Tja, of het vergelijken met blaffende honden...quote:Op zondag 16 september 2007 11:24 schreef zatoichi het volgende:
In spanje zei een spanjaard ooit tegen mij: " You're language sounds like hell!"
Wat MasthaX zei,.quote:
Ja zeiden ze op vakantie ook al.quote:Op zondag 16 september 2007 11:02 schreef Tware het volgende:
Een buitenlandse medestudent van mij, vindt dat het klinkt als het ' Donald duck'- taaltje
Het nederlands klinkt voor alle niet westerse buitenlanders als een mengeling van zweeds en nogwat. Vooral de bekende klinker is voor hun een lastig iets. Daarom kun je wel zeggen dat nederlands te samen met de chinese taal tot een van de moeilijkste talen ter wereld behoort ook al lijkt het voor ons niet zo.quote:Op zondag 16 september 2007 10:49 schreef ELdudeness het volgende:
Aangezien hier veel mensen komen die in het buitenland zitten, vroeg ik me af hoe buitenlanders de Nederlandse taal zien? Hoe vinden die mensen het klinken ?
VOlgens mij klinkt het als duits alleen dan nog snauwiger door die harde G, en die R.
Maar goed omdat ik niet anders weet zou ik niet weten hoe het eigenlijk klinkt.
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |