abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 17 september 2007 @ 20:55:37 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53254363

Beste Truth, BNW en FOT users,

Hoe moeilijk of makkelijk is het eigenlijk om magie of sfeer te vangen?
Om mysterie, spanning, of paranormale fenomenen overtuigend op de gevoelige plaat vast te leggen?

Het lijkt de ideale proef om te nemen met de users van bovenstaande subfora van FOK!

We zetten een fotowedstrijd op rond het thema mysterieuze zaken, allerlei foto's rond dat thema kunnen ingezonden worden.
Dat kan zijn een mistig kerkhof, een geestverschijning, een heksenmeeting, een graancirkel, chemtrails, een alieninvasie, etc.
In alle drie de subfora komen er topics waar je van gedachten kunt wisselen over de onderwerpen.

Vanuit TRU, dan kun je denken aan heksen, geestenverschijningen, tarot, spookhuizen, etc

Vanuit BNW, denk aan hidden agenda's, een sluimerende politiestaat, obscure genootschappen, etc."

Vanuit FOT, kan de technische kant bekeken worden, hoe suggereer je stemmingen, hoe kan je foto's manipuleren, hoe fotografeer je in donkere omstandigheden (available light fotografie vs flits bv), ook mogen alle inzending ingezonden worden naar FOT.

De regels:

• Één inzending per persoon.

• Er mag bewerkt worden mits de basisfoto van jezelf is.

• Resize je foto tot maximaal 580 pixels breed inclusief rand.

• Sla hem op als JPG.

• Geef je foto als naam je nickname; bv. Yoni.jpg - om mee te kunnen doen aan de wedstrijd moet je dus wel kunnen posten op FOK!

• Foto's kunnen ingestuurd worden tot 31 oktober en dat is (hoe toepasselijk) halloween, daarna mag er gestemd worden voor een winnaar.

• Insturen kan naar fotowedstrijd@fok.nl onder vermelding van "halloween".

De prijzen, tja daar gaan we nog even lekker mysterieus over doen , ik kan al wel verklappen dat de winnaar in ieder geval een mooi FOK! shirt wint.

Happy clicking en veel plezier,

Moderators FOT, TRU en BNW.
  • JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      Moderator maandag 17 september 2007 @ 20:59:00 #2
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_53254515
    Hallo TRUthers,

Hier kun je delen wat voor foto je wilt maken, hoe je het denkt te doen, en natuurlijk kun je hier ook het resultaat showen.

Kortom hier kun je alles kwijt over de wedstrijd

Linkjes:

Hier kun je met de experts van FOT overleggen: [Fotowedstrijd 'Mysterieuze zaken'] discussietopic
    Hier kun je overleggen als je idee misschien meer in BNW past: [Fotowedstrijd] 'mysterieuze zaken'
    Hier komen de ingezonden foto's te staan: 'Mysterieuze zaken' de foto's

Om alvast even in de sfeer te komen (en natuurlijk een uitstekende gelegenheid om foto's te maken):

http://www.walibiworldhalloween.nl/home.htm
    http://www.beleven.org/feest/halloween

[ Bericht 29% gewijzigd door senesta op 18-09-2007 20:39:32 ]
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_53257062
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53257475
    Een mysterieuze fotograaf gespot in Clingendael
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      Moderator maandag 17 september 2007 @ 22:28:16 #5
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_53257538
    Leuk gedaan zeg
      maandag 17 september 2007 @ 23:41:54 #6
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_53259867
    een heel leuk initiatief ik heb een foto toegezonden naar het mailadres
      Moderator dinsdag 18 september 2007 @ 09:47:35 #7
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_53264075
    Ik doen niet mee met de wedstrijd maar ik ga wel foto's maken, leuk zeg.
    Ik heb nog een vernevelaartje daar moet volgens mij ook best een leuk sfeertje mee te krijgen zijn
    pi_53281423
    tvp

Trouwens erg mooie foto in de OP!!!!
    Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
      woensdag 19 september 2007 @ 07:13:41 #9
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_53291066
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 09:47 schreef senesta het volgende:
    Ik doe niet mee met de wedstrijd maar ik ga wel foto's maken, leuk zeg.
    eigen personeel is zeker uitgesloten van deelname
      woensdag 19 september 2007 @ 07:17:28 #10
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_53291081
    Die ik heb opgestuurd zal ik hier ook even posten:

en even voor de goede orde..deze is niet geëdit, behalve op size!
      Moderator woensdag 19 september 2007 @ 08:27:52 #11
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_53291585
    Grappig met die letters zo Spellmeista , het is zeker een sfeerfoto zo
      woensdag 19 september 2007 @ 09:19:46 #12
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_53292351
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 08:27 schreef senesta het volgende:
    Grappig met die letters zo Spellmeista , het is zeker een sfeerfoto zo
    Het is een foto van mijn computerbeeldscherm die ik steady heb gemaakt. Ik zag door de virusscanner op de achtergrond dat de tekst "The Matrix has u! and u too! and i m t matrix"(schermbeveiliging) achterbleef en heb daar gelijk een serie foto's van gemaakt. Dit is de beste naar mijn mening uit die hele reeks. Op de voorgrond zie je mijn bureaulamp..verder is er geen edit of papier of photoshop aan te pas gekomen.
      woensdag 19 september 2007 @ 13:29:16 #13
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_53298549
    Leuk initiatief ! allemaal coole foto's al ... ik hoop dat ik er ook 1 kan maken !
    THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
      woensdag 19 september 2007 @ 22:15:54 #14
    191996 Annn
    die komt nog
    pi_53313267
    Lol, beetje amateuristisch maar goed... ik amuseer me er wel mee.

19 september, return of the sith, and its a girl :p

die komt ook nog
    pi_53316407
    Niet om op te sturen maar even wat geprobeerd:

Niet zo hardcore...
      Moderator donderdag 20 september 2007 @ 09:58:37 #16
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_53320587
    Leuk idee
    Misschien dat een kaars ook een mooi effect geeft?
    pi_53320744
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 23:59 schreef VAgeNERATION het volgende:
    Niet om op te sturen maar even wat geprobeerd:

[afbeelding]
    Leuk idee. Geen idee of je zit te wachten op foto-advies, anders negeer je t maar gewoon:

probeer eens of je een klein beetje meer licht in de ruimte waar je de foto maakt kunt hebben. Liefst indirect, dus een schemerlamp of een spotje gericht op het plafond oid. Even een beetje experimenteren met de hoeveelheid licht en/of de afstand tot de kaarten. Dan wordt de foto als geheel iets lichter (hoeft niet veel te zijn, die donkere sfeer past wel), en de vlam van de aansteker net iets minder extreem. Omdat je extra licht indirect is, lijkt het nog steeds alsof de aansteker je enige lichtbron is (ik neem aan dat je dat wilt tenminste).
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53321422
    Thanx voor de tips, ben maar heel af en toe bezig met foto's te maken, de meeste zijn nog van m'n DS spelletjes ,
    maar ga hier eens even mee aan de slag, leuke opdracht

Het was ook maar even snel opgezet en eigenlijk express zo donker gehouden anders werd de reflectie (rechtsboven) to obvious

Een kaars kon ik zo gauw even niet vinden dus bij gebrek aan de zippo maar even gebruikt.

Opbouwende kritiek is altijd mooi meegenomen dus vat ik niet verkeerd op hoor

Als ik weer wat nieuws heb zal ik het hier wel posten voor meer tip's.
    Niet zo hardcore...
      donderdag 20 september 2007 @ 11:46:26 #19
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_53323311
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 22:15 schreef Annn het volgende:
    Lol, beetje amateuristisch maar goed... ik amuseer me er wel mee.

19 september, return of the sith, and its a girl :p

[afbeelding]
    ?
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
      donderdag 20 september 2007 @ 17:41:45 #20
    191996 Annn
    die komt nog
    pi_53332739
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 11:46 schreef Elegy het volgende:

[..]

?
    die komt ook nog
      donderdag 20 september 2007 @ 17:55:13 #21
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_53333125
    Aura foto's lijken me wel okey om te zien, maar dat is een foto gemaakt door iemand anders dus die zullen wel buiten gesloten zijn of nie?
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
      Moderator vrijdag 21 september 2007 @ 10:08:48 #22
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_53349730
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 17:55 schreef Dromenvanger het volgende:
    Aura foto's lijken me wel okey om te zien, maar dat is een foto gemaakt door iemand anders dus die zullen wel buiten gesloten zijn of nie?
    Nee, de basisfoto moet door jou zelf gemaakt zijn, je kunt wel daarna de foto naar hartelust bewerken

Overgens misschien ook een leuke gelegenheid om foto's te maken als je in de buurt woont:
    quote:
    25.000ste bezoeker van heksententoonstelling in Limburgs Museum

20 september – Het beloofde sowieso al geen doorsnee dag te worden voor de leerlingen van groep 6 van basisschool 't Palet in Venlo-Blerick. Vandaag stond immers een bezoek gepland aan de tentoonstelling Zwerkballen, grobbebollen en toverkollen in het Limburgs Museum. Een expositie over heksen vroeger en nu, maar ook een tentoonstelling die aandacht schenkt aan het zoeken naar een zondebok, aan het pesten op school en op straat.

De leerlingen waren druk in de weer met de museumles toen plotseling twee heksen kwamen binnengerend om de kinderen te vertellen dat er een hele bijzondere gast voor hen was: museumdirecteur Jos Schatorjé. Toen iedereen van de consternatie was bekomen werd de reden duidelijk. In groep 6 van de leerkrachten Rita Smets, Suzanne Leenen en Rob Cremers bevond zich de 25.000ste bezoeker van de tentoonstelling, Om dat te vieren waren er bloemen voor de leerkrachten, een pracht van een voorleesboek voor de schoolbibliotheek en voor ieder kind een magisch heksenpotlood.

Zwerkballen, groibbebollen en toverkollen is een zeer succesvolle tentoonstelling voor het Limburgs Museum waarin een historisch en hedendaags fenomeen - dat van heksen – wordt gekoppeld aan een probleem waarmee veel basisscholen worden geconfronteerd, het pesten van leerlingen onderling. De speciale museumles die hiervoor is ontwikkeld, heeft de veel betekende titel Een vinger met grote gevolgen meegekregen.

Naast groepen uit het onderwijs komen ook veel individuele bezoekers naar de expositie die een fascinerende kijk geeft op heksen en tovenaars vroeger en nu en het beeld van de heks in kunst, literatuur en media. Zwerkballen, grobbebollen en toverkollen is nog tot en met 31 oktober aanstaande te zien in het Limburgs Museum in Venlo en gaat vervolgens op reis naar het Museon in Den Haag en het Freilicht Museum in Grefrath (Duitsland).

Limburgs Museum

Keulsepoort 5

5911 BX Venlo

tel 077 352 21 12

web www.limburgsmuseum.nl

open

dinsdag tot en met zondag 11-17 uur

maandagen gesloten
      zondag 23 september 2007 @ 01:02:16 #23
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_53396249
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 22:25 schreef PdeHoog het volgende:
    Een mysterieuze fotograaf gespot in Clingendael
    [afbeelding]
    is het nou een geest gefotografeerd of is de foto bewerkt ?
    THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
    pi_53396814
    quote:
    Op zondag 23 september 2007 01:02 schreef Summers het volgende:

[..]

is het nou een geest gefotografeerd of is de foto bewerkt ?
    Nou ja... Shark.Bait leeft nog dus een geest zal-ie niet zijn In dit geval is het een lange sluitertijd waarbij hij na een x-aantal seconden voor de camera is weggelopen Dus dan wordt de rest van het beeld wel mooi lang belicht en blijft er een vaag restje Shark over
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      zondag 23 september 2007 @ 13:55:27 #25
    191838 mrfool
    Why so serious?
    pi_53404464
    Korte vraag? Ik heb een foto bij een kasteel met een aura er op, ZEER duidelijk! Ik wil hem eigenlijk niet posten, Ik zweer jullie, ik WIN! maar moet eerst toestemming vragen aan het de 'kasteel bewoners' om de foto te gebruiken!!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')