abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2007 @ 01:39:42 #101
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_53261852
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:30 schreef moussie het volgende:

[..]

statistisch gezien verdwijnen er erg veel kinderen daar in die buurt .. in 17 jaar tijd 3 stuks op minder dan 35 km afstand van elkaar .. hoe groot is de statische kans dat dit toeval is ?
Het zou kunnen. En als je zou willen zou je misschien ook kunnen bedenken dat er bepaalde belangen bij bepaalde mensen spelen die bijv. gezorgd hebben voor die toch wel opmerkelijke situatie van een rechercheur die een bekentenis uit een moeder mept en daar blijkbaar tot dusver, ondanks aanwezige sporen etc., mee weg is gekomen... Zo iemand moet normaal gesproken toch meteen flink op zijn lazer krijgen als hij een verdachte ondervraagt zonder advocaat en die verdachte er gewond uit komt, en zou toch zeker niet het volgende soortgelijke geval mogen onderoeken?? Zou het ontvoering met medeweten van hogerhand zijn en de McCanns gegronde redenen hebben om ansgtig te zijn erbij gelapt te worden, misschien n.a.v. hun eerdere ervaringen tijdens ondervragingen?

Maar er blijven een aantal dingen onverklaarbaar in dat scenario, zoals de kinderen die ook in de kamer sliepen en niets gemerkt hebben, de knuffel op het kastje, tegenstrijdige verklaringen, de vraag waarom zo iemand geen minder riskante gelegenheid uitzoekt (een dagje rondlopen in een pretpark oid geeft je waarschijnlijk meer gelegenheid een verdwaald kind mee te lokken) etc...
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_53261927
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:17 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ja, ik was al bang dat je dit weer zou aangrijpen om er weer over te beginnen. Nee, dat zie je m.i. fout, Milagro verdedigt altijd en overal haar standpunten met vuur, niet specifiek in deze topicreeks. Bijna alle posts op Fok hebben een subjectivistische inslag, het zijn geen wetenschappelijke verhandelingen over het algemeen, dat is geen onderscheidend criterium. En 'kribbig' is een waardeoordeel dat ik persoonlijk niet deel. Maar goed, het is offtopic, zullen we hierover ophouden?
Nu geef je dus precies aan wat er wmb aan schort. Kort door de bocht 'hee, de McCanns reageren op die manier ergens op, ik zou anders reageren of ik heb op iets dergelijks ooit anders gereageerd en dus is dat verdacht en dus zijn de McCanns verdacht'. Dit kun je nooit te vuur en te zwaard blijven verdedigen als ook andere theorieën, die gebaseerd zijn op meer algemenere normen, op z'n minst even geldig kunnen zijn.
(En waar Nadine mee bezig is, merkte ik paar topics geleden al, is een andere tak van sport. Zij is half om half al bezig een plot te verzinnen.)
I´m back.
pi_53262005
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:22 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Maar wat we wél zeker weten is dat het ofwel om ontvoering door een vreemde gaat ofwel om doding door de ouders. Dan is statistisch gezien het laatste het meest waarschijnlijk. Dat zegt bijzonder weinig over dit specifieke geval natuurlijk, maar het zegt wel dat zolang er geen duidelijke bewijzen in één van de richtingen zijn het niet raar is de ouders stevig te verdenken.
'Ontvoering door derde(n)' of 'doding door ouders (even los van hoe) én een ontvoering in scene zetten', van dit laatste ken ik maar 1 voorbeeld. In de VS, de dame heette Smith, weet ik nog, zou gaan trouwen, maar die man wilde in feite de kinderen niet van haar uit een eerder huwelijk oid, zij zette een ontvoeringszaak in elkaar door een zwarte man gepleegd, maar had haar twee kinderen in de auto in een riviertje gereden, waar ze verdronken. Ook in dat geval kwam een heel media-spectakel op gang.
Link.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 18-09-2007 02:09:11 ]
I´m back.
  dinsdag 18 september 2007 @ 08:11:06 #104
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53262879
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:00 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar de McCanns worden vast niet zonder reden onder druk gezet. Misschien wel met foutieve informatie, maar dan nog altijd omdat ze verdacht worden. Het maakt het er wel ingewikkelder op, toch is het geen reden om ze dan maar onschuldig te verklaren.
En wat als de reden is dat de politie gewoon een * dader * - kan niet schelen wie - wil zonder er daarbij rekening te houden of ze wel de échte dader hebben ?
quote:
Kate McCann heeft, meen ik, nog zo'n 40 vragen te beantwoorden. Misschien heeft ze gebruik gemaakt van haar zwijgrecht uit angst om genaaid te worden door de Portugese politie. Dat kan, dat sluit ik zeker niet uit. Toch lijkt het mij, in het licht van de zoektocht naar Maddie, verstandiger om die vragen wél te beantwoorden. Kate McCann houdt op deze manier het onderzoek op. En ja, het spijt mij erg, maar ik verplaats me dan toch weer even in haar schoenen, en ik denk: 'Fuck de vragen, ik beantwoord ze allemaal, en naar waarheid, ik vertel precies wat er is gebeurd, elk detail, elke lullige kruimel dis ik op, want IK BEN MIJN KIND KWIJT EN IK WIL HAAR TERUG." En ja, om dát te bereiken, zou ik zelfs het risico wel lopen om ten onrechte achter slot en grendel te verdwijnen. First things first.
Ik vraag me af of die vragen bedoelt zijn om Madeleine te vinden, eerlijk gezegd lijkt het me waarschijnlijker dat ze er stuk voor stuk op gericht zijn om Kate als dader/slechte moeder aan te wijzen.

He lijkt me overgens ook erg moeilijk om na al die tijd nog precies alle details van die dag en hoe de kamer eruit zag enzo te weten. Er is al zoveel over gezegd en geschreven dat wrs alles nu in haar hoofd door elkaar loopt.....

Het valt me ook op dat men het speciaal op háár heeft voorzien, het lijkt me toch minstens zo waarschijnlijk dat hij het meeste het land in had als het kind zo lastig was. Zo van : * ben je als hardwerkende man eindelijk eens lekker op vakantie, verpest dat kind het weer met haar eeuwige gejengel en gezeur ! *

Als het kind door een ongeluk of door een slaapmiddel is omgekomen hebben ze allebei schuld aan het laten verdwijnen van de bewijzen immers ?

Vind de politie het wat gemakkelijker om een vrouw alleen aan te vallen ofsow

Na de vorige verdwijning van een kind hebben ze óók de moeder ervoor laten opdraaien tenslotte
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_53263729
[dienstmededeling]
Ik ben tot pagina twee gekomen en wil even wat zeggen. In een discussie zijn meerdere meningen nodig om te discussiëren. Milagro is ervan overtuigd dat de ouders het hebben gedaan. Rayn3 weer niet.

Het hele persoonlijke gedoe slaat werkelijk nergens op en dit heb ik een vorig topic ook al geprobeerd uit te leggen.

Zonde dat dit topic wordt verkracht door al die persoonlijke aanvallen. Totaal nergens voor nodig. Speculeren mag. Net als vinden dat ze schuldig zijn.

Maar...ook mogen users het daar niet mee eens zijn en andere theorieën uiteenzetten. Helaas ben ik vandaag er verder niet, maar het persoonlijk gezeik op elkaar houden jullie maar op msn. Er zijn meer users/mensen die meelurken. Info voor en info tegen het stel moet gewoon mogen. Net als speculeren, maar je moet er ook tegen kunnen wanneer een ander die mening niet deelt en dat kenbaar maakt.

Elkaar om een mening willen denigreren en offtopic aanvallend geblaat is wat mij betreft niet welkom. Respecteer elkaars mening of probeer onderbouwend tegen de mening in te gaan. Een monoloog voeren kan iedereen. Dus Milagro en Ryan3! Allebei gewoon meeposten en geen van tweeën wegblijven. Verschillende meningen zijn juist leuk om te lezen en zorgen ervoor dat we met de beide benen op de grond blijven staan.[einde dienst mededeling]

Ontopic: Ik ga denken aan een complot tegen de Mc Cann's. Ben benieuwd of ze criminele contacten hebben. Zo weer een theorie erbij
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53263869
Ondertussen zijn de advocaten van de McCanns de Porugese pers aan het doorspitten ivm bewust lekken om de McCanns in een kwaad daglicht te zetten, "leaking negative stories about the McCanns in a bid to besmirch them." Sterker nog: "If they can prove the stories were planted by Portuguese police officers, it could help persuade a court - either in the UK or Portugal - that the couple have been "set up". Kortom, bewijzen zoeken dat de McCanns er in zijn geluisd. Daily Mail

En verder hoorde ik op BBC-news net dat de Britse politie (op verzoek van hun Portugese collega's) alsnog de McCanns zal 'horen.' Ook de telegraph.co.uk bericht hierover: "Kate and Gerry McCann face being interviewed by British detectives this week after a Portuguese judge rejected a bid to ask them to return to the Algarve, it has emerged."

Ook de contacten met PM Gordon Brown worden weer aangehaald: "Mr McCann wants to re-establish contact with Mr Brown, who he spoke to by mobile phone when Madeleine first disappeared.

Parallels were drawn between the two Scottish men, who have both lost daughters - in Mr Brown’s case through illness after she was born prematurely, and the then Chancellor pledged to "do all he could to help".A source close to the McCanns said: "Gerry is anxious that their view of how strongly they feel their defence is - should it come to that – should be conveyed to the highest level.

"Lines of communication from Gerry and Kate’s side will go out to No 10 and Downing Street is being kept informed of all developments in the case." "Mr McCann will not meet Mr Brown face to face but it expected to lay out his defence via email or over the phone. He has also been in close contact with Foreign Secretary David Milliband and spoken to him twice on the phone."

Ook wat claims op een rijtje, telegraph.co.uk

The daily slew of allegations surrounding the disappearance of Madeleine McCann refuses to die down. Here the latest claims are examined:

CLAIM: Portuguese police have requested the help of British officers to look into Gerry and Kate McCann's psychological and mental backgrounds.

Detectives are said to want to study Mrs McCann's confidential medical records after reading her personal diary, in which she allegedly described her children as "hysterical".

It is claimed investigators are looking for possible signs of depression.

Detectives allegedly also want to examine whether there might be something in the couple's history that could show that Madeleine might suffer an allergic reaction to sedatives.

UK sources said Leicestershire police had been asked to look into the history of the couple.

But friends of the couple insisted they were nothing more than caring parents who would never sedate their children.

CLAIM: The McCanns have been monitored by satellite since May 3, the night Madeleine went missing.

Every move that the couple and their friends have taken has allegedly been observed using telephone triangulation.

UK sources have conceded that the McCanns have been under surveillance, with phones and emails tracked, but it is not known how detailed the monitoring has been.

CLAIM: There may have been links between Robert Murat and the McCanns.

Police are said to be re-examining the possibility of any relationship between 33-year-old Mr Murat, the only other formal suspect in the case, and the McCanns.

It is alleged that Mr Murat met Mr McCann in Leicester during a Labour rally some time before the McCanns went on holiday.

There are also claims that Mr Murat was in Exeter - the home town of one of the McCanns' friends, Russell O'Brien - visiting his sister shortly before the McCanns flew to Portugal.

None of these alleged links has been substantiated and Mr Murat has always denied any involvement in her disappearance.
pi_53264060
Tvp
pi_53264785
Ik blijf toch die Murat ook verdacht vinden. Hij weet er vast meer van...hij was ook zo nieuwsgierig die eerste dagen. Hij had toch zelf een dochtertje verloren van die leeftijd? Of zie ik nu spoken?
Ik geloof trouwens ook nog steeds in de onschuld van de ouders. Er wordt ook zo veel beweerd en daarna weer ingetrokken...dingen worden beschreven maar waarschijnlijk uit z'n verband gerukt. Kate wil geen vragen beantwoorden maar doet dat waarschijnlijk niet op aanraden van haar advocaat. De vragen zullen wel suggestief zijn ofzo...
pi_53265440
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:39 schreef keesjeislief het volgende:
Maar er blijven een aantal dingen onverklaarbaar in dat scenario, zoals de kinderen die ook in de kamer sliepen en niets gemerkt hebben, de knuffel op het kastje, tegenstrijdige verklaringen, de vraag waarom zo iemand geen minder riskante gelegenheid uitzoekt (een dagje rondlopen in een pretpark oid geeft je waarschijnlijk meer gelegenheid een verdwaald kind mee te lokken) etc...
ik geloof dat ik die al stuk voor stuk gecounterd had met redelijk simpele verklaringen ..
kinderen kunnen nu eenmaal ongelooflijk diep slapen, sommigen hebben dat altijd en anderen soms .. dat hun kinderen zo diep slapen zou een evtle dader overhoord kunnen hebben terwijl die naast hun zat aan de pool, misschien al op de eerste dag toen die vrienden uitvonden dat die luisterservice niet meer bestaat daar, en de McCanns opmerkten dat zij zich iig wat betreft de tweeling geen zorgen hoeven maken omdat die slapen als een blok ..
de knuffel op het kastje is juist wel logisch .. als je een slapend kind wil verplaatsten pak je als eerste die knuffel en zet hem buiten handbereik, het enige wat dat vetelt, mi, is dat diegene ervaring had met slapende kinderen ..

tegenstrijdige verklaringen zijn zelfs in minder belangrijke zaken heel normaal, het schijnt vrij zelden te zijn dat die overeenstemmen . en dan heb ik het over simpele dingen, zoals het zien van een ongeluk .. hoe helder je vragen kan beantwoorden als je kind net is ontvoerd kan ik alleen naar raden .. je weet alleen maar wat je hebt gedaan in de loop van de avond, maar hoe laat precies en in welke volgorde ..
en hoezo is een pretpark minder riskant voor een dader, als het daar op het resort tussen 9 en 10 echt doodstil is omdat iedereen of zit te eten of bezig is het eten te bereiden en te serveren, je hebt de afspraken overhoord, je zit al 3 dagen mee te kijken en weet dat zij idd met de regelmaat van de klok checken, je kent de omgeving, je hebt het verdoofde kind binnen een paar minuten ergens verstopt, dat is toch stukken veiliger dan zo'n schreeuwend kind meesleuren in de een of andere openbare gelegenheid ?
Ik bedoel maar, dat er hier mensen rond lopen die het normaal vinden dat een schreeuwend kind meegesleept word en er verder niet naar omkijken is voor hun rekening, ik hoor bij die mensen die zoiets in de gaten blijft houden tot ik uit de een of andere reactie op elkaar heb gezien dat dit geen vreemden van elkaar zijn, en ik mag toch hopen dat ik wat dat aangaat geen uitzondering ben ..

nah, in mijn scenario heb je 2 ontvoerders, een in de kamer die het kind verdoofd, een buiten het raam (waren daar geen sporen gevonden?) die het kind uit het zicht van de (het?) Tapas in ontvangst neemt, om de hoek staat de renault, daar word het verdoofde kind in gelegd, daarbij worden een paar haartjes uitgerukt, het kind heeft dankzij de verdoving geen controle over haar blaas en verliest een paar druppels (bodily fluids) ..
pleased to meet you
pi_53265996
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef moussie het volgende:

[..]

ik geloof dat ik die al stuk voor stuk gecounterd had met redelijk simpele verklaringen ..
kinderen kunnen nu eenmaal ongelooflijk diep slapen, sommigen hebben dat altijd en anderen soms .. dat hun kinderen zo diep slapen zou een evtle dader overhoord kunnen hebben terwijl die naast hun zat aan de pool, misschien al op de eerste dag toen die vrienden uitvonden dat die luisterservice niet meer bestaat daar, en de McCanns opmerkten dat zij zich iig wat betreft de tweeling geen zorgen hoeven maken omdat die slapen als een blok ..[[b]b]Ik denk inderdaad dat de tweeling diep sliep. Waarschijnlijk sliepen die ook de andere avonden door het gekrijs van Maddie door.[/b][/b]de knuffel op het kastje is juist wel logisch .. als je een slapend kind wil verplaatsten pak je als eerste die knuffel en zet hem buiten handbereik, het enige wat dat vetelt, mi, is dat diegene ervaring had met slapende kinderen .. Als ik als ouders m'n kind per ongeluk vermoord wordt mijn kind begraven met zijn/haar lievelingsknuffel

tegenstrijdige verklaringen zijn zelfs in minder belangrijke zaken heel normaal, het schijnt vrij zelden te zijn dat die overeenstemmen . en dan heb ik het over simpele dingen, zoals het zien van een ongeluk .. hoe helder je vragen kan beantwoorden als je kind net is ontvoerd kan ik alleen naar raden .. je weet alleen maar wat je hebt gedaan in de loop van de avond, maar hoe laat precies en in welke volgorde ..
en hoezo is een pretpark minder riskant voor een dader, als het daar op het resort tussen 9 en 10 echt doodstil is omdat iedereen of zit te eten of bezig is het eten te bereiden en te serveren, je hebt de afspraken overhoord, je zit al 3 dagen mee te kijken en weet dat zij idd met de regelmaat van de klok checken, je kent de omgeving, je hebt het verdoofde kind binnen een paar minuten ergens verstopt, dat is toch stukken veiliger dan zo'n schreeuwend kind meesleuren in de een of andere openbare gelegenheid ?
Ik bedoel maar, dat er hier mensen rond lopen die het normaal vinden dat een schreeuwend kind meegesleept word en er verder niet naar omkijken is voor hun rekening, ik hoor bij die mensen die zoiets in de gaten blijft houden tot ik uit de een of andere reactie op elkaar heb gezien dat dit geen vreemden van elkaar zijn, en ik mag toch hopen dat ik wat dat aangaat geen uitzondering ben .. Het gebeurde op het complex wel vaker dat er ouders met een slapend kind liepen. Van een creche achtig iets terug naar hun app. begreep ik.
nah, in mijn scenario heb je 2 ontvoerders, een in de kamer die het kind verdoofd, een buiten het raam (waren daar geen sporen gevonden?) die het kind uit het zicht van de (het?) Tapas in ontvangst neemt, om de hoek staat de renault, daar word het verdoofde kind in gelegd, daarbij worden een paar haartjes uitgerukt, het kind heeft dankzij de verdoving geen controle over haar blaas en verliest een paar druppels (bodily fluids) ..
Dat van dat raam...ik verwacht eigenlijk dat dat nog eens herroepen wordt zou wel zo makkelijk zijn.
pi_53266487
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:14 schreef crohntje het volgende:

Als ik als ouders m'n kind per ongeluk vermoord wordt mijn kind begraven met zijn/haar lievelingsknuffel
ik kan me niet voorstellen dat je zo'n knuf dan meesleept al die tijd .. ik zou knettergek worden
quote:
Het gebeurde op het complex wel vaker dat er ouders met een slapend kind liepen. Van een creche achtig iets terug naar hun app. begreep ik.
yup, dat komt er dan ook nog bij .. plus dat je weet dat diegenen die het kind makkelijk(er) zouden kunnen herkennen in de Tapas zitten
quote:
Dat van dat raam...ik verwacht eigenlijk dat dat nog eens herroepen wordt zou wel zo makkelijk zijn.
ik probeer dat terug te vinden van de sporen onder dat raam .. er staat me vaag iets bij dat er wel sporen waren, de honden die iets roken ?, maar daar kon men ook niets meer mee omdat het te lang geleden was .. ??
pleased to meet you
pi_53266932
Ja, er was toch DNA van Maddie op de vensterbank gevonden?
pi_53266953
Ach, er vliegt wel eens speelgoed door zo'n huisje. Hup, op de vensterbank, tegen de lamp...zo gaan die dingen. Misschien gooide ze met haar knuffel...
pi_53266976
[quote]Op dinsdag 18 september 2007 11:35 schreef moussie het volgende:

[..]

ik kan me niet voorstellen dat je zo'n knuf dan meesleept al die tijd .. ik zou knettergek worden
[..]

Misschien geeft het haar kracht? Of steun? Of vertrouwen in een goede afloop?
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:13:29 #115
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53267375
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:53 schreef crohntje het volgende:
Ja, er was toch DNA van Maddie op de vensterbank gevonden?
Dat kan ook heel makkelijk weerlegd worden door te zeggen dat ze eerst op haar kuffel heeft gesabbelt en er daarna mee op de vensterbank heeft gespeeld.
De laatste vraag van ryan3 in het laatste topic was of ik op de hoogte was van Occams razor, ik heb dat opgezocht en bedacht me dat het een vrij subjectief hulpmiddel is, niet iedereen vindt dezelfde dingen logisch en het een en ander is aan de interpretatie van de gebruiker van dat hulpmiddel.
Het feit dat ik mijn gedachten heb over deze zaak en daar met anderen in dit topic over kan en wil discussiëren is mijn goed recht, als iemand een plausibele verklaring heeft en die kan uitleggen zal ik dat heus niet van tafel vegen, maar juist meenemen in mijn gedachten, iemand die me aanvalt vanwege het hebben van mijn ideeën en me veroordeelt omdat ik er op die manier op reageer doet imho niet mee aan de discussie maar wil een punt maken, dat mag wel maar open er dan een eigen topic over en laat dit topic aan de mensen die over de zaak inhoudelijk willen praten.
quote:
In a further development, the Portuguese judge assessing the police case against the McCanns has refused requests that they be ordered back to the Algarve.
Instead Kate McCann could be re-interviewed this week by British police acting on behalf of Portuguese authorities. A source close to the family said that no formal request for an interview had been made.

"The report that police have been refused permission to bring Kate back to Portugal is interesting to hear, but so far Kate and Gerry are not aware of any discussion between the judge and police filtering through," the source said.

Earlier the couple's lawyers said that "to date" they had not received a request for new questioning.

Judge Pedro Daniel dos Anjos Frias rejected the request to have the McCanns brought back to Portugal, reported the Correio da Manha newspaper. A letter of appeal will now be sent to Britain, setting out the questions detectives want to ask, the paper said.

Portuguese officers are understood to be keen to sit in on any interviews in the UK as observers although it is thought there was only a "very low" probability this would happen.
De politie in Portugal heeft geprobeerd om de McCanns weer terug te halen naar de Algarven maar dat verzoek is afgewezen, blijkbaar is de zaak tegen hen dus toch niet zo sterk als de Portugese politie had doen voorkomen.
Ik ben bang dat door al die media aandacht de daders (naar mijn gevoel pa en ma) de kans hebben gekregen zich te ontdoen van bewijs dat gezocht werd en dus makkelijk opgeruimd kon worden omdat de krant schreef dat de onderzoekers hun focus hier op hadden gezet.

Bron: http://www.guardian.co.uk/crime/article/0,,2171683,00.html?gusrc=rss&feed=11#article_continue
be nice or go away
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:24:39 #116
145755 kahaarin
pi_53267601
quote:
McCanns sick and tired of speculation on missing Madeleine

Parents of Madeleine McCann called Tuesday for an end to the rampant speculation surrounding the case and said the focus should return to the search for the missing girl.

McCanns sick and tired of speculation on missing Madeleine

Family spokesman Clarence Mitchell said any suggestion Kate and Gerry McCann had harmed their daughter was "as ludicrous as it is nonsensical."

"Indeed, it would be laughable if it wasn't so serious," said Mitchell, standing beside the couple in the driveway of their home in Rothley, central England.

He said there were "entirely innocent explanations for anything the police may have found during their inquiries."

Portuguese police have named Kate and Gerry McCann, both doctors, as suspects in their daughter's May 3 disappearance from a resort in the southern Algarve region.

The couple strongly deny any involvement in the disappearance of Madeleine, who was 3 when she went missing. They have led a high-profile international campaign to find her.

Mitchell said he was prevented by Portuguese law from going into detail about the case, but stressed the McCanns would continue to cooperate with Portuguese authorities.

"The focus must now move away from the rampant, unfounded and inaccurate speculation of recent days to return to the child at the very center of this: Madeleine," he said. "The task is simply to find her. Kate and Gerry are again urging everyone to keep looking as they firmly believe she could still be alive."

Mitchell, a former government official appointed to speak for the McCanns in the weeks after Madeleine's disappearance, resigned from his government job this week to take up a full-time post as their spokesman.

A Portuguese investigating judge is examining the police file on Madeleine's disappearance and could decide this week what steps should be taken next.

Forensic tests conducted at a government laboratory in Britain found evidence indicating that DNA from Madeleine was in the trunk of a rental car the parents used after her disappearance.

However, Portugal's national police chief, Alipio Ribeiro, said last week that the forensic tests on the car were not conclusive and that he expected the investigation to continue.

Bron: http://english.pravda.ru/news/world/18-09-2007/97288-mccann-0

Er is dus een verklaring afgegeven door police chief Alipio Ribeiro dat de uikomsten van de testen op de auto van de McCanns niet duidelijk waren, het is nu in mijn ogen een heel ander verhaal geworden, het is niet duidelijk of Maddy in die auto is vervoerd nadat ze is gestorven, maw er is geen bewijs voor haar dood.
Dat was toch het enige bewijs voor haar dood? Of heb ik nog iets gemist?
Verder redenerend, als Kate in de achterklep van de auto is geweest om b.v de knuffel van Maddy en wat andere spullen daarin te leggen is het ook mogelijk dat die kadaver honden daar op hebben gereageerd.
Immers, een heel klein beetje geur is nodig om de honden te laten reageren.
be nice or go away
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:33:47 #117
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53267799
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_53269322
quote:
De laatste vraag van ryan3 in het laatste topic was of ik op de hoogte was van Occams razor, ik heb dat opgezocht en bedacht me dat het een vrij subjectief hulpmiddel is, niet iedereen vindt dezelfde dingen logisch en het een en ander is aan de interpretatie van de gebruiker van dat hulpmiddel.
Het gaat er niet om dat je met het scheemes van Ockham kunt vaststellen welke theorie logischer is: logisch = logisch. Het voorspelt ook niet welke theorie uiteindelijk klopt (want er komt naar mate het onderzoek vordert meer informatie vrij als het goed is). Het gaat om waarschijnlijkheid en testbaarheid van een theorie.

Het komt redelijk vaak voor dat insider/outsider theorieën elkaar beconcurreren.
Kijk, naar 9/11; twee samenzweringen, een insiderssamenzwering en een outsiderssamenzwering. De insidertheorie een stuk gecomopliceerder dan de outsidertheorie. Stel dat voor de insidertheorie (een regering of een factie daar binnenin die zoiets dus op poten zet) misschien wel 1000 schakeltjes met elkaar communiceren en misschien moeten 1000 x 1000 toevalligheidjes (om niet bespiedt te worden tijdens de samenzwering) net op zijn juiste plaats vallen, zonder dat je dit van tevoren goed kan sturen. Bij de outsidertheorie heb je misschien 100 (of minder) schakeltjes die communiceren en iig veel minder toevalligheden die net goed moet gaan zonder dat je die vantevoren kunt beïnvloeden. Nu hebben al die toevalligheden voor mislukken of slagen een bepaalde kans en zij moeten slagen, want anders gaat de boel niet door en obviously is de boel wel doorgegaavn dus alle toevalligheden zijn goed gevallen. Welke theorie als verklaring is dan de meest aangewezen theorie om te testen, denk je. Een reeks van 1000 schakeltjes en 1000^2 toevalligheden. Of een reeks van 100 schakeltjes en < 100^2 toevalligheden???
Dit komt weer om dat je de waarschijnlijkheid van slagen voor iedere toevalligheid met elkaar moet vermenigvuldigen. Een geringe reeks van toevalligheden betekent een grote kans op waarschijnlijkheid.
I´m back.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:01:35 #119
145755 kahaarin
pi_53269958
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat je met het scheemes van Ockham kunt vaststellen welke theorie logischer is: logisch = logisch. Het voorspelt ook niet welke theorie uiteindelijk klopt (want er komt naar mate het onderzoek vordert meer informatie vrij als het goed is). Het gaat om waarschijnlijkheid en testbaarheid van een theorie.

Het komt redelijk vaak voor dat insider/outsider theorieën elkaar beconcurreren.
Kijk, naar 9/11; twee samenzweringen, een insiderssamenzwering en een outsiderssamenzwering. De insidertheorie een stuk gecomopliceerder dan de outsidertheorie. Stel dat voor de insidertheorie (een regering of een factie daar binnenin die zoiets dus op poten zet) misschien wel 1000 schakeltjes met elkaar communiceren en misschien moeten 1000 x 1000 toevalligheidjes (om niet bespiedt te worden tijdens de samenzwering) net op zijn juiste plaats vallen, zonder dat je dit van tevoren goed kan sturen. Bij de outsidertheorie heb je misschien 100 (of minder) schakeltjes die communiceren en iig veel minder toevalligheden die net goed moet gaan zonder dat je die vantevoren kunt beïnvloeden. Nu hebben al die toevalligheden voor mislukken of slagen een bepaalde kans en zij moeten slagen, want anders gaat de boel niet door en obviously is de boel wel doorgegaavn dus alle toevalligheden zijn goed gevallen. Welke theorie als verklaring is dan de meest aangewezen theorie om te testen, denk je. Een reeks van 1000 schakeltjes en 1000^2 toevalligheden. Of een reeks van 100 schakeltjes en < 100^2 toevalligheden???
Dit komt weer om dat je de waarschijnlijkheid van slagen voor iedere toevalligheid met elkaar moet vermenigvuldigen. Een geringe reeks van toevalligheden betekent een grote kans op waarschijnlijkheid.
Ryan alsjeblieft, ik heb gesnapt wat de theorie is, je bent toch met me eens dat als iemand de weersomstandigheden hanteert als zijnde een schakeltje en een ander dat niet ter zake vind doen er een andere uitkomst is?
Zo zijn er zoveel dingen die je kan toetsen en manipuleren dat ik het een subjectief instrument vind.
Nu zit ik me hier weer te antwoorden op iets waar jij een punt van maakt terwijl dit topic daar imho niet voor is, ik wil heel graag meningen horen over de zaak en bv over de artikelen die er aan zijn gedragen, niet alleen door mij, ook door Suko en vele anderen.
Het is duidelijk dat jij graag Occams razor hanteerd, maar wat zijn je bevindingen en wat vind je schakels die gehanteerd moeten worden?
be nice or go away
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:14:39 #120
145755 kahaarin
pi_53270289
Attention has focused on what police found in the hire car rented by Madeleine's parents 25 days after she went missing.

Senior sources linked to the investigation said police had discovered ''bodily fluids''- not blood - with an 88 per cent match to Madeleine's genetic profile in the boot of the silver Renault Scenic.
quote:
However, forensics experts in the UK have cast doubt on the reported findings.

The University of Leicester's Sir Alec Jeffreys, who invented DNA fingerprinting, said there was no genetic characteristic of Madeleine that could not be found in another family member. Therefore, there could be a problem attributing an incomplete sample to Madeleine when all family members had been in the car.

Top forensic scientist Allan Jamieson, interviewed about the case, has dismissed reports that evidence of sedatives could have been detected in a sample of dried blood or in strands of hair.

Unconfirmed reports had alleged that tests on a liquid found in the McCann family's hire car suggest the young girl might have overdosed on sleeping tablets.
Nou het lijkt er echt op dat de politie in Portugal een poging heeft gedaan tot schrijven van een aflevering van CSI via de media, bijna alle punten uit de DNA analyse zijn ontkracht, ik twijfel nu wel een beetje, er blijkt gewoon niks waar te zijn behalve het feit dat de McCanns de kinderen alleen hebben gelaten.
Bron: http://www.thisisleicestershire.co.uk/displayNode.jsp?nodeId=132935&command=displayContent&sourceNode=132702&contentPK=18421845&folderPk=77465&pNodeId=132393
be nice or go away
pi_53271520
Wat is die Portugeze politie ontzettend slecht! En wat vreselijk voor die ouders. Wat een nachtmerrie!
  dinsdag 18 september 2007 @ 15:02:18 #122
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53271521
quote:
er blijkt gewoon niks waar te zijn behalve het feit dat de McCanns de kinderen alleen hebben gelaten.
+ het feit dat Madeleine verdwenen is.

We wéten helemaal niks......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 18 september 2007 @ 15:13:19 #123
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_53271791
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:14 schreef kahaarin het volgende:
Attention has focused on what police found in the hire car rented by Madeleine's parents 25 days after she went missing.

Senior sources linked to the investigation said police had discovered ''bodily fluids''- not blood - with an 88 per cent match to Madeleine's genetic profile in the boot of the silver Renault Scenic.
[..]

Nou het lijkt er echt op dat de politie in Portugal een poging heeft gedaan tot schrijven van een aflevering van CSI via de media, bijna alle punten uit de DNA analyse zijn ontkracht, ik twijfel nu wel een beetje, er blijkt gewoon niks waar te zijn behalve het feit dat de McCanns de kinderen alleen hebben gelaten.
Bron: http://www.thisisleicestershire.co.uk/displayNode.jsp?nodeId=132935&command=displayContent&sourceNode=132702&contentPK=18421845&folderPk=77465&pNodeId=132393
Hangt dat toekennen van het DNA aan Madeleine er niet ook nog een beetje van af of Gerry nu wel of niet de biologische vader is? Indien niet, opent dat wel mogelijkheden om het DNA te vergelijken met dat van de andere familieleden of zie ik dat verkeerd?
Fotoboek
  dinsdag 18 september 2007 @ 15:14:56 #124
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_53271835
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:02 schreef crohntje het volgende:
Wat is die Portugeze politie ontzettend slecht! En wat vreselijk voor die ouders. Wat een nachtmerrie!
Het is nog steeds niet 100% zeker dat de ouders het niet gedaan hebben hoor. Of bedoel je dat niet?
Fotoboek
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2007 @ 15:21:08 #125
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53271947
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ben volledig vóór deze ontwikeling.
Ja ik vond het ook wel verrassend dat die ineens opduikt. Compleet met crematorium en al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')