Is ook zo.quote:Op zondag 16 september 2007 17:41 schreef AnneX het volgende:
Als ik zo kijk naar de schets en de maten die je geeft om 17: 21...
Het uitzetraam bepaalt dat je in die hoek niet de douche bevestigt - lijkt mij.
Ws onpraktisch met nattigheid - rottigheid en bereikbaarheid om uit te zetten en je zet er potjes voor (?)
De afvoer zit waarschijnlijk op de plek waar nu ook het toilet zit, zo begreep ik het althans van de huidige bewoners. Dat komt samen met de afvoer van het toilet op die plek samen. Ik denk dat ik toch wel het e.e.a. aan leidingen zal moeten laten verleggen. Dat kan toch wel?quote:En waar zit de afvoer van het huidige bad ?
De oorspronkelijke afvoer van het riool bepaalt ws. de plaats van het toilet.
Mooie modellen heb je uitgezocht.
De middelste hebben wij ook en in dan de minder diepe versie, die dus minder uitsteekt naar voren. duh.
Ik zit me n.a.v. hiervan ook te bedenken dat het dan mooier is om de plaats van de deur wat verder naar achteren te schuiven. Dan kan de douche aan de andere kant worden bevestigd.quote:Een evt. klapdeur zou ik naar binnen laten draaien: waterdruppels die eraf komen, vallen dan niet op de bk vloer.
Ik ben ook gek op hele tegels, moet nog eens even gaan rekenen met wat voor maat ik dan het best uitkom. En die zitplaats is zeker een idee, thanks!quote:De maat van de tegels in de douche bepaalde bij ons de binnenmaat van de inloopdouche = 90 cm.
Omdat ik heel erg graag hele tegels wilde zien.
Als je zoveel (lengte) ruimte neemt voor de douche, is ms. een betegelde zitplaats een idee?
Best wel makkelijk om te zitten bij voeten en haren wassen.
Thanks!quote:Blijf in de gaten houden dat er voldoende verloop is van de douchevloer en het zitje om water te laten aflopen en snel te drogen met het raam open.
Zo, even uit de losse pols.
Succes.
Zo op papier lijkt het veel groter vind ik... misschien heb ik ook wel een verstoord beeld van de realiteit (of compleet verkeerd opgemetenquote:Op zondag 16 september 2007 17:43 schreef Marsepein het volgende:
Ik neem aan dat de deur om de badkamer binnen te komen naar buiten opendraait? Dan lijkt het me helemaal niet zo klein, als er slechts een douche, een toilet en een badmeubel in moet.
Die indeling ziet er heel erg krap uit. Een wastafel die half voor de deur zit is zeker geen ideale situatie. Dan komen al die mooie sfeer plaatjes niet tot hun recht vrees ikquote:Op zondag 16 september 2007 17:21 schreef twentemeisje het volgende:
Rekening houdend met een wandtoilet met geringe inbouwdiepte (9cm is bijv. mogelijk), zou dit dan ook een optie zijn?
[afbeelding]
Of fantaseer ik er nu te lustig op los?
...
In hoeverre is de huidige plek van afvoer e.d. bepalend voor het herindelen van een badkamer?quote:Op zondag 16 september 2007 17:41 schreef AnneX het volgende:
En waar zit de afvoer van het huidige bad ?
De oorspronkelijke afvoer van het riool bepaalt ws. de plaats van het toilet.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:45 schreef Jape het volgende:
[..]
In hoeverre is de huidige plek van afvoer e.d. bepalend voor het herindelen van een badkamer?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:35 schreef twentemeisje het volgende:
Dat muurtje wil ik van glasblokken laten maken, dat houdt het in elk geval wat lichter... Ik vind douchecabines nl. over het algemeen verschrikkelijk lelijk....
Je kunt ook een glazen wand plaatsen, zijn best veel leveranciers van douchewanden/cabines die zoiets in hun collectie hebben. Is handig en licht.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:35 schreef twentemeisje het volgende:
Dat muurtje wil ik van glasblokken laten maken, dat houdt het in elk geval wat lichter... Ik vind douchecabines nl. over het algemeen verschrikkelijk lelijk....
Tja helaas was de bouw in vrij verre staat toen het verkocht werd.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:33 schreef sjetterboks het volgende:
Ik zou op jouw tekening de radiator en douchebak omwisselen denk ik.. Je moet nu (zo lijkt het) bijna om de wc heen voordat je in de douche kan.
Je kan trouwens ook gewoon kiezen voor een douchecabine zonder douchebak, het glas staat dan gewoon op de grond, ik vind dat wel weer ruimer ogen.
2 man 10 dagenquote:Op donderdag 27 september 2007 19:25 schreef twentemeisje het volgende:
Thank BaraCuda, mijn tekening gaat er bijna hetzelfde uitzien als die van jou. Alleen komt het badmeubel aan dezelfde muur in de andere hoek omdat bij mij de deur veel verder naar de rechtermuur zit (20cm muur rechts naast de deur), dan loop je direct tegen het badmeubel op.
Heb een tekening laten maken bij een speciaalzaak. Die gast was volgens mij een beetje in de war wat betreft de inschatting van het aantal uren... Hij ging uit van een schatting van 2 man en 10 dagen... Lijkt mij een beetje een overdreven schatting. Dat zou op meer dan 7000 euro aan arbeidsloon neerkomen. Maar eens even kijken of de mensen in mijn omgeving die hier verstand van hebben, een gaatje in hun agenda hebben.
Ik heb besloten om ook voor een glazen douchecabine zonder douchebak te gaan, dat oogt veel ruimer. Zoiets (vind alleen de handgrepen niet erg fantastisch, maar het gaat om het idee...):
[afbeelding]
Ik vind een inloopdouche van glas ook wel mooi (dus geen deuren), maar hoe diep moet die minimaal zijn gezien het gespetter?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |