersoorten beschermen, laten we het wat simpeler en dichterbij pakken.
Haring, leuk hoor dat haring happen, maa haring begint toch wel wat schaarser te worden, tonijn, waar zijn de echt grote jongens, zo ook met kabeljauw?

Ze zijn er niet meer, ze krijgen de kans gewoon niet om tot volle wasdom te komen met onze enorme sleepnetten die hoeveelheden naar binnen halen die ziek zijn, samen met veel ander leven dat gesloopt word op die manier.

Waarom, omdat wij meer en meer en meer willen, dat terwijl we eigenlijk al alles hebben.
Niet omdat we het nodig hebben, het is pure luxe en daarvoor slopen we alles.

Er is geen enkele biotoop meer die niet is aangetast door de plaag die mens heet, waarom maken we alles kapot, waarom zijn we zo egoistisch?
We hebben elkaar nodig, zonder natuur geen mens, zonder dieren geen mens.
Omdat vernietigen en uitbuiten in de aard van de mensheid zit, simple as that. Daarnaast stelde ik een vraag over soja dat nogal veel gebruikt wordt door vega's etc.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53326167
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:34 schreef LENUS het volgende:

[..]

Omdat vernietigen en uitbuiten in de aard van de mensheid zit, simple as that. Daarnaast stelde ik een vraag over soja dat nogal veel gebruikt wordt door vega's etc.
Soja verbruik grotendeels door vega's, no way!
Zo'n ruime 80% van de soja productie is er voor veevoer voor de bio-industrie.
Als het alleen om vega voedsel zou gaan zou het vele malen minder zijn(1 kilo veevoer heeft 5 tot 15 kilo aan grondstoffen nodig).

En uitbuiting zit in de aard van de mens, ja in deze patriarchale wereld ja, in de matriarchale wereld in het geheel niet, daar was balans wat gezocht werd, niet overheersing.
De patriarchale wereld is niet zo heel erg oud, maar met de opkomst van die wereld is de vernietiging begonnen, is haat tegenover elkaar geboren en oorlog in de mate zoals we het nu kennen(in de geschiedenis waren er hele steden waarin je amper wapens kon vinden, alleen om wat te jagen, niets voor echte oorlogsvoering)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_53326177
Hail Wodan hè, TS?
Ik ga naar huis.
pi_53326891
Kijk, de natuur heeft wel weer genoeg zijn spierballen laten zien met vulkaanuitbarstigne, tsunamies en aardbevingen en de recente bosbranden/hittegolven

Ik vind dat het hoog tijd dat de natuur weer eens op zijn plek gewezen wordt en ff gaat dimmen: het is nu tijd voor de mens! Dikke vette pech voor de natuur!
pi_53326926
Dit is hoe groenlinks Nederland wilt hebben

Geen natuur, geen dieren, alles een grote betonvlakte met buitenlanders

Wat een echte Groene (ik) wil hoe Nederland eruit ziet:

inclusief dieren en blanke spelende kinderen natuurlijk
"It's better to rule in hell than to serve in heaven."
-Milton, Paradise Lost
pi_53326979
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:19 schreef LENUS het volgende:
Dit heet natuurlijke selectie. Kijk alleen naar zo'n pandabeer. Die hebben niet zoveel trek om te paren en daarom komen er weinig nakomelingen. De geschiedenis leert dat je het op de lange termijn moelijk gaat krijgen. Walvissen op uitsterven? Tja, die rijsthappers en die Noren schijnen ze nogal lekker te vinden. Moeten wij als Nederlanders een beetje hypocriet gaan wijzen dat het niet mag? Kijk eerst naar de eigen balk in je ogen.

Die zogenaamde vega's meet hun sojaprodukten zijn dus verantwoordelijk voor wereldwijde ontbossing. Denk daar maar eens over na
De meeset soya gaat naar de dieren in de vleesindustrie toe schat

en het uitroeien van dieren in de naam van de industrie heeft niks met natuurlijke selectie te maken
-Milton, Paradise Lost
pi_53326988
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:40 schreef nietzman het volgende:
Hail Wodan hè, TS?
haha
-Milton, Paradise Lost
pi_53327000
ik denk dat de prioriteit ligt bij vermindering van CO2-uitstoot, want dat is lekker populair bij het domme volk
pi_53327008
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:08 schreef Solitarias het volgende:
Kijk, de natuur heeft wel weer genoeg zijn spierballen laten zien met vulkaanuitbarstigne, tsunamies en aardbevingen en de recente bosbranden/hittegolven

Ik vind dat het hoog tijd dat de natuur weer eens op zijn plek gewezen wordt en ff gaat dimmen: het is nu tijd voor de mens! Dikke vette pech voor de natuur!
dikke pech voor jouw, zonder natuur geen leven
-Milton, Paradise Lost
pi_53327201
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:13 schreef satan666 het volgende:

[..]

dikke pech voor jouw, zonder natuur geen leven
ik vind jou echt het domste figuur dat ik ooit op internet ben tegen gekomen, ik hoop dat je heel snel van een ladder aflazerd en je nek breekt
  donderdag 20 september 2007 @ 14:25:23 #37
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53327308
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:21 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ik vind jou echt het domste figuur dat ik ooit op internet ben tegen gekomen, ik hoop dat je heel snel van een ladder aflazerd en je nek breekt
Ik vind jouw uitspraak niet echt getuigen van een normaal gesprek.

Waar denk je dat die "schokken" vandaan komen? Dat de natuur zomaar op die wijze beweegt?

Dat heten "reacties". Als antwoord op de wereld, die wij in rap tempo aan het veranderen zijn.

Denk daar maar eens over na.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_53327638
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:25 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Ik vind jouw uitspraak niet echt getuigen van een normaal gesprek.

Waar denk je dat die "schokken" vandaan komen? Dat de natuur zomaar op die wijze beweegt?

Dat heten "reacties". Als antwoord op de wereld, die wij in rap tempo aan het veranderen zijn.

Denk daar maar eens over na.
daar wil ik allemaal best over nadenken, maar niet als zo'n enorme dombo als satan666 zich met zulke onderwerpen gaat bemoeien

het was een mooi topic met een prachtige insteek en goede OP, maar satan666 moet het verzieken

jammer!
pi_53327700
apart, hij IS de TS

jammer

tóch hoop ik dat hij van een trapje aflazert en zijn nek breekt
  donderdag 20 september 2007 @ 14:45:23 #40
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_53327780
Toch weer een positief puntje voor Femke! Ik dacht echt dat ze wel vegetarisch zou zijn.
pi_53330518
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:21 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ga een uitlaat zuigen
-Milton, Paradise Lost
pi_53330544
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Toch weer een positief puntje voor Femke! Ik dacht echt dat ze wel vegetarisch zou zijn.
ik wist niet dat het positief was als je liegt en hypocriet bent
-Milton, Paradise Lost
  donderdag 20 september 2007 @ 17:27:20 #43
192078 MrMars
Een Mars en een cassis Neelix
pi_53332311
Uuh Lenus, als de mens zou zwemmen met een speertje zou hij geheid verliezen, maar omdat hij een boot heeft en sterke speren, moet de walvis altijd het onderspit delven en dan zeggen ze ook nog dat het voor de watenschap is.
Na duizenden walvissen moet je toch ondertussen wel weten hoe zo'n dier leeft.
De ontbossing gebeurt door mensen, die geen geld hebben, maar krijgen (veel te weinig) geld voor het omkappen en weten niet, dat ze een heel belangrijk onderdeel vernietigen met hun motorzaag.
De mens is zichzelf uit aan het moorden door de grote hersenen, die verkeerd gebruikt worden door sommige politici en milieuvernietigers.
Er lopen twee Marsen op Mars.
Zegt de ene Mars tegen de andere :
'Zullen we een mars houden Mars ?'
Zegt de andere Mars : 'Ach, loop naar de maan !'
  donderdag 20 september 2007 @ 22:45:01 #44
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_53342198
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:10 schreef satan666 het volgende:
Dit is hoe groenlinks Nederland wilt hebben
[afbeelding]
Geen natuur, geen dieren, alles een grote betonvlakte met buitenlanders

Wat een echte Groene (ik) wil hoe Nederland eruit ziet:
[afbeelding]
inclusief dieren en blanke spelende kinderen natuurlijk
ik was even creatief een decor aan het ontwerpen, in welke ik jou graag zou willen plaatsen als lijdend voorwerp:
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  FOK!fossiel donderdag 20 september 2007 @ 23:05:10 #45
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_53342928
Dus je bent alleen groen als je vegatarisch eet .

Het verdwijnen van de natuur is meer een wereldwijd probleem, in Nederland kan je niet eens meer van natuur praten. Wil je iets bereiken zal het toch al op Europees vlak moeten zijn.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_53346153
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:45 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ik was even creatief een decor aan het ontwerpen, in welke ik jou graag zou willen plaatsen als lijdend voorwerp:
[afbeelding]
Dat is een hele vriendelijke galg!

Als ik de uil als ijkpunt neem, is deze galg te laag om werkelijk iemand aan op te hangen. Zelfs als dat wel zou kunnen (bijvoorbeeld een luik in de grond), is er nog genoeg mogelijkheid om je omhoog te trekken aan de balk boven je. Daarnaast is de gebruikte knoop niet ééntje waarvan je nek zal breken, dus heb je nog voldoende tijd om je op je gemakje van de galg te ontdoen.

Gezien het beperkte budget van Dunno (die nooit een dokterstitel heeft behaald), mag ik er vanuit gaan dat het gebruikte hout geen FSC-keurmerk draagt, waarmee we dus kunnen concluderen dat het hier gaat om minstens 3 bomen die voor niets het leven hebben moeten laten. Deze bomen zullen nooit meer gecompenseerd worden!

Tenslotte: de uil is een zeer zeldzame vogel, ik denk niet dat Wakkerdier er blij mee is dat deze vogel gebruikt is om het object te sieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')