FOK!forum / Klaagbaak / Postbank weer...
Bullet-toothmaandag 17 september 2007 @ 13:19
Wil ik via internetbankieren betalen, ontvang ik gewoon geen TAN codes meer op m'n mobiel.
Ik maar weer bellen met de klantenservice a 10 cent per minuut, lijers.
Lucifer_Doosjemaandag 17 september 2007 @ 13:22
Zo, dat duurde nog best lang voordat dit topic geopend werd
FJDmaandag 17 september 2007 @ 13:23
http://www.nu.nl/news/123(...)kieren_Postbank.html

Ga toch naar een echte bank
rashudomaandag 17 september 2007 @ 13:25
Nog nooit ergens last van gehad bij de postbank. Blijkbaar kijk ik altijd net als ze niet down zijn.
bravomaandag 17 september 2007 @ 13:27
Je hebt gelijk, ik heb het net ff getest, ik krijg ook geen smsje!

heb je contact gehad?
knepmaandag 17 september 2007 @ 13:30
Same here, prutsers. Als dit nog een paar keer voorkomt dan ga ik toch echt naar Rabobank overstappen .
Lucifer_Doosjemaandag 17 september 2007 @ 13:32
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:30 schreef knep het volgende:
Same here, prutsers. Als dit nog een paar keer voorkomt dan ga ik toch echt naar Rabobank overstappen .
Stap dan gelijk over
Hephaistos.maandag 17 september 2007 @ 13:37
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:23 schreef FJD het volgende:


Ga toch naar een echte bank
Tja, er is nog weleens wat mis inderdaad. Maar wat ik echt niet zou willen missen is dat je gewoon even wat over kan maken als je internet in de buurt hebt. Op de uni, op vakantie, als je in de stad loopt. Simpelweg inloggen en je smsje overtypen. Volgens mij is dat bij andere banken een stuk lastiger.
__Saviour__maandag 17 september 2007 @ 13:37
wat een prutsers
BertVmaandag 17 september 2007 @ 13:39
gewoon overstappen of niet meer klagen...

(ik heb er ook te lang mee gewacht)
Bullet-toothmaandag 17 september 2007 @ 13:40
Mang, dit is (eerlijk waar) de eerste keer dat ik problemen heb met de Postbank.
Het komt me juist nu niet goed uit .
hamkaastostimaandag 17 september 2007 @ 13:41
rabobank FTW

al die jaren heeft hun internetbankieren me nog nooit in de steek gelaten
FJDmaandag 17 september 2007 @ 13:42
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Volgens mij is dat bij andere banken een stuk lastiger.
Random reader meenemen in je tas. Daarnaast hebben iig Rabobanken in elk kantoor wel een PC staan waar je kunt internetbankieren
Hephaistos.maandag 17 september 2007 @ 13:44
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:42 schreef FJD het volgende:

[..]

Random reader meenemen in je tas. Daarnaast hebben iig Rabobanken in elk kantoor wel een PC staan waar je kunt internetbankieren
Ja joh, ik ga een beetje zo'n ding meenemen overal waar ik heen ga...
FJDmaandag 17 september 2007 @ 13:45
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:44 schreef Hephaistos. het volgende:
Ja joh, ik ga een beetje zo'n ding meenemen overal waar ik heen ga...
Dan stap je een Rabobank binnen. Als je tijd hebt om een internetcafe te vinden kun je ook een Rabobank inlopen
dubidubmaandag 17 september 2007 @ 13:45
Fatima!
Bullet-toothmaandag 17 september 2007 @ 13:47
Nee, ik stap niet over naar de jodenbank en Rabo heeft kutinternetbankieren.
hamkaastostimaandag 17 september 2007 @ 13:47
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:47 schreef Bullet-tooth het volgende:
Rabo heeft kutinternetbankieren.
maar het werkt wel
Hephaistos.maandag 17 september 2007 @ 13:47
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:45 schreef FJD het volgende:

[..]

Dan stap je een Rabobank binnen. Als je tijd hebt om een internetcafe te vinden kun je ook een Rabobank inlopen
Ik heb het niet alleen over een internetcafe. Afgelopen zaterdag zat ik bij een vriend thuis die nog geld van me kreeg van de vakantie, ik vind het dan relaxed dat ik het gelijk over kan maken via zijn internetverbinding. Als ik op zoek moet naar een rabobank om geld over te maken is heel het nut van internetbankieren een beetje verdwenen he
mister_popcornmaandag 17 september 2007 @ 13:50
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:47 schreef Bullet-tooth het volgende:
Nee, ik stap niet over naar de jodenbank en Rabo heeft kutinternetbankieren.
hulde voor de man die lulde
Luuk1983maandag 17 september 2007 @ 13:50
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:30 schreef knep het volgende:
Same here, prutsers. Als dit nog een paar keer voorkomt dan ga ik toch echt naar Rabobank overstappen .
Stap dan over naar een echte bank. Rabobank zijn pas een stelletje bureaucratische prutsers. Hoe vaak ik wel niet gehoord heb 'nee dat kan niet, dat zijn verschillende afdelingen'.

Maar goed, ik ben altijd erg optimistisch geweest over de Postbank qua internetbankieren. Het is een mooi systeem dat lekker werkt ALS het werkt. En het gebeurd de laatste tijd inderdaad wel ERG vaak dat er weer iets niet werkt. Ik begin er langzamerhand wel een beetje ziek van te worden. Bouw een keer een nieuw netwerk ofzo, want dit schiet niet op!
MeneerMuismaandag 17 september 2007 @ 13:56
Jammer dat het internetbankieren zo slordig gaat de laatste tijd. Ik vraag me ook elke keer weer af hoevaak ze wel niet met onderhoud bezig zijn?

Voor de rest prima bank de Postbank
Ticootjemaandag 17 september 2007 @ 14:02
Ik had er ook al last van. Ik maak bijna nooit gebruik van de postbank...Wil ik het een keer gebruiken ligt die zooi weer plat. kutbank.
Bigsmaandag 17 september 2007 @ 14:07
Ik moet zeggen dat dit eigenlijk de eerste keer sinds tijden is dat ik problemen heb met de postbank. Wel crap dat het 0800 nummer voor TAN-codes het ook niet doet

Gisterenavond zat er trouwens ook al een flinke vertraging in het SMS verkeer van de Postbank. En ik mijn arme telefoon maar de schuld geven..
Zeurberusmaandag 17 september 2007 @ 14:22
puik topic

Nu weet ik tenminste waarom de smsjes niet aankomen.

Wel kut, net nu ik het echt nodig heb voor een bestelling
Marjan1985maandag 17 september 2007 @ 14:24
Aha, vandaar dat het ook al niet lukte om te bellen naar dat 0800 nummer....
zat al die telefoon de schuld te geven.....
Zeurberusmaandag 17 september 2007 @ 14:26
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:24 schreef Marjan1985 het volgende:
zat al die telefoon de schuld te geven.....


Same here
Bullet-toothmaandag 17 september 2007 @ 14:30
Ik ook .
"Oproep beëindigd"
Flikker op kutding, ik moet betalen.
Zeurberusmaandag 17 september 2007 @ 14:30
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:30 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik ook .
"Oproep beëindigd"
Flikker op kutding, ik moet betalen.
'Ben toch niet afgeloten ofzo?'

ff voicemail proberen
Peterseliemanmaandag 17 september 2007 @ 14:32
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:32 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Stap dan gelijk over
Rabobank is een k*tbank. Van klantenservice hebben ze daar kennelijk nog nooit gehoord
Marjan1985maandag 17 september 2007 @ 14:34
Test.....

nee doet het nog steeds niet
Marjan1985maandag 17 september 2007 @ 14:42
Merk gelijk dat ik zo van slag af ben dat ik niet normaal meer kan werken.....
schadeclaim richting Postbank!
dubidubmaandag 17 september 2007 @ 14:44
Postbank met Jan Mulder:


Ja dat is Jan

Rabobank met Fatima de Moreira de Melo:

Bullet-toothmaandag 17 september 2007 @ 14:46
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:44 schreef dubidub het volgende:
Postbank met Jan Mulder:

[afbeelding]
Ja dat is Jan

Rabobank met Fatima de Moreira de Melo:

[afbeelding]
Wil je hiermee zeggen dat de Postbank oprecht en hardwerkend is en de Rabobank een met photoshop opgepoetste achterbakse bank met slangenstreken?
Hephaistos.maandag 17 september 2007 @ 14:47
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:44 schreef dubidub het volgende:
Postbank met Jan Mulder:

[afbeelding]
Ja dat is Jan

Rabobank met Fatima de Moreira de Melo:

[afbeelding]
Doet ze auditie voor een horror-film, of probeert ze geil te kijken?
dubidubmaandag 17 september 2007 @ 14:49
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:46 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Wil je hiermee zeggen dat de Postbank oprecht en hardwerkend is en de Rabobank een met photoshop opgepoetste achterbakse bank met slangenstreken?
Postbank = niet tegen een stootje bestand, gelijk plat
Rabobank = lenig, ontwijkt de klappen door een goed lichaam/systeem op te zetten en te onderhouden
Peterseliemanmaandag 17 september 2007 @ 14:51
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:46 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Wil je hiermee zeggen dat de Postbank oprecht en hardwerkend is en de Rabobank een met photoshop opgepoetste achterbakse bank met slangenstreken?
Jo0Lzmaandag 17 september 2007 @ 15:13
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar wat een systeem .
Slordig, dat je niet effe een mailtje krijgt ofzo...
shroomermaandag 17 september 2007 @ 15:51
Het staat nu trouwens met grote rode letters aangegeven. Net ook al maar toen waren de letters nog niet rood.

wat een KLEREBANK echtwaar hoevaak hebben ze wel niet storingen. Ik wordt er echt helemaal gestoord van.
bravomaandag 17 september 2007 @ 15:56
ik citeer:

"Klanten die gebruik willen maken van de SMS-TAN adviseren wij begin van de middag het opnieuw te proberen"..

begin van de middag?
bravomaandag 17 september 2007 @ 15:57
net getest, het werkt nog niet... Of bedoelen ze aan het begin van de middag, maar dan morgen
shroomermaandag 17 september 2007 @ 16:11
quote:
'Storingen Postbank dit jaar verleden tijd'
Uitgegeven: 19 juni 2007 11:00
Laatst gewijzigd: 19 juni 2007 11:01

AMSTERDAM - De reeks storingen bij de internetbankierdienst van de Postbank moet dit jaar tot het verleden behoren. Een in december begonnen 'verbeterprogramma' zal daarvoor zorgen, zegt directielid Ron van Kemenade van de bank.

De internetbankierdienst van de bank werd de afgelopen twee weken tot vijf keer toe getroffen door een storing, waardoor klanten hun saldo niet konden inzien, en geen geld konden overmaken. Volgens de bank hingen die vijf incidenten niet met elkaar samen.



Alle systemen zijn dubbel uitgevoerd, zodat een storing "99 van de honderd keer wordt opgevangen door het tweede systeem." "We troffen deze maand net die ene keer dat dat niet gebeurde."

Verbeterprogramma

Naar aanleiding van een aantal storingen eind vorig jaar heeft de bank in december al een verbeterprogramma opgesteld, waarvoor veertig miljoen euro extra is uitgetrokken, bovenop het reguliere budget. Dat geld is bedoeld om verbeteringen aan te brengen in databases, netwerken en applicaties. Op korte termijn worden bovendien extra mensen ingezet om storingen te voorkomen of sneller te verhelpen.

Norm

De bank zegt te streven naar een beschikbaarheid van 99 procent tussen zes uur 's ochtends en middernacht. In juni zakte dat percentage door de storingen tot 98 procent, aldus de bank. De genomen maatregelen zullen er volgens de bank toe leiden dat de Postbank de eigen norm weer haalt.
Damn 40 miljoen en dan de boel nog niet voor elkaar


Waar komt al dat geld eigenlijk terecht? Heb eigenlijk geen idee van de kosten die ze maken.
knepmaandag 17 september 2007 @ 16:55
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:30 schreef knep het volgende:
Same here, prutsers. Als dit nog een paar keer voorkomt dan ga ik toch echt naar Rabobank overstappen .
Nog altijd niet opgelost .
Ranja_Ranjamaandag 17 september 2007 @ 16:57
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:11 schreef shroomer het volgende:

[..]

Damn 40 miljoen en dan de boel nog niet voor elkaar


Waar komt al dat geld eigenlijk terecht? Heb eigenlijk geen idee van de kosten die ze maken.
Hosting, bandbreedte, kennis, personeel en nieuwe systemen?
knepmaandag 17 september 2007 @ 17:28
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:56 schreef bravo het volgende:
ik citeer:

"Klanten die gebruik willen maken van de SMS-TAN adviseren wij begin van de middag het opnieuw te proberen"..

begin van de middag?
Inmiddels aangepast naar:
quote:
Klanten die gebruik willen maken van de SMS-TAN adviseren wij later op de dag het opnieuw te proberen.
Wat een prutswerk zeg .
Christiaanmaandag 17 september 2007 @ 17:29
Even een vraag die ik het niet waar vond om een nieuw topic voor te openen. Zaterdag is geld naar mij overgemaakt, wordt dit eigenlijk pas vandaag gedaan of werken ze op zaterdag ook? (Ikzelf heb ook Postbank)
Zeurberusmaandag 17 september 2007 @ 17:42
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:29 schreef --Christiaan-- het volgende:
Even een vraag die ik het niet waar vond om een nieuw topic voor te openen. Zaterdag is geld naar mij overgemaakt, wordt dit eigenlijk pas vandaag gedaan of werken ze op zaterdag ook? (Ikzelf heb ook Postbank)
Postbank naar postbank is direct (zolang het digitaal gedaan is)
shroomermaandag 17 september 2007 @ 17:56
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:29 schreef --Christiaan-- het volgende:
Even een vraag die ik het niet waar vond om een nieuw topic voor te openen. Zaterdag is geld naar mij overgemaakt, wordt dit eigenlijk pas vandaag gedaan of werken ze op zaterdag ook? (Ikzelf heb ook Postbank)
Tja het duurt iig altijd langer dan je denkt.

Vandaag is van de rabobank ook wat naar mij overgemaakt ook nog niet binnen.
Bigsmaandag 17 september 2007 @ 19:25
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:56 schreef shroomer het volgende:

[..]

Tja het duurt iig altijd langer dan je denkt.

Vandaag is van de rabobank ook wat naar mij overgemaakt ook nog niet binnen.
Dan is het gewoon niet overgemaakt:

http://www.postbank.nl/in(...)00.html?linktype=int
Christiaanmaandag 17 september 2007 @ 19:31
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:42 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Postbank naar postbank is direct (zolang het digitaal gedaan is)
Het is geen Postbank naar Postbank, enkel de ontvanger is Postbank.
icecreamfarmer_NLmaandag 17 september 2007 @ 19:38
rabo snel en werkt altijd
Zeurberusmaandag 17 september 2007 @ 20:19
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:31 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Het is geen Postbank naar Postbank, enkel de ontvanger is Postbank.
Gezien er 'ik heb ook postbank' stond ging er vanuit dat de transactie van een postbank rekening kwam
sebabjemaandag 17 september 2007 @ 20:25
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:25 schreef rashudo het volgende:
Nog nooit ergens last van gehad bij de postbank. Blijkbaar kijk ik altijd net als ze niet down zijn.
+ 1
EvilPlatypusmaandag 17 september 2007 @ 22:57
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
rabo snel en werkt altijd
De laatste tijd wel, maar dat is ook niet altijd zo (geweest). 5 maanden geleden een zakelijke rekening geopend en de eerste 3 maanden was internet bankieren tussen 12:00 en 17:00 nog trager da een slak aan de valium. Zoals ik zei, dat is nu voorbij, nu de postbank nog en allebei m'n rekeningen doen het zoals je/ik mag verwachten (moet van beidden vandaag betalen)*

* alsof ik dat nu nog ga redden... hahaha
icecreamfarmer_NLmaandag 17 september 2007 @ 22:59
quote:
Op maandag 17 september 2007 22:57 schreef EvilPlatypus het volgende:

[..]

De laatste tijd wel, maar dat is ook niet altijd zo (geweest). 5 maanden geleden een zakelijke rekening geopend en de eerste 3 maanden was internet bankieren tussen 12:00 en 17:00 nog trager da een slak aan de valium. Zoals ik zei, dat is nu voorbij, nu de postbank nog en allebei m'n rekeningen doen het zoals je/ik mag verwachten (moet van beidden vandaag betalen)*

* alsof ik dat nu nog ga redden... hahaha
heb het nu al weer 3 jaar, heeft er nooit uitgelegen behalve op zondagnachten wanneer ze onderhoud plegen maar dat is dan ook altijd op tijd bekend.
en ook altijd snel dus jouw probleem ken ik niet
bravodinsdag 18 september 2007 @ 07:59
Het werkt weer, net geprobeerd
knepmaandag 24 september 2007 @ 13:13
quote:
Postbank kampt opnieuw met storing lees voor
Uitgegeven: 24 september 2007 12:37

AMSTERDAM - Klanten van de Postbank kunnen via de website maandag geen bij- en afschrijvingen bekijken. Mijn Postbank.nl kampt met een storing.
Chris Heijmans

Wie inlogt bij de online bankieromgeving van de bank krijgt wel zijn actuele saldo te zien, maar kan geen mutaties op zijn rekening bekeken. Overige functionaliteit, zoals overboeken, zou wel functioneren.

Volgens een woordvoerster liggen "netwerkproblemen" ten grondslag aan de storing. De bank werkt aan een oplossing.

Verbeterprogramma

De Postbank kreeg in het afgelopen jaar vaker te maken met problemen op de website. Na een reeks incidenten besloot de bank in juni om veertig miljoen euro uit te trekken voor een "verbeterprogramma" dat een einde aan de storingen moet maken.
Wat een kneuzenkermis zeg .
Marjan1985maandag 24 september 2007 @ 13:32
Ik word er nu wel beetje gek van.......
shroomermaandag 24 september 2007 @ 13:46
Paran0idmaandag 24 september 2007 @ 15:04
Gewoon overstappen naar de Rabo. Heb ik ook gedaan

Het kan wel irritant zijn dat je gebruik moet maken van een Random Reader. Maar je weet wel wanneer je 'm bijhebt, dat internetbankieren altijd mogelijk is.

Het postbank systeem heeft sinds het begin al kuren, en het is nu nogsteeds niet goed.
Nobumaandag 24 september 2007 @ 15:16
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:04 schreef Paran0id het volgende:
Gewoon overstappen naar de Rabo. Heb ik ook gedaan

Het kan wel irritant zijn dat je gebruik moet maken van een Random Reader. Maar je weet wel wanneer je 'm bijhebt, dat internetbankieren altijd mogelijk is.

Het postbank systeem heeft sinds het begin al kuren, en het is nu nogsteeds niet goed.
Van bank wisselen is veel te veel werk voor die ene keer dat je even moet wachten met boeken
#ANONIEMmaandag 24 september 2007 @ 15:17
Ik hoop trouwens dat hier niemand meer een papieren lijst met TAN-codes gebruikt?
Nobumaandag 24 september 2007 @ 15:19
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:17 schreef Igen het volgende:
Ik hoop trouwens dat hier niemand meer een papieren lijst met TAN-codes gebruikt?
Dat kan toch niet meer? Je kunt het in ieder geval niet meer aanvragen
#ANONIEMmaandag 24 september 2007 @ 15:56
Tot een paar weken terug had ik een papieren TAN-lijst.

Maar die is dus niet veilig. Bij het omzetten naar TAN per SMS is namelijk geen bevestiging nodig. Je vult je mobiele nummer in, klikt op OK en het werkt. Een dief kan dat dus ook als die (via phishing bijvoorbeeld) je gebruikersnaam en wachtwoord heeft gejat.

De papieren TAN-lijst is dus net zo veilig als helemaal geen TAN.
BertVmaandag 24 september 2007 @ 16:11
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:16 schreef Nobu het volgende:

[..]

Van bank wisselen is veel te veel werk voor die ene keer dat je even moet wachten met boeken
Als het "merk" Postbank straks ING wordt ga je langzaam steeds meer betalen voor de diensten.
(Postbank was nog lekker goedkoop)
colourAggamaandag 24 september 2007 @ 16:23
Postbank is de sucker, altijd, overal en voor altijd.
sebabjemaandag 24 september 2007 @ 17:35
Wou vandaag betalen bij een winkel was 50 euro ja hoor lag de postbank er weer uit.. had geen contact op zak dus volgende week weer terug