Dank.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Drs. P heeft in 2001 een bundel uitgegeven die 'Grabbelton' heet, en daarbij moet alle letters van rijmwoorden in het laatste rijmwoord terugkomen. Maar dat zijn zelden helemaal anagrammen.
Even twee wilekeurige die wel een anagram gevatten:
'Ik wil geen griesmeelpap,' zei Geurt verbeten
'En ook geen goud- of andere renet
Gestampte muisjes wens ik niet te eten
En sprits is helemaal niet om te vreten
Geef mij maar appelstroop met berenvet
Ik wou me met mooi vlechtwerk gaan omranden
(Mijn teken, tussen haakjes, is de Ram)
Het hek is nu volledig vand e dam
Dus struikel ik voortdurend over manden
Wat spijt het mij dat ik dit ondernam
Hmm.quote:Hier bedoelen wij echter een door drs. P gepropageerde versvorm. Wij citeren de drs:
De grabbelton is in principe een vijfregelig versje
(pentameter, abaab; a vrouwelijk, b mannelijk),
waarin het laatste rijmwoord alle letters bevat die in de
voorgaande rijmwoorden optreden.
Varianten zijn nog de "lobbertang", waarbij het eerste en laatste rijmwoord anagrammen van elkaar zijn, en de "notlebbarg", waarbij het eerste en laatste woord palindromen van elkaar zijn.
Dit is met één woord (lees: username) gedaan, maar het kan ook met een hele zin:quote:Svensational
Ai, slet van ons,
Svensational!
Satan, vlei ons...
(In salonvaste
loven is Satan
na salvo niets)
Vos naait snel
stoel van nasi,
iets van salon.
Stil van oasen.
Vast als ionen.
Los van naties.
Ook van Drs. P, als ik Zhenar mag geloven. En dat mag ik graag.quote:Hoe pralend stram zat Arva in de wagen
Na eterzwaardval - ah 't pensiongedram
("Die soep van walgzand! Rare rattenham!")
Haar vladde? Zwaar! 'n Rotpest in de magen!
Waar is zo'n pan met harde vla te dragen?
Neem je morgen even één of meerdere cd's van Animal Collective mee? Anders schrik ik me waarschijnlijk dood bij het concert straks.quote:
Ik vermoed dat je iets nieuws hebt ontdekt, maar voor de zekerheid moet je maar even in Opperlans, het Boek Der Boeken voor iedere taalneuroot, kijken. Volgens mij kost ie maar 20 euro voor 676 bladzijden genot. Geschreven door Battus, en da's dan weer Hugo Brandt Corstius.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:47 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Hmm.
Maar hoe zou je zoiets dan moeten noemen (afgezien van 'bagger', 'kindermeuk' en 'klinkklare onzin')?
[..]
Dit is met één woord (lees: username) gedaan, maar het kan ook met een hele zin:
[..]
Ook van Drs. P, als ik Zhenar mag geloven. En dat mag ik graag.
Ja, dát dacht ik dus ook.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je iets nieuws hebt ontdekt
Ik ben er bekend mee en ik vraag 't al voor mijn verjaardag in oktober.quote:maar voor de zekerheid moet je maar even in Opperlans, het Boek Der Boeken voor iedere taalneuroot, kijken. Volgens mij kost ie maar 20 euro voor 676 bladzijden genot. Geschreven door Battus, en da's dan weer Hugo Brandt Corstius.
Van mij wel hoorquote:Op woensdag 19 september 2007 08:35 schreef Gellius het volgende:
Mogen we het alweer over recepten hebben, hier?
Hoi Pope!quote:Op woensdag 19 september 2007 09:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Goeiemorge.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |