Net op het Journaal werd er gemeld dat uit de toespraak van Beatrix op Prinsjesdag duidelijk is geworden dat onder andere de BTW-heffing op secundaire levensbehoeften cq. consumentenproducten wéér met 1% gaat stijgen. Dit in het kader om belachelijke uitgaven te kunnen bekostigen, bijvoorbeeld de 'vredesmissie' in Uruzgan (Afghanistan) die, ik citeer Wouter Bos, dagelijks circa 100 miljoen euro kost uit de schatkist.
Wat gaat dit voor de consument inhouden, voor de wat duurdere electronicaproducten zoals een LCD-TV of een laptop we al gauw 15 euro meer betalen dan in de sitautie toen de BTW nog 19% bedroeg. .
En dan moeten we niet vergeten dat er plannen zijn om specifieke heffingen in te voeren op
digitale camera's en op
mp3-spelers. Het laatste om de platenmaatschappijen en artiesten tegemoet te komen.
![]()
We worden langzaam aan leeggezogen door deze overheid. Overal worden heffingen en belastingen over geheven maar anderzijds smijt de overheid miljoenen euro's over de balk aan zaken waar we ons helemaal niet mee bezig horen te houden of aan andere zaken waarvan de put bodemloos is.
Zo wil Eurlings er extra wegen bijbouwen naast bestaande wegen en bijvoorbeeld door extra rijstroken toe te voegen, volgens mij beseft de regering niet dat je daarmee de file's niet oplost maar juist groter maakt. En dan begin ik nog niet over de zorgzekering dat
gemiddeld 150 EURO duurder wordt.
Klacht: Balkenende, Bos en Rouvoet en de rest van de pauper-regering die steeds mooie dingen beloven maar juist alles eraan doen om de modale man te belasten met allerlei extra kosten.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?