Er zijn veel mensen die het voor zichzelf willen houden. Waarom weet ik niet. Ook ik ga niet mn loonspecs aan de bomen hangen. Iets wat tussen je oren zit.quote:Op zondag 16 september 2007 00:13 schreef Cahir het volgende:
wtf waar komt die taboe vandaan dat niemand durft te vertellen hoeveel hij/zij per uur verdient?
en ze beginen op hun 16de al, ik bedoel.. waarom zou je het uberhaupt niet mogen vertellen?
Ja, maar heeft iemand er een goed argument voor? Zelfs in een familie word het geheimgehoudenquote:Op zondag 16 september 2007 00:20 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen die het voor zichzelf willen houden. Waarom weet ik niet. Ook ik ga niet mn loonspecs aan de bomen hangen. Iets wat tussen je oren zit.
(En overigens, het mag wel natuurlijk altijd. Wie houd je tegen?)
Je hebt toch een fucking contract afgetekend? Geld speelt toch ook een belangerijke rol? Hoe weet je nou of je wel voldoende betaald word?quote:Op zondag 16 september 2007 00:32 schreef MouzurX het volgende:
Omdat je het niet weet? ik weet het iig niet precies....
wat loop jij nou de naam Piet te discrimineren? Waarom zou piet minder verdienen gast! Fucking Piet verdient heul wel meer dan jou.quote:Op zondag 16 september 2007 00:31 schreef shakaboem het volgende:
Dit wordt om de zelfde reden niet verteld als dat sommigen hun afkomst verzwijgen. Mensen willen niet anders behandeld worden.
"Hé Piet! Jij verdient zoveel cent per uur meer dan ik. Jij mag wel eens trakteren ook al doe ik dat zelden."
"Die Piet toch. Hij verdient zoveel cent per uur meer dan ik en toch woont hij in een kleiner huis en heeft hij een goedkopere wagen. Hij zal vast een enorm gierig mannetje zijn.
(zwarte) piet is zwart oftewel hij wordt gediscrimineerd, dus wanneer hij een baan krijgt ( wat onwaarschijnlijk is) dan zal hij minder verdienen dan een (blanke) janquote:Op zondag 16 september 2007 00:45 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
wat loop jij nou de naam Piet te discrimineren? Waarom zou piet minder verdienen gast! Fucking Piet verdient heul wel meer dan jou.
bruto? der zit toch geen btw op je salarisquote:Op zondag 16 september 2007 01:27 schreef aaipod het volgende:
8,60 bruto.
Zaterdag 30% toeslag, zondag 100%.
Nu weet je het
oh wat weinug!!!!quote:Op zondag 16 september 2007 01:27 schreef aaipod het volgende:
8,60 bruto.
Zaterdag 30% toeslag, zondag 100%.
Nu weet je het
Ben je nou zo dom of doe je nou zo dom?quote:Op zondag 16 september 2007 01:28 schreef Cahir het volgende:
[..]
bruto? der zit toch geen btw op je salaris
zeg tis weekend doe nie zo lullug nu!quote:Op zondag 16 september 2007 01:31 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ben je nou zo dom of doe je nou zo dom?
Ach ja het is werk he. Ik ben 20 en studeer nog. Dit kan ik 16 uur per week doen en op zondag 8 uur lang 17,20 per uur meepakken. Voor mij is het ideaal maar als je ergens weet waar ik zonder relevante vooropleiding op mijn 20ste meer kan verdienen hou ik me aanbevolen hoorquote:Op zondag 16 september 2007 01:30 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
oh wat weinug!!!!
Jezus en jij werkt nog?
Voor dat luizenloontje? aargh sukkellllllllllll!![]()
Omdat heel veel mensen bang zijn dat iemand anders meer verdient, vrees ik.quote:Op zondag 16 september 2007 00:13 schreef Cahir het volgende:
wtf waar komt die taboe vandaan dat niemand durft te vertellen hoeveel hij/zij per uur verdient?
en ze beginen op hun 16de al, ik bedoel.. waarom zou je het uberhaupt niet mogen vertellen?
Mijn idee.quote:Op zondag 16 september 2007 03:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
lekker boeiend wat iemand verdient.![]()
Het interesseert mij veel meer wat de functie die iemand doet inhoudt. Welke vaardigheden wordt een beroep op gedaan, wat zijn de leuke kanten van de job etc.quote:Op zondag 16 september 2007 03:49 schreef Lamon het volgende:
Mijn idee.
En beide kanten op, mensen die weinig verdienen hoeven zich niet te schamen, maar het is net zo goed onzin dat mensen die veel verdienen dat niet mogen melden.
Helemaal mee eens, als je het te hard werken vindt moet je of meer geld vragen of iets anders zoeken. Niet gaan klagen op feestjes, dat heeft weinig zin, want dat hoort de werkgever niet.quote:Alleen moeten mensen in beide gevallen eens kappen om te klagen over loon, of werkdruk of dat soort onzin. Werken en niet zeiken, is mijn motto.
7,- netto op je twintigste is helemaal niet zo erg hoor, ik zou dan eerder even kijken of je plezier hebt in je werk, voordat je een kutbaan gaat nemen, enkel voor zoiets doms als meer geld willen verdienen, ongeacht of je het echt nodig hebt.quote:Op zondag 16 september 2007 04:08 schreef Friek_ het volgende:
Ik verdien slechts 7,00 euro per uur (netto).Ben twintig jaar trouwens. Toch op m'n 21ste eens naar een ander baantje kijken.
Er zijn inderdaad mensen die dat doen jaquote:Op zondag 16 september 2007 10:45 schreef karr-1 het volgende:
Ik weet wat ik verdien en mijn partner weet wat ik verdien. Voor de rest gaat het niemand een reet aan hoeveel geld ik elke maand binnentrek. Of ga jij ook mensen vertellen wat je in bed doet en met wie? Sommige dingen hou je gewoon voor je zelf....
Er zijn mensen die dat doenquote:Op zondag 16 september 2007 10:45 schreef karr-1 het volgende:
Ik weet wat ik verdien en mijn partner weet wat ik verdien. Voor de rest gaat het niemand een reet aan hoeveel geld ik elke maand binnentrek. Of ga jij ook mensen vertellen wat je in bed doet en met wie? Sommige dingen hou je gewoon voor je zelf....
Je hebt sowieso een minium, daarnaast kan je toch zelf wel nagaan of je jezelf uit de naad werkt voor poep, moet je daar perse voor vergelijken?quote:Op zondag 16 september 2007 11:19 schreef Cahir het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat doen
Maar OT: Voor studenten kan het best handig zijn om vergelijkingsmateriaal te hebben, weet je iig zeker dat je niet uit je naad werkt voor poep.
Durf je geen netto loon te zeggen?quote:Op zondag 16 september 2007 11:37 schreef Magereheinus het volgende:
[..]
Je hebt sowieso een minium, daarnaast kan je toch zelf wel nagaan of je jezelf uit de naad werkt voor poep, moet je daar perse voor vergelijken?
Ik verdien nu minium bij een supermarkt en 7,80 bruto bij de TNT.
Was dat nou weer voor een kutvergelijking. Net zoals 'ik zeg niet of ik een hond heb, de Nederlandse overheid zegt toch ook niet of ze kernwapens hebben...quote:Op zondag 16 september 2007 10:45 schreef karr-1 het volgende:
Je werkt toch niet bij de McD of BK ofzo he?quote:
Ik durf het wel maar het gaat je geen flikker aan.quote:Op zondag 16 september 2007 00:13 schreef Cahir het volgende:
quote:Op zondag 16 september 2007 12:05 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Je werkt toch niet bij de McD of BK ofzo he?
De eerste maanden dat ik een hond had heb ik het ook niet aan de overheid verteld, maar die sturen van die controleurs langs die gaan aanbellen. Als de hond dan gaat blaffen vind je een briefje in je bus waarop staat "dat we vermoeden dat u een hond heeft en dat we u verzoeken om aangifte hondenbelasting te doen."quote:Op zondag 16 september 2007 12:03 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Was dat nou weer voor een kutvergelijking. Net zoals 'ik zeg niet of ik een hond heb, de Nederlandse overheid zegt toch ook niet of ze kernwapens hebben...
quote:
Nee, je verdient bijna het dubbele.quote:Op zondag 16 september 2007 13:42 schreef sandertjuh het volgende:
8,19 Netto
19 jaar en geen opleiding, best netjes vind ik zo, voorheen verdiende ik 4,50 ongeveer netto dus ben er bijna het dubbele op vooruit gegaan
Op een enorme kutdag met gierige mensen 3,20 per uurquote:Op zondag 16 september 2007 00:15 schreef MASD het volgende:
3,80 per uur
quote:Op zondag 16 september 2007 13:26 schreef Cypress_Hill het volgende:
[..]
ik ben 2 jaar jonger en verdien meer met vakkenvullen
Hoezo triest? Waarom zou jij het willen weten? Ik kan geen enkel geldig argument bedenken behalve dat jij rete-nieuwsgierig bent en je neus in andersmans zaken wil steken.quote:Op zondag 16 september 2007 15:06 schreef MrFl0ppY het volgende:
Volgens mij zijn ze gewoon bang dat iemand zegt: " wat weinig". Ik vind het ook een beetje triest, zo speciaal is het toch ook niet.
My thoughts exactly !quote:Op zondag 16 september 2007 15:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoezo triest? Waarom zou jij het willen weten? Ik kan geen enkel geldig argument bedenken behalve dat jij rete-nieuwsgierig bent en je neus in andersmans zaken wil steken.
5: 150 is 3 cent per uur, maar dat terzijde.quote:Op zondag 16 september 2007 13:59 schreef Sjibble het volgende:
[opscheppen] Mja, word ook ff wachten op nog een baan erbij, moet ik wel wachten op een vriend dat ie zegt dat er plek is en ik kan solliciteren, t is wel stom werk als >Dozen Sorteren<, en dan wel van 12 uur 's nachts tot ergens in de ochtend.. Je denkt dat het waardeloos is, tot ik zn loonstrook zag met 5:150= 30 euro per uur!!!!
Daar ga ik mooi werken!Verdient echt teringgoed
Maar vind het best triest dat ze nooit vertellen hoeveel ze verdienen, terwijl je er echt zelf om vraagt
Waarschijnlijk bedoelt tie 5000 euro ofzo ...quote:Op zondag 16 september 2007 15:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
5: 150 is 3 cent per uur, maar dat terzijde.
Ha, semi-naamsgenootquote:Op zondag 16 september 2007 16:53 schreef floris.sp het volgende:
Omdat ze bang zijn minder te verdienen dan degene aan wie ze het vertellen.
Het interesseert me totaal niet wat een ander verdiend, ik ga er vanuit dat iedereen krijgt wat ze verdienen. Als ik maar met mijn salaris kan rondkomen, dat vind ik veel belangrijker.quote:Op zondag 16 september 2007 16:53 schreef floris.sp het volgende:
Omdat ze bang zijn minder te verdienen dan degene aan wie ze het vertellen.
Precies !! Een megasalaris met een kutbaan, daar wordt je ook niet blij van.quote:Op zondag 16 september 2007 17:22 schreef Niek. het volgende:
Salaris zegt ook niet alles, plezier hebben in je werk is net zo belangrijk, liever een gemiddeld salaris en leuke baan dan een top salaris maar elke keer met tegenzin gaan werken.
En wat voor werk doe je? 40 Uur/week?quote:Op zondag 16 september 2007 15:59 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
22,50 per half uur.
Jammer dat je een beperkt leven hebt, geen mooie auto of iets leuks voor de kinderen kan kopenquote:Op zondag 16 september 2007 18:18 schreef TheMaestro het volgende:
Lekker rond de 1200 euro per maand aan uitkering, lekker andermans geld opstrijken. Wel kut dat je er op de vroege ochtend voor in de rij moet staan gek.
Ten eerste worden heel veel vragen gesteld vanuit het oogpunt van nieuwsgierigheid. Ten tweede kan het dienen als vergelijkingsmiddel. Het geeft een idee waarom mensen bepaalde (financiele) keuzes maken en je weet tevens wat je wel en niet (in financieel opzicht) kunt verwachten.quote:Op zondag 16 september 2007 15:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoezo triest? Waarom zou jij het willen weten? Ik kan geen enkel geldig argument bedenken behalve dat jij rete-nieuwsgierig bent en je neus in andersmans zaken wil steken.
Dat eerst spreekt voor zich. Maar als ik met jou in een café zit gaat het je geen hol aan. Jij bent mijn bank nietquote:Op zondag 16 september 2007 20:28 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Ten eerste worden heel veel vragen gesteld vanuit het oogpunt van nieuwsgierigheid. Ten tweede kan het dienen als vergelijkingsmiddel. Het geeft een idee waarom mensen bepaalde (financiele) keuzes maken en je weet tevens wat je wel en niet (in financieel opzicht) kunt verwachten.
Niet slecht, man, daar kwam ik m'n bed niet voor uit.quote:Op zondag 16 september 2007 04:13 schreef Lamon het volgende:
[..]
7,- netto op je twintigste is helemaal niet zo erg hoor, ik zou dan eerder even kijken of je plezier hebt in je werk, voordat je een kutbaan gaat nemen, enkel voor zoiets doms als meer geld willen verdienen, ongeacht of je het echt nodig hebt.
Vertel me alsjeblieft dat je 11 jaar bent en noch een baantje, noch een fatsoenlijke opleiding hebt?quote:Op zondag 16 september 2007 01:28 schreef Cahir het volgende:
[..]
bruto? der zit toch geen btw op je salaris
In België hoef je zelfs niet eens je kop te laten zien. gewoon een enveloppe op de post doen en je doekoe loopt binnenquote:Op zondag 16 september 2007 18:18 schreef TheMaestro het volgende:
Lekker rond de 1200 euro per maand aan uitkering, lekker andermans geld opstrijken. Wel kut dat je er op de vroege ochtend voor in de rij moet staan gek.
Dan ben je een dom lui varken. Daar kan ik natuurlijk niets aan doen.quote:Op zondag 16 september 2007 21:33 schreef XpectorNL het volgende:
Niet slecht, man, daar kwam ik m'n bed niet voor uit.![]()
Ik denk niet dat ik dat minachtend bedoeld heb!quote:Op zondag 16 september 2007 01:34 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ach ja het is werk he. Ik ben 20 en studeer nog. Dit kan ik 16 uur per week doen en op zondag 8 uur lang 17,20 per uur meepakken. Voor mij is het ideaal maar als je ergens weet waar ik zonder relevante vooropleiding op mijn 20ste meer kan verdienen hou ik me aanbevolen hoor
Overigens is dit waarschijnlijk één van de redenen waarom mensen niet snel hun loon vertellen. Er is altijd wel een denigrerende klojo zoals jou in de buurt, sommige mensen kunnen hier niet goed tegen. In de huidige maatschappij word je geacht te excelleren in alles wat je doet. Iemand die minder dan perfect is word al snel als een loser beschouwd en hier op aangesproken. Dit begint op de basisschool al bij kinderen die niet het juiste merk kleding aanhebben bijvoorbeeld. Zet zich voort gedurende de hele middelbare school periode en word pas minder op een mbo/hbo/uni. Echter, tegen die tijd heeft iedereen al zoveel van deze praktijken meegemaakt dat er niemand meer nodig is om daadwerkelijk minachtend te doen. Het zit er dan al diep ingestampt.
toppost van het topicquote:Op zondag 16 september 2007 15:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 september 2007 00:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik werk in de AH, ben 17 jaar en heb nog geen opslag gekregen dus 3,70 per uur.
Collega van me is 20, werkt daar 3 jaar en verdient 9 euro nogwat per uur. Dus een slecht betaald baantje is het uiteindelijk voor mij niet (zolang ik die jaren maar opbouw)
Mensen die geheimzinnig doen over hun salaris.quote:Op zondag 16 september 2007 12:09 schreef Nembrionic het volgende:
Ik durf het wel maar het gaat je geen flikker aan.
Ik snap nooit waarom mensen dat zo graag willen weten. Ga je met je eigen zaken bemoeien![]()
Zo heb je ook mensen die het maar al te graag rondspuien wat ze verdienen. Dat is ook triest.
Mijn vriendin is 21 en heeft er gewerkt tot ze klaar was met haar studie, op deli. Ze heeft echter nooit meer verdiend dan 6,70. Dit is zeker geen kritiek op jou maar wil wel dat je weet dat het niet altijd zo gaat als bij je collega. Je moet er niet klakkeloos van uit gaan in ieder gevalquote:Op maandag 17 september 2007 00:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik werk in de AH, ben 17 jaar en heb nog geen opslag gekregen dus 3,70 per uur.
Collega van me is 20, werkt daar 3 jaar en verdient 9 euro nogwat per uur. Dus een slecht betaald baantje is het uiteindelijk voor mij niet (zolang ik die jaren maar opbouw
Bij dergelijke bedrijven word je uitgemolken waar je bij staat zolang je je mond niet openrijt. Zolang jij niet met het vuistje op de tafel slaat zul je echt niet veel meer gaan verdienen, ook niet als je ouder wordt en meer ervaring op doet.quote:Op maandag 17 september 2007 01:27 schreef aaipod het volgende:
[..]
Mijn vriendin is 21 en heeft er gewerkt tot ze klaar was met haar studie, op deli. Ze heeft echter nooit meer verdiend dan 6,70. Dit is zeker geen kritiek op jou maar wil wel dat je weet dat het niet altijd zo gaat als bij je collega. Je moet er niet klakkeloos van uit gaan in ieder geval
EDIT: Ze werkte er vanaf haar 15de/16de
Ik ben blij dat je zo begaan met me bent en vind het erg vervelend dat ik je post verkeerd opvattequote:Op zondag 16 september 2007 23:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik dat minachtend bedoeld heb!
Ik vind het sneu dat het zo weinig is!
Sneu voor jou!
Helaas zijn bij dat soort bedrijven de spreekwoordelijke tafels vaak erg groot en moet je wel heel hard slaan om gehoord te worden. En dan is het meestal nog zo van "Voor jou 3 anderen". Een filiaalmanager is meestal de enige aanspreekbare persoon en die krijgt van bovenaf instructies.quote:Op maandag 17 september 2007 01:30 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Bij dergelijke bedrijven word je uitgemolken waar je bij staat zolang je je mond niet openrijt. Zolang jij niet met het vuistje op de tafel slaat zul je echt niet veel meer gaan verdienen, ook niet als je ouder wordt en meer ervaring op doet.
Hoiquote:Op maandag 17 september 2007 01:35 schreef Camplo het volgende:
¤ 4200 netto per maand
per uur weet ik niet.
Klopt, maar dat is ook weer afhankelijk van je ervaring en hoe je je werk doet.quote:Op maandag 17 september 2007 01:35 schreef aaipod het volgende:
[..]
Helaas zijn bij dat soort bedrijven de spreekwoordelijke tafels vaak erg groot en moet je wel heel hard slaan om gehoord te worden. En dan is het meestal nog zo van "Voor jou 3 anderen". Een filiaalmanager is meestal de enige aanspreekbare persoon en die krijgt van bovenaf instructies.
Gadver, wat veel. Is het niet moeilijk om dat op een leuke manier te spenderen?quote:Op maandag 17 september 2007 01:35 schreef Camplo het volgende:
¤ 4200 netto per maand
per uur weet ik niet.
Dat is het betere werk. Wat doe je?quote:Op maandag 17 september 2007 01:35 schreef Camplo het volgende:
¤ 4200 netto per maand
per uur weet ik niet.
En je doet wat...?quote:Op maandag 17 september 2007 01:35 schreef Camplo het volgende:
¤ 4200 netto per maand
per uur weet ik niet.
Ik zou er geen moeite mee hebben.quote:Op maandag 17 september 2007 01:40 schreef Lamon het volgende:
[..]
Gadver, wat veel. Is het niet moeilijk om dat op een leuke manier te spenderen?
Als ik zoveel zou verdienen, zou ik veel te veel overhouden, en bang worden dat ik dood zou zijn, voor ik het op een leuke manier uitgegeven zou hebben.
Maar gelukkig verdien ik niet zoveel.
Ik hou ook niet van eten als ze mijn bord te vol gooien. Dan verlies ik mijn trek. Hetzelfde heb ik met geld.quote:Op maandag 17 september 2007 01:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zou er geen moeite mee hebben.
Uitgeven wat je kan, en de rest is voor de vogeltjes.
Dat kan. Ik heb een onmatig karakter. Hoewel ik met weinig af kan -- zolang ik er bewust voor kies, weinig te hebben.quote:Op maandag 17 september 2007 01:50 schreef Lamon het volgende:
Ik hou ook niet van eten als ze mijn bord te vol gooien. Dan verlies ik mijn trek. Hetzelfde heb ik met geld.
Maar je kan toch best een toffe auto kopen? Lekker op vakantie en leuke kleren kopen. Ik zou het wel opkrijgenquote:Op maandag 17 september 2007 01:50 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van eten als ze mijn bord te vol gooien. Dan verlies ik mijn trek. Hetzelfde heb ik met geld.
Misschien is het niet altijd gepast om de vraag te stellen; maar hem beantwoorden is toch niet zo moeilijk?quote:Op maandag 17 september 2007 02:09 schreef JoPiDo het volgende:
je wil óf mensen niet jaloers maken, óf niet minder zijn dan andere mensen
zo'n vraag zorgt altijd voor een scheef gesprek, dus is het beter zo'n vraag niet te stellen
Ik heb geen rijbewijs, vind alle auto's lelijk, hou niet van vakantie als het niet is om ergens in een ander land een concert te bezoeken en kleding is veel te goedkoop om zoveel geld op te maken.quote:Op maandag 17 september 2007 01:57 schreef aaipod het volgende:
Maar je kan toch best een toffe auto kopen? Lekker op vakantie en leuke kleren kopen. Ik zou het wel opkrijgen
De grap is dat als je zoveel gaat verdienen, je standaarden omhoog gaan. De orde van grootte van je uitgaven schalen gewoon mee met je inkomen (soms harder zelfs). Dan wil je meer top-of-the-line, of een boot, of een hobby zoals zweefvliegen of weet ik wat. Dan moet je ook nog steeds keuzes maken hoor, alleen dan van een andere grootte. De ultieme keuzevrijheid qua uitgaven schijnt pas rond de grens van 1mrd te liggen; dat krijg je niet meer op als je het normaal uitgeeft.quote:Op maandag 17 september 2007 02:14 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijs, vind alle auto's lelijk, hou niet van vakantie als het niet is om ergens in een ander land een concert te bezoeken en kleding is veel te goedkoop om zoveel geld op te maken.
Natuurlijk krijg je het als je wilt makkelijk op, ieder mens past zijn leven aan, naar hoeveel geld hij of zij te besteden heeft, maar of dat altijd een deugd is...ik weet het niet.
Ik heb veel meer lol van een nieuwe pc, of een concert, of een nieuwe tv, omdat het iets was, waar ik doelbewust een keuze voor maakte.
Als ik het altijd allemaal maar kan doen, dan verliest het zijn waarde.
Maar het is iets persoonlijks, ik kan me goed voorstellen dat andere mensen daar heel anders tegenaan kijken.
Ik vind het gewoon prettig als ik moet roeien met financieele beperkingen, uitgaande van dat die wel allemaal uit luxe geboren zijn, want echte armoede zou ik ook weer niet trekken.
Klopt. 12 jaar geleden verdiende ik 2300 gulden bruto per maand en met het salaris van m'n vriendin (nu vrouw), dat ook niet veel was, konden we prima rondkomen en hadden we het idee dat we regelmatig leuke dingen konden gaan doen voor dat geld.quote:Op maandag 17 september 2007 02:33 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
De grap is dat als je zoveel gaat verdienen, je standaarden omhoog gaan. De orde van grootte van je uitgaven schalen gewoon mee met je inkomen (soms harder zelfs). Dan wil je meer top-of-the-line, of een boot, of een hobby zoals zweefvliegen of weet ik wat. Dan moet je ook nog steeds keuzes maken hoor, alleen dan van een andere grootte. De ultieme keuzevrijheid qua uitgaven schijnt pas rond de grens van 1mrd te liggen; dat krijg je niet meer op als je het normaal uitgeeft.
Ik heb dat ook nooit zo gesnapt nee. Schamen mensen zich voor hun salaris ofzo? Is het een ramp als iemand anders dat weetquote:Op zondag 16 september 2007 00:13 schreef Cahir het volgende:
quote:Op zondag 16 september 2007 08:23 schreef Samcali het volgende:
Zo'n 1550 Euro per maand hou ik netto over. Maar ja, ik ben postbode dus dat zou over een paar maanden best 200 Euro minder kunnen zijn![]()
lees topic, het voegt niets toe om het te weten.quote:Op maandag 17 september 2007 09:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook nooit zo gesnapt nee. Schamen mensen zich voor hun salaris ofzo? Is het een ramp als iemand anders dat weet![]()
10 euro bruto p/u trouwens![]()
![]()
![]()
Dat zeg jij. Ik vind het toch wel fijn dat ik ongeveer weet wat mijn (veel oudere) collega's verdienen. Daardoor weet ik nu dat ik niet veel meer kan gaan verdienen bij het bedrijf waar ik nu werk en ben ik op zoek naar wat andersquote:Op maandag 17 september 2007 09:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
lees topic, het voegt niets toe om het te weten.
Ik doe niet geheimzinnig. Als iemand mij vraagt wat ik verdien dan zeg ik netjes dat het hem niet aangaat.quote:Op maandag 17 september 2007 01:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mensen die geheimzinnig doen over hun salaris.
Het zijn de jaren 30 niet meer. Jij vertelt zeker ook niet wat je gestemd hebt?
Je hoeft het niet tot brandpunt van een discussie te maken, maar de gereformeerde discretie waarmee er in NL over salarissen wordt gesproken, is ronduit zielig en bekrompen.
Overigens houd ik per maand netto zo'n 950 euro over. Dat is ziekelijk weinig, maar ik werk dan ook maar 3 dagen -- en ik heb een kutbaan.
Volgens mij waan je je nog in de wondere wereld van World of Warcraft vriendquote:Op maandag 17 september 2007 11:18 schreef TryX het volgende:
Ik verdien 2 Miljoen per minuut..
Ik zal eerlijk zijn, ik heb dat spel nog nooit gespeeldquote:Op maandag 17 september 2007 11:53 schreef Nineleven het volgende:
[..]
Volgens mij waan je je nog in de wondere wereld van World of Warcraft vriend![]()
Blijf jij maar lekker door werken voor die 7 netto van je, op mijn 20 werkte ik voor goed 13 euro netto. Voor die 6 euro meer per uur mag jij mij best een dom luie varken noemen.quote:Op zondag 16 september 2007 23:42 schreef Lamon het volgende:
[..]
Dan ben je een dom lui varken. Daar kan ik natuurlijk niets aan doen.
Ach, 7 euro netto voor iemand die 20 is is vrij normaal. Heb ik als electromonteur ook nog een tijdje verdient toen ik 19 was. Wat deed jij op je twintigste voor die 13 pop per uur dan?quote:Op donderdag 20 september 2007 20:01 schreef XpectorNL het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker door werken voor die 7 netto van je, op mijn 20 werkte ik voor goed 13 euro netto. Voor die 6 euro meer per uur mag jij mij best een dom luie varken noemen.
![]()
![]()
iemand die 'lijntje' als avatar heeft, wens ik liever een onderbetaald baantje in een kolenmijn toequote:Op donderdag 20 september 2007 20:01 schreef XpectorNL het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker door werken voor die 7 netto van je, op mijn 20 werkte ik voor goed 13 euro netto. Voor die 6 euro meer per uur mag jij mij best een dom luie varken noemen.
![]()
![]()
Die ervaring heb ik ook. Sommige mensen durven gewoon niet te onderhandelen tijdens hun sollicitatiegesprek en dat moet je juist wél doen. Ik heb daar tot nu toe nog altijd goede ervaringen/resultaten mee gehad.quote:Op vrijdag 21 september 2007 02:25 schreef DaMook het volgende:
Ik verdien met mijn 1,5 jaar ervaring meer dan iemand met zijn 4 jaar ervaring. Hij was niet blij toen ie dit hoorde. Naar aanleiding van dit houd ik op het werk tegenwoordig mijn mond over nijn salaris
.
Ik heb eerlijk gezegd nog niet eens onderhandeldquote:Op vrijdag 21 september 2007 02:32 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik ook. Sommige mensen durven gewoon niet te onderhandelen tijdens hun sollicitatiegesprek en dat moet je juist wél doen. Ik heb daar tot nu toe nog altijd goede ervaringen/resultaten mee gehad.
Als je terugleest had ik het helemaal niet over mezelf (niet dat ik 13 euro netto per uur verdien overigens, en ik ben een stuk ouder dan dat, dus je opmerking blijft in praktijk nog wel relevant) , dus blijkbaar had je geen leesvaardigheid nodig voor het verdienen van 13 euro.quote:Op donderdag 20 september 2007 20:01 schreef XpectorNL het volgende:
![]()
![]()
Als 22-jarige koeienkiller?quote:Op maandag 24 september 2007 17:40 schreef Rosbief het volgende:
Ik verdien 3x modaal.
dat valt wel mee volgens mij,je krijgt idd wel 50% extra (op zaterdag) maar er gaat ook veel meer naar de belasting als normaal,waardoor je netto maar iets meer overhoudt als normaalquote:Op maandag 24 september 2007 18:30 schreef hello_moto1992 het volgende:
Als je dan in het weekend werkt, heb je dan toch zo een hele bak met geld![]()
ik vind dat echt zo'n verschrikkelijke ratten streek he. moet je meer werken om vervolgens nog meer aan de balasting af te moeten dragen. ze zouden dat juist moeten aanmoedigen. stelletje ratten uit den haag.quote:Op maandag 24 september 2007 19:15 schreef Tuvai.net het volgende:
Die 150/200% in 't weekend is overrated. D'r gaat té veel van dat extra percentage naar de belastingdienst. Wat niet wegneemt dat zondag een heerlijke dag is om te werken, omdat d'r voor de rest toch geen ruk te doen is en niet veel dingen geopend zijn op zondag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |