abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53275181
Gezien de interesse die uit een ander topic bleek

Brand maar los..
pi_53275209
Naaien jullie nou vaak klanten, door te hoog te rekenen voor simpele zaken en andere onderdelen van de fiets te saboteren zodat jullie een maand later weer klandizie hebben?
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  dinsdag 18 september 2007 @ 17:46:50 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53275288
Waarom heet het beroep eigen fietsenmaker, terwijl het taalkundige correcte woord fietsenreparateur of fietsmonteur had moeten zijn?
So we just called him Fred
pi_53275295
Waarom moeten jullie per se overbodige dingen repareren als mensen maar een kleine reparatie nodig hebben?
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
pi_53275311
Verkopen fietsenmakers ook schilderstape?
You dream it, I live it.
pi_53275330
Waarom kan een fietsemaker, die toevallig een kennis van mij is, mijn hele fiets repareren voor ¤ 22,50, en kost het bij een fietsemaker die ik niet ken rond de ¤100,- ??
The only thing to fear, is running out of beer!
  dinsdag 18 september 2007 @ 17:48:57 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53275345
Waarom gaan jullie aan van alles prutsen terwijl daar niet om gevraagd is?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_53275464
Waarom is alles zo duur?
Fuck today, it's tomorrow.
pi_53275474
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:44 schreef Gamer_V het volgende:
Naaien jullie nou vaak klanten, door te hoog te rekenen voor simpele zaken en andere onderdelen van de fiets te saboteren zodat jullie een maand later weer klandizie hebben?
Nooit. Je hoort het wel eens dat fietsenmakers hun eigen fietsen jatten, zodat de verzekering het volle bedrag uitkeert en de fietsenmaker weer 40% winst maakt. Maar dat is bij ons echt een no-go.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:46 schreef FredvZ het volgende:
Waarom heet het beroep eigen fietsenmaker, terwijl het taalkundige correcte woord fietsenreparateur of fietsmonteur had moeten zijn?
Ik zou het niet weten, het zal me eerlijk gezegd ook worst wezen. Het bekt gewoon lekkerder, dat zal het zijn
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:47 schreef unioz het volgende:
Waarom moeten jullie per se overbodige dingen repareren als mensen maar een kleine reparatie nodig hebben?
Zoiets doen alleen de grootste amateurs. Als we zien dat er bijvoorbeeld een handvat los zit of iets anders kleins, repareren we dat wel eventjes, maar gewoon als service. De klant hoeft daar uiteraard niets voor te betalen, dat zou belachelijk zijn. Maar het komt voor inderdaad.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:48 schreef Meddo het volgende:
Verkopen fietsenmakers ook schilderstape?
Je leest ook KLB Neen.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:48 schreef McFarmer het volgende:
Waarom kan een fietsemaker, die toevallig een kennis van mij is, mijn hele fiets repareren voor ¤ 22,50, en kost het bij een fietsemaker die ik niet ken rond de ¤100,- ??
Wat mankeert er dan aan je fiets. De ene fietsenmaker hanteert natuurlijk andere tarieven, maar dit verschil lijkt me wel idioot. Waarschijnlijk matst die kennis je heel erg, hij rekent alleen de onderdelen oid.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:48 schreef LasTeR het volgende:
Waarom gaan jullie aan van alles prutsen terwijl daar niet om gevraagd is?
Zie hierboven.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:53 schreef Olep het volgende:
Waarom is alles zo duur?
Wat is alles? Fietsen zijn nou eenmaal dure dingen. Mensen weigeren gewoon te begrijpen dat je voor 200 euro geen goede fiets hebt met 7 versnellingen en handremmen. Goedkoop is duurkoop, die chinese rommel moet je al helemaal niet aan beginnen. Een echte goede fiets wordt van hoogwaardige onderdelen gemaakt en met de hand in elkaar gezet. Dat is prijzig.
pi_53275487
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:48 schreef McFarmer het volgende:
de 100 euro fietsenmaker:
-Werkplaats
-BTW, belastingen
-Geen winstoogmerk
-Hoeft geen premies/belastingen te betalen voor personeel
-Garantie op geleverde werk
-Betere producten gebruikt?
pi_53275736
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:54 schreef Rapaille het volgende:

[..]

de 100 euro fietsenmaker:
-Werkplaats
-BTW, belastingen
-Geen winstoogmerk
-Hoeft geen premies/belastingen te betalen voor personeel
-Garantie op geleverde werk
-Betere producten gebruikt?
Volgensmij haal je een aantal dingen door elkaar?
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:11:31 #12
188787 Tollywood
Ik parkeer em der zo in!
pi_53275906
Waarom zijn de wielen van een fiets rond?
Ik schenk geld aan de armen.... in het bijzonder mijn linker en mijn rechterarm.
pi_53275907
hoe werkt zo'n naafversnelling?
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:17:01 #14
32402 s0k
..............................
pi_53276051
Op mijn opoe-fiets (don't ask..) is die kabel uit dat versnellingsding op het stuur geschoten. En ik krijg hem er niet meer terug erin, en nu blijft mn fiets hangen in de 3de versnelling.. Nogal vervelend om mee te fietsen, gezien we overal stoplichten hebben in NL
Dus, fietsenmaker, hoe maak ik dat

http://www.fietsserviceaa(...)wart%20rn3v%20gr.jpg < zo'n versnelling
..................................................................................................................................................
pi_53276140
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:11 schreef Tollywood het volgende:
Waarom zijn de wielen van een fiets rond?
Als ze vierkant zouden zijn zouden de spaken allemaal verschillende lengtes moeten hebben, en dat maakt het erg lastig voor een fabriekswerker om ze in elkaar te zetten.. (Zucht.. )
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:11 schreef Byte_Me het volgende:
hoe werkt zo'n naafversnelling?
Eehh, wat voor versnelling is het, merk, aantal versnellingen, modelnr, typenr, jaartal etc.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:17 schreef s0k het volgende:
Op mijn opoe-fiets (don't ask..) is die kabel uit dat versnellingsding op het stuur geschoten. En ik krijg hem er niet meer terug erin, en nu blijft mn fiets hangen in de 3de versnelling.. Nogal vervelend om mee te fietsen, gezien we overal stoplichten hebben in NL
Dus, fietsenmaker, hoe maak ik dat
Ja hier kan ik weer niks mee, wat voor versnelling etc.. Algemene benadering: Haal de kabel los bij de versnelling zelf los, leg hem dan goed in je versteller op je stuur en span dan de hele handel weer aan bij je versnelling.
pi_53276147
Hoe neuk ik lekkere wijven?
dsfsdfsdfds
pi_53276199
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:20 schreef meisterfens het volgende:
Hoe neuk ik lekkere wijven?
"Zal ik jouw bandje effe plakken? "
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:22:30 #18
32402 s0k
..............................
pi_53276211
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:20 schreef Hagelkaas het volgende:

Ja hier kan ik weer niks mee, wat voor versnelling etc.. Algemene benadering: Haal de kabel los bij de versnelling zelf los, leg hem dan goed in je versteller op je stuur en span dan de hele handel weer aan bij je versnelling.
Is het niet mogelijk om gewoon met een tang zo'n versnelling is stukje lager te zetten?
..................................................................................................................................................
pi_53276531
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:22 schreef s0k het volgende:

[..]

Is het niet mogelijk om gewoon met een tang zo'n versnelling is stukje lager te zetten?
Waarschijnlijk zal hij dan terug schieten. Je kunt de kabel wel ergens aan vastknopen, zodat hij strak staat.
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:35:53 #20
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53276636
Mijn ketting is van de tandwielen af aan de voorkant. MAar ik heb zo'n halve kettingkast erom zitten. (hierdoor heb ik niet de mogelijkheid om de ketting met me vingers erom te leggen) Deze krijg ik er niet vanaf mits ik de achterwiel ook los maak (zit aand e zelfde schoef dacht ik)..
Moet ik hiermee naar de fietsenmaker of zijn er speciale trucjes? En hoe duur gaat me dat geintje kosten?
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_53276729
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:35 schreef Cuegirllie het volgende:
Mijn ketting is van de tandwielen af aan de voorkant. MAar ik heb zo'n halve kettingkast erom zitten. (hierdoor heb ik niet de mogelijkheid om de ketting met me vingers erom te leggen) Deze krijg ik er niet vanaf mits ik de achterwiel ook los maak (zit aand e zelfde schoef dacht ik)..
Moet ik hiermee naar de fietsenmaker of zijn er speciale trucjes? En hoe duur gaat me dat geintje kosten?
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Een kettingscherm is bijna altijd los te maken zonder iets anders los te hoeven draaien. Als een fietsenmaker de asmoer ervoor moet losschroeven kost dat weinig extra trouwens, het wiel hoeft er nl niet uit.
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:40:26 #22
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53276777
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:39 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Een kettingscherm is bijna altijd los te maken zonder iets anders los te hoeven draaien. Als een fietsenmaker de asmoer ervoor moet losschroeven kost dat weinig extra trouwens, het wiel hoeft er nl niet uit.
Ja wiel hoeft er niet uit, maar volgens mij zit ie aan de zelfde schroef vast ofzo.. achter zo'n dopding.. (ja ben ook maar vrouw haha).. Hij zit tenminste nog ergens aan vast wat ik liever niet losschroef.
Maar ong de kosten? enige indicatie
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_53276821
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:44 schreef Gamer_V het volgende:
Dat lijkt wel.
Namelijk bij mijn mountainbike, spaken vervangen van het achterwiel, maandje later weer een spaak eruit.
Dus zelf maar gereedschap aangeschaft en een paar spaken, toen een paar weken later wederom een spaak knapte heb ik het zelf gemaakt en tot op heden (4 maanden later) is alles heel gebleven (ook na het fietsen op wat ruiger terrein).
Nou ben ik iemand die vaak fietst (mountainbiken/ wielrennen) dan moet je imho sowieso de meeste reparaties zelf kunnen verrichten.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_53276909
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:42 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Dat lijkt wel.
Namelijk bij mijn mountainbike, spaken vervangen, maandje later weer een spaak eruit.
Dus zelf maar gereedschap aangeschaft en een paar spaken, toen een paar weken later wederom een spaak knapte heb ik het zelf gemaakt en tot op heden (4 maanden later) is alles heel gebleven (ook na het fietsen op wat ruiger terrein).
Lijkt me gewoon toeval. Of een hele illegale turk.
pi_53276972
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:40 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Ja wiel hoeft er niet uit, maar volgens mij zit ie aan de zelfde schroef vast ofzo.. achter zo'n dopding.. (ja ben ook maar vrouw haha).. Hij zit tenminste nog ergens aan vast wat ik liever niet losschroef.
Maar ong de kosten? enige indicatie
Dan heb je zo te horen een versnellingsnaaf? Is dat het plastic dopding wat je bedoelt? In ieder geval, wat voor fiets is het. Dan weet ik meer.

Bij ons kost een ketting omleggen, spannen en smeren 12 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')