Maar wat voor voordeel hebben wij Nederlanders nu aan het verminderen van de groei in ons landje, terwijl dit mogelijk leidt tot een toename van de groei net buiten ons landje? Brussel, luik, Düsseldorf, Bremen staan te springen om Nederlandse passagiers. Het leidt alleen maar tot een daling van de inkomsten in Nederland, en een stijging van de inkomsten in het buitenland, terwijl het milieu en de overlast niet afneemt.quote:Op zondag 23 september 2007 23:56 schreef DutchTrain het volgende:
Het verminderen van de groei is wat anders dan terugdringen van het aantal vluchten.
En blijkbaar zijn we rijk genoeg in Nederland om toch ieder jaar weer meer te consumeren
Iemand die in Amsterdam woont zal inderdaad van Schiphol blijven vliegen, maar er zijn ook mensen die dichterbij Dusseldorf of Luik wonen dan bij Schiphol. Het is nu al goedkoper om van die vliegvelden te vliegen, straks helemaal..quote:Op maandag 24 september 2007 09:03 schreef Athmozz het volgende:
ik denk dat dat wel meevalt hoor, wie gaat er voor dat beetje verschil eerst een paar 100km afleggen om van daaruit te vertrekken... als je je vakantie kan betalen kan dat beetje extra er wel bij.
In België hebben we al een tijdje taksen op de aanschaf van lege DVD's, zelfs in die mate dat het voor een spindeltje van 50 al goedkoper is om heel belgië door te rijden (er zit 35¤ belasting op 1 spindle van 50DVD's), maar er is ook zo goed als niemand die dat doet. Voor het beetje verschil moet je gewoon teveel moeite doen.
beetje verschil? als je met zn vieren buiten europa is het 4x45 euro=180 euro. Dan rij ik wel naar een alternatief vliegveld.quote:Op maandag 24 september 2007 09:03 schreef Athmozz het volgende:
ik denk dat dat wel meevalt hoor, wie gaat er voor dat beetje verschil eerst een paar 100km afleggen om van daaruit te vertrekken... als je je vakantie kan betalen kan dat beetje extra er wel bij.
In België hebben we al een tijdje taksen op de aanschaf van lege DVD's, zelfs in die mate dat het voor een spindeltje van 50 al goedkoper is om heel belgië door te rijden (er zit 35¤ belasting op 1 spindle van 50DVD's), maar er is ook zo goed als niemand die dat doet. Voor het beetje verschil moet je gewoon teveel moeite doen.
quote:Op maandag 24 september 2007 09:03 schreef Athmozz het volgende:
ik denk dat dat wel meevalt hoor, wie gaat er voor dat beetje verschil eerst een paar 100km afleggen om van daaruit te vertrekken... als je je vakantie kan betalen kan dat beetje extra er wel bij.
In België hebben we al een tijdje taksen op de aanschaf van lege DVD's, zelfs in die mate dat het voor een spindeltje van 50 al goedkoper is om heel belgië door te rijden (er zit 35¤ belasting op 1 spindle van 50DVD's), maar er is ook zo goed als niemand die dat doet. Voor het beetje verschil moet je gewoon teveel moeite doen.
Dan spaar je (niet jij persoonlijk, maar de voorbeeldmensen) maar wat langer door.quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en wat als je voor 4 goedkope chartertickets naar egypte hebt gekocht voor 100 euro per retourticket? dan komt er dus bijna 50% per ticket bij. ipv 400 euro met 4 personen retour, wordt het dan bijna 600.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee, dan vlieg ik dan vanaf een alternatief vliegveld net over de grens. (ironisch genoeg vlieg je dan soms met je goedkopere ticket, waar je die tax dus niet over betaalt, wel VIA een transfer op Amsterdam) zo ook de tickets naar het verre oosten (zelfs van KLM) zijn stukken goedkoper vanaf brussel. En hoe vlieg je dan?? Brussel-Amsterdam-Singapore-..etc.. Dus met die tax wordt het mileu zelfs extra belast doordat mensen opstappen op andere vliegvelden en dan alsnog via amsterdam ergens heen vliegen. Deze maatregel is totaal ondoordacht en zou alleen werken als je 1: het in heel europa invoert en 2: het geld ook daadwerkelijk reserveert voor het oplossen van het mileuprobleem.
Ja, met desastreuze resultaten voor Nederland.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dus de conclusie is dat deze maatregel geen enkel milieueffect heeft en alleen maar een ordinaire beastingmaatregel is om de gaten in de huidige begrotimng te dichten.
Levert zo echt veel belasting op, hè milieukneusjesquote:Luchtvaartmaatschappij Volareweb stopt per 1 april
Maastricht Aachen Airport
Luchtvaartmaatschappij Volareweb stopt per 1 april met de lijndienst tussen Maastricht Aachen Airport en Milaan. Oorzaak is volgens de Italiaanse prijsvechter de extra milieubelasting die per 1 juli in Nederland wordt ingevoerd. Door die zogenoemde ecotax wordt de concurrentie met nabijgelegen vliegvelden in België en Duitsland moeilijk.
Directeur Jan Tindemans van Maastricht Aachen Airport heeft eerder al laten weten een kort geding tegen de Nederlandse staat aan te spannen om de ecotax aan te vechten. Volareweb vloog vanaf oktober vorig jaar vier keer per week vanaf Beek. Het aantal passagiers dat van de lijnvluchten gebruik maakte was gering, maar dat is volgens Volareweb niet de reden om te stoppen.
Op zich kan ik het hier best mee eens zijn, maar ik denk niet dat een Europe brede invoering de kans groter maakt dat het daadwerkelijk aan het milieu besteed wordt. Ik denk dat het in 9 v-d 10 landen gewoon net zoals in ons landje gewoon weer op de grote stapel komt...quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:29 schreef ozzietukker het volgende:
Europabreed invoeren van een CO2 systeem zou stukken beter en eerlijker zijn, en kunnen de opbrengsten ook daadwerkelijk worden besteed aan het milieu!
Stoere jongen. Je ouders betalen de extra kosten toch wel, dus waarom zou jij je genaaid voelen door Bosje.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:09 schreef Strolie75 het volgende:
Ik woon vlakbij Schiphol en vlieg dit jaar 4x.
Het boeit me dus geen reet. En ik CO2-compenseer ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |