bron: www.ekd.nlquote:Wordt het mogelijk dat ouders en kinderen hun EKD kunnen inzien?
Behoudens de formele rechten in het kader van de Wet Bescherming Persoonsgegevens heeft stichting EKD.NL de doelstelling om transparantie en openstelling van het elektronische dossier in de communicatie met ouders, inspectie en andere externe partijen te bevorderen. Dit is een doelstelling voor middellange termijn.
Wordt het mogelijk dat ouders of kinderen informatie uit hun EKD kunnen (laten) verwijderen?
De WBP bepaalt dat een patiënt recht heeft op inzage in zijn dossiergegevens en op vernietiging van zijn dossier. Dit niveau van rechten en bescherming is onderwerp van overleg tussen Stichting EKD.NL, CBP en VWS.
met de beste wil van de wereld niet interpreteren als 'opleidingsnivo'. Als een CB-er denkt mij in die 10 minuten dat ik daar binnen ben te kunnen beoordelen op wat dan ook hebben ze er toch echt een probleem bij daar.quote:Daar stond op op welk niveau ouders volgens het CB functioneerden.
Ik lees vaker gekke dingen die in dossiers terecht komen hier, dus of ze het nu moeten of niet, het gebeurt kennelijk.quote:Op vrijdag 28 september 2007 07:57 schreef marit1978 het volgende:
Jarno,
denk je nou echt dat een cb-medewerker dat nu denkt te kunnen of moet ?
Dan is het maar goed dat jij nooit gaat.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:28 schreef Jarno het volgende:
met de beste wil van de wereld niet interpreteren als 'opleidingsnivo'. Als een CB-er denkt mij in die 10 minuten dat ik daar binnen ben te kunnen beoordelen op wat dan ook hebben ze er toch echt een probleem bij daar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |