Hoeveel de totale winst op een systeem is, is voornamelijk afhankelijk WAT je doet. Een applicatie die veel geheugen nodig heeft, maar nauwelijks CPU recourses gebruikt heeft niets aan een overgeclockte processor.
Zodra er echter gemeten wordt met een applicatie die veel rekenkracht nodig heeft, maar zeer beperkte hoeveelheden geheugen en hardeschijftransacties, heb je zeer veel aan een overgeclockte processor.
De behaalde winst zal daarom liggen tussen 0% en het percentage waarmee je je processor hebt overgeclockt.
Overigens wijkt de discussie uit naar de vraag OF je wel zou overclocken, terwijl de topicstarter toch duidelijk vraagt HOE je moet overclocken.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
In je eigen beleving of daadwerkelijk onderbouwt met testgegevens?
Ik geloof er namelijk niets van dat je zoveel meer eruit haalt als je alleen de processor wat sneller laat lopen.
Zoals ik al eerder zei, een raid en meer geheugen, daar valt veer meer uit te halen.
Niet specifiek onderbouwd met testgegevens, maar nu word ik toch ook wel nieuwschierig naar de WERKELIJKE verschillen. Heb je enige ideeen voor tests die ik (en wellicht anderen) (eenvoudig) uit zouden kunnen voeren? Ik heb ook oudere pc's ter beschikking om het verschil te bekijken.
Een striping RAID heb ik overigens al en meer dan 2Gb geheugen heeft geen zin met de applicaties die ik draai.