Het bedrijf waar ik voor werkte zat in Alphen ad Rijn voordat het overgenomen werd en ik naar Hoofddorp moest gaan rijden. Niet echt een kwestie van keuze geweest.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan wonen en/of werken jullie op de verkeerde plaats.
Ik fiets elke ochtend 20 minuten naar m'n werk en 's middags 20 minuten terug
Geen files, geen vertragingen, gezond voor lijf en leden.
Dat vind ik juist van het OV een nadeel. Als je moet overstappen sta je meer stil dan dat je reist.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:16 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad steeds drukker ja, misschien is het tijd voor metro-frequentie tussen Dordrecht en Rotterdam.
Normaal ga ik ook vaak met de auto, maar als het zoals vanochtend al bij de oprit Zwijndrecht muurvast staat, sta ik toch liever een kwartiertje in de trein.![]()
Ik heb gewoon een pesthekel aan stilstaan, ritsen, nog meer stilstaan, rijbaan wisselen.... Daar wordt ik 's ochtend vroeg chagerijnig van![]()
Natuurlijk heb je die keuze wel.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:24 schreef SocialDisorder het volgende:
Het bedrijf waar ik voor werkte zat in Alphen ad Rijn voordat het overgenomen werd en ik naar Hoofddorp moest gaan rijden. Niet echt een kwestie van keuze geweest.
heeeeeeerlijk door de stromende regen fietsenquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan wonen en/of werken jullie op de verkeerde plaats.
Ik fiets elke ochtend 20 minuten naar m'n werk en 's middags 20 minuten terug
Geen files, geen vertragingen, gezond voor lijf en leden.
Ik ben ook een uitzondering, ik woon tegenover het station en ik werk vlakbij een station...quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat vind ik juist van het OV een nadeel. Als je moet overstappen sta je meer stil dan dat je reist.
...
Daarvoor hebben ze dan ook regenpakken uitgevonden..quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:26 schreef rival het volgende:
heeeeeeerlijk door de stromende regen fietsen
Ja dan is het inderdaad wel een alternatief.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:26 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Ik ben ook een uitzondering, ik woon tegenover het station en ik werk vlakbij een station...![]()
Oja, alsof het daaraan ligt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:39 schreef HansvanOchten het volgende:
Als je niet kan rijden met regen ga dan lekker in de sahara wonen![]()
Heb jij wel eens gehoord van dingen als een huurcontract? Tis maar een klein detail natuurlijk, maar vlak voor de overname had ik een contract getekend waardoor ik minstens een jaar in mijn huidige appartement moet blijven zitten. Niet zo kortzichtig en uit de hoogte doen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je die keuze wel.
Alleen wil je er kennelijk niet voor kiezen om richting je werk te verhuizen. Sja, dan moet je de consequenties (file rijden, vertraging met OV) maar accepteren.
LOLquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:28 schreef SocialDisorder het volgende:
Heb jij wel eens gehoord van dingen als een huurcontract? Tis maar een klein detail natuurlijk, maar vlak voor de overname had ik een contract getekend waardoor ik minstens een jaar in mijn huidige appartement moet blijven zitten. Niet zo kortzichtig en uit de hoogte doen.
Fout. Wanneer die km-prijs er komt ga je er juist een stuk minder op betalen als gewoon auto rijder.quote:
Ja en velen hebben ook wel eens gehoord van solliciteren om dichter bij werk te vinden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gehoord van dingen als een huurcontract? Tis maar een klein detail natuurlijk, maar vlak voor de overname had ik een contract getekend waardoor ik minstens een jaar in mijn huidige appartement moet blijven zitten. Niet zo kortzichtig en uit de hoogte doen.
want de banen liggen hier voor het oprapen in mijn branchequote:Op dinsdag 18 september 2007 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja en velen hebben ook wel eens gehoord van solliciteren om dichter bij werk te vinden.![]()
alleen betalen we al jaren kilometerheffing in de vorm van brandstofaccijnzen en die hebben nog nooit geholpen in de bestrijding van files.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:39 schreef TNA het volgende:
Misschien dat rekeningrijden kilometerbeprijzing nog wat helpt, het schijnt dat 10% minder auto's op de weg al leidt tot 50% minder files (bron: iemand van Rijkswaterstaat).
Woonplaats TS: Tielquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:46 schreef sararaats het volgende:
neem je ook de ring rond Antwerpen?
Carpoolen. Leuk!quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:04 schreef Basp1 het volgende:
En met zijn allen zitten de schaapjes met 1 persoon in die auto en maar tegen de collegas die 1 dopr verderop wonen klagen dat het zo druk op de weg is en niet op het idee komen dat waneer 25% van nederland zou carpoolen er beduidend minder files zullen zijn.
Net zoals trajectcontroles en 80km zones zouden helpen zeker.........quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:39 schreef TNA het volgende:
Misschien dat rekeningrijden kilometerbeprijzing nog wat helpt, het schijnt dat 10% minder auto's op de weg al leidt tot 50% minder files (bron: iemand van Rijkswaterstaat).
Nou, mooi niet als je ziet dat bijvoorbeeld de 2-stroken weg Tilburg-Eindhoven voor 90% alleen maar de linkerstrook wordt gebruiktquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:39 schreef TNA het volgende:
Misschien dat rekeningrijden kilometerbeprijzing nog wat helpt, het schijnt dat 10% minder auto's op de weg al leidt tot 50% minder files (bron: iemand van Rijkswaterstaat).
Totale onzin die je hier zit te verkondigen, kijk eens goed uit je ogen hoeveel er de afgelopen jaren aan de wegen gewerkt is, en men nogs teeeds aan het werken is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef SocialDisorder het volgende:
alleen betalen we al jaren kilometerheffing in de vorm van brandstofaccijnzen en die hebben nog nooit geholpen in de bestrijding van files.
De meeste mensen die nu in de file staan zouden toch al niet hoeven te betalen voor het OV. Maar maken er geen gebruik van omdat het OV gewoon GEEN alternatief is voor de snelweg. Tuurlijk als je werk naast Utrecht Centraal of Rotterdam Centraal zit is het handig. Maar werk je bv. in Nieuwegein, Vianen ed. dan is het gewoon niet handig.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:07 schreef vanBnaarC het volgende:
Openbaar vervoer goedkoper maken!!![]()
Het hoeft niet gratis, maar als het bijvoorbeeld 50% goedkoper wordt het veel aantrekkelijker om met het o.v te reizen.![]()
Momenteel betaal ik meer om met het openbaar vervoer om op mijnwerk te komen,
dan dat ik met de auto ga!!!![]()
Dan zou ik best met het o.v. willen reizen![]()
Brandstofaccijnzen kennen geen spitstoeslag.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
alleen betalen we al jaren kilometerheffing in de vorm van brandstofaccijnzen en die hebben nog nooit geholpen in de bestrijding van files.
Over wegen verbreden zijn de meningen al tijden verdeeld, volgens sommigen helpt het, volgens anderen verplaatst of verbreedt het de files i.v.m. knelpunten die blijven bestaan. Vrachtwagens tijdens de spits verbieden lijkt me vrij lastig. Thuiswerken is een oplossing, maar een groot deel van de werknemers wil of het kan niet (recent onderzoek), hopelijk verbetert dat in de toekomst. Een 24-uurs economie is ideaal voor filebestrijding maar is zoals je zelf zegt wel erg lastig te realiseren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Net zoals trajectcontroles en 80km zones zouden helpen zeker.........![]()
als ze nu echt eens het probleem gaan aanpakken ipv kijken hoe ze de automobilist nog meer kunnen uitpersen!
Oplossingen zijn:
* Wegen verbreden ( vooral de 2 baans wegen. De infarcten ontstaan op punten waar er ingevoegd moet worden )
* Vrachtwagens tijdens de spits verbieden.
* Thuis werken nog meer bevorderen
* Ruimere kantoortijden zodat er meer gespreid gewerkt wordt. Ideaal zou een 24 uurs economie zijn maar wordt wat lastig te realiseren
Alle oplossingen kosten geld maar het file probleem zal zich heus niet vanzelf oplossen!
Precies, je moet wel zowel je woning als je werk moet wel dichtbij een station zitten wil het de moeite zijn. Zoals je zegt willen werkgevers een trajectkaart wel vergoeden maar is de auto gewoon oneindig veel handiger. Bovendien is de auto van deur tot deur dermate sneller dat een half uur file op standaard een uur reizen nog aantrekkelijker is dan het OVquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:20 schreef Tim_G het volgende:
[..]
De meeste mensen die nu in de file staan zouden toch al niet hoeven te betalen voor het OV. Maar maken er geen gebruik van omdat het OV gewoon GEEN alternatief is voor de snelweg. Tuurlijk als je werk naast Utrecht Centraal of Rotterdam Centraal zit is het handig. Maar werk je bv. in Nieuwegein, Vianen ed. dan is het gewoon niet handig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |